Berghaus pannenset aangeboden op straat

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
sonjet

Re: Berghaus pannenset aangeboden op straat

Ongelezen bericht door sonjet » 07 nov 2008 23:41

Mijn vader liet zich ook kookpotten en een messenkoffer aanpraten voor 400 € van het merk Swissler Royal,de verkoopster had naam en telefoonnummer achtergelaten:Roosen Marie tel 0476631113 (Belgie)!ze geeft geen contract of factuur en dan heb je 3 maanden de tijd de aankoop te annuleren door een aangetekende brief te sturen,maar we hebben geen adres(en dat wil ze ook niet geven) :twisted: Heb ministerie van economische zaken mail gestuurd ,die hebben dadelijk antwoord gegeven,stuur aangetekende brief aan verkoopster.(adres?)

Rik Meurs

Ongelezen bericht door Rik Meurs » 19 nov 2008 20:41

Beste mensen,
Heb hier al meerdere malen op de site gerageerd.
De producten van Berghaus en Swissler Royal zijn identiek.
Mochten er mensen zijn die vragen hebben of met garantie problemen zitten gelieve dan een mail te sturen naar [email protected]
Hij zal je, als eerlijke verkoper, met al de mogenlijke middelen helpen.

[email protected]

Simdia

Ongelezen bericht door Simdia » 26 dec 2008 16:03

December 2005 waren wij buiten aan het werk (Drenthe) toen 2 mannen in pak in een grijze mercedes bij ons het erf op draaiden.
Eén man stapte uit en vertelde dat hij net van de beurs uit Leeuwarden kwam en dat hij enkele showmodellen pannensets over had van het merk Berghaus die niet meer voor de "normale" prijs verkocht mochten worden.
Of wij misschien mensen wisten die hier belang bij hadden.
Aangezien wij zelf dit toch nog moesten hebben ging de kofferbak open en wij de 12-delige pannenset bekijken.
Als we besloten de pannenset voor speciale prijs van 250 euro te kopen kregen we een messenset van Kochtopfhaus Müller in een bruin koffertje er gratis bij.
Dus wij besloten dit te kopen.
Ook had hij een bestekset in een zwarte koffer liggen en aangezien wij dit ook nog niet hadden erbij gekocht voor 75 euro.

Hierna had hij nog 2 pannensets en twee messensets over want de 3e pannenset met gratis messenset moest hij apart houden want die had hij verkocht aan een vriend van hem.
Eerst wilde hij voor beide apart weer 250 euro hebben maar uiteindelijk alle 2 meegekregen voor 250 met die messensets dus gratis erbij.
Hij hield alleen nog een bestekset over maar ik was bang dat we die niet kwijt zouden raken dus lieten we die liggen.
Hij vertelde er nadrukkelijk bij dat dit een éénmalige aanbieding was en als het goed beviel dat we hem niet konden bellen om nog meer setjes van deze prijs te bestellen.
Ook dat hij blij was alles in één keer te hebben verkocht op hetzelfde adres zodat niet al te veel mensen wisten van deze aanbieding omdat de goede naam zou kunnen beïnvloeden.

1 set is gelijk overgenomen voor 250 door een vriend van ons die op dat moment ook bij ons aan het werk was en de andere set hebben mijn ouders overgenomen, ook voor 250 euro.
Achteraf gezien hadden mijn ouders nog wel belang gehad bij die andere bestekset maarja, ze waren al weg.
Uiteindelijk hebben wij zelf voor onze totale set dus eigenlijk geld toegekregen!

Natuurlijk weet je dat dit niet normaal is op de manier zoals het gaat en het enorme prijsverschil maar ben goedkoop aan spullen gekomen die ik nog steeds gebruik.
Heb het helaas ook wel andersom meegemaakt, duur gekocht en niks mee gekunt.
Om een lang verhaal kost te maken, de produkten gebruiken wij dus vanaf december 2005 en geen problemen mee gehad.
Ook wordt alles door een vaatwasser gewassen en niets laat los
Ben niet zo'n type dat alles van goede kwaliteit moet zijn, als het maar werkt en dat doet het!
Ben zelf tevreden over de produkten.
Mensen die voor veel geld zijn opgelicht daarvoor vind ik het natuurlijk wel heel erg wat er gebeurd is.

hanneke1958

Ongelezen bericht door hanneke1958 » 07 mar 2009 10:52

Wij kochten pannen van Kaiserkoch, helaas allemaal nep. De oplichter is nu actief in Eindhoven

poespas

Ongelezen bericht door poespas » 09 mar 2009 12:44

Wat een gezeur zeg, je bent er toch zelf bij als je die troep koopt, je wordt toch niet gedwongen.
Het is al 100.000 jaar bekend dat dat flessentrekkers zijn.
Als je dat nou nog niet weet kom je echt uit een ei :roll:

Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is dat het ook!!!

Almakel

Ongelezen bericht door Almakel » 27 apr 2009 17:16

Had ik dus ook maar eerder op deze site gekeken, en wat beter nagedacht. Ook ik ben eringestonken, maar heb wel voor de zekerheid een foto gemaakt van de man en zijn duitse auto.

Heeft iemand hier wat aan?

En ik lees iets van binnen 7 dagen koop ongedaan kunnen maken, hoe kan ik dat alsnog doen?

Groetjes

Maxime

Almakel

Ongelezen bericht door Almakel » 28 apr 2009 10:34

Had ik dus ook maar eerder op deze site gekeken, en wat beter nagedacht. Ook ik ben eringestonken, maar heb wel voor de zekerheid een foto gemaakt van de man en zijn duitse auto.

Heeft iemand hier wat aan?

En ik lees iets van binnen 7 dagen koop ongedaan kunnen maken, hoe kan ik dat alsnog doen?

Groetjes

Maxime

saruso

Ongelezen bericht door saruso » 06 mei 2009 11:41

Vandaag bezoekje gehad voor pannen bestek en messenset, dit is al de tweede keer dit jaar;

Ben er niet voor gevallen enfin ik heb er op dit moment het geld niet voor.

Zelfde verhaaltje komt van een beurs, over de prijs moet je zwijgen, echt een vriendenprijs, enz enz, poepchique kostuum had die man aan.

Dus ook in België zijn deze mannen actief;

Sjoeke

Ongelezen bericht door Sjoeke » 20 mei 2009 13:28

Almakel is het misschien mogelijk om deze foto eens door te sturen?
[email protected]

Ook wij zijn er in getuimeld. Hier komen (doordat we een winkel uitbaten) dagelijks bedriegers langs en toch heb ik mij om te tuin laten leiden door deze man :(
Wij zijn woonachtig in Oost-Vlaanderen...

Ach de kookpotten zijn niet slecht hoor, heb ze al eens gebruikt maar als je dan naar deze prijs kijkt:
http://www.restposten.de/suche-kaiserkoch.html

Ja dan kwamen mijn haren wel recht ja

Ach wij hebben voor de zekerheid klacht ingediend bij de politie, want als niemand het doet tjah dan stopt het nooit natuurlijk hé.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 20 mei 2009 13:37

Meestal roesten de schroeven na enkele jaren door!

Verder is kunststof dat niet hitte bestendig is in handgrepen.

Ook de bodem wil wel eens open gaan.

Het klatergoud zal niet lang mooi blijven.

Dus koop deze of gelijkwaardige liever voor nog lagere prijzen bij Blokker of Kijkshop, en die zijn dus net zo mooi en ik hoef ze niet.

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy » 20 mei 2009 14:50

Geachte lezers ik heb deze pannen al in gebruik vanaf 2003 en gebruik ze dagelijks.Behalve de thermo knoppen is er niets mis mee. No worries!

T

mmikemm

Ongelezen bericht door mmikemm » 11 jun 2009 13:50

Vandaag ook door zo een gast opgeligt.. mogelijk die foto door te sturen?? [email protected]

Is het niets aan de doen wat betreft de koop ongedaan maken?

Het ging hier in Noord Holland om een duitser in een redelijk nieuwe mercedes.

miertje26

Ongelezen bericht door miertje26 » 18 jul 2009 16:25

Gisteren een leuk dagje ikea. Spreekt een man mijn vriend aan en begon ook over dat ie van een beurs kwam en het niet meer mee terug wilde nemen. Hij liet zijn geplastificeerde kaartje zien en het was een leuke vlotte man met een vlotte babbel. Hij had overal 2 producten van kaiserkoch. 2 besteksets in koffer 2 pannensets en 2 messensets. Alles met garantie. Nu hadden wij het nodig en hebben we een mooie deal kunnen maken en ben er wel blij mee, maar goed ik lees dit nu op het forum en voel me dan toch een beetje genaaid.

Heeft er iemand ervaring met of het nep is??? of hoe dat zit met de garantie alles zit erbij qua kaartjes enzo. Verder is het echt een super mooie set en ga ervan genieten heb er alleen een raar smaakje aan over gehouden herken je dit ook???

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy » 18 jul 2009 18:29

@miertje26

lees alle postings maar een door. :wink:
Ik doel dus op de kwaliteit en niet op de prijs

Toolboy
Geplaatst op: 20 Mei 2009 14:50 Onderwerp:

Geachte lezers ik heb deze pannen al in gebruik vanaf 2003 en gebruik ze dagelijks.Behalve de thermo knoppen is er niets mis mee. No worries!

chrisje

Ongelezen bericht door chrisje » 19 jul 2009 23:52

Ik gebruik de pannen van Berghoff meer dan 5 jaar op een inductie kookplaat en er is helemaal niets mis mee. Inderdaad, de thermostatische knoppen zijn niet vaatwasbestendig. Deze week kregen we opnieuw een verkoper aan de deur. We vertelden hem dat de thermostatische knoppen niet meer werkten door het gebruik in de vaatwas. De verkoper heeft ze allemaal vervangen en gaf het probleem ook toe!!!! Ze zijn gewoon niet vaatwasbestendig en dat stond eveneens in hun handleiding die meegeleverd was met de pannen!!!! Tevens hebben we een 78-delige koffer aangeschaft en een koffer met allerlei messen. Natuurlijk hebben we de prijs laag gehouden. Wij zijn dan ook tevreden met de artikelen die ze aanbieden.
Wat het verschil is tussen Berghaus en Berghoff??? De adressen van Berghaus en Berghoff in België zijn identiek en kan je dus ook terugvinden op hun site. Bovendien kan je alle thermostatisch knoppen terugsturen en worden ze gratis vervangen omwille van de levenslange garantie. Wat is nu eigenlijk het probleem???? Tevens waren we vandaag is knokke en zag daar de artikelen van Berghoff in een winkelzaak waar ze eveneens kookpotten van Demeyere verkopen, wel natuurlijk met een ander prijskaartje!!!! Naar mijn mening krijg je heel veel waar voor weinig geld !!!!!

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 20 jul 2009 00:06

Naast de goede waar Toolboy tevreden over is word er onder bekende namen of iets wat vrijwel hetzelfde is regelmatig dure rotzooi aangeboden dus of je een goedkope aanbieding of rotzooi kreeg is per verkoper verschillend maar er zitten vele oplichters met rotzooi tussen.

Dat er ook op deze manier goede verkocht worden weet ik maar de groep die een miskoop had is vele malen groter!
Ook met garantie moet je het maar afwachten want ik weet niet de adressen van goede en slechte handelaren uit mijn hoofd.

Dus daarom koop ik nooit op straat.

dolphina45

Ongelezen bericht door dolphina45 » 02 sep 2009 12:35

hallo
ik ben al weer 7jr in bezit van berghaus pannenset en ben tevreden.
heb 1 keer de hapjes pan terug moeten sturen en daar voor een nieuwe gekregen
ik heb het pannenset niet op straat gekocht,maar ging toen via eci
die hadden er een folder van en omdat ik er tevreden over ben wilde ik me broertje en schoonzus ook eentje kado doen voor hun bruiloft en heb het toen ook via eci besteld maar dan 5jr laten en het bleek om een heel ander model te gaan .
deze pannenset had ook glazen deksels en de handvatten waren ook anders,maar het merk was wel het zelfde.
alleen kregen ze naar een paar mnd al problemen met het pannenset,
knoppen laten los handvaten laten los en de hapjes pan slaat zwart uit aan de buiten kan.
na lang zoeken via internet zijn we achter het adres gekomen en daar gaan we ook langs met heel het pannenset en we eisen een ander goed pannenset.
want je heb het hier niet over een set van 20 euro,maar over bijna 300 euro
verder staat er ook onder de pan dat je ruim 30 jaar gagantie heb.
na telefonicie contact met de firma moeten we de kapotte deksels en de hapjes pan opsturen en die worden dan vervangen.
maar we gaan er wel ff langs met de pannenset.

mickson

Ongelezen bericht door mickson » 15 nov 2009 23:41

deze week alweer voor de derde keer (in Amsterdam, niet in een week, maar in de loop der jaren) aangesproken door een vertegenwoordiger die net van een beurs af kwam met pannen en messen. Wat een toeval!
Klinkt natuurlijk hartstikke aantrekkelijk en de prijs die je uiteindelijk betaalt is misschien nog niet eens zo heel raar. Maar het verhaal er omheen is dat natuurlijk wel! Het is beslist een kletsverhaal en voor deze heren kennelijk de manier van verkopen.
Toen ik deze verkoper zei dat ik z'n verhaal niet geloofde omdat ik het al vaker gehoord had, antwoordde hij doodleuk dat het er niet zo veel toe deed of het waar was of niet. M.a.w. het is gewoon een goede deal. Maar als iemand begint met leugens, hoe kun je 'm dan in het verder traject vertrouwen? Waarom zou ie daarna ineens eerlijk worden? Gewoon niet doen dus!
Mick

tamara7

Ongelezen bericht door tamara7 » 18 nov 2009 16:06

In Eindhoven worden deze sets momenteel ook aangeboden. En wel op straat (prijs varieert) en bij Rook Waterschade Boschdijk. (100 euro)

In de winkel, waar ik het kon uitpakken en aanraken, had ik al het idee dat het chinese troep was. Op internet werd mijn vermoeden helaas (of gelukkig) bevestigd. Er zit ook een vreemd luchtje aan Berghaus zelf. Na al die jaren geen statement van het bedrijf over deze verkopen. En.... die prijs op hun website: 1200 - 1500 euro. Je krijgt toch sterk het vermoeden dat men dit doet om vervolgens via handelaren de rotzooi te slijten als zijnde goede deals.

Is er uberhaupt al een item in Tros Radar over geweest?
Een bedrijf als Berghaus die het toestaat derden dergelijke verkoopmethodes te laten gebruiken om mensen doelbewust teveel te laten betalen mag wat mij betreft geboycot worden.

Ik ben na het lezen van deze thread en die Berghaus pannen website naar de Blokker gegaan, waar ik een mooie Sola Monaco pannenset (RVS en vaatwasser bestendig) heb gekocht die momenteel in de aanbieding is voor 79 euro

Van Sambeek

Ongelezen bericht door Van Sambeek » 01 dec 2009 20:45

Ben net achter het "verhaal Berghaus" gekomen omdat ik het adres zocht om een beroep te doen op de garantie gezien (je raadt het al) de deksels kapot zijn. We hebben de pannen gekregen en deze blijken via ECi/Clubservice te zijn gekocht in 2006. Heb alle bon en kaartje waar nummer en garantie op staan.Kan iemand mij helpen hoe nu verder. Zie zo veel reacties dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Bestaan ze wel / niet en hoe zit het met de garantie. Hoor graag! Alvast dank!

Plaats reactie