Berghaus pannenset aangeboden op straat

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
shetanv

Re: Berghaus pannenset aangeboden op straat

Ongelezen bericht door shetanv » 10 dec 2009 16:06

Vandaag 10 December komt er bij mij in de winkel een man binnen ..
Ik had m al voorbij zien komen ... en 3 sec later komt ie dus echt binnen gelopen. Kaal hoofd , snor , getint uiterlijk , nette kleren en een sjaal...
Offie even wat mocht vragen '.. Tuurlijk mag dat..
Hij stelde zich voor als vertegenwoordiger van het merk AMC ( nooit van gehoord maar blijjkt een bestek merk te zijn )
Dus ik ooo ok
( dit is absoluut NIET ons produkt wat we in de winkel hebben )
Ja hij kwam net terug van een beurs en had nog wat bestekcassettes ..

Ik had gelijk alarmbellen in mn hoofd.... ik wist niks van dit forum maar ken en hoor genoeg verhalen dus ik wist meteen dat ik die man zsm de winkel weer uit moest krijgen !

Ik zeg zo .. Nou helaas ik heb met sinterklaas ( hahahah ik ben 34 jaar !!!) net nieuw bestek gekregen .... en ook pannen ( weet niet waarom ik er dat bij zei maar t ging vanzelf haha )
Dus die man o ja dan houd t op .
Hij wist gelijk dat t geen nut had om nog door te vragen !

Hij ging weg .. en helaas kwamen er net klanten in de zaak .. dus kon er neit achteraan om t kenteken te noteren !
Maar ik vermoed dat ie een zilvergrijze audi rijd !
Want die was er eerst wel en 3 -5 min later was ie weg.. en mn gevoel was echt dat dat zijn auto was !!!!

Ik wist gelijk dat ik er niet in moest trappen .. heb ook geen bedragen te horen gekregen maar was blij dat ie weg was !
Dus mensen in eindhoven en omgeving !! LET OP
ik heb mijn winkel in Best !!! ( vlakbij eindhoven )

Oja @ tamara 7 .... rook en waterschade zit al een tijdje NIET meer op de boschdijk !!! dus misschien dat t eerder was maar zeker niet meer het laatste half jaar !!! ;)

En ook aan alle "tevreden "gebruikers hier van de pannen set.,...
Het gaat er niet om dat je voor een "zacht"prijsje een "mooie"pannen set zou hebben ... Het gaat erom dat je dus echt gewoon gen****d word ! op straat , in je eigen huis, in je eigen winkel !!!
Ik koop NIKS op straat.. ik koop alles in de winkel ! Daar heb je garantie en bewijs dat je het daar hebt gekocht ..

<Mensen leer hiervan !!!

Mvg Shetan !

Peter W.

Ongelezen bericht door Peter W. » 13 dec 2009 14:03

Ook wij hebben zo'n gelijksoortige pannenset...al een jaarje of 4.
Prima set....alleen bij onze gaan de knoppen....naar de knoppen :lol:
Ze laten los en dat is het enige nadeel eigenlijk.
We moeten nu dus hoognodig op zoek naar nieuwe knoppen.
Mocht iemand een idee hebben waar deze te leveren zijn....onze dank daarvoor.
Dit is trouwens een Link van ons merk CLASSIC LINE.
http://www.webclassicline.com/
Helaas kun je op die pagina niets doen...alleen naar het tel.nr. bellen.

Rich36

Ongelezen bericht door Rich36 » 02 mar 2010 16:59

Berghoff/Berghaus/Berkendorf, het zijn allemaal handelsnamen van een in België geregistreerde firma. Het heeft helemaal niks te maken met kwaliteitsmessen of pannen uit Duitsland, het zijn spullen uit China.

Wat mij opvalt is dat sommigen hier zeggen dat Berghoff een nep-Berghaus is, maar het is allemaal hetzelfde. Bedacht om mensen op te lichten. De folders met daarop de enorm hoge "adviesprijzen" en dan de koopjes die je kunt krijgen. De mensen die op dit forum berichten achterlaten dat het wel goede producten zijn, werken allemaal voor Berghoff/Berghaus/Berkendorf als je het mij vraagt.

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste » 16 mar 2010 14:16

Vanmorgen met de boot teruggekomen uit Engeland, staan we in IJmuiden bij een tankstation, komt er een man wenkend op ons afgelopen. Hij zegt "ik kom ook uit België, regio Hasselt" (wij rijden met Belgisch kenteken) ik zeg "da's fijn".
Hij praat verder: ik kom net van een huishoudbeurs en heb nog wat besteksets en pannen over. "Ah" was mijn reactie "dan ken ik u van het forum op trosradar, die zilvere mercedes ML320 met duits kenteken en de beurspraatjes zijn daar bekend" "Goh" antwoord hij "dan ben ik al bijna een bekende nederlander". Ik heb hem succes verder gewenst en 'm te kennen gegeven dat hij aan mij niets kan slijten.
De onbewogen reactie van hem heeft mij wel verbaasd.

Fijn zo'n forum, daar leer je nog eens wat van. :wink:

Tanja Hoek

Ongelezen bericht door Tanja Hoek » 16 apr 2010 09:53

Hallo,

Wij hebben al een jaar of 10 de pannenset en bestek, en ze vertelde dat er levenslange garantie op zit, nou ik kan je zeggen : dat klopt. Wij hadden ook het probleem dat de doppen van de deksel kapot gingen, ik heb de firma gebeld, en zei letterlijk,: "ik heb een probleem, mijn pannen gaan kapot." daar op kreeg ik : dat kan niet! dus zeg ik ok, mijn doppen van de deksels gaan kapot, owww zegt die meneer, dat kan! dan krijgt u gewoon nieuwe! inderdaad, ik heb nieuwe opgestuurd gekregen, en de kapote retour gestuurd.
Dus wat mij betreft heb ik er geen probleem mee!
Groetjes,

szixxx

Ongelezen bericht door szixxx » 13 jul 2010 11:45

Ik heb een 12-delige Berghaus messenset aangeboden aangeboden gekregen via een vriend die kok is. Hij zegt dat het goede messen zijn en ik weet zeker dat hij mij niet zou oplichten. Ik kon de set van hem overnemen voor €35,- en de winkelwaarde zou ongeveer €130,- tot €160,- zijn.

Ze zien er erg mooi en degelijk uit en ik krijg niet het gevoel opgelicht te worden.
Hoe denken jullie hierover?

BBartholomeus

Ongelezen bericht door BBartholomeus » 15 sep 2010 09:39

Een paar jaar geleden heb ik ook dergelijke Berghausset aangeboden gekregen in het Belgische Vilvoorde. Een Nederlander die net van een beurs kwam en z'n potten- en messenset niet meer wou (mocht?) meenemen naar Nederland.
Na veel blabla en gezever heb ik uiteindelijk de hele handel voor 60 euro gekocht. Achteraf gezien geen slechte deal maar als ik dit hier lees dan krijg ik toch een dubbel gevoel...
Ik begin ze nu pas intensief te gebruiken en ben benieuwd of het hele boeltje wat van degelijke kwaliteit is. Heb al gezien dat er krasjes op de bodem van de pot ontstaan doordat ik er met een metalen lepel heb ingeroerd. Veel belovend dus... :-s

olivierbbommel

Ongelezen bericht door olivierbbommel » 29 sep 2010 03:51

Ik word een beetje moe hiervan.

dat er bepaalde mensen per auto dit spul verkopen: dat kan. Dat zullen dan wel gestolen pannensets zijn.

Berghoff is al sinds tientallen jaren een bekend merk, van 1e klas producten. Ze geven een levenslange garantie. Maar Nederlanders zijn zo bekrompen in dit soort dingen. Als men het merk niet kent, denkt men gelijk met onraad te maken te hebben.

Overigens is berghaus wel degelijk een ander product. Een vriend van mij heeft daar pannen van en die zijn een stuk minder fraai en degelijk afgewerkt dan de berghoff pannen.

Bovendien zit er een megabodem onder.....

http://www.cuizine.be/cz/producten.php? ... erkid=3557

Het is gewoon een gerenommeerd merk.

Vroeger had ook niemand van almhoff yoghurt gehoord. Aldi is daar mee begonnen in de jaren 80.

Nu hebben alle a winkelketens het in huis... ik bedoel maar.

merkgeilheid is vreselijk en slaat nergens op.

olivierbbommel

Ongelezen bericht door olivierbbommel » 29 sep 2010 03:52

BBartholomeus schreef:Een paar jaar geleden heb ik ook dergelijke Berghausset aangeboden gekregen in het Belgische Vilvoorde. Een Nederlander die net van een beurs kwam en z'n potten- en messenset niet meer wou (mocht?) meenemen naar Nederland.
Na veel blabla en gezever heb ik uiteindelijk de hele handel voor 60 euro gekocht. Achteraf gezien geen slechte deal maar als ik dit hier lees dan krijg ik toch een dubbel gevoel...
Ik begin ze nu pas intensief te gebruiken en ben benieuwd of het hele boeltje wat van degelijke kwaliteit is. Heb al gezien dat er krasjes op de bodem van de pot ontstaan doordat ik er met een metalen lepel heb ingeroerd. Veel belovend dus... :-s

IN elke pan of pot onstaan krasjes als je er met een metalen lepel in krast. al heb je een pan van 1000 euro nog.... da's dus normaal.. ik gebruik berghoff pannen al 10 jaar, en tot mijn spijt moet ik ze nu wegdoen ivm reumaklachten. Ik kan ze niet meer dragen, omdat ze oerdegelijk: lees: ook zeer zwaar zijn.

olivierbbommel

Ongelezen bericht door olivierbbommel » 29 sep 2010 03:55

wat maakt het nou uit waar je het koopt? Als jij er blij mee bent, dan is het goed.

1 redelijk mes kost in de gemiddelde kookwinkel al 10 euro... dus nee, je bent zeker niet opgelicht. beter gezegd: je hebt een koopje.

szixxx schreef:Ik heb een 12-delige Berghaus messenset aangeboden aangeboden gekregen via een vriend die kok is. Hij zegt dat het goede messen zijn en ik weet zeker dat hij mij niet zou oplichten. Ik kon de set van hem overnemen voor €35,- en de winkelwaarde zou ongeveer €130,- tot €160,- zijn.

Ze zien er erg mooi en degelijk uit en ik krijg niet het gevoel opgelicht te worden.
Hoe denken jullie hierover?

olivierbbommel

Ongelezen bericht door olivierbbommel » 29 sep 2010 03:58

hier kun je zien dat het een gerenommeerd product is, dat in goede , speciaalzaken verkocht wordt.

Nogmaals, dat het hier door 'bepaalde mensen' op een wat duistere manier wordt aangeboden omdat ze een 'partijtje' hebben kunnen 'opkopen' kan het merk ansich niets aan doen.

Je koopt een 1e klas product hoor. Laat je maar niet gekmaken.

kijk zelf maar: http://www.cuizine.be/cz/shopping.php?h ... odid=24897

olivierbbommel

Ongelezen bericht door olivierbbommel » 29 sep 2010 04:15

zelfstandigste schreef:Vanmorgen met de boot teruggekomen uit Engeland, staan we in IJmuiden bij een tankstation, komt er een man wenkend op ons afgelopen. Hij zegt "ik kom ook uit België, regio Hasselt" (wij rijden met Belgisch kenteken) ik zeg "da's fijn".
Hij praat verder: ik kom net van een huishoudbeurs en heb nog wat besteksets en pannen over. "Ah" was mijn reactie "dan ken ik u van het forum op trosradar, die zilvere mercedes ML320 met duits kenteken en de beurspraatjes zijn daar bekend" "Goh" antwoord hij "dan ben ik al bijna een bekende nederlander". Ik heb hem succes verder gewenst en 'm te kennen gegeven dat hij aan mij niets kan slijten.
De onbewogen reactie van hem heeft mij wel verbaasd.

Fijn zo'n forum, daar leer je nog eens wat van. :wink:

Is dat zo? misschien had je het toch maar moeten kopen? en hem een kans moeten geven......

ik heb die pannen al 10 jaar, en ze zien er nog als nieuw uit. Ben toch echt een goede kok in huis, en gebruik die pannen élke dag al 10 jaar lang.

Vind het erg vervelend dat een merk zo neergehaald kan worden door een aantal mensen die niet weten hoe de vork in de steel zit.
Is gewoon jammer.

olivierbbommel

Ongelezen bericht door olivierbbommel » 29 sep 2010 04:19

sandra 0608 schreef:Beste mensen in belg, nl en Frankrijk.

Wij (mijn vader) mogen ins bij u aansluiten.
Vandaag waren wij druk met werkzaamheden bezig in de tuin (Frankrijk)
Momenteel is het hier 35 graden. Opeens staat daar een man van achter in de 50 in een donkerblauwe degelijk auto. Met hetzelfde verhaal als ik hier lees, kwam van een beurs etc. zei dat hij in zwtserland woont en daardoor nu de laatste set wilde verkopen omdat hij anders invoerskosten moest betalen in zwits.

Mijn vader heeft zich laten bewerken door deze oudere man die ogenschijnlijk moeite had met de warmte hier.
Wij zijn de enige nlers hier dus alleen al dat doet mij vermoeden dat deze man ons in de gaten hield.Fransen zijn wat dat betreft niet zo happig.

Maargoed de man wilde even snel tussendoor ons de pannen set onder ogen brengen.Wij zijn ook net verhuisd en dat kun je van buiten zien omdat het huis nog niet af is.

Mijn vader werd enthousiast en is uiteindelijk 450 euro (opgelicht)?
Voor een pannenset en een bestekkoffer.

Al met al een leuke deal voor meneer -net v.d beurs-.
Ook nu reed meneer mee met mijn vader naar de bank etc.
Omdat mijn moeder nog zei nee we hoeven alleen maar pannen vermoed ik dat hij mijn vader toch nog heeft weten in te palmen om ook een bestek set te kopen, onderweg naarde bank.

Als ik zo verder lees mag ik blij zijn dat mijn vader niet zoals de 82-jarige man uit Belgie voor een paar duizend is gelicht.

Al met al vind ik het allemaal bijzonder dubieus met name de verkoopmethoden.

Mensen , ook (juist) in frankrijk dus PAST U VOORAL HEEL GOED OP DEZE ZOMER..

Wat is er dubieus aan? voor een beetje bk set en messenset betaal je 340,00 euro, en dat is pas écht pulp.

Hij was er trouwens zelf bij. had ook nee kunnen zeggen.

heel simpel.

r.dl

Ongelezen bericht door r.dl » 06 okt 2010 14:03

Deze is nog beter, vanmorgen in Antwerpen Centrum:

Ik parkeer naast de kerk en bij het uitstappen, stopt een duitse nummerplaat (audi, station) en vraagt me of ik Duits spreek en ik de pastoor weet te vinden?
Ja, hij wilde een schenking aan de kerk doen en vindt de pastoor niet. Neen weet ik ook niet was mijn antwoord. Hij weer: goh, ik moet me haasten naar Zaventem voor mijn vlucht. Kom van een handelsbeurs en ik heb bestek en kookpotten waar ik echt het vliegtuig niet mee op kan. Ik wil het aan de kerk geven. Maar de man heeft weinig tijd dus hij wil ze mij cadeau doen. Hij parkeert en vraagt me naar de auto te komen, achterdeur open: de rest is het klassieke verhaal uit dit forum.

Maar ik kreeg het allemaal gratis! Kom op man, ik help het even in je auto te laden, maar beloof me dat je het niet verder verkoopt! Neem jij de bestekkoffer, ik neem de kookpannen en we laden ze in je auto... en dan... geef je mij 350 euro en klaar is kees ;-))

Hallo? gratis? dank je en tot ziens... ik was mijn auto nog niet ingestapt en het volgende gelukkige prijswinnaar was al aan de beurt...

Fastjjs

Ongelezen bericht door Fastjjs » 23 nov 2010 11:54

mijn reactie op deze gefrustreerde mensen

indien spullen aangeboden worden op straat of marktplaats:

Je koopt wel of niet, maar gebruik je verstand een keer.

Als je je genaaid voelt ben je dat zelf schuld.
Als je mijn oude fiets voor 1000eur koopt heb ik je niet genaaid maar ben je gewoon dom zeker als je dezelfde fiets nieuw elders kon kopen voor 199eur of dat nu aan de deur is zonder garantie of in een winkel voor 499 met garantie is dat een overweging die je zelf maakt, waarschuwen dat je niet aan de deur moet kopen is een advies aan de allerdomsten onder ons tot zelfbescherming, maar impulsaankopen aan de deur doen is zeker zo dom. deze verkopers aan de deur drukken zelf prijskaartjes en maken gebruik van de hebzucht van de mensen. In een winkel staat ook "opruiming van 999 nu voor 399", gewoon om je te lokken om te kopen, is dat laatste ook geen mensen naaien? Ik heb deze pannen ook al jaren, heb ze gekocht voor 8 tientjes, de thermostaatjes kunnen alleen niet in de vaatwasser maar dat schrijft berghaus net als amc ook voor, dus slechte kwaliteit is ook te wijten aan gebruik, dus gewoon de deksel in de vaatwasser donderen terwijl dat niet mag is dan ook dom. het zal ook wel liggen aan die lui die zo dom zijn om 1000eur voor dezelfde set te betalen dan zich vooraf te orienteren die lezen zeker ook geen voorschriften. De garantie is ook prima thermostaatje stuk, na jaren, gewoon een nieuwe gekregen.

Dus als het product doet waar het voor gemaakt is is het product wel prima, meen je er teveel voor betaald te hebben ben je niet genaaid maar snap je alleen het woord marktwerking niet echt. Verkopers aan de deur moeten overigens een ventvergunning tonen. marktplaats is een derivaat van deze lui die dit ook niet hebben, velen proberen met handel iets bij te verdienen ook op marktplaats. Dus waar je ook koopt stel je zelf de vraag wat betreft kwaliteitsrisico's garantie en zeker wat je er voor wilt betalen. een verkoper aan de deur met ventvergunning zal je ook gewoon een btw bon kunnen geven en zich gewoon kunnen legitimeren.

of nemen we vergelijkbare items als onderstaat ook serieus op deze site?
Ik heb een Breitling horloge gekocht voor 25eur op marktplaats nu blijkt het een imitatie te zijn ik voel mij genaaid, ik wil u waarschuwen voor verkoper zus of zo... laat mij niet lachen....nogmaals hoe dom kun je zijn.

Zeeuwse

Ongelezen bericht door Zeeuwse » 28 apr 2011 10:46

Vandaag werd ik op mijn werk (baliewerk) in Terneuzen benaderd door een man die zich voorstelde als vertegenwoordiger van koffiezetapparaten, of ik misschien een folder wilde.
Aangezien ik geen bevoegdheid heb om over dergelijke zaken te beslissen heb ik hem doorverwezen naar onze direkteur op ons hoofdkantoor.
Hij vertelde mij dat hij ook vertegenwoordiger was voor Solingen. Of ik dat kende?
Ik ben niet zo thuis in merken en heb gezegd dat ik het merk niet ken. Hij verbaasde zich daarover en noemde een winkel hier in de buurt (die o.a. keukenattributen verkopen) waar hij aan leverde.
Ik vond hem nogal glad overkomen. Hij kon goed praten en als nuchtere zeeuw ben ik dan al direkt op mijn hoede.
Terwijl hij naar de deur liep om te vertrekken vertelde hij dat hij juist van een paasbeurs in Goes kwam en nog een pannenset over had. Of ik misschien interesse had? Ik had geen interesse.
Het hele voorval zat mij niet lekker, ik had er geen goed gevoel bij. Ging googelen op internet en kwam o.a. deze topic tegen. Ik denk dat mijn gevoel goed zat !
Omschrijving van de persoon: niet al te grote man, ongeveer 1,70 m denk ik. Donker haar, gebruinde huidskleur, beetje gezet figuur. Kwam erg joviaal over, maakte allerlei gebaren en kon het allemaal erg goed vertellen.
Hij reed in een zilvergrijze station, helaas het kenteken niet genoteerd.

karin-alice

Ongelezen bericht door karin-alice » 28 apr 2011 16:15

Zoals Zeeuwse de man omschrijft, is het waarschijnlijk dezelfde man die mij 3 a 4 jaar geleden ook een pannenset heeft verkocht!
Gladde jongen, italiaans uiterlijk, dikke auto (mercedes GL klasse) en duits kenteken. Maar ik moet eerlijk zeggen, ik gebruik de pannen nog en heb er daarom nooit spijt van gehad. In eerste instantie moesten de pannen rond de 300 euro kosten, toen 100 euro en ik :lol: heb ze voor 60 euro gekocht. En het schijnt, dat ga ik straks even nakijken, dat als de deksels kapot zijn, Berghaus nieuwe deksel gratis toestuurt!
By the way, als je echt geen pannenset wilt kopen, doe je dat dan toch niet !!!! De man doet ook zijn "werk", toch :roll:

steefie31

Ongelezen bericht door steefie31 » 06 mei 2011 22:33

Waar de beste man tot 2 weken terug nog in Zeeland werkte (zie bovenstaande) heb ik de eer gehad deze BNer gisteren de hand te schudden. Ik kan jullie mededelen dat hij in Zwolle nu ook aktief is. Heb het forum al aardig doorgelezen en constateer dat deze persoon al 7 jaar actief is op de pannen en mesjesmarkt! Ik wil de beste pannenman (hij zal dit forum ongetwijfeld zelf ook elke dag lezen) er wel op wijzen dat hij wel moet gaan denken aan zijn pensioencentjes.

Heb beide setjes voor 160 eurie kunnen overnemen en nee ik ben geen naieve jongen, ik had ook al wel vanaf moment 1 door dat dit niet helemaal zuivere koffie is. Ging er al vanuit dat het iets in de richting van imitatie was, maar met de prijzen van de Blokker in mijn achterhoofd heb ik het toch maar aangekocht. Heb alles heel nauwkeurig nagekeken en het spul lijkt echt wel van een zekere kwaliteit te zijn (wat de mensen boven mij ook al vertelden). Ben wel benieuwd hoe de mensen die beweren dat dit pure oplichting is de buitengewoon goede service verklaren??

Maar goed ik ga het spul eens uitproberen en ga de deksels dus niet in de vaatwasmachine doen. Mocht de situatie zich voordoen dat ik de piepers van het gas wil halen en ik met alleen het handvat in mijn hand sta (wat ook door sommige mensen beweerd wordt) dan ga ik mijzelf heel erg hard uitlachen!

Al met al vind ik alleen het hele praatje en de verkooptruc het geld alleen al waard! Heb ook wel het kenteken genoteerd van zijn lichtgoedkleurige renault megane, maar ga hier denk ik niks mee doen want wanneer het zooitje straks van ellende uit elkaar valt is het gewoon mijn eigen domme schuld geweest en leer ik hier weer van.

steefie31

Ongelezen bericht door steefie31 » 06 mei 2011 23:10

Owja en nog even ter aanvulling. Het zou best kunnen dat dat setje in China geproduceerd is, maar wat wordt er vandaag de dag niet in China of derdewereldlanden gemaakt? Denken jullie soms ook dat de kleding bij de H&M en de C&A in de rijkere Europese landen gemaakt wordt? Dat komt namelijk ook gewoon uit derdewereldlanden en dat katoen wordt gewoon door 12 jarige kinderen geplukt. Maar dat vinden de Nederlanders dan niet zo erg, want het is wel lekker goedkoop!

Stel dat de setjes wel uit China komen en dat de materiele kostprijs van beide setjes een keer rond de 50 euro liggen. Daar komt nog wat bij aan vracht- en importkosten maar dan gaat het spul ook een keer met 100% marge door de achterklep van de auto. Dus ja denk niet dat men meteen moet concluderen dat het rotzooi is omdat het in China gemaakt is met in je achterhoofd dat veel van onze import uit dit soort landen komt. Zoals al eerder gezegd je betaald vaak alleen voor de naam en dit staat niet altijd garant voor de beste kwaliteit.

Daarentegen ben ik het wel helemaal eens met mensen die het niet eens zijn met de verkooptechniek van deze mensen. Dit is gewoon pure misleiding, maar dan moeten de goedgelovige Nederlanders is een keer hun ogen open doen en het probleem bij zichzelf gaan zoeken. Ten slotte zijn wij Nederlanders toch ontzettend gevoelig voor hoge kortingen en gaat bij het woord "gratis" ons hartjes sneller kloppen.

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste » 06 mei 2011 23:36

By the way, als je echt geen pannenset wilt kopen, doe je dat dan toch niet !!!! De man doet ook zijn "werk", toch
Als ik voor een verkoop aangesproken wordt terwijl ik daar niet om gevraagd heb noch ik mij daar voor in een daarvoor bestemd establissement bevind. Zal ik de verkoper met een zeer directe aanpak afwijzen, ook dat hoort bij "zijn werk".... U kent de verhalen vast wel van de jehova's en de colporteurs....
Wat is er dubieus aan?
Het feit dat de "waar" vanuit de kofferbak wordt opgedrongen na zijn dagelijkse bezoek aan een beurs.
Dan betaal ik liever flink wat meer in een winkel, die ik bezoek en waar ik er zeker van ben dat de gekochte goederen ook de GEVRAAGDE goederen zijn.

Plaats reactie