Berghaus pannenset aangeboden op straat

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
ppp333333

Re: Berghaus pannenset aangeboden op straat

Ongelezen bericht door ppp333333 » 07 mei 2011 10:24

Het feit dat de "waar" vanuit de kofferbak wordt opgedrongen na zijn dagelijkse bezoek aan een beurs.
Dan betaal ik liever flink wat meer in een winkel, die ik bezoek en waar ik er zeker van ben dat de gekochte goederen ook de GEVRAAGDE goederen zijn.
betaal jij dan maar lekker flink meer
en de goederen zie je toch

karin-alice

Ongelezen bericht door karin-alice » 30 mei 2011 16:04

Beste zelfstandigste; dat klinkt erg "zelfstandig" maar............ dan ben je toch een dief van je eigen portomonai :?: Of.............. wie breed heeft laat breed hangen :?:

sparc2

Ongelezen bericht door sparc2 » 07 okt 2011 09:47

Hallo,

Gisteren ben ik ook een 'slachtoffer' geworden van deze praktijken.
Liep van mijn werk naar de parkeerplaats in de buurt (Amsterdam Amstel)

Heb van een erg vriendelijke man, een zo op het eerste oog, een degelijk set pannen, 2 verschillende messensetten en een complete bestekset gekocht. 't zag er prachtig uit. Voor maar een paar honderd euro.

Zelfde verhaal, hij kwam van een beurs, had nog wat over en of ik hem ervanaf wilde helpen.

Normaliter koop ik nooit op deze manier, maar ik was een beetje overdonderd, en ach, ik was toevallig toe aan vernieuwing van mijn keukengereedschap.

Ik moet lachen als ik lees hoe weinig sommige andere mensen betaald hebben voor het spul, tja mijn eigen fout, had dus meer kunnen afdingen.

De meneer reed een prachtige Kia Sorento/Sportage, en had een vlotte babbel.
Kan niet zeggen dat ik boos ben, of me bedrogen voel. Want ik had natuurlijk ook gewoon nee kunnen zeggen.
Wat zijn wij mensen soms makkelijk over te halen.

Het is wel indrukwekkend hoeveel papierwerk er bij het spul zit (kost natuurlijk geen drol, maar er is wel werk in gestoken)

Jammer dat op deze manier geen auto's verkocht worden :-)

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste » 20 okt 2011 22:14

maar............ dan ben je toch een dief van je eigen portomonai Of.............. wie breed heeft laat breed hangen
ja hoor, de junk doet ook "gewoon zijn werk" als hij mensen op straat een fiets aanbied.......

De goudverkopers uit het oostblok doen ook gewoon hun werk als ze me aanspreken op een parkeerplaats langs de A2.....

Het punt voor mij is; ik vraag daar niet om en de omgeving ziet er niet uit als winkelcentrum dus wil ik niet aangesproken worden voor het aankopen van iets... hoe voordelig dat ook zou mogen zijn, of hoe netjes de verkoper ook uit moge zien.....

Zij vallen mij lastig dus heb ik er geen moeite mee om onbeleefd te bedanken voor het aanbod :wink:

mivi

Ongelezen bericht door mivi » 22 nov 2011 15:03

Weet iemand de pannen NEP zijn? Waar herken ik de echtheid aan??
Ik mag nl. de een opsturen naar Global omdat een handvat kapot is, maar als het nep blijkt te zijn.....lullig
....zie verhaal hieronder.

verkopers pannenset aan huis weer/nog actief - 21 nov 2011 14:07
Ik heb dus iets gedaan wat ik eigenlijk nooit zou doen, dacht ik. Ik heb een pannenset gekocht aan huis. Een man belde aan en had een verhaal over pannen. Eerst dacht ik dat hij voor mijn man kwam (dakpannen) maar het bleek iemand te zijn die een set pannen over had van een beurs twv 1500,-. Ik was niet zo geinteresseerd, zeker niet toen hij het had over 250,- euro. Dat had ik niet. Ook zei ik dat ik niks zou kopen vroeg hij hoe hij eraan kwam. Na een vaag verhaal (over van beurs en hij moest er vanaf, had ook messen en koffiezetapparaten) zei hij dat ik de 6 of 7 pannen voor 100,- mocht hebben. Ach, dacht ik, een paar pannen extra kan geen kwaad. 100 valt mee. Ze zagen er echt goed uit. Dus ik trapte erin!!! Nu weet ik niet of het iets is, maar ze zullen het best goed doen denk ik.
Toch vertrouwde ik het niet. ik heb geen naam gevraagd, een adres van hem, bewijsjes, vergeten om zijn kenteken te noteren. Maar met wat googlen kom je verhalen tegen. Ja hoor. Meer van dit soort praktijken zijn aan de gang.
De man: muffig, oudere (rokende) man in pak. Nederlands. (was hier in belgie, ravels) Hij reed in een grote (hoge) licht metalic grijze auto.
De pannen zijn van Global Metals International. suisse...duitse doos...

Meer mensen in de buurt deze ervaring? Ik voel me wel schuldig omdat ik ook lees over crimineel geld. Sorry mensen !

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out » 22 nov 2011 15:12

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 01:57, 1 keer totaal gewijzigd.

zusjej21

Ongelezen bericht door zusjej21 » 22 nov 2011 16:35

Zomaar een pannenset kopen omdat het zo goedkoop is? Als je geen pannenset nodig hebt, waarom zou je het dan kopen? Even los van het feit of het nou wel of niet goedkoop is, slechte kwaliteit of niet, je geeft (ondanks dat het zo goedkoop is) toch geld uit.
NIET doen dus. :|

WilmaSR

Ongelezen bericht door WilmaSR » 08 dec 2011 12:46

Net een vriendelijke verkoper van een jaar of 30 in mijn (kleding)winkel in Gorichem binnengehad: hij is van de firma Berghaus in Soesterberg. Hij zei dat ze failliet zijn en morgen wordt er er op alles beslag gelegd. Hij had nu nog 2 pannensets van het merk Springer & Rossler van normaal 1425 euro, nu te koop met 85% korting, nou ja, het kon ook wel met 90% korting.
Nu staat mijn laptop op de balie, dus gelijk maar even gegoogeld en op deze site terecht gekomen.
Hij las mee en zei dat dat allemaal oplichters waren met nepproducten. Ik heb gevraagd of ik het set mocht zien en hij heeft zijn auto gehaald (wit transportautootje) De set ziet er degelijk en echt uit in een mooie doos met boekjes, certificaten, alles erbij. Ik heb ook nog naar het nummer op de site van Springer & Rossler gebeld en een mijnheer Vonk gesproken; hij zei dat hij de firma Berghaus kende en dat dit een bonafide bedrijf was en dat er gewoon garantie op de pannen zit.
Ik gaf aan na alle berichten op internet er niet op in te gaan en hij begreep het helemaal. Bood zijn excuses aan omdat hij zomaar was komen binnenvallen en was heel snel weer weg. Ik hou er een beetje dubbel gevoel aan over: het lijkt me geen zuivere koffie, maar ach, voor zo weinig een mooi pannenset was ook niet verkeerd geweest...

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn » 08 dec 2011 13:01

Meneer Vonk van Springler en Rossler wist niets van een failliete fa. Berghaus in Soesterberg? In geval van garantie mocht je je rechtstreeks tot hem wenden?

De verkoper met pannen uit Soesterberg rijdt met een volle kofferbak een beetje door het land om pannen ver beneden de inkoopprijs te verkopen? Die heeft zeker geld te veel. 8)

HOTEL

Ongelezen bericht door HOTEL » 04 jul 2013 19:55

[persoonsgegevens verwijderd door moderator]
oude "oplichter" schakelt nieuw personeel in.

Kocht 3-7-2013 op parkeerterrein van Albert Heijn in Drachten bestek en pannenset, was over van de beurs, ik zei zeker uit de veilinghal in Drachten en je vrouw wil het niet. Had geen geld bij mij maar mocht het geld ook overmaken, wat ik maar redelijk vond. Pinde bij AH 250 euro en betaalde dit aan de nette verkoper in grote VW touran, of Audi?

Pannen en messen zien er goed uit, ook verpakking, garantie etc. Maar toch je zal zoiets maar kopen om het op een trouwerij als geschenk te geven! Pas op, heren vertegenwoordigers wanneer u door de crisis bent getroffen ga dan niet met deze praktijken mee, maar spreek mensen aan: Ik zoek werk.

dhc

Ongelezen bericht door dhc » 04 jul 2013 20:22

Verder gaat het goed met U?

Vvvwww

Ongelezen bericht door Vvvwww » 25 jul 2013 13:45

Let op voor verkopers van pannensets, ze zijn weer actief!
Laatst gewijzigd door Vvvwww op 26 jul 2013 09:55, 2 keer totaal gewijzigd.

PeterW1572

Ongelezen bericht door PeterW1572 » 25 jul 2013 14:16

Mensen die nu nog dit soort dingen op straat kopen (of eigenlijk niet alleen dit soort dingen maar alle dingen die "zomaar" worden aangeboden op straat) verdienen niet beter dan dat ze vreselijk genaaid worden.

kurkie12

Ongelezen bericht door kurkie12 » 30 jul 2013 17:44

Ook ik ben er in getrapt. Zelfde verhaal. Vertegenwoordiger van de firma:
Berkendorf
Tackenweide 26
46446 Emmerich am Rhein
Duitsland
Tel: 0049 2822-689801
Fax: 0049 2822-689803
Email: [email protected]
Berkendorf
Amersfoortsestraat 68c
3769AL Soesterberg
Nederland
Tel: 0031-346353655
Fax: 0031-346351094
Email: [email protected]

Net terug van beurs in Duitsland.
Levenslange garantie bla,bla bla enz.
Uiteindelijk een pannenset, 12 delig bestek in koffer en een messen set voor €275,-
Man reed in een Mitsubishi Outlander bij Mediamarkt Hengelo O en stelde zich netjes voor incl. legitimatie pasje.
Pannen zijn niet slecht maar wel veel te duur natuurlijk.
Op hun site staat het volgende:Berkendorf is financieel niet aansprakelijk voor afspraken tussen de zelfstandige vertegenwoordiger en de koper.
Berkendorf staat niet garant voor het nakomen van de koopovereenkomst.
De garantie is alleen geldig voor produkten van Berkendorf
Bij garantiegevallen worden de kapotte delen kosteloos vervangen.
Bij verzending zijn de portokosten voor de klant.
In geval van twijfel bel Berkendorf.

Frauke

Ongelezen bericht door Frauke » 03 sep 2013 14:03

Ik ben zo slim geweest om ze ook te kopen aangezien ik er nodig had en geen duizenden euro's aan potten wil uitgeven. Zijn ze effectief zo slecht?? De deksel zullen misschien niet zo lang meegaan als je ze in de vaatwas plaatst maar als je ze gewoon afwast? Dit is toch hetzelfde als potten op de markt kopen? Alleen dat het nu aan de deur is... Dan weet je ook niet wat je koopt, het is altijd een gok. Graag jullie recente ervaringen...

Wilgr

Ongelezen bericht door Wilgr » 28 jun 2014 15:21

26 juni blijkt deze persoon/groep in Leusden actief te zijn geweest, nu met pannenset van Siematic en messenset van SR. Netjes bon geleverd, bedrijf dat erop genoemd wordt is Max Handels Gmbh. Google op die naam geeft bedrijfsinformatie : een bedrijf met die naam bestaat in Emmerich, Steinstrasse 46, houdt zich bezig met vrachtvervoer, autohuur en volgens één referentie ook eenmalige huishoudelijke artikelen. Daar zal dit wel niet onder vallen....

dhc

Ongelezen bericht door dhc » 28 jun 2014 17:44

Ja...en dus?

Cypher

Ongelezen bericht door Cypher » 17 jul 2014 15:16

Deze vriendelijke meneer is op het moment in de omgeving Almelo actief lijkt het. Hij sprak mij aan op de woonboulevard.
Heb een messenset aangeschaft. Lijkt wel degelijke kwaliteit. Had toch messenset nodig, dus toch maar gedaan desondanks het onderbuikgevoel bij de verkoop methode.
Wellicht ben ik "opgelicht", maar zo zie ik het niet. Al is het een budget setje o.i.d. IK heb besloten het te kopen. Nee is makkelijk gezegd. Ik koos voor ja.

Toch meld ik de aankoop/verkoop hier. Voor het geval anderen het risico toch niet willen nemen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 17 jul 2014 20:49

Cypher schreef:IK heb besloten het te kopen. Nee is makkelijk gezegd. Ik koos voor ja.
Kijk, en hier wordt eens de verantwoordelijkheid voor de aankoop gelegd waar het hoort. Een handelaar/verkoper/sjacheraar/whatever biedt iets voor een bepaalde prijs aan, en dat mag. Hoge prijs, lage prijs, maakt niet uit - het is een aanbod, niets meer, niets minder, niets anders. Als iemand besluit om het te kopen, dat mag ook. Als later blijkt dat er teveel betaald is, omdat exact hetzelfde voor nog geen 2% bij de Action ligt: volgende keer maar beter op letten.

mvanopijnen

Ongelezen bericht door mvanopijnen » 06 aug 2014 22:57

Ben gisteren aangesproken op de parkeerplaats voor mijn huis in Kerkdriel. Ik dacht dat hij de weg wilde weten....
Heel vreemd door een kalende man met zonnebril in een forse lichtgrijze jeep. Hij kwam net van een beurs in de Brabanthallen in den bosch af , waarop ik in mijn haast vroeg waar hij heen moest. Hierop antwoordde hij dat hij dit zelf ook niet wist.
en had een partijtje pannensets over. Of ik er iemand voor wist?? Noemde ook het merk (is me ontschoten). Nee ik grapte nog dat je dan iemand moest kennen die rommelmarkten af ging :lol: . Achterin zijn auto stonden idd een aantal dozen met pannen erop. Nee ik kende niemand. Ik merkte nog op dat het een 'vreemd verhaal' was. "ja'" dat vond hij zelf ook maar hij moest ervan af, had om 15.00 uur een afspraak en moest die pannen kwijt. Waarop ik zei tja ik kan wel zeggen ik neem er wel 1 mee maar ja dat schiet voor jou ook niet op. Hij herhaalde zijn vraag of ik dus niemand wist?? Nee (Mijn onderbuikgevoel won het aan alle kanten ten opzichte van het product) dus, hij bedankte vriendelijk voor het meedenken en reed langzaam verder door de straat....

Wat ben ik trots op mezelf; de verhalen lezende, heel heel vreemd, uit nieuwsgierigheid over wat hierachter moest zitten kwam ik uieindelijk bij dit forum terecht.
Dus....op dit moment actief in Gelderland; Kerkdriel

Plaats reactie