Berghaus pannenset aangeboden op straat

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
jpg0007

Re: Berghaus pannenset aangeboden op straat

Ongelezen bericht door jpg0007 » 29 okt 2014 01:11

Opletten !
Wat FLANDRIA in 2007 beschreef is tegenwoordig terug met op de visitekaart het zelfde adres als dat van de pannenverkoper : EMMERLICH, Tackenweide 26 !
Deze keer wordt technische apparatuur verkocht met precieze dezelfde techniek als voor de pannen :
- ik was mijn ouders hun graf met Kärcher aan het schoonmaken
- een man kwam mij aanspreken
- hij had meegedaan aan een paar animatiedagen bij een beroemde winkel voor dure technische apparatuur in Charleroi (ik kende deze winkel goed).
- ik ben erin geraakt om die winkel snel op te bellen : zij hadden inderdaad speciale opendeurdagen gehad... Ik kende de naam van de verkopen niet en was tevreden met die eerste info.
- Voor 1675-€ kreeg ik 5 'dure' machines onder befaamde namen.. MAKITA, KÄRCHER, METABO, FACOM, HONDA...
- in feit waren alleen de goedkoopste dingen MAKITA, KÄRCHER, METABO écht, de andere FACOM en HONDA waren fake namaak.

Duidelijk had de verkoper informatie verzameld over een paar kwaliteitswinkels in de buurt waar hij over kon praten alsof hij bij die winkels bekend was. Ik vroeg de verkoper zijn naam (sprak Frans met sterk Duits accent) Hij zei MARIUS MARINUS (?)

Morgen neem ik contact met de Federale Dienst Handel en Test Aankoop.

Graag verdere info ivm deze frauduleuze verkoop. Op hun kaart is ook een adres in Zwitserland Tottikonstrasse 66 STANS CH 6370. En als daar opgebeld wordt krijgt men een zekere 'JANSSEN' (?) aan de lijn. Eerst sprak ik Duits. Hij antwoordde met een duidelijk Nederlands accent. Ik vroeg zijn naam en hij zei JANSSEN.

prem

Ongelezen bericht door prem » 29 okt 2014 06:31

Wij kregen een BIN bericht van de politie dat er een in deze omgeving, de dorpen buiten Antwerpen, weer messensets probeerde te slijten aan mensen in de tuin bezig en zelfs deur aan deur.

dettyverbon

Ongelezen bericht door dettyverbon » 02 jan 2015 21:22

MENSEN !! hij is weer / nog steeds actief. pannen set gekocht voor 130,- wat niet de waarde blijkt te zijn... als de blog mag geloven..
[ongefundeerde beweringen verwijderd]
Dat komt (voor zover ik het kan verklaren)
doordat hij alsmaar blijft praten.
Ik bleef netjes luisteren .. er schieten wel gedachtes door mij heen,oa klopt niet , zou kunnen, maar kan ze niet afmaken...kan niet overwegen...kan niet beslissen, kan niet tot een conclusie komen, zoals ik zou doen als ik meerdere mogelijkheden kan overwegen.
Ik heb het bedrag overgemaakt
En ga bewerkstelligen dat ik de koop ontbind
Laatst gewijzigd door Radar op 03 jan 2015 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd, persoonsgegevens verwijderd.

dettyverbon

Ongelezen bericht door dettyverbon » 02 jan 2015 21:44

Jeane schreef:Berhaus kost €70 inkoop en wordt met de meest fantastische verhalen vanuit de kofferbak verkocht. Voor €70,- val je geen bult maar na een of twee jaar kunnen ze de vuilnisbak in want, in tegenstelling tot wat de verkoper zegt en de sticker op de doos, zijn ze absoluut geen €1500,- waard maar iemand met een heel klein beetje verstand kan dit op zijn klompen aanvoelen.
Tuurlijk... kan niet /klopt niet.. gaat door je hoofd.. maar je kunt je gedachten niet afmaken..je bent zo netjes om te luisteren naar wat er gezegd wordt,..waardoor een overpeinzing geen ruimte krijgt.

sint in februari

Ongelezen bericht door sint in februari » 05 feb 2015 16:19

opletten ! ook in belgie

heb zonet deze heer over de oprit gehad, kwam net terug van n beurs …
hij had nog wat machines over (bosch, metabo, karcher, makita ) en n ladekast met garagemateriaal.
de ladekast met facom logo op de lade (maar dus niet de materialen zelf!) kost bij hem 1200 €
zag er allemaal mooi en snel uit, maar na betaling van 1220 € voor de ladekast (want hij gaf de andere tools gratis weg omdat hij n vliegtuig moest halen) toch even de boel opgezocht …
die ladekast heb je al voor 235 € in duitsland ;-((

dan maar bedrijf en info opgezocht op t net, kwam ik deze draad tegen … uitwerpselen, voel me toch opgelicht !

nu serienummers nakijken en bij de betreffende fabrikanten nakijken of deze machines niet als gestolen worden opgegeven, ik wil er namelijk geen probleem mee hebben achteraf ivm garantie

groeten
als jij ook materiaal van kraftstahl met vals facom logo hebt gekocht, laat n berichtje !

anders ; geloof niet dat de sint in februari bij jou langskomt :evil:

Frauduleuse verkoop

Ongelezen bericht door Frauduleuse verkoop » 07 feb 2015 16:25

Een vriend van mij werd ook op deze manier aangesproken op straat voor allerlei werkmateriaal(BDtools, Makita, Bosch, Karcher).
Het ergste hierbij is dat hij met betaalkaart heeft willen betalen en dat hij een tweede poging moest ondernemen daar waarschijnlijk het bedrag te hoog was voor betaalkaart. Volgens verkoper lukte het ook de tweede keer niet met de betaalkaart. In beide gevallen gaf automaat een melding dat de betaling niet was gelukt. Verkoper vroeg hoeveel hij cash kon betalen want moest de materialen echt kwijt. Er werd een som cash neergeteld en uiteindelijk besloot verkoper niet alle machines achter te laten. Resultaat van fraude was volgende dag te merken : 2 bedragen werden betaald met bankkaart bovenop nog eens extra cash bedrag. Betaling werd geregistreerd onder MAX HANDELS EMM
Totaal dat betaald werd was dus hoog boven de nieuwwaarde.

Let dus ook op in de buurt van Gent want daar is deze nu actief met werkmateriaal
Laatst gewijzigd door Radar op 07 feb 2015 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht verwijderd. Reden: ongefundeerd

De Econometrist

Ongelezen bericht door De Econometrist » 12 feb 2015 13:23

Geweldig, zo'n draadje dat al 10 jaar loopt, over een truc die al stamt uit de middeleeuwen.
Het verschil met de marskramers uit die tijd is dat zij uiteindelijk wel op het schavot belandden, terwijl tegenwoordig de verantwoordelijkheid meer bij de consument wordt gelegd.
Hoe kan het toch dat mensen, met de enorm toegenomen opleidingen en communicatiemogelijkheden, niet een greintje slimmer geworden zijn dan 500 jaar terug?! Als je bij de voordeur of op straat een goede deal wordt aangeboden waarbij het duidelijk is dat IEMAND er geld bij in moet schieten, dan word je opgelicht. Punt! Want die iemand ben jij per definitie zelf...

Ga daarom uit van de stelregel dat je nooit, maar dan ook helemaal nooit, op straat of bij je voordeur een overeenkomst aan gaat met een verkoper die je morgen niet terug zou kunnen vinden als je dat zou willen.

goldilock

Ongelezen bericht door goldilock » 24 jul 2015 21:10

Vandaag is er ook bij mij een verkoper langsgekomen die zijn koffer nog vol "merk" materiaal had staan en gezien het bouwverlof was mocht hij hier iemand blij mee maken van zijn baas.
Het betrof een set facom schroevendraaiers, een Metabo afkortzaag, een benzine aangedreven hogedruk, een Makita boo/schroevendraaier met 2 batterijen en snellader + koffer met accesoires en last but not least de gereedschaps kast met 3 of 4 schuiven vol materiaal (206-delig).
Ik moest enkel de gereedschapskist betalen, de rest kreeg ik er zo bij. Alles was met garantie enz....
We hebben hem mooi bedankt voor het aanbod.
Het was een jonge gast (25- 30 jaar) uit Nederland met een VW passat met nederlands kenteken.

Wij zijn aan het bouwen in Zonhoven Belgie. Blijkbaar rijden ze nog altijd hiermee rond.

Simon0001

Ongelezen bericht door Simon0001 » 12 jan 2016 19:05

Ik zag net als eerst een bericht uit 2007 en het gebeurt nog steeds op dezelfde manier! Een paar dagen geleden heeft mijn vader een set met 'korting' gekocht van iemand die eerst bij de buren langs is geweest (een horeca-bedrijf). omdat hij wat sceptisch was gooide de verkoper er wat extras bij.

Balen. ik ben naar de colportagewet aan het kijken, maar vrees het ergste...

handigeharry

Ongelezen bericht door handigeharry » 10 feb 2016 16:48

Vanmorgen bezoek gehad van dhr. W van gelijknamige handelsonderneming uit Huis ter Heide.
Het verhaal lijkt wel heel veel op wat anderen hebben meegemaakt.
kwam net terug van n beurs … Had opdracht van zijn vader om deze spullen in 1 koop aan te bieden.
Hij was samen met zijn zoon van 17 jaar, die liep stage. Dus het is echt een familiezaak.
hij had nog wat machines over (metabo, karcher, makita ) en een ladekast met garagemateriaal.
de ladekast met facom logo op de lade blijkt (acheraf) van het merk BDKrafttools.
Hij heeft ook een hogedrukreiniger waarvan hij een folder laat zien van Profi-Jet met Honda motor, die al snel meer dan € 2.000,00 kost. Nu de hele set in 1 koop voor € 1.475,00 excl. BTW. Achteraf blijkt die hoge drukreiniger van het merk Continentaltech, Chinese gelijkenis dus, en op marktplaats te koop voor € 175,00

Ik kreeg keurig een soort handgeschreven factuur erbij, kopie van paspoort geen probleem, kenteken, ik wil tenslotte geen gestolen spullen. Persoon in kwestie wil graag aantonen betrouwbaar te zijn. Bedrijfsadres in Huis ter Heiden en ook nog een adres in Emmerich Am Rhein in Duitsland.
Ik heb aangegeven dat ik het geld niet contant op zak heb, en ook niet per pin kon betalen, waar hij wel op aanstuurde. Dus zou ik het vandaag nog per bank overmaken. Dat heb ik nog niet gedaan, de persoon in kwestie gebeld dat ik de spullen terug wil geven, maar daar wil hij niet aan en heeft meteen gedreigd morgen een deurwaarder in te schakelen. Opeens is de vriendelijkheid wel weg.
Ik had nog beter moeten controleren, maar ja, je bent er dus gewoon ingetuind en hoe kom je hier weer van af. In mijn geval is het een klein zakelijke overeenkomst.
Dan heb je dus ook weinig of geen bescherming van colportagewet ofzo.
Wie weet raad in dit geval ?

ibreb68j

Ongelezen bericht door ibreb68j » 12 mei 2016 13:28

Wij werden vanmorgen op straat aangehouden ( in Muiderberg) door een gladjanus in een zwarte auto met hetzelfde gesmeerde snelle gladde verhaal over die pannenset en messen ter waarde van RUIM €6000,00 die hij GRATIS aan ons mocht geven. WIJ moesten alleen de BTW van bijna € 500,00 aan hem betalen. Niet gedaan uiteraard want NIETS krijg je zomaar gratis.
Ik heb hem zijn visitekaartje ontfutseld: World Metal Factory [adresgegevens door Moderatie verwijderd]
Als je googelt op worldmetalfactory.com krijg je een heel andere firmanaam, Berghaus. En je ziet nog meer reacties van mensen die zich opgelicht weten.
Ik heb dit gelijk aan Radar doorgegeven, en aan de politie. Die nam dit heel serieus op, heeft zelfs een surveillanceauto in onze buurt laten zoeken naar die auto. Helaas niet aangetroffen. Helaas heb ik geen kenteken opgenomen.
Onthou dit en deel deel deel zoveel mogelijk want ze zitten overal, ook in België en Duitsland en ze zijn al zeker 9 jaar bezig met hun snelle verkooppraatjes. En: let op het kenteken.

fga bouwman

Ongelezen bericht door fga bouwman » 04 jul 2016 17:16

Beste mensen, we leven in 2016 en zojuist aangesproken door man in auto over de pannenset die wel €6000,- waard zou zijn, alleen bij het zien van de doos begon er een lichtje te branden, mensen nooit doen dat deze truck nog bestaat is mij een raadsel.

sweetangell

Ongelezen bericht door sweetangell » 21 aug 2016 17:15

het bestaat nog steeds inderdaad. vervelend dat er nog niks tegen gedaan word. ook wij zijn de dupe geweest een aantal jaren terug. nu pas de pannen in gebruik genomen. doppen laten inderdaad snel los.

Iemand een oplossing voor de doppen? verder messen en pannen doen het prima!!

mvg

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman » 21 aug 2016 19:25

het bestaat nog steeds inderdaad. vervelend dat er nog niks tegen gedaan word
Waartegen, de kopers of de verkopers ? ;-)

Thimu

Ongelezen bericht door Thimu » 08 nov 2016 17:38

Vanmiddag om 16:00 uur op de parkeerplaats van IKEA Eindhoven ook door deze "vriendelijke" meneer aangesproken. Helaas wilde hij de messenset niet voor 25 euro verkopen, ha,ha. M.a.w. deze heer is nog altijd actief in zijn grote zwarte wagen.

Mandyamanda

Ongelezen bericht door Mandyamanda » 25 apr 2017 22:00

Vandaag ben ik op een bizarre manier erachter gekomen dat ik ben opgelicht door een oude truck met dezelfde pannentruckzwendel van een aantal maar geleden die ik hier op dit forum vond.
Ik liep nadat ik boodschappen had gedaan naar mijn auto toe en werd aangehouden door een man die mij vroeg of er in dit winkelcentrum ook een luxere kookwinkel zal. Anders dan een soort Blokker zei hij. Ik zei, nee, dan moet u naar Dordrecht of Rotterdam. Hij zei dat hij de weg hier niet zo goed kende dus ik keek voor hem op internet. Omdat ik cateraar ben, vroeg ik enthousiast. Houdt u ook van koken? Nou, zei hij, ik ben verkoper van mooie pannensets en probeer de laatste set te slijten. Ik zei, oh ja? Toevallig had een vriend van mij onlangs voor een mooie prijs een paar pa. En gekocht en ik dacht wellicht heeft hij een mooie aanbieding. Ik vroeg ernaar en hij zei dat ik de set best mocht bekijken. Ik zag een grote doos met daarin diverse pannen, deksels en een stoompan. Hij vertelde nog iets over het gebruik ervan. Ik vroeg waarvoor hij hem verkocht. Hij zei dat de nieuwprijs € 1595 was maar dat hij ze mag aanbieden met 85% korting. Mijn nieuwschierigheid was gewekt. Ik had ook wat nieuwe pannen nodig. Hij bood ze aan mij aan voor € 160 met garantie bewijs voor 30 jaar. Alles werd in orde gemaakt en ik kreeg een speciaal garantiepasje en geschreven bon mee. Hij was nog zo aardig de doos in mijn auto te zetten. Ik gaf hem zelfs het visitekaartje van mijn catering mee. Ik zei nog voor de grap...laat ik ze straks niet voor veel goedkoper op internet vinden hè... Hij lachte en zei: nee natuurlijk niet!
Ik blij met mijn pannen naar huis. Vanavond zat ik op internet en dacht...ik ga toch even dat merk pannen intypen en vond allemaal sets op Marktplaats. Zelfs vanaf 60 euro nieuwprijs!! Ook vele verhalen over oplichting met deze pannensets vanuit een kofferbak van jaren geleden. Ik dacht echt...neeeeeee!!!
Ik typte de website van het kaartje in en ontdekte dat deze site niet bestaat, noch het bedrijf op het kaartje is echt te vinden. Deze pannen schijnen ook gloeiend heet te worden en de bodem schijnt los te laten wanneer ik ermee zou gaan koken.
Wat nu??? Is deze persoon op te sporen? Hebben jullie hier al meer verhalen over gehoord? Het pannenmerkheet nu Exclusive Style Germany. Hij zei dat het van Solinger was maar ook die naam kan ik negens terug vinden. De set heet Art no. E.L 16-steel patented van Masterline / Andreas Metal Company GMBH / Rathausstrasse 14 s +41 415003775 / 6340 Baar Switserland staat op de bon.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 » 25 apr 2017 22:26

Mandyamanda schreef:Vandaag ben ik op een bizarre manier erachter gekomen dat ik ben opgelicht door een oude truck met dezelfde pannentruckzwendel van een aantal maar geleden die ik hier op dit forum vond.
Ik liep nadat ik boodschappen had gedaan naar mijn auto toe en werd aangehouden door een man die mij vroeg of er in dit winkelcentrum ook een luxere kookwinkel zal. Anders dan een soort Blokker zei hij. Ik zei, nee, dan moet u naar Dordrecht of Rotterdam. Hij zei dat hij de weg hier niet zo goed kende dus ik keek voor hem op internet. Omdat ik cateraar ben, vroeg ik enthousiast. Houdt u ook van koken? Nou, zei hij, ik ben verkoper van mooie pannensets en probeer de laatste set te slijten. Ik zei, oh ja? Toevallig had een vriend van mij onlangs voor een mooie prijs een paar pa. En gekocht en ik dacht wellicht heeft hij een mooie aanbieding. Ik vroeg ernaar en hij zei dat ik de set best mocht bekijken. Ik zag een grote doos met daarin diverse pannen, deksels en een stoompan. Hij vertelde nog iets over het gebruik ervan. Ik vroeg waarvoor hij hem verkocht. Hij zei dat de nieuwprijs € 1595 was maar dat hij ze mag aanbieden met 85% korting. Mijn nieuwschierigheid was gewekt. Ik had ook wat nieuwe pannen nodig. Hij bood ze aan mij aan voor € 160 met garantie bewijs voor 30 jaar. Alles werd in orde gemaakt en ik kreeg een speciaal garantiepasje en geschreven bon mee. Hij was nog zo aardig de doos in mijn auto te zetten. Ik gaf hem zelfs het visitekaartje van mijn catering mee. Ik zei nog voor de grap...laat ik ze straks niet voor veel goedkoper op internet vinden hè... Hij lachte en zei: nee natuurlijk niet!
Ik blij met mijn pannen naar huis. Vanavond zat ik op internet en dacht...ik ga toch even dat merk pannen intypen en vond allemaal sets op Marktplaats. Zelfs vanaf 60 euro nieuwprijs!! Ook vele verhalen over oplichting met deze pannensets vanuit een kofferbak van jaren geleden. Ik dacht echt...neeeeeee!!!
Ik typte de website van het kaartje in en ontdekte dat deze site niet bestaat, noch het bedrijf op het kaartje is echt te vinden. Deze pannen schijnen ook gloeiend heet te worden en de bodem schijnt los te laten wanneer ik ermee zou gaan koken.
Wat nu??? Is deze persoon op te sporen? Hebben jullie hier al meer verhalen over gehoord? Het pannenmerkheet nu Exclusive Style Germany. Hij zei dat het van Solinger was maar ook die naam kan ik negens terug vinden. De set heet Art no. E.L 16-steel patented van Masterline / Andreas Metal Company GMBH / Rathausstrasse 14 s +41 415003775 / 6340 Baar Switserland staat op de bon.
Hoe kun je in Godesnaam als cateraar hierin trappen. Hoe stom kun je zijn? Die doos is inderdaad van een dure pannenset, maar wat er in zit is gewoon troep dat zelfs de hema niet durft te verkopen.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey » 25 apr 2017 22:26

Mandyamanda schreef:Hij zei dat hij de weg hier niet zo goed kende dus ik keek voor hem op internet. ...

Ik typte de website van het kaartje in en ontdekte dat deze site niet bestaat, noch het bedrijf op het kaartje is echt te vinden.
Dus u had wel een mobieltje bij u en heeft op internet gekeken maar pas thuis het bedrijf gecheckt? Sorry hoor, maar u was ook wel een héél makkelijke prooi. Zie het als een dure en wijze les. Het gebeurt u vast nooit meer!

marienne.feijtel-mol
Contacteer:

Ongelezen bericht door marienne.feijtel-mol » 28 jun 2017 19:10

Ook wij zijn, vandaag 28 juni 2017, hier in getuind. Het is de classic line pannenset aus meister hand. Ik heb ook de site gechecked en wat blijkt, meneer is een oplichter. Een gladde prater. De site bestaat niet en op het adres op het visitekaartje na gegoogled te hebben, zitten twee andere bedrijven. Het is schandalig dat de meneer met zijn zaakjes gewoon kan doorgaan. Hetwordt de hoogste tijd dat hij opgepakt wordt. Ik heb het ook bij de pilitie gemeld. De handvaten van de pannen worden heet en blij en niet koud. Ik baal dat ik er ingetuind ben.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb » 28 jun 2017 19:15

marienne.feijtel-mol schreef:Ook wij zijn, vandaag 28 juni 2017, hier in getuind. Het is de classic line pannenset aus meister hand. Ik heb ook de site gechecked en wat blijkt, meneer is een oplichter. Een gladde prater. De site bestaat niet en op het adres op het visitekaartje na gegoogled te hebben, zitten twee andere bedrijven. Het is schandalig dat de meneer met zijn zaakjes gewoon kan doorgaan. Hetwordt de hoogste tijd dat hij opgepakt wordt. Ik heb het ook bij de pilitie gemeld. De handvaten van de pannen worden heet en blij en niet koud. Ik baal dat ik er ingetuind ben.
Als je een pannenset op straat koopt bij een wildvreemde dan vraag je toch om "opgelicht" te worden. Als een aanbod te mooi is om waar te zijn dan is het meestal niet waar.

Ik heb zelf 3 simpele regels:

1. Ik koop nooit iets wat me telefonische ongevraagd wordt aangeboden (call centers)
2. Ik koop niets aan de deur (die heren/dames aan de deur worden betaald op basis van provisie dat betekend dat ze een te groot belang hebben bij de verkoop en dus snel sprookjes verkopen).
3. Ik koop niets op straat

Plaats reactie