Berghaus pannenset aangeboden op straat

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
renewouters

Re: Berghaus pannenset aangeboden op straat

Ongelezen bericht door renewouters » 28 jun 2017 19:49

marienne.feijtel-mol schreef:Ook wij zijn, vandaag 28 juni 2017, hier in getuind. Het is de classic line pannenset aus meister hand. Ik heb ook de site gechecked en wat blijkt, meneer is een oplichter. Een gladde prater. De site bestaat niet en op het adres op het visitekaartje na gegoogled te hebben, zitten twee andere bedrijven. Het is schandalig dat de meneer met zijn zaakjes gewoon kan doorgaan. Hetwordt de hoogste tijd dat hij opgepakt wordt. Ik heb het ook bij de pilitie gemeld. De handvaten van de pannen worden heet en blij en niet koud. Ik baal dat ik er ingetuind ben.
Als mensen hun hersens gaan gebruiken houdt het vanzelf op.... Maar ja, die worden bij sommige mensen uitgeschakeld door de woorden "unieke aanbieding", "korting" of "gratis".

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 28 jun 2017 19:54

Hoe oud is deze topic al en nog steeds blijven er mensen 'intuinen'. En dan zeggen dat ze opgelicht zijn. Het is niet normaal om op straat uit een auto iets te verkopen. Toch ook wel vreemd dat er zoveel mensen zijn die schijnbaar ineens een pannenset nodig hebben als ze op straat worden aangesproken. Maar goed dat het geen verkoper van dure sportwagens was, had u ineens een auto van meer dan een ton voor de deur staan.

gemist

Ongelezen bericht door gemist » 28 jun 2017 20:17

marienne.feijtel-mol schreef:....heb het ook bij de pilitie gemeld. De handvaten van de pannen worden heet en blij en niet koud...
Nou, is er toch nog iets blij....

Dieke83

Ongelezen bericht door Dieke83 » 28 jun 2017 20:27

Ik kan er niet bij dat mensen hier nog steeds intrappen.
Verwacht je nu echt pannen met een waarde van 1500+ eur te kopen uit iemands kofferbak?
Dat is het net zoiets als in New York een rolex kopen op straat
Als het te mooi klinkt om waar te zijn is dat het ook

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth » 28 jun 2017 21:42

Volgens mij is het gewoon 1 pannenset. Elke keer als iemand er in getrapt is, vraagt ie zich af hoe hij er weer vanaf komt. En voila, als de ene ze via de kofferbak kan verkopen, kan een ander het ook. Dus gewoon 1 pannenset die het land rondgaat op zoek naar mensen die er in tuinen.

ellen1946

Ongelezen bericht door ellen1946 » 02 dec 2017 13:01

ik heb alles van ze niet gekregen maar gedwongen hij kwam naar me toe en begon zijn praatje ik zei dat ik daar geen geld voor had met alleen een aow kom je niet ver ik had alleen mijn huishoudgeld en dat pikte hij in en voor ik het wist lag de pannenset 2x messenset 2x en 1x bestek in mijn auto hij zei geen naam hoe hij heette en geen gegevens van hem heb ik dus nu zit ik in de problemen dank zei hem wil het verkopen maar woon in provincie Groningen heb er 600 voor moeten betalen maar als ik maar de helft terug krijg ben ik al blij

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 02 dec 2017 19:26

ellen1946 schreef:ik heb alles van ze niet gekregen maar gedwongen hij kwam naar me toe en begon zijn praatje ik zei dat ik daar geen geld voor had met alleen een aow kom je niet ver ik had alleen mijn huishoudgeld en dat pikte hij in en voor ik het wist lag de pannenset 2x messenset 2x en 1x bestek in mijn auto hij zei geen naam hoe hij heette en geen gegevens van hem heb ik dus nu zit ik in de problemen dank zei hem wil het verkopen maar woon in provincie Groningen heb er 600 voor moeten betalen maar als ik maar de helft terug krijg ben ik al blij
Dat spul is helemaal niets waard. Maar u loopt als bejaarde met uw hele huishoudgeld voor een maand op straat?

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 02 dec 2017 20:24

ellen1946 schreef:ik heb alles van ze niet gekregen maar gedwongen hij kwam naar me toe en begon zijn praatje ik zei dat ik daar geen geld voor had met alleen een aow kom je niet ver ik had alleen mijn huishoudgeld en dat pikte hij in en voor ik het wist lag de pannenset 2x messenset 2x en 1x bestek in mijn auto hij zei geen naam hoe hij heette en geen gegevens van hem heb ik dus nu zit ik in de problemen dank zei hem wil het verkopen maar woon in provincie Groningen heb er 600 voor moeten betalen maar als ik maar de helft terug krijg ben ik al blij
Er wordt al 13 jaar lang gewaarschuwd hiervoor. En u laat ongevraagd vanalles in uw auto zetten? En u heeft €600 huishoudgeld op zak? Geen idee met hoeveel personen uw huishouden is, maar met minder doe ik voor 4 personen voor een hele maand de boodschappen.
Elk verkoopgesprek hier begint met 2 woorden: geen interesse.

ellen1946

Ongelezen bericht door ellen1946 » 03 dec 2017 11:21

nee ik loop niet met zoveel geld op zak had de helft die hij uit mijn portemonnee pikte en dwong me om de rest te pinnen pakte me vast en ging mee naar binnen dus daar was de bank niet blij mee we zijn met 3 personen woon vrij geisoleerd op het platte land en dit was ons nog nooit over komen ik heb geen huishoudgeld van 600 euro was maar waar en ik had al tegen hem gezegd dat ik niet wilde en er geen geld voor had maar we werden gewoon overbluft en stonden verbijsterd elkaar aan te kijken want hij was er al als een haas van door gegaan ik koop geen dingen op straat als ik iets nodig heb spaar ik het bij elkaar en koop het dan had hier ook nog nooit van gehoord maar voorlopig zit ik er mee hij kwam uit soesterberg meer weet ik niet van hem hij zorgde er voor dat ik zijn kenteken niet kon zien anders had ik die genoteerd

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 03 dec 2017 11:23

ellen1946 schreef:nee ik loop niet met zoveel geld op zak had de helft die hij uit mijn portemonnee pikte en dwong me om de rest te pinnen pakte me vast en ging mee naar binnen dus daar was de bank niet blij mee
En de bank greep niet in? Ook geen andere omstanders?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 03 dec 2017 11:29

“We werden overbluft”, dus u was niet eens alleen en u moest binnen bij de bank pinnen? Niet even bij u opgekomen om hard te gaan gillen?

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 03 dec 2017 11:37

Als er geld is gepikt van u, u onder druk gezet bent om extra te pinnen en er zelfs lijfelijk contact is geweest, dan moet u aangifte doen. Gelukkig maakt de bank altijd opnames. Of is het allemaal iets minder erg gegaan?

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters » 03 dec 2017 11:40

Toolboy schreef:Ik heb de messen en pannen al zo`n 6 jaar in gebruik.
Naar volle tevredenheid 1minpuntje de knoppen op de deksel die laten los in de vaatwasser maar door het onstaane gaatje kan de stoom eruit
Dus eigenlijk zeg je zelf al dat het waardeloze pannen zijn. Het lijkt me behoorlijk gevaarlijk als je deksels zonder knop van een pan met daarin kokende waar moet halen... Dan moet je gaan kloten met een haakje of zo om de deksel er af te halen.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms » 03 dec 2017 11:52

NeoDutchio schreef:...Of is het allemaal iets minder erg gegaan?....
Compleet ongevraagd kiepert de pannenverkoper de hele mikmak in jullie auto, welke natuurlijk afgesloten verderop in de grote stad stond.
Daarna heeft pannenverkoper jullie alle drie de bank ingesleurd, er wordt onder dwang gepint, de bank was er niet blij mee en niemand van het gezelschap heeft alarm geslagen of kenteken genoteerd.
Maar je weet nu wel dit forum te vinden in jullie afgelegen woongroep.
Ondanks je armoedige AOW ben je al blij met de helft terug van E 600,00.
Ik geloof er NIETS van !

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 03 dec 2017 13:35

ellen1946 schreef:nee ik loop niet met zoveel geld op zak had de helft die hij uit mijn portemonnee pikte en dwong me om de rest te pinnen pakte me vast en ging mee naar binnen dus daar was de bank niet blij mee we zijn met 3 personen woon vrij geisoleerd op het platte land en dit was ons nog nooit over komen ik heb geen huishoudgeld van 600 euro was maar waar en ik had al tegen hem gezegd dat ik niet wilde en er geen geld voor had maar we werden gewoon overbluft en stonden verbijsterd elkaar aan te kijken want hij was er al als een haas van door gegaan ik koop geen dingen op straat als ik iets nodig heb spaar ik het bij elkaar en koop het dan had hier ook nog nooit van gehoord maar voorlopig zit ik er mee hij kwam uit soesterberg meer weet ik niet van hem hij zorgde er voor dat ik zijn kenteken niet kon zien anders had ik die genoteerd
Als u van 1946 bent bent u dus pas 71, neem ik aan, dus geen stokoud hulpbehoevend dametje.
Wat een raar verhaal! Tjonge tjonge......je kunt toch gillen en de auto gewoon dichtlaten ? Je laat je toch niet meesleuren een bankgebouw in ?
En hoe kon hij uit uw portemonnee de helft al weggrissen?

Nou verkoop de zooi maar op MP zou ik zeggen of vlg jaar op Koningsdag vanaf een kleedje. 8)

ellen1946

Ongelezen bericht door ellen1946 » 04 dec 2017 17:49

mijn man is hart patiënt en ik rug patiënt we waren niet met zijn drieën maar ik alleen wilde vlug even goedkoop wat halen in Duitsland als je niet de omstandigheden weet niet zo vlug oordelen doe ik ook nooit hij praatte vlot en voor ik het wist was het gebeurd achteraf bedacht ik dat ik in de auto had moeten stappen en n aar huis moeten rijden hij was vanzelf wel achter me aan gekomen hij kwam uit Soesterberg thuis had ik hulp gehad van buren en zo

Dieke83

Ongelezen bericht door Dieke83 » 06 dec 2017 11:15

ellen1946 schreef:mijn man is hart patiënt en ik rug patiënt we waren niet met zijn drieën maar ik alleen wilde vlug even goedkoop wat halen in Duitsland als je niet de omstandigheden weet niet zo vlug oordelen doe ik ook nooit hij praatte vlot en voor ik het wist was het gebeurd achteraf bedacht ik dat ik in de auto had moeten stappen en n aar huis moeten rijden hij was vanzelf wel achter me aan gekomen hij kwam uit Soesterberg thuis had ik hulp gehad van buren en zo
Zoals u de situatie uitlegt komt het gewoon ongelovig en raar over.
Hoe kan deze persoon 300 eur uit uw portemonee halen?
Hoe kan hij de spullen in uw auto zetten?
En waarom heeft u niet om hulp geroepen of gevraagt bij de bank?
Als deze persoon u daadwerkelijk vast pakte en de bank mee innam dan kunt u zoals al eerder is aangegeven aangifte doen dit zou opgenomen moeten zijn in de bank dus neem contact op met de politie en hun kunnen de banden van de bank bekijken.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 06 dec 2017 12:09

ellen1946 schreef:..........hij was vanzelf wel achter me aangekomen hij kwam uit Soesterberg thuis had ik hulp gehad van buren en zo
Waarom denkt u in hemelsnaam dat zo.n man / oplichter vanzelf wel achter u aan was gekomen ? :shock:

Plaats reactie