Berghaus pannenset aangeboden op straat

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
ronan

Re: Berghaus pannenset aangeboden op straat

Ongelezen bericht door ronan » 17 mar 2007 13:33

berouw komt altijd na de zonde

schorpiaz

Ongelezen bericht door schorpiaz » 26 mar 2007 12:53

ik ben er ook ingetrapt hij kwam tewijl ik met collega''s aan het werk was deed hij net of hij iemand zocht en vroeg een tellefoonnummer en toen vroeg hij of wat mocht laten zien of wij belangstelling hadden voor een pannenset koste normaal 1425.00 euro en kon hij ons aanbieden voor 150 euro we zijn er met z'n drieeen ingetrapt hij deed net of hij net van de beurs kwam hij wilde het kontant hebben en niet over de bank .dat wij niet allerter waren .stom stom stom :oops:

ronan

Ongelezen bericht door ronan » 28 mar 2007 18:03

maar op dat moment dacht je niet,zo dat is weinig voor zo een mooie pannenset,en waarom zou je er spijt van hebben ,kan je ze niet meer gebruiken dan omdat ze kapot zijn??

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy » 28 mar 2007 18:23

Bij tell sell. wordt dit ook verkocht.
Voor veel minder dan 150 euro.
Ik heb ze ooit ook gekocht voor teveel geld ,maar heb er na al die jaren nog steeds geen spijt van

schorpiaz

Ongelezen bericht door schorpiaz » 28 mar 2007 22:07

ik heb er ook geen spijt ze je kunt er goed mee koken , alleen je hoort zo veel dat men er minder voor hebben betaald- of meer -dan voel je je toch wel iets beetgenomen.het was een goede praatjesmaker.
:D koop eens een bk pan daar betaal je ook voor.denk ik dan :)

Rinus2891

Ongelezen bericht door Rinus2891 » 29 mar 2007 13:27

Hallo,

Bij mij op de zaak is er ook eens iemand geweest. (wij hebben een metaal bewerkingsbedrijf) De meneer vroeg of we nog intresse hadden in een paar setjes zoals hier al eerder beschreven. Die gozer die ze verkocht, was zelf van berghaus. Ik ben een keer met hem mee naar zijn zaak geweest, zag er allemaal goed uit. Ik doe nu al een aantal jaar zaken met hem en het bevalt zeer goed. Je kan natuurlijk denken, het is geen goed merk, maar de spullen die, die verkoopt zijn naar eigen ervaring en ervaring van mensen die ze weer van mij hebben afgenomen goed! Toevallig een jaar voordat ik hem kon ook een pan gekocht, koste nog meer als die hele pannenset van berghaus, maar die is nu wel kapot!! Terwijl de Berghausjes nog mooi staan te glimmen!!

Leville

Ongelezen bericht door Leville » 19 apr 2007 11:50

Rinus2891 niet geïnteresseerd om de mijne over tekopen ;)

Kan je mij eens die man zijn adres eens doorgeven?

U zou mij ten zeerste helpen.

Groeten

Sietske1978

Ongelezen bericht door Sietske1978 » 24 apr 2007 12:46

Hoi,

Wij hebben net ook een vent aan de deur gehad. Een lange, slanke, lichtgetinte man met donker haar, ik denk dat hij zo rond de 30 is.
Inderdaad hetzelfde verhaal (dure pannen, paar duizend euro waard). Ook had hij een verhaal dat je bij elke oude pan die je bij hem inleverde weer €10 korting kreeg. Uiteindelijk hebben we een set gekocht voor €150. Schrok wel even toen ik dit op het forum van radar zag staan!
De pannen zien er degelijk uit en we hadden ook echt nieuwe pannen nodig, dus we zijn er alsnog blij mee. Nu maar afwachten of het kwalitatieve pannen zijn. We hebben gelukkig geen pannen met theromostatische knoppen. Iemand hier ervaring mee? Iemand die ze bijvoorbeeld al enkele jaren heeft? Slijten ze snel/enz of bevallen ze juist heel goed?

fb1980

Ongelezen bericht door fb1980 » 24 apr 2007 14:23

Wie kan ons meer duidelijkheid geven over het merk Berghoff en BergHAUS? bestaat het merk berghaus uberhaupt wel?

dordogne

Ongelezen bericht door dordogne » 01 mei 2007 12:33

*****, wij zijn er ook ingetuind. Gister kwam er een verschrikkelijke praatjesmaker het erf oprijden in een dikke auto met duits kenteken!
Het ging dus om nog maar 3 pannensets wat messensets en bestek wat over was van een beurs of demonstratie in Toulouse. Ik zei direkt dat ik niks nodig had en niet geef om mooie dure merken, maar geloof het of niet ik was na een tijdje 400 euro lichter en pannen,2X, 2X messen en bestek rijker. Toen hij er op het laatst nog een gratis messenset bijdeed zeiden wij nog, joh, dat hoeft echt niet, dat kan je niet maken tegenover je vader! Want z'n vader was de baas zei hij.
Het ging allemaal zo snel, dat we met open mond stonden toen hij wegreed, hij zein= nog, als ik in de buurt ben kom ik weer langs, om te kijken hoe het gaat. Ongelooflijk;
Maar wat ik hiermee wil zeggen, ze zijn dus in frankrijk ook aktief. Heb inmiddels van kennissen hier ook hetzelfde verhaal gehoord.
Pas op, de pannen lijken heel mooi, maar ik heb ze net gebruikt en de 'koudgrepen' worden hartstikke heet.
Ik vind mezelf zo ontzettend stom dat ik (en mn zus en moeder ) eringetrapt zijn;[/b]

fb1980

Ongelezen bericht door fb1980 » 01 mei 2007 15:44

je bent echt niet de enige ik voel me ook zo stom!!
ongelooflijk dat het ze dan uiteindelijk toch lukt iets te verkopen...
Er staan verschillende reacties qua kwaliteit op de site.
Ik heb berhhof gebeld geen reactie...

wij

Ongelezen bericht door wij » 02 mei 2007 15:41

Zodra hij het pad afrijdt weet je dat het fout zit
en het meest verontrustende vind ik de vragen:
"de hond is zeker los 's nachts?" etc. En dat hij
zegt al 5 min. voor de deur te staan of ik dat niet
door had. Waarom belde hij niet gewoon aan?
Kijken hoe lang het duurt voor je hem ontdekt?

Hebben jullie alleen maar problemen met de
pannensets gehad en achteraf verder geen
gedonder. Hij was naar mijn mening veel te
veel aan het vissen naar informatie.

Ben benieuwd naar de "vervolgverhalen"

Perigord-Frankrijk

Ongelezen bericht door Perigord-Frankrijk » 16 mei 2007 12:56

Ook bij ons in de Dordogne/Perigord-noir is de gladde praatjesmaker langs geweest in een auto met Duits kenteken. Om het invoeren van de pannen etc in Zwitserland te voorkomen kon ik 85% korting krijgen op de pannen en omgerekend 95% op de messen. Prachtige prive verhalen over Soesterberg, Anne Frankhuis, draaikasten in familiehuizen in de Jordaan, Joodse afkomst, boxkampioen geweest, dure wijken en achterbuurten in Parijs, Madrid, Londen, etc; hij was overal geweest en kende iedereen.
Onder de smoes van ik zal een cheque halen vlug even onder Google gekeken en ik wist voldoende. Ik heb nog nooit iemand zo snel zien vertrekken van ons terrein.

Als je goed luistert naar dit soort verhalen, merk je dat een aantal dingen niet kloppen.
Ik wil trouwens zijn vader beterschap wensen met de hernia die hij afgelopen weekend heeft opgelopen.

wij

Ongelezen bericht door wij » 16 mei 2007 13:25

Ze staan op een kamp tussen Brive en Terasson ( al 5 jaar elke zomer trouwens). Na de pannen, wanneer er meer toeristen in de Dordogne zijn, gaan ze over op portable dvd-spelers.
Het adres in soesterberg is ook een woonwagenkamp.
Ik had in de tussentijd al wel meer reacties verwacht. Gelukkig hebben
we er 1 voor geldklopperij behoed, waren we allemaal maar zo slim even snel op internet te kijken. Maar ik wilde hem niet te lang alleen laten.

ruud zeumers

Ongelezen bericht door ruud zeumers » 17 mei 2007 13:10

ik begrijp niet waar de mensen zo over zeuren ze vergeten als ze zo`n
pannenset of messenset hebben gekocht en er mangkeert wat aan hoef je alleen maar te bellen naar berghauss dat je een probleem heb
met je pannenset waar onder een knop of een hansvat want je heb namelijk levens langen garantie op je pannenset dus dat is mijn ervaring met berghauss dus wat de mensen ok beweren dat is lulkoek
want ik maak er al jaren gebruik van mvg ineke

Perigord-Frankrijk

Ongelezen bericht door Perigord-Frankrijk » 17 mei 2007 19:04

Ik ben het voor een gedeelte eens met Ruud Zeumers, dat het misschien best een goede kwaliteit/prijsverhouding is voor de pannenset, maar ik heb problemen met de manier waarop e.e.a. verkocht wordt. Waarom moet er een verhaal bij dat de verkoper (op zich best een aardige vent) van een beurs komt en de pannen moet invoeren in Zwitserland en de absurd hoge adviesprijzen en de absurd hoge kortingen. Ik heb blijkbaar een ingebouwd mechanisme dat als de verhalen te mooi worden, ik argwaan krijg. Het is te lang geleden dat ik nog in Sinterklaas geloofde.
De levenslange garantie kan ik op mijn buik schrijven, tenzij ik voor elk kapot deksel 2400 km naar Soesterberg rij.
Als ik verder in alle verhalen hierboven lees hoe die meneer van 82 voor ruim 2000 euro is gelicht, wens ik geen zaken te doen met deze organisatie.

derodebaron

Ongelezen bericht door derodebaron » 30 mei 2007 13:34

die lui zijn nu ook in België aktief. Op straat werd ik een set van
8000 € voor 300 € aangeboden!
Laat je niet rollen door die gewikste verkopers...................

coco77

Ongelezen bericht door coco77 » 30 mei 2007 18:29

ik heb een tijdje geleden ook een deal gemaakt op staat met zo'n kerel in een rode mercedes

ik thuis gekeken en mijn pannen en messen set staan op http://www.berghaus-wwc.com/

voor natuurlijk meer dan tien keer dan dat ik heb betaald

de handvaten van de pannen zijn niet echt super .. voor de rest deksels geen problemen mee maar bij 1 mes zit een soor bevetiging dingetje los

ik ben al met al voor hetgeen dat ik heb betaald nog erg tevreden prijs/kwaliteit :lol:

gegroet

Franco Da Costa

Ongelezen bericht door Franco Da Costa » 05 jun 2007 16:22

Goedemiddag,

Hedenmiddag ben ik ook benaderd door 'n verkoper van Berghaus keukengerei. Op het parkeerterrein bij de Makro in Beverwijk stopte naast me 'n dikke BMW en werd ik aangesproken door de beste jongen.

Dezelfde beste jongen kwam net terug van 'n beurs en had nog 'n messensetje over en ik mocht deze voor het bedrag van € 40,-- zo meenemen. (Cataloguswaarde € 799,--)

Je weet dat dit soort dingen niet kloppen. Je koopt je messenset niet op straat maar gewoon in de winkel. (Dacht nl. ook nog aan heling of zoiets, rijd ik zo weg met die messenset en dan staat ineens de politie naast je.)

Zelfs toen ik het voor € 10,-- euri mocht meenemen heb ik de beste jongen bedankt. Jammer eigenlijk, was best 'n mooi koffertje voor dat geld.

Maar goed. Via google kwam ik op dit forum terecht. Wilde graag even mijn ervaringen delen met andere die ook de verkoper van Berghaus zijn tegengekomen.

Met vriendelijke groet,

Franco Da Costa

BF

Ongelezen bericht door BF » 12 jun 2007 18:35

Ik ben voor een jaar of 5 geleden ook door zoón iemand benaderd op de bouw in het overijsselse geesteren De desbetrefende persoon reed met een bordeaux rode golf 4 en kwam dus ook met het verhaal over de beurs en zijn overgebleven showmodellen ben er toen die tijds ingetuind maar kwam toevallig die man in rijssen bij het tankstation tegen en toen ik hem vroeg of hij weer beursmateriaal had over gehoudenwist hij niet wat hij moest zeggen en maakte dat ie er van dor kwam kook nu een jaar met de pannen maar ze koken niet slecht heb nu alleen 1 dop eraf liggen (thermostatisch) maar las eerderin dit forum dat dit zou komen door dat ze niet in de vaatwasser mogen.
1 ding is zeker als ik hem ooit weer zie is ie de mijne .[/b]

Plaats reactie