Berghaus pannenset aangeboden op straat

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Jan1958

Re: Berghaus pannenset aangeboden op straat

Ongelezen bericht door Jan1958 » 14 jun 2007 14:58

Voor wie er nog eens belang bij heeft: Ik heb de pannen van de verkoper op straat kunnen kopen voor € 70,00. Hij begon met een bedrag van boven de 1000 euri. En voor dat geld zijn het vast prima pannen. Moet wel een vreselijk %#%@^gevoel zijn als je er honderden euro's voor betaald hebt!

Heb trouwnes wel kaartje met telefoonnummers gekregen. Voor wie er wat aan heeft:Berghaus International
Amersfoortsestraat 68c
3769 AL Soesterberg
tel 0346353655/fax 0346351094
[email protected]

Cu Later

Ongelezen bericht door Cu Later » 17 jul 2007 18:32

Zelfs na bijna 3 jaar worden nog steeds de pannen met messen aangeboden. Blijkbaar is het toch niet zo slecht spul anders waren deze mensen al lang gestopt.

Ook ik ben hem tegen gekomen en denk er inderdaad over om de aanschaf te wagen. Messen met pannenset voor 170 euro. Ziet er inderdaad netjes uit.

Mocht iemand op zoek zijn naar een nummer, ik heb een 06 nummer gekeregen, weet alleen niet of het klopt, heb zelf nog niet gebeld.

06-41271241

Gast6577

Ongelezen bericht door Gast6577 » 20 jul 2007 15:44

Mijn vriend kwam gisteren thuis met een pannenset en een messenset á 190 euro.
Een vertegenwoordiger van Berghaus moest eigenlijk bij de buren ( een horecabedrijf) zijn, maar aangezien die gesloten waren kwam hij even op het werk van mijn vriend langs. Net terug van een beurs, en nog het een en ander over.... Mijn vriend en een aantal collega's hebben spullen van deze man gekocht.
Aangezien wij al een pannenset hebben stond ik behoorlijk te kijken van deze dure aankoop. Mijn vriende meende een goede deal te hebben gesloten, maar heeft nu spijt van de impulsieve aankoop.
Ik vond onder andere deze website:
http://www.knivesandtools.com/nl/help/g ... ensets.htm

(waar ik overigens tot mijn verbazing las dat Solingen helemaal geen merk is: http://www.knivesandtools.com/nl/help/keukenmessen.htm , maar dit even terzijde als reactie op iemand die door een vertegenwoordiger van Solingen was bezocht.)

Nu het volgende: weet iemand of je je in een dergelijk geval kunt beroepen op de Colportagewet? En zo ja, hoe gaat dit dan in zijn werk?

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK » 20 jul 2007 15:57

Deze pannensets worden al sinds 2004 hier besproken, en ook eerder al te koop geweest, hoe langer je twijfelde, des te minder je betaalde!

Maar ik zie die niet zo hittebestendige handvatten regelmatig bij het groot vuil...

Ook de messen, ik heb gelukkig messen die ik minder vaak hoef te slijpen, en langer mee gaan, wel minder mooi, maar tenminste degelijke kwaliteit van HEMA.

ellie_senic

Ongelezen bericht door ellie_senic » 25 aug 2007 14:16

Hallo,

Ik kreeg net een folder binnen van ECI boekenclub.
En waar viel mijn oog op ...juist de beruchte pannenset van BERGHAUS!.
Ik vond hem ook heel mooi en wilde hem wel bestellen, maar dacht ik ga even googelen en kijken wat ik erover kan vinden.
Jammer dat de meningen verschillen over het product,en ik denk dat ik de pannenset ook maar beter niet kan kopen.
Maar eerlijk is eerlijk hij is vresselijk mooi.
Misschien dat iemand mij nog kan over halen?

Groet van Ellie

deko

Ongelezen bericht door deko » 30 aug 2007 18:01

vandaag 30 augustus 2007 om ong. 9.00 uur kocht mijn man op de parkeerplaats van een tankstation in Klazienaveen een 12 delig pannenset van een nederlandse man in de 30 kort donker haar naam Hr. Willingen net pak in een zwarte mercedes met kenteken uit ems (duitsland)
verkoop praatje van over van de beurs mijn man heeft gelukkig maar 85 euro betaald voor het berghaus pannenset
of ze goed zijn weet ik niet
mijn vriendin en wat familieleden hebben de pannen ook ooit gekocht
allemaal problemen met de doppen
mijn vriendin kan de firma niet aan de telefoon krijgen
weet nog niet wat ik ermee doe

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM » 30 aug 2007 18:28

@

weggooien!

Maxiem.

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy » 30 aug 2007 20:33

Niet weg gooien dan wil ik ze.

maxiem wat ben je kortaf in je laatste post.

Behalve de deksel grepen is er niets mis met deze pannen.

groet T

DaanB

Ongelezen bericht door DaanB » 31 aug 2007 15:13

Toolbox als jij ze wilt hebben moet je maar even mailen naar [email protected].

heb ook zo'n set gekocht. Werk in een gereedschappenzaak en er kwam vandaag een "vertegenwoordiger" (zwart krullend haar, VW en snelle babbel) van Solingen bij ons langs. Vlotte babbel over wat messen die wij verkopen en of we het een en ander wilde aanvullen etc. etc. Toen sprong hij uiteindelijk snel over naar een ander onderwerp. Oftewel de pannenset.

Hij vertelde inderdaad het zelfde verhaal over die beurs en dat ze tegen spotgoedkope prijzen weg konden.

Uiteindelijk heb ik een set gekocht. Na toch maar wat zoekwerk te hebben gedaan op internet kwam ik deze site tegen. Ik schrok me rot en zit nu met een grote kater achter de pc dit stukje te typen. Dat ik me zo in mensen kan vergissen maar ja goedgelovigheid. Achteraf is het gewoonweg dom maar omdat er best vaak een vertegenwoordiger langskomt in de zaak vertrouw je zo iemand juist wel.

Hoop dat ze de mensen eens pakken die zo'n mallafiede praktijken uithalen.

jan51

Ongelezen bericht door jan51 » 31 aug 2007 15:48

ook wij zijn de dupe geworden van deze oplichter met zijn pannensets
ik las het vandaag in de telegraaf
ik was al kwaat dat de scheuren in mijn pan zaten en de deksels
die uitelkaar vallen
waar kan ik met mijn klacht terecht????
gr marga

FLANDRIA

Ongelezen bericht door FLANDRIA » 22 sep 2007 00:28

Ik ben er vandaag 21 September ook ingelopen.
Deze middag kwam jongeheer Berghaus langs !
Ik was op het hof mijn auto aan het uitladen,en de "vertegenwoordiger"
van de firma Berghaus kwam van de jaarbeurs in Gent en hadt nog wat
messen en pannensets over die ik gunstig kon kopen.
Na wat afbieden kocht ik de messsensets voor 100 Euro,en de 12-delige
pannenset voor 300 Euro,ook nog een 72-delig bestek voor 220 euro.
Ziet er in de koffers zeer mooi uit.
Hij gaf mij ook zijn visitekaartje met het adres in Duitsland.
Hij was duitssprekend,maar reed met een Belgisch kenteken.
Hij had ergens een wagen gehuurd vertelde hij.
Voor wie het interesseerd:Berghaus GMBH,Tackenweide 26,
46446 Emmerich Deutschland Tel.:0049 2822 689801 .
Voel ik mij nu echt ongelukkig : nee,eigenlijk niet,maar hadt ik van het
bestaan van dit forum afgeweten dan hadt ik deze aankoop wellicht
niet gedaan,het zal mooi staan in mijn vitrinekast !
forum .

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK » 22 sep 2007 22:08

Jammer, als hij ze laat zien, hij durft meestal niet naar de Politie te gaan, en grijp deze sets en betaal niets, zo pak je dit soort figuren terug!

Diefstal mag niet, maar of zij aangifte durven te doen, als ik zeg dat ik contant betaalde met bedragen van deze bovenstaande en geen bon heb gekregen....
Hij moet bewijzen dat ik niet betaalde, en dat is lastig....
Zo stoppen ze wel, en word het rustig in buurt...

Nu zit ik met deze goedkope rotzooi, en hoop op 30 april een leuke prijs te maken, mijn kenteken was goed leesbaar, maar ik wacht nu al 3 maanden.. en hoorde niets....

Criminelen gaan nooit aangifte doen, dus pak ze op hun eigen methode, onderhands van beurs overgehouden produkten verkopen mag niet... als hun mooie verhaal niet zuiver is, pak je kans, de messenset is wel goed scherp helaas,,,, au.....

FLANDRIA

Ongelezen bericht door FLANDRIA » 23 sep 2007 12:48

D1rk,
Ik begrijp uw frustraties,maar de door u aangegeven methode
is al even verwerpelijk.
Mag het een les wezen:koop niets meer aan de deur !
Met dank aan TROS Radar,dat wij op dit forum onze ervaringen
kunnen plaatsen. :oops:

spiky

Ongelezen bericht door spiky » 23 sep 2007 15:35

D1RK,

Als ik graag stenen door mijn ruit of deuken in mijn auto wil oid zal ik mijn "kans"pakken.
Wat een gezever. :twisted:

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK » 25 sep 2007 05:34

Nee, geen stenen door raam of zo....
Maar ik was dus niet thuis maar op parkeerplaats winkelcentrum!

Verder worden deze sets vaak voor sterk wisselende prijzen aangeboden, en deze gehuurde bestelbus met dubieuze verkoper was met andere ook bezig, en omstanders gingen bemoeien.
Niet bepaald de verkoper op een beurs, gezien zijn kleding en stijl van verkopen, en door deze zo van zijn overtollige produkten af te helpen pak je ze eindelijk terug!
Ik was niet de enige, dus zijn bus was leeg, en kreeg geen geld, ik gegreep dat er ook mensen in bussen worden rondgestuurd met dit soort verhalen, om maar te verkopen, dus ze komen nooit op beurzen!

Naast Pannen en Messen zijn er ook Luidsprekers verkopers, zien er erg mooi en groot uit, maar klinken als.... huisvuil!
Het zijn wel erg mooie produkten, maar niet slijtvast en lange levensduur, dus goedkope rommel.

Vermoedelijk is die goedkope prijs het dubbele van de inkoop, op internet kun je dit soort sets bij bestelbus vol voor minder dan helft van de hierboven genoemde inkopen!

spiky

Ongelezen bericht door spiky » 25 sep 2007 08:31

@ D1RK,

Wat ik me afvraag is,waar komt die handel vandaan ?

Iemand enig idee.

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK » 25 sep 2007 18:04

Als je goede zoeksystemen gebruikt dus meer dan Google alleen vind je dit soort partijen, ook via marktplaats en zo..

Je moet een bestelbus vol kopen, en regelmatig worden mensen een goedbetaalde baan aangeboden, en krijgen dan een huurbusje en dit soort produkten aangeboden, eerst meelopen en dan zelf op eigen risico probleren te verdienen.

Als je dit soort misleidingen verkopers wilt stoppen is proletarisch winkelen de enige methode, dus zorg dat je met meerdere bent, pak het produkt wat je wilt en ga allemaal weg zonder te betalen en rijd daarbij ieder een andere kant op!
Ik ben een tevreden messenset gebruiker, erg mooie messen, maar de eerste zijn helaas al snel bot, en moeilijk te slijpen, harde toplaag is flinterdun, dus na 1x slijpen minder mooie messen en sneller bot door zachte metaal!

Ondanks de Duitse verpakking vermoedelijk Made in China.....
Of weet U welke Duitser zijn plaatsnaam fout schrijft?

mutske

Ongelezen bericht door mutske » 25 sep 2007 18:50

Ik ben ook in het bezit van deze pannenset en ben er erg blij mee...gewoon gekocht op een beurs. Ik denk dat de meeste alleen het idee hebben opgelicht te zijn maar dat heeft meer met de manier van verkopen te maken blijkbaar. Voor deze had ik een amc-pannenset (en ook hier heb je een goedkope variant van) maar berghauss doet hier echt niet voor onder. Wat is nu 80 euro voor een tig-delige pannenset die er niet alleen erg mooi uitziet maar waar je ook nog jaren plezier van hebt? Ga anders naar de blokker en koop voor dat bedrag maar eens pannen... test die dan eens op de grepen en deksels na 2 maanden. Ga je dan ook met geweld terug om vervolgens de verkoopster achter de balie vandaan te trekken?

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy » 25 sep 2007 21:19

Deze pannen worden al vele jaren op deze manier aan de man gebracht,Zelfs via tel sell op de tv.Een ieder die zijn ogen en oren open heeft had al lang moeten weten wat voor praktijken er op na gehouden worden.
De meeste kopers voelen zich bekocht omdat ze voor dezelfde pannenset meer als de buren hebben betaald :wink:

Kookze
groet T

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK » 26 sep 2007 16:33

Nee Toolboy,
ook de manier van verkopen, op de beurs mag het, maar als je zegt dat je iets hebt over gehouden en ze moeten weg, en de baas mag het niet weten, daarom van de normale beursprijs nu minder als helft???

Ze doen alsof het van de vrachtwagen gevallen is, en daarom zeer voordelig, maar het is gewoon erg goedkoop spul, wat best lang mee kan gaan, mits je niet volgas geeft en de handgrepen te heet maakt!

Als ze de suggestie wekken dat het niet mag, maar grijp nu je kans, koopje komt nooit meer, dan is dit misleiding, gewoon die bestelbus verkopers die de meest dubieuze verhalen ophangen....

Daarom heb ik dus op deze manier gehandeld.

Plaats reactie