Berghaus pannenset aangeboden op straat

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Da Vinci

Re: Berghaus pannenset aangeboden op straat

Ongelezen bericht door Da Vinci » 10 okt 2007 14:19

Berghaus is dus ook actief in België!

De man was gewoon het bedrijf binnen gestapt en vroeg naar de verantwoordelijke van de keuken, ik dus.
Hij kwam met het verhaal dat hij van een beurs kwam en dat hij op het vliegtuig moest, en dat hij dus onmogelijk dit kon meenemen, zeker de messen zouden op de vlieghaven geweigerd worden(hij had ook zogezegd een huurwagen met duits nummerplaat).
Hij had in zijn koffer bestekkoffers en messensets en kookpottensets zitten voor een waarde naar zeggen van €12.000, en hij ging deze verkopen voor €1000, toen ik weigerde ging hij zelfs naar €700.
Ik moet zeggen dat het aantrekkelijk was, had hij nog €100 naar beneden gegaan had ik zeker toegehapt.

Toen ik op deze site kwam door toedoen van de dame van de receptie verschoot ik wel even, want mijn vermoeden werd bevestigd; namelijk dat dit te mooi was voor waarheid te zijn!

jeroenvervuren

Ongelezen bericht door jeroenvervuren » 10 okt 2007 20:54

van de week ook aangevallen door zo,n man

hij zou me savonds terug bellen

iemand intressen in zijn nummer?
voor als je nog een paar goed opgelichten pannen zoek??

0619327817

sasstef

Ongelezen bericht door sasstef » 23 okt 2007 21:02

mijn collega en ik zijn er ook "ingetuind" vandaag.een kale man,buitenlands,maar goed ned sprekend,kwam de kapsalon,waar wij werken binnenlopen.vertelde ook idd dat die van de beurs kwam,en de pannen goedkoper van z'n baas mocht verkopen,anders moesten ze mee naar duitsland.wij hebben voor t 7 delige pannenset en messenset 180 euro betaald,koopje dachten we.maar dus flink genaaid!!!hoop dat ze goed blijven,ze zien er zeker wel goed uit,maar t is niet eerlijk!!!heb wel z'n nrbord opgeschreven.maar bestaat berghaus niet dan???is dat een malefide bedrijf,of is t oorspronkelijk wel een duur merk????ik hoor 't graag.........

annekestroetinga

Ongelezen bericht door annekestroetinga » 30 okt 2007 18:54

Vanmiddag kwam de verkoper van de pannenset en het messenset ook bij ons langsrijden. we wonen op het platteland, zo'n 8 km. van de stad Groningen. Mijn man en ik waren toevalling in de tuin aan het werk. Hij kwam met het verhaal wat ik hier nu ook steeds lees: hij kwam van een beurs en moest nog 2 pannensets kwijt. de kofferbak ging open,en hij demonstreerde zijn spullen. Ik vond het een vreemd verhaal, en mijn vermoeden dat er iets niet klopte in zijn verhaal werd bevestigd, doordat hij een magneet uit de kofferbak (op een vaste plaats, want hij greep het zonder te kijken) haalde, om te demonstreren dat de pannen magnetisch zijn. Ik vond het wel aantrekkelijk, maar heb voet bij stuk gehouden dat ik ze niet wilde. Ook niet voor 100 euro? nee. Toen stapte hij boos in de auto en reed weg. Toen ik net op internet ging zoeken wist ik niet wat ik zag, blij dat ik er niet ingetrapt ben. Maar hoe waarschuw ik anderen?

kml

Ongelezen bericht door kml » 31 okt 2007 16:51

Vandaag is bij ons een man geweest in een Volkswagen Passat (zo moet je dat toch schrijven?) met het kenteken ..-SN-.. kleur zwart met een 2.0 TDI motor. Hij zij dat zijn bedrijf in Arnhem gevestigd zou zijn. Hij had deze overgehouden van een beurs. Deze man probeerde ons de pannen te verkopen voor € 250,- met messenset en later zonder messenset voor € 150,-. Toen heb ik op internet gekeken en zag de reacties. Ik denk niet dat het slechte kwaliteit zou zijn, maar ik heb het toch niet gedaan. Het kwam erg raar over om een pannenset van € 1475,- (volgens het kaartje) te kopen voor € 150,-. Ik heb nog gevraagd of hij er al veel van had verkocht en of hij dat met hetzelfde praatje voor elkaar heeft gekregen. Het antwoord hierop was ''Ja''. Ze rijden dus op dit moment in de provincie Groningen. Ik woon 40 km. ten noord-oosten van de stad Groningen. Ik hoop dat jullie hier genoeg informatie aan hebben. Voor annekestroetinga: ''waarschijnlijk heeft hij in de provincie groningen al weer 1 verkocht, want bij ons had hij nog maar 1 in de auto liggen. Wat voor auto was het bij jullie? Ook wij zijn er gelukkig niet ingetrapt.''

annekestroetinga

Ongelezen bericht door annekestroetinga » 31 okt 2007 18:55

hallo Kml,
gelukkig heeft íe jouw ook niet zover gekregen. Het lijkt om dezelfde verkoper te gaan, een zwarte volkswagen pasaat. Inderdaad met SN in het kenteken, precieze kenteken is ons niet bijgebleven.
Dus hij is nu in het noord oosten van de provincie. Heel vervelend gedrag.

kml

Ongelezen bericht door kml » 31 okt 2007 20:29

Zijn er nog meer mensen in de provincie groningen en/of andere delen van het land die hier mee te maken hebben. Noteer dan het kenteken van die persoon en vermeld deze op de site voor mensen die dit toevallig lezen. Zo kan men vrijwel altijd weten van welke mensen ze niet moeten kopen (mijn mening).

Graag reacties.

José Brassé

Ongelezen bericht door José Brassé » 01 nov 2007 15:16

Gistermiddag werd ik aangesproken voor mijn huis in LIMBURG, WIJNANDSRADE GEMEENTE NUTH door een verkoper, die een beurs zou hebben gehad in Maastricht, en had nog 1 pannenset, 1 messenset, en 1 bestekset beiden in luxe lederEN koffer.
Omdat dit materiaal was uitgestald op de beurs, mocht deze verkoper dit aan de mensen verkopen gewoon op straat voor een, voor hem, belachelijk laag prijsje.
Pannenset normaal € 1300,00 kon ik kopen voor € 275,00, later zelfs voor € 175,00
Messenset normaal € 175,00 op het laatst voor mij voor € 85,00
Bestekset normaal 375,00 en op het laatst voor 100,00.
Mocht ik alles samen willen kopen, dan zou de prijs nog interressanter worden.
Hij gaf mij zelfs een kaartje van het bedrijf, duits bedrijf, zag er perfect uit, onder de naam Fischner
Een duits bedrijf gevestigd Gewerbepark Oedt halle 2 Grefrath 47929

Aangezien ik er niet op in ben gegaan vond hij dat ik de fout van mijn leven maakte, want dit kwam niet snel voor.
Toen ik hem vertelde dat ik wel contact met hem zou opnemen, mocht ik ooit iets willen, ging hij weg.
:twisted:
:cry:
:evil:

meniekie36

Ongelezen bericht door meniekie36 » 05 nov 2007 13:08

4jaar geleden waren we opgelicht met de aankoop van sollingenpannenset
vandaag zat ik bij een vriendin op de koffie,ding dong heeft u interesse in een pannenset?,toen ik dat hoorde liep ik naar de voordeur,er stond een andere man, die ik herkende als een kampbewoner,ik zei, ik ken jou , en nee we kopen nu maar geen pannenset meer,en vertelde hem over 4jaar geleden,de deksels waren goed maar de pannen waren flinterdun,man verbaasd, ik zei doet er nu niet meer toe ,kan er nu wel om lachen dat we zo stom waren geweest,maar u weet toch ook wel dat deze pannen het gasfornuis niet overleven,de man is hierna verdwenen
deze man is actief in vught
helaas kun je deze personen niet voor oplichting pakken ze verkopen immers een pannenset,maar vraag wel naar een ventvergunning wat je ook koopt niets mag zonder ventvergunning, deze worden verstrekt door de gemeente met stempel
man heeft duidelijk zigeunerbloed, dat is te zien en is rond de 60 jaar
en woont op een woonwagenkamp in vught

en volgens mij zijn veel kampbewoners actief in pannen en messensets

flaco

Ongelezen bericht door flaco » 08 nov 2007 14:50

Vandaag kwam ik mijn kantoor in Antwerpen buiten en werd plots aangesproken door een Nederlander (een kalende man in de mid vijftigere jaren) die mij een 24-delig messenset wilde verkopen van Berghaus. Hij kwam met een verhaaltje af dat die net om de hoek bij een firma was langs geweest die 300 setjes van hem had kocht als eindejaarscadeau voor hun personeel. Bij mijn weten is er geen firma in de buurt die zoveel mensen tewerkstelt... enneuh... 300 setjes in een personenwagen... lijkt mij knap gedaan! Hij zei dat hij er nog 2 over had en op weg was naar Duitsland om die nog aan iemand te verkopen en wilde die natuurlijk liever aan mij verkopen, wat had je nu gedacht...
Hij deed zijn koffer open en er lagen er idd nog 2 in het zicht, 10 andere zaten achter een doos verstopt.

Daar ik internationaal aankoper van beroep ben, heb ik deze zaken snel door en dacht om even een spelletje met deze man te spelen... Vroeg zijn prijs en hij startte met een groffe 875euro, zei hem dat het nogal hoof was voor 24 delen, dus zei die dat ik er de 2 voor zou krijgen dan. Vertelde hem dat ik maar 30euro op zak had en hij stelde voor om even te volgen naar een pinautomaat (tuurlijk wilde die mij volgen en dacht dat zijn dag weer goed was). Ik zei hem dat ik geen tijd had om naar een automaat te rijden en dat die dan maar moest doorrijden naar zijn Duitse klanten. plots zei die dat ik ze mag hebben voor 500euro, waarop ik weer antwoordde van; 'ik zei je toch dat ik geen tijd heb om naar een automaat te rijden!'

Blijkbaar moest die er echt vanaf en zei 'OK, goed dan je mag ze hebben voor 30euro!!!!'. Ik zei; 'rij toch door man! Ik moet je rommel niet!' en wilde ze zelfs voor 25euro verkopen. Ik zei hem zijn rommel terug mee naar Duitsland te nemen en het dan maar daar te verpatsen waarop die kwaad zijn wagen instapte een doorreed.

Dus ik denk dat ik als Belg de beste prijs tot nu toe gekregen heb! :D
Daarom mijn waarschuwing; 48 messen kopen voor 25euro, dit wil alleen maar zeggen dat je de grootste brol die maar op de markt te vinden is, gekocht zou hebben!!!!! En als je er dan nog eens met in uw vingers snijdt... komt het welgekende gezegde zeker uit!!!!!

Groetjes van een Slimme Belg!

In ieder geval

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder » 08 nov 2007 19:13

Berghaus en slimme belgen.

Dit doet mij denken aan belgische vrienden die met groenteschaafjes op de markt van Antwerpen staan.
Bij een bezoek bij hun kraam hoorde ik bij de demonstratie zeggen: "De belgen houden hier op maar de nederlanders gaan door tot de vingers bloeden"

Motto; beter 1 sabatier in de hand dan 10 berghausmessen in de keukenlade.

Grootvader

ajwillems

Ongelezen bericht door ajwillems » 12 nov 2007 10:29

Volgens mij zijn de 'verkopers' nu actief in Almelo en omgeving. Vorige week haalde ik mijn vrouw op van de kapper, ze wuifde dat ik binnen moest komen. Echter ik had mijn auto nog niet neergezet of ze kwam al naar mij toe, samen met de zg. verkoper. Hij had een heel mooi aanbod, hij kon een Solingen pannenset, winkelwaarde eur 1.400,- aanbieden voor eur 200,-.Deze was gebruikt op de beurs en zodoende zo goedkoop. Op dat moment gingen bij mij allerlei alarmlichten branden, dit kon gewoon niet! Mijn vrouw was wild enthousiast, maar ik zei gewoon 'nee, geen interesse'. Op dat moment droop de verkoper direct af en ging de kapperszaak weer binnen. Hij heeft daar de pannensets, vier stuks, wel kunnen slijten. Mijn vrouw heeft nl. later nog gebeld naar de akpperszaak of de man er nog was, maar deze was al weg.
Nu ik de berichten op dit forum allemaal lees ben ik blij dat mijn gevoel toch goed was. Ik ben erg benieuwd of de verkoper nog verder heeft toegeslagen in de omgeving van Almelo. Het was een man van midden dertig, zag er netjes uit, vlotte babbel en reed in een Renault Espace, kenteken heb ik helaas niet genoteerd.
Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.
A.J. Willems

Meurs Rik

Ongelezen bericht door Meurs Rik » 14 nov 2007 11:23

Mag ik als verkoper van de Berghaus artikelen eventjes reageren op deze site.
Voor al de duidelijkheid, Berghoff en Berghaus zijn twee verschillende firma's die eigendom zijn van één en dezelfde persoon.
De artikelen zijn identiek en worden met dezelfde materialen in dezelfde fabriek geproduceerd.
Het probleem is echter dat een aantal louche zakeliu, hoofdzakelijk zigeunervolk, volledige containers opkoopt en deze in het cirquit van de BTW carrousels brengt. De artikelen worden dan in Nederland en omringende landen aan de man gebracht met da allomgekende smoes van de beurs. Het gaat hier om criminele toestanden die zijn voorga niet kent.Deze personen kunnen en willen ook hun garantie verplichting niet nakomen en leveren ook geen faktuur af bij het product.
De kwaliteit van deze producten is gelijk aan die van Berghoff en dus uitstekend, indien men in gelijk welke normale winkel een set samensteld met dezelfde garantie en kwaliteit zal men zien dat men men ruim 400€ spendeert.
Goederen die bij mij gekocht worden worden altijd afgeleverd met bijhorende faktuur die dan ook geldig is als garantie bewijs.
Personen die dit niet kunnen zijn helers van gestolen goed of afkomstig van criminele activiteiten.
Mocht iemand de eerlijke Berghaus producten leren kennen en of aanschaffen kan dit door contact op te nemen met Meurs Rk via [email protected], ik zal u dan graag de particuliere gegevens doorsturen en u met het nodige advies en service voorzien.

Meurs Rik
LR Trading
Burkel 78
3990 Peer
Belgium

odo

Ongelezen bericht door odo » 21 nov 2007 19:57

De HH (Heren Handelaren) zijn zo overtuigd van hun `kwaliteit´ dat ze zich nu ook op de vakhandel richten. Vond plotseling een stapel dozen met pannensets van het merk Wegdewood van een ons onbekende leverancier. ´Ter beoordeling voor afdeling inkooop´ stond op de begeleidende afleverbon. Ongevraagd...vreemd..?

Pannenset van die aardewerk firma uit GB. Compleet met logo, 5 jaar garantie, folders etc. Op het eerste gezicht een mooie, zware pan, geschikt voor alle warmtebronnen.

Helaas zaten er lijmfouten en excentrisch lagen in de bodem en was deze niet vlak genoeg voor keramische of inductie kookplaten. Zeker op de keramische plaat heb je weinig schik van deze pannen. Maar ook op gas met moderne kooktechniek gaat z´n pan maar enkele jaren mee.

Uiteraard is het spul teruggestuurd. :? Met de vriendelijkste groeten.

aanbod

Ongelezen bericht door aanbod » 28 nov 2007 21:39

Enige jaren geleden hebben wij net zo'n pannenset gekocht waar de knoppen van los lieten. Maar je krijgt er een certificaat bij LEVENSLANGE GARANTIE. Dus ik bellen. In het gesprek zeiden ze knop opsturen en je krijgt een nieuwe. Dus geen probleem. Nu een tijdje verder te zijn zijn er heel wat knoppen gesneuveld. Maar hij/hun hebben mij nu een doos vol knoppen toegestuurd (ongeveer 10 stuks). En alles onder garantie. Dus jullie moeten niet klagen of service of geen goede bedoelingen. Heb inmiddels een volledige bestekset gekocht en afgelopen dinsdag nog een messenset voor in de keuken.

DUS NIET ZEUREN.

ridijuul

Ongelezen bericht door ridijuul » 11 dec 2007 11:49

Ik heb ze voor de zomervakantie 2007 gekocht via ECI. Dat wil zeggen, de pannen met de thermostaatdoppen. Het zijn fijne pannen, mooi om te zien, en ze doen precies wat ze beloven. Ik kook zoutloos maar smaakvol.

Helaas, de doppen....

Vandaag met het telefoonnummer in Soesterberg gebeld, en de kapotte dop met mijn adres opgestuurd. Ik hoop binnenkort nieuwe doppen te krijgen, want ik wil beslist blijven koken met deze pannen!

bella22

Ongelezen bericht door bella22 » 16 dec 2007 00:10

he hoi

Ook ik ben aangesproken door een verkoper van Berghaus
ik heb ze gekocht voor 500 euro met bestek ik heb ze al een tijd alleen de deksels zijn kapot gegaan maar ik heb contact op genomen met Berghaus en ik kreeg nieuwe deksels netjes bij de deur afgeleverd dus zo verkeerd zijn ze niet en ik heb nog contact met die man dus voor wel lief hebberss,............ en als ze weer komen bij de deur koop ik ze wel weer want zulke pannen krijg je niet gauw weer voor dat geldd

groetjes

pbranger

Ongelezen bericht door pbranger » 16 dec 2007 21:53

Mijn vader is ook door deze mensen opgelicht.

De man met gladde babbel heeft een duitse mercedes.

Mijn vader heeft ook teveel betaald. Helaas had hij een nog hogere prijs afgesproken. De 'oplichter' die claimt dat hij Berghaus heet, heeft gebeld en eist nog geld.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Zijn het gevaarlijke figuren?

Alle hulp welkom.

Ik kan wat details over de oplichter bekent maken, maar wil even afwachten of we er 'gewoon' uit komen.

Giovani74

Ongelezen bericht door Giovani74 » 17 dec 2007 12:48

Beste mensen,

Ik heb vorige week met Berghaus gebeld.

Amersfoortsestraat 68 C
3769 Soesterberg
Nederland
[email protected]
tel: 0031/346353655
fax: 0031/346351094

Deze man claimt dat de pannenset écht € 1445 kost.

Hoe kunnen we nou aantonen dat dit onjuist is?

Weet iemand waar je deze pannenset voor minder kunt kopen?
(behalve dan op marktplaats en ebay)

Anders is er toch geen poot om op te staan om te beweren dat het oplichting is?

Ik hoop dat er nu eens werk van wordt gemaakt want ze pakken het alleen maar groter aan.

groeten, Gio
Laatst gewijzigd door Giovani74 op 17 dec 2007 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.

aanbod

Ongelezen bericht door aanbod » 17 dec 2007 13:02

Als je over oplichting praat zou de pannenset duurder moeten zijn dan de verkoopwaarde. Of als de prijs ruim beneden de prijs zit moet de kwaliteit vele male minder zijn. Als het om kwaliteit gaat zou je zeggen de handgreep gaat iedere keer eraf/gaat kapot. Maar ik kan zeggen dat ze dat niet doen want onder de levenslange garantie sturen zij de nieuwe doppen (al dan niet met weergave temperatuur) weer op. Dus ..... je kunt het niet aantonen dat ze slecht zijn. Want dan hadden ze deze service niet verleend. Sterker nog bij mij is al een keer een glazen deksel gesneuveld. En ik moest de ring (waar het glas inzit) van die deksel opsturen en enkele dagen later ontving ik weer een nieuwe.

Groetjes en succes

Plaats reactie