LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beste wasmachine...

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door snepke »

Lavamat van AEG is goed.
Mijn eerste was een Miele niets als problemen.
Nieuwe klok erin er is een nieuwe moter onder gegaan
Iedere 3 mnd was er iets mee.Toen hij weer kapot was ,een nieuwe gaan kopen.Had me weer om laten praten door de verkoper ,dus weer een Miele,dat heb ik dus geweten.
Na 3mnd de pomp kapot,het water kwam door het plafond naar beneden.Nieuwe pomp erin.2mnd gewassen moesten er nieuwe lagers in.Al met al zeker voor die reperaties 3 nieuwe kunnen kopen.Na 2 jaar eruit gegooid niets als trammelant.
Naar de winkel,ik wil een goede wasmachine.
Mevr dan moet u een Miele kopen.
Die komt er bij mij niet meer in.
Mag ik vragen waarom niet.
Ik heb 2x een Miele gehad en zus en zo.

Ja zegt die verkoper het is de naam ,maar ze zijn niet meer zo goed.,dan moet u een AEG pakken die is goedkoper en goed.

Dus nu staat er een AEG al 5 jaar te draaien en ik heb best wel veel was.
Hij is perfect,de was komt er droger uit,hij is veel stiller en ik heb er geen trammelant mee.

Ik nooit geen Miele meer

man%VR13
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2010 18:17

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door man%VR13 »

Wij hebben vorig jaar een nieuwe wasmachine gekocht.
Voor rond de 600 euro gekocht via internet. De oude machine namen ze mee terug dus het afvoeren van de oude was ook geen probleem.
Een AEG Lavamat. Een puike machine. Ik ben er zeer tevreden over.
Op deze machine zitten vele wasfuncties en het centrifugeren is heel zacht.
Je kunt ook kijken op de site vergelijk.nl en je kunt dan ook bekijken wat andere
kopers van een produkt vinden.
Als ik tegenwoordig iets aanschaf koop ik altijd via internet. Wel kijken of een
winkel aangesloten is bij een waarborgfonds.

winni
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 jun 2005 20:35

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door winni »

een beste wasmachine is moeilijk te vinden het gaat erom hoeveel was draai je per week.
wij wassen met 2 jongens van 17 en 20 gemiddeld 12 per week en wij hebben na 9 jaar een aeg gehad en nu per j.l januari hebben we weer een aeg gekocht omdat de rep. te duur vonden i.v.m aftrek gebruikskosten slijtage.
we hebben bij EXPERT te purmerend een AEG 7 serie gekocht, omdat de prog. die erop staan ons erg aantrok en de motor plus de inhoud van 7 kilo maximaal.
de motor is erg stil, want hij staat op zolder en de 10 jaar garantie op motor is ook lekker.
en tip om een wasmach in conditie te houden is om de 2 weken kookwas met bedden goed te wassen dan blijft ie klak vrij en dat scheelt heel veel met slijtage en levensduur....

DUS ALS JE WIL KOOP DAN EEN AEG 7 SERIE vanaf 699.--

verder succes met je aankoop van een wasmach.

helly
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 nov 2008 14:47

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door helly »

Koop een Bosch of een Miele.
Ik heb dezelfde vraag gesteld aan een Expert medewerker en een "beun-de-haas" die bij ons komt om evt. reparaties te doen.
Allebei vertelden ze dat ik een Miele moest nemen, toen ik hen daarop vertelde dat ik dat niet van plan was omdat je dan alleen al 100€ letter betaald, zeiden ze beiden dat ik dan een Bosch wasmachine moest nemen.
De vorige was een Marijnen......een Italiaan dus, en heeft jawel 23 jaar ,vrijwel iedere dag, gedraaid! Waarbij ik 1x de "beun" nodig heb gehad vanwege kapotte lagers. Maar toen was de machine al zo'n 20 jaar oud.
Helaas wordt deze kwaliteit niet meer gemaakt!
Nu heb ik een Bosch wasmachine uit de aanbieding bij Expert gekocht!
Succes met je aankoop!

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door snepke »

Bosch is ook niet slecht,maar als je daar iets aan krijgt,heb je om de haverklap stukken
Wat dat is weet ik niet.Had dat opgezocht (bosch)toen ik een nieuwe wasmachine nodig had.
AEG Lavamat kwam als beste uit de bus(een of ander forum van wasmachine gebruikers)Dus bij mij is het een aeg geworden,en die bevalt goed(beter als de 2 Miele's die ik gehad heb)
Nooit geen Miele meer.er is geen slechtere

Eisset
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 mei 2010 23:42

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door Eisset »

Ik ben blij dat ik lees dat poeder beter is, ik dacht nl. vloeibaar, maar daarmee kon ik nooit voorwassen omdat het hoofdwasmiddel al in de machine loopt als je het in het bakje giet. Dus ik deed altijd de was eerst spoelen ipv voorwassen, erg onhandig.

mebo
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 aug 2007 14:58

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door mebo »

Een Miele wasautomaat is naar uw mening te duur.
Wij zijn nu 37 jaar getrouwd en enkele maande geleden aan onze 3e Miele wasautomaat begonnen. Het is maar wat je over een dergelijke periode genomen duur vindt.
Wij hebben nu de Miele wasautomaat W3203 en die bevalt weer uitstekend.

Bij www.Modern.nl voor € 819.00

Succes, Mobo

maxime
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jul 2005 22:19

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door maxime »

Mijn Zanker bovenlader wasmachine heb ik, nadat hij bijna dagelijks ,34 jaar lang bijna geluidsloos dienst voor mij heeft gedaan en mij nog nooit in de steek heeft gelaten, zijn welverdiende rust gegeven, omdat de thermostaat het had begeven. Dat was pas een wasmachine. Op aanraden van de winkelier heb ik toen tot mijn grote spijt een Velo bovenlader gekocht van toen 1000 gulden. Hij heeft na kapitale aan reparatie`s nog geen 4 jaar oud mogen worden. Het hoogtepunt van deze Velo was wel de centrifuge, die tijdens het centrifugeren uit elkaar klapte en eruit zag als een uiitgerold blikje croissantjes van Danerolle. Het kostte me bijna mijn hand, die gelukkig na de nodige hechtingen weer na jaren bijna goed functioneerd. Na deze grote miskoop van de Velo bovenlader heb ik via MP een 2 jaar oude Miele voorlader wasmachine gekocht met nog 8 jaar garantie erop. Het voordeel van een bovenlader vind ik, dat je tijdens de was nog vlug een stukje wasgoed in de wasmachine er bij kan gooien. Maar als je vraagt wat is nu een goed merk wasmachine, kan ik je uit ervaring vertellen dat monteurs en of winkeliers toch allemaal iets anders zeggen. De ene zegt dit, de ander zegt dat en een ander zegt weer iets anders.

p.s. Ik heb een Miele condensdroger gehad en heb daar HEEEELE slechte ervaringen mee.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door snepke »

Bij de Lavamat van AEG kun ook tussendoor nog was bijdoen,en het is geen bovenlader.

stofzuigertje

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het betrouwbaarste en goedkoopste is ouderwetse Wasbord van Zink en hout, te koop in India voor slechts omgerekend € 6,43
Deze gaan pas na 30 à 40 jaren stuk.

Maar dat Tros Radar in een nieuwsbrief oud nieuws plaatste betekend niet dat we massaal onze privé keuze moeten plaatsen.

Of zullen we mevr. A Hetsenberg een live test laten uitvoeren op mijn advies?

morcos
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jan 2010 22:14

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door morcos »

Wij kochten vorig jaar een Candy GO 1460 wasmaschine, fantastisch apparaat voor € 339, zelf meegeneomen en aangesloten. Als deze 3 jaar zonder problemen draait ben ik tevreden, gaat die kapot dan koop ik weer een nieuwe. Reparatie is bij elke maschine erg duur ook bij Miele.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door snepke »

stofzuigertje schreef:Het betrouwbaarste en goedkoopste is ouderwetse Wasbord van Zink en hout, te koop in India voor slechts omgerekend € 6,43
Deze gaan pas na 30 à 40 jaren stuk.

Maar dat Tros Radar in een nieuwsbrief oud nieuws plaatste betekend niet dat we massaal onze privé keuze moeten plaatsen.

Of zullen we mevr. A Hetsenberg een live test laten uitvoeren op mijn advies?
Waar slaat dit nu weer op!!
Er wordt toch naar wasmachines gevraagt en niet naar wasborden,die hier niet gebruikt worden

En trouwens een wasmachine is een persoonlijke keus.
Bij 1 draait een Miele 25jaar,bij mij de eerste Miele 3 en een half jaar na veel reperaties en mijn tweede heeft het net 2 jaar uitgehouden.
Ik heb goede ervaringen met AEG een ander heeft er niets als trammelant mee.
Zo heeft iedereen wel een merk wat niet bevalt.
Je moet er gewoon geluk mee hebben.
Bij de een werkt Bosch goed bij een ander niet,en dat is met alle merken

jdm
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mei 2009 20:26

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door jdm »

Hallo,

Heb zelf een LG met direct drive en ben daar zeer tevreden over.
Als je voor een LG kiest dan zou ik alleen een uitvoering met direct drive aanbevelen, ivm minder slijtage en minder lawaai op de motor. :D

Marijke77
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2005 16:39

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door Marijke77 »

Eerst een Zanusi (300 gulden) gehad die ongeveer 15 jaar draaide zonder enig probleem, daarna een AEG, ook 15 jaar met enkele kleine problemen, nu een LG, lijkt goed maar is pas 1 jaar oud.

rienenik
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2009 17:58

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door rienenik »

ik heb een zanker bovenlader,bijna 32 jaar oud.DUUR IN GEBRUIK,ZEGT DE CONSUMENTENBOND,maar goedkoop in aanschaf.En hij is nog goed.

Levdr
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jul 2010 17:32

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door Levdr »

Dag mensen,

Ik haak hier maar even aan. Mijn Whirlpool bovenlader (de L995) is na 19 jaar aan vervanging toe. Hij doet het trouwens nog wel, alleen de dekselvergrendeling werkt niet goed meer en het laatste jaar wilde hij alleen nog starten als ik een beetje met het deksel klepperde. Nu wil hij ook daarmee niet meer starten. Ik heb daarom besloten dat het na 19 jaar mooi geweest is en dat mijn machientje zijn rust wel verdiend heeft.

Omdat mijn Whirlpool zo lang perfect en goed gewassen heeft, ben ik geneigd weer een Whirlpool bovenlader terug te kopen, maar ik word niet bepaald vrolijk van wat ik zoal op de diverse fora lees. Ik begrijp daar in elk geval uit dat de Whirlpools van vandaag niet meer te vergelijken zijn met de Whirlpools van 20 jaar geleden. Toen ik de mijne kocht kwamen ze nog uit de Philips fabrieken natuurlijk en nu is het meen ik Bauknecht.

Om een lang verhaal kort te maken: Ik twijfel nu tussen de Whirlpool AWE6729 en de Bosch WOT26542. Wat is wijsheid? Ik kan van geen van beide bovenladers reviews vinden. Ik zou een beetje advies erg op prijs stellen, waarvoor bij voorbaat dank.

grt,
Levina

koelmonteur
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jul 2010 23:52

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door koelmonteur »

voor 600 euro kun je hele mooie aeg kopen met een lange levensduur.

maar het gaat erom hoe je ermee omgaat

mvg luke

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door snepke »

koelmonteur schreef:voor 600 euro kun je hele mooie aeg kopen met een lange levensduur.

maar het gaat erom hoe je ermee omgaat

mvg luke
Klopt hij bevalt mij prima.
Beter dan de 2 Miele's die ik hiervoor had.
Voor mij nooit geen Miele meer.

koelmonteur
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jul 2010 23:52

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door koelmonteur »

ik zal je zeggen,
miele is(was) eigenlijk een heel goed merk maar sins ze een tijd terug ook zijn begonnen met kunstof kuipen te gebruiken is de kwaliteid eraf.
het is nog een goed merk maar niet zo goed om 1000 of meer euro ervoor neer te leggen.

en wat er staat over lg met direct drive,
dat zit er nu misschien 2,5 jaar in wie zegt dat dat langer meegaat.
kinderziektes- heel snel overbeladen motoren die doorbranden noem ma op.

aeg is gewoon voor dat geld goede kwalitijd,
of je moet asko pakken een sweeds merk ong. net zo duur als miele maar dan betere kwalitijd.


mvg luke

koelmonteur
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jul 2010 23:52

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door koelmonteur »

owja Levdr.

ik zou dan als ik jou was voor de bosch gaan of voor een aeg kijken,
dan kun je kijken na een aeg bovenlader met een grote display.
met als type lavamat 48540 (daar krijg je 10 jaar motergarantie op) :wink:
dat is over het algemeen een heel goed type

bosch heeft veel problemen met de printen hoeft niet altijd zo te zijn natuurlijk.

kijk maar wat je ermee doet ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen :D

Gesloten