LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Blomberg warmtepomp droger en garantie

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
voyager4
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 sep 2005 17:43

Blomberg warmtepomp droger en garantie

Ongelezen bericht door voyager4 »

In mei 2012 hebben wij een BlombergTKF7459A aangeschaft bij fa. De Block. Nadat wij flink hadden gegoogeld kwamen wij op deze machine uit. Echter na een tijdje begon de machine kuren te vertonen. De fa De Block was inmiddels failliet gegaan dus daar konden wij niet meer terecht. Dus contact gezocht met de importeur van Blomberg de fa ASOgem. Deze vertelde mij dat alles in orde zou komen en er werd een monteur gestuurd welke het defect heeft opgelost. Fijn.... maar na een paar maanden weer een defect dus weer het zelfde verhaal. Binnen twee jaar was de machine 4x gerepareerd. Van deugdelijk was dus geen sprake meer en zeker niet van duurzaam zoals Blomberg op de site beweerd. Nu twee jaar en twee maanden verder defect nummer 5. Dus weer gebeld, maar nu was het ineens anders. Meneer de garantie periode van 2 jaar is 2 maanden geleden afgelopen dus U dient zelf voor de kosten op te draaien. IK gaf direct aan dat ik het apparaat ondeugdelijk vond en het niet aan mijn verwachting voldeed terwijl Blomberg mij een duurzaam apparaat beloofde op de site. Niks mee te maken twee jaar is twee jaar. De door ons aangeschafte Blomberg warmtepomp droger blijkt nu achteraf een hele dure investering te zijn geweest. Terwijl de warmtepomp droger juist flink zou moeten besparen ten opzichte van een ander soort droger is deze nu een hele dure geworden. Ik heb geen idee wat we er nog verder aan kunnen doen, behalve dan dat wij de fa ASOgem, waarvan ik de eerste drie letters nu volledig begrijp, hebben op gegeven voor een koude douch. Helaas krijgen wij hierdoor niet een deugdelijk apparaat terug. Een zoekslag via google leert dat de fa Asogem zeer slecht staat aangeschreven, laat dat een waarschuwing zijn voor iedereen.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Blomberg warmtepomp droger en garantie

Ongelezen bericht door dhc »

Tja...je kan wel klagen maar de fabrikant heeft in feite niets met je probleem te maken. De Block is failliet en was je aanspreekpunt. Vind het wel netjes dat de importeur je (onverplicht) een paar keer geholpen heeft.
Onterechte douche dus, maar ik vergeef het je, de warmte hè....

Overigens...een heel matig scorend drogertje...

voyager4
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 sep 2005 17:43

Re: Blomberg warmtepomp droger en garantie

Ongelezen bericht door voyager4 »

Ik snap niet helemaal waarom de importeur "onverplicht" zou hebben geholpen. Er zit twee jaar fabrieksgarantie op, wat heeft de Block daarmee te maken? Het is lekker zo een duur apparaat te kopen vervolgens bedrijf failliet dus de consument bekijkt het maar? Ik ben er vanuit gegaan dat ik een duurzaam apparaat had gekocht zoals vermeld op de site, sorry maar twee jaar is niet duurzaam en niet deugdelijk. Ik vind de koude douch dus wel verdiend, maar dat is mijn mening.
En ja... 5 maal defect in 2 jaar is een zeer matige score dat lijkt me duidelijk.

voor alle duidelijkheid:
Gaat een product gedurende de garantieperiode kapot, dan heb je recht op garantie: de verkoper of fabrikant moet het product repareren of vervangen.
Laatst gewijzigd door voyager4 op 31 jul 2014 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Blomberg warmtepomp droger en garantie

Ongelezen bericht door olaf79 »

voyager4 schreef:Ik snap niet helemaal waarom de importeur "onverplicht" zou hebben geholpen. Er zit twee jaar fabrieksgarantie op, wat heeft de Block daarmee te maken? Het is lekker zo een duur apparaat te kopen vervolgens bedrijf failliet dus de consument bekijkt het maar? Ik ben er vanuit gegaan dat ik een duurzaam apparaat had gekocht zoals vermeld op de site, sorry maar twee jaar is niet duurzaam en niet deugdelijk. Ik vind de koude douch dus wel verdiend, maar dat is mijn mening.
En ja... 5 maal defect in 2 jaar is een zeer matige score dat lijkt me duidelijk.
Ik begrijp uw frustratie. Alleen is het wel zo dat de verkoper, de Block, in feite de gene is die voor de schade aansprakelijk is nu dat de fabrieksgarantie verlopen is. De block bestaat niet meer en dus is er niemand waar u met uw claim terecht kunt. Ja eventueel bij de curator, maar die heeft al het geld al lang verdeeld. De fabrikant is niet verplicht om meer dan de fabrieksgarantie te geven. Er zijn soms risico's in het leven. Dat een bedrijf failliet gaat is er een van.

Het is dus heel jammer maar in dit geval hele dikke pech. Misschien kunt u beter de fabrikant (dus niet importeur) benaderen en kunnen zij nog iets doen voor u. Ik hoop het.

voyager4
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 sep 2005 17:43

Re: Blomberg warmtepomp droger en garantie

Ongelezen bericht door voyager4 »

De fabrikant heb ik inderdaad ook geprobeerd te vinden maar wat ik ook google ik kom steeds bij de fa Asogem terecht. Dat is frustrerend inderdaad. Ik dacht een energie besparende droger te hebben aangeschaft maar dit wordt nu wel een heel erg dure :(
Wat ik me afvraag is of er geen wettelijke bepalingen zijn omtrent dit soort gevallen.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Blomberg warmtepomp droger en garantie

Ongelezen bericht door dhc »

Wat ik me afvraag is of er geen wettelijke bepalingen zijn omtrent dit soort gevallen.
Die zijn er genoeg maar bij een faillissement houdt het gewoon op. Fabrikant is geen partij. Punt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Blomberg warmtepomp droger en garantie

Ongelezen bericht door berndv »

voyager4 schreef:Wat ik me afvraag is of er geen wettelijke bepalingen zijn omtrent dit soort gevallen.
Ja hoor, er zijn wettelijke bepalingen, maar zoals gemeld zullen die geen oplossing bieden voor uw probleem. Zoals gezegd, u heeft geen enkele overeenkomst met de importeur of de fabrikant, maar met de winkel die niet meer bestaat. Dus de rechten die u heeft liggen bij de niet meer bestaande winkel, wettelijk gezien.

voyager4
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 sep 2005 17:43

Re: Blomberg warmtepomp droger en garantie

Ongelezen bericht door voyager4 »

Er is dus wel een recht. Via een goede tip gehad en onderstaande mail gestuurd naar de fa Asogem. Ik werd binnen 10 minuten gebeld door het bedrijf en er is afgesproken dat er een monteur komt om het apparaat kosteloos te repareren. Fijn dat het bedrijf toch overstag is. Ik wil dit delen zodat misschien iemand anders er in een soort gelijk geval ook iets mee kan doen.

Geachte heer/mevrouw. Onlangs heb ik contact gehad met een medewerkster van Uw bedrijf. Helaas heeft deze mij niet verder willen helpen. Het gaat om het volgende: In mei 2012 heb ik een Blomberg warmtepomp droger gekocht bij de fa De Block in Den Helder. Helaas is deze keten failliet gegaan op het moment dat wij problemen kregen met de droger. Daarom heb ik toen contact gezocht met de importeur, Uw bedrijf in dit geval. Door U is toen netjes een monteur gestuurd en de droger werd gerepareerd. Echter binnen twee jaar tijd is dit vier keer gebeurd en vier maal defect binnen twee jaar is niet deugdelijk en zeker niet zoals Blomberg verkondigd duurzaam. Vorige week voor de vijfde keer defect. Wederom gebeld maar nu was de fabriek garantie van twee jaar net twee maanden geleden verlopen dus kreeg ik te horen dat we zelf voor de kosten moeten op draaien. Ik ben zeer teleur gesteld en boos. Mij is een ondeugdelijk apparaat geleverd. Helaas kan ik niet meer bij de verkoper terecht omdat deze failliet is echter dient U rekening te houden met het volgende:
De verkoper de fa De Block heeft een regresrecht op de voorgaande verkoper in dit geval Asogem. De fa De Block zou dus de kosten kunnen verhalen op de partij (Asogem) die hem het non-conforme (ondeugdelijke) product heeft geleverd. Helaas gaat dit niet omdat fa De Block inmiddels failliet is. Ik beroep me daarom op ongerechtvaardigde verrijking. De voorgaande verkoper(Asogem) wordt verrijkt doordat deze door het faillissement niet langer de gevolgen zou hoeven te dragen voor het leveren van een non-conform goed. Ik verzoek ik z.s.m. met een oplossing te komen en ik hoop dat wij er samen uit kunnen komen. Mocht dit niet lukken dan sluit ik juridische stappen niet uit, maar ik hoop natuurlijk dat dit niet nodig zal zijn. Gaarne verneem ik Uw reactie.
met vriendelijke groet,

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Blomberg warmtepomp droger en garantie

Ongelezen bericht door berndv »

Waarschijnlijk een slecht opgeleide klantenservicemedewerker die meteen begon te stuiteren bij de gebruikte termen, waarvan ts waarschijnlijk zelf de betekenis niet helemaal kent. Ben blij voor ts, maar had ook graag vernomen wat een rechter hiervan gevonden had.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Blomberg warmtepomp droger en garantie

Ongelezen bericht door gilas »

Ach,TS moet maar afwachten of en hoe goed de machine daadwerkelijk wordt gemaakt.
En of de volgende keer dit bedrijf nog zaken wil doen met TS want een klant als TS,die denkt dat hij overal recht op hebt wil je echt niet hebben als bedrijf.

Gesloten