LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
alfatrion
Berichten: 21898
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door alfatrion »

BBCS schreef:Als de verkopende partij de overlast door middel van een leentoestel tot het minimum beperkt, blijf jij met je geëis totaal nergens!
Dus de koper moet de overlast accepteren zolang de verkoper maar alles doet wat hij kan om die overlast zoveel mogelijk te beperken?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door olaf79 »

alfatrion schreef:
BBCS schreef:Als de verkopende partij de overlast door middel van een leentoestel tot het minimum beperkt, blijf jij met je geëis totaal nergens!
Dus de koper moet de overlast accepteren zolang de verkoper maar alles doet wat hij kan om die overlast zoveel mogelijk te beperken?
De overlast beperken door een nieuw apparaat te leveren. Simpel toch?

alfatrion
Berichten: 21898
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je zal maar een bruid zijn. "Gaat u maar trouwen in deze leenjurk"

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door olaf79 »

alfatrion schreef:Je zal maar een bruid zijn. "Gaat u maar trouwen in deze leenjurk"
Ja bah smerig, de was doen in een wasmachine die een ander al gebruikt heeft voor ik weet niet wat voor smerigs.

alfatrion
Berichten: 21898
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Die bruidsjurk koop je hoofdzakelijk voor de die ene dag waarop je elkaar het ja woord geeft. Dit is een essentieel onderdeel van de overeenkomst. De verkoper schiet op dit onderdeel te kort indien hij niet instaat is om voor die dag de bruisjurk te herstellen of te vervangen. Dat wordt niet anders wanneer hij een leenjurk ter beschikking stelt. De overlast die hierbij ontstaat zal als ernstig te omschrijven zijn, ondanks dat de overlast hiermee tot een minimum wordt beperkt.

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door megatron29 »

BCC heeft me opgebeld zoals afgesproken. De telefoniste zei dat er overleg was geweest over eventueel een nieuwe droger. Echter ze hebben besloten om nog 1 keer een monteur van Bosch langs te sturen om te kijken wat er aan de hand is.
Bosch belde me later die dag terug om een afspraak te maken en ze hebben hun excuses gemaakt voor al het ongemak. as Zaterdag komt die langs.
Hopelijk doet hij het na de reparatie wel.

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door megatron29 »

Monteur geweest, alles werkte naar behoren. Nou dan is deze Bosch droger toch wel van slechte kwaliteit dat de was (5 kledingsstukken op de hoogste stand) na 3 uur nog niet droog is. Nooit meer een Bosch. Wat een pokkeding. De oude droger was in 1 uurtje klaar. 15 jaar oud... ga maar na.

alfatrion
Berichten: 21898
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat ie niet defect is wil niet zeggen dat je geld niet terug kunt krijgen. Als ik jou was zou ik eens onderzoeken of het ding wel beantwoord aan het geen je er objectief van mocht verantwoorden.

bosse bol
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 sep 2011 21:56

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door bosse bol »

alfatrion schreef:Dat ie niet defect is wil niet zeggen dat je geld niet terug kunt krijgen. Als ik jou was zou ik eens onderzoeken of het ding wel beantwoord aan het geen je er objectief van mocht verantwoorden.
Als er 5 kledingstukken na 3 uur nog niet droog is dan weet ik niet wat
voor een monteur er geweest is als hij zegt dat er niets loos is.
Krijg het vermoeden dat de beveiliging van de verwarming eruit is.
Zit een thermokoppel op het verwarmings element.Is een klein rood
knopje.Moet je indrukken dan doet hij het denk ik weer.

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door megatron29 »

Net nog eens 4 vochtige kledingstukken erin gegooit. Extra droog ingesteld, is hoogste stand. Na 20 minuten draaien stopt die. Kleren nog steeds even vochtig als ik ze erin heb gestopt. Die sensor werkt voor geen meter volgens mij. Ik snap er niks meer van.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door Jolijn »

megatron29 schreef:Net nog eens 4 vochtige kledingstukken erin gegooit. Extra droog ingesteld, is hoogste stand. Na 20 minuten draaien stopt die. Kleren nog steeds even vochtig als ik ze erin heb gestopt. Die sensor werkt voor geen meter volgens mij. Ik snap er niks meer van.
Hoeveel elektrische apparaten zitten er op de groep waar ook de droger op zit?

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door megatron29 »

Monteur heeft mij trouwens laten zien dat de verwarmingselementen het doen, hij had een meter aan de stekker gekoppelt en je kon idd zien dat de verwarmingen aansloegen. Zitten schijnbaar 2 elementen in, een voor laag en een voor hoog. Of zoiets? Ik heb genoeg van dat ding ik ga komende week naar BCC en eis dat ze me maar een ander merk droger geven.

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door megatron29 »

Jolijn schreef:
megatron29 schreef:Net nog eens 4 vochtige kledingstukken erin gegooit. Extra droog ingesteld, is hoogste stand. Na 20 minuten draaien stopt die. Kleren nog steeds even vochtig als ik ze erin heb gestopt. Die sensor werkt voor geen meter volgens mij. Ik snap er niks meer van.
Hoeveel elektrische apparaten zitten er op de groep waar ook de droger op zit?
alleen de wasmachine maar die staat uit als de droger draait.

bosse bol
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 sep 2011 21:56

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door bosse bol »

megatron29 schreef:Monteur heeft mij trouwens laten zien dat de verwarmingselementen het doen, hij had een meter aan de stekker gekoppelt en je kon idd zien dat de verwarmingen aansloegen. Zitten schijnbaar 2 elementen in, een voor laag en een voor hoog. Of zoiets? Ik heb genoeg van dat ding ik ga komende week naar BCC en eis dat ze me maar een ander merk droger geven.
Kan best zijn dat de elementen toch stuk zijn.Kijken of ze gaan gloeien.
Zitten er inderdaad twee in.Lijken net veren maar als ze gebroken zijn doen
ze niets meer maar kan er wel stroom op staan.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door olaf79 »

megatron29 schreef:Net nog eens 4 vochtige kledingstukken erin gegooit. Extra droog ingesteld, is hoogste stand. Na 20 minuten draaien stopt die. Kleren nog steeds even vochtig als ik ze erin heb gestopt. Die sensor werkt voor geen meter volgens mij. Ik snap er niks meer van.
Het is duidelijk dat het hier een ondeugdelijk product betreft. Een droger dient immers uw kleren te drogen en dat doet hij niet. Dus zou ik u aanraden BBC nogmaals de kans te geven de boel te repareren. Doen ze dat niet, of is het resultaat daarna nog steeds onbevredigend dan zou ik de koop op basis van artikel 7:21c ontbinden en geld terug eisen.

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door megatron29 »

Hallo allemaal, ik ben net bij BCC geweest en het probleem voorgelegd. Tevens heb ik duidelijk kenbaar gemaakt dat ik de betreffende machine niet meer vertrouw en dat ze hem weer terug kunnen nemen.
BCC gaat morgen weer met Bosch bellen, waarop ik zei waarom ze hun probleem steeds bij Bosch leggen? BCC heeft me een ondeugdelijke machine verkocht dus moet BCC het maar oplossen en niet BOSCH.
Nou in ieder geval maar eens afwachten wat het belletje van BCC morgen oplevert. :S
Ik hou jullie op de hoogte bedankt voor alle tips! :)

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Bedankt voor het op de hoogte houden megatron, ik hoop dat je snel een andere krijgt.

En Emmy, fijn hè, weer zo'n topic.
@aap,
Zonder enige onderbouwing raakt uw opmerking kant noch wal. TS heeft er geen biet aan als u niet uitlegt waarom het zo is volgens u.
Het was al laat hè, lekker borreltje zeker ook ?

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door megatron29 »

Vanmorgen door BCC gebeld, ik had 2 keuzes. De eerste keus was weer een monteur laten komen. Ik zei zal direct nee. De 2e keus was een andere droger. Voor deze optie gekozen, echter! Nu komt het. Ik moet er zelf voor zorgen dat de oude droger word terug gebracht naar BCC. En ik moest ook maar zorgen dat ik de nieuwe droger bij me thuis krijg dussss heb ik een busje gereserveerd om de droger terug te brengen en de nieuwe droger mee naar huis te nemen. Kosten bijna 40 Euro voor mijn eigen rekening.

BCC High service, low pricing... juist ja

Laatste keer dat ik hier iets koop.

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door megatron29 »

Bosch droger terug gebracht en gekozen voor een Miele droger. 2 keer zo duur als de Bosch droger maar een machine die betrouwbaar is.
Ik hoop eindelijk van de problemen af te zijn. Volgende keer ga ik toch maar naar de plaatselijke elektronica winkel voor het betere spul. Niet die rotzooi wat in Spanje en Hongarije word gemaakt.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door olaf79 »

megatron29 schreef:Vanmorgen door BCC gebeld, ik had 2 keuzes. De eerste keus was weer een monteur laten komen. Ik zei zal direct nee. De 2e keus was een andere droger. Voor deze optie gekozen, echter! Nu komt het. Ik moet er zelf voor zorgen dat de oude droger word terug gebracht naar BCC. En ik moest ook maar zorgen dat ik de nieuwe droger bij me thuis krijg dussss heb ik een busje gereserveerd om de droger terug te brengen en de nieuwe droger mee naar huis te nemen. Kosten bijna 40 Euro voor mijn eigen rekening.

BCC High service, low pricing... juist ja

Laatste keer dat ik hier iets koop.
Dit is absurd. U kunt de kosten verhalen op BCC. In de wet staat kostenloze reparatie of vervanging. Ik zou dit zeker melden bij consuwijzer.

Gesloten