LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door megatron29 »

Dank u wel voor de tip ik heb direct een klacht ingedient bij Consuwijzer. :)

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

olaf79 schreef:
megatron29 schreef:Vanmorgen door BCC gebeld, ik had 2 keuzes. De eerste keus was weer een monteur laten komen. Ik zei zal direct nee. De 2e keus was een andere droger. Voor deze optie gekozen, echter! Nu komt het. Ik moet er zelf voor zorgen dat de oude droger word terug gebracht naar BCC. En ik moest ook maar zorgen dat ik de nieuwe droger bij me thuis krijg dussss heb ik een busje gereserveerd om de droger terug te brengen en de nieuwe droger mee naar huis te nemen. Kosten bijna 40 Euro voor mijn eigen rekening.

BCC High service, low pricing... juist ja

Laatste keer dat ik hier iets koop.
Dit is absurd. U kunt de kosten verhalen op BCC. In de wet staat kostenloze reparatie of vervanging. Ik zou dit zeker melden bij consuwijzer.

So absurd vindt ik het niet. Klantonvriendelijk........tsja....das andere discussie.
Hoe is de originele aangekocht ? Met bezorging met of zonder betaling ? Zelf gehaald ?

Ik neem aan dat wat jij zegt dat in de wet staat over kostenloze reparatie / vervanging de wet doelt op het apparaat en niet op bezorgkosten.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Richtlijn 1999/44/EG schreef:De term "kosteloos" in de leden 2 en 3 heeft betrekking op de kosten die gemaakt moeten worden om de goederen in overeenstemming te brengen, met name de kosten van verzending, loon en materiaal.
Daarnaast zijn de transportkosten transportkosten op de verkoper op grond van art. 7:24 BW. Het maakt daarbij niet uit of het product is bezorgt of opgehaald. Als de verkoper een conform product had geleverd dan hadden deze transportkosten niet gemaakt hoeven worden. Dit is daarom schade die aan de non-conformiteit van het product is toe te wijzen.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Dit is zeker absurd, te absurd. Dus kom nu eens met het hele verhaal ? Waarom moest dit op deze manier ? Eerlijk ?

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door megatron29 »

Geen idee, dit is gewoon slechte service van BCC. Ik koop nooit meer iets bij BCC.

I'll be back!
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 mar 2012 02:29

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door I'll be back! »

alfatrion schreef:
Richtlijn 1999/44/EG schreef:Als de verkoper een conform product had geleverd dan hadden deze transportkosten niet gemaakt hoeven worden.
Dat is wel heel gemakkelijk gezegd. Alsof de winkelier die niet zelf de producten maakt met de kwaliteit ligt te sjoemelen.
De meeste detaillisten kopen ter goede trouw bij de fabrikanten in en als de fabrikant er een potje van maakt, moet je niet zomaar gaan zeggen dat als de winkelier niet met de kwaliteit had lopen sjoemelen dat de consument dan geen non-conform product had gehad.
Een nogal kromme beredenering van je.

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door megatron29 »

Ik heb een reaktie gekregen van consuwijzer. Hierin stond het volgende:

Hartelijk dank voor uw vraag van 23 maart 2012. U schrijft dat u hebt aangegeven bij BCC dat u de droger niet meer wilde hebben, nadat er twee keer een monteur is langs geweest. U hebt kosten gemaakt om de droger terug te brengen. Ook moest u er zelf voor zorgen dat uw nieuwe droger bij u thuis werd afgeleverd. Uw vraag aan ons is of de verkoper niet zal had moeten transporteren. In deze e-mail vertellen we u wat uw rechten zijn als consument. Helaas is onze reactie later dan gebruikelijk. Onze excuses hiervoor. Onze reactie is later omdat het op dit moment bij ConsuWijzer erg druk is met vragen en klachten.



Wat zijn uw rechten?

Wij gaan ervan uit dat u de (eerste) koopovereenkomst hebt ontbonden. In dat geval kunt u stellen dat dat kosteloos moet. Dit betekent dat u ook geen kosten hoeft te maken voor het terugbrengen van de droger bij het filiaal.

Besluit u vervolgens weer een nieuw apparaat te kopen bij dezelfde winkel? Dan is dit een nieuwe koopovereenkomst en hangt het af van de voorwaarden of u zelf het transport regelt of niet. Het ligt er dus aan wat u hebt afgesproken met de verkoper over het transport van uw nieuwe droger.

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Bosch droger al 2 keer stuk na 3 weken aankoop.

Ongelezen bericht door megatron29 »

Ik had dus nooit akkoord moeten gaan over de telefoon met het zelf terug brengen van de defecte droger en het ophalen van de nieuwe. Als ik dit van te voren had geweten...

Gesloten