Bosch Vriezers Nederland verwijdert reviews

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Kangaroo001
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2022 15:12

Bosch Vriezers Nederland verwijdert reviews

Ongelezen bericht door Kangaroo001 »

Een paar dagen geleden kreeg ik een mail van Bosch Nederland of ik een review wilde plaatsen over mijn nieuwe vriezer. Ik was niet echt tevreden, maar jouw review plaatsen ze niet omdat je niet aan de voorwaarden voldoet (daar voldoe ik volledig aan). Op die manier staat er nooit ergens een klacht op de Bosch website. Je review wordt alleen maar geaccepteerd als hij 5 sterren is.

Dit is mijn review:
Bij deze vriezer van Bosch is er alleen maar aan het stroomverbruik gedacht. De eerste kwam nooit aan de -18 (die is inmiddels door Bosch vervangen), en de tweede doet het iets beter. Als je hem dicht laat zitten gaat de temperatuur inderdaad naar de -18 en bij de stand invriezen zelfs naar de -25. Maar dan is er niets zuinigs meer te bekennen. Aan de voorkant van de vriezer zitten plastic kleppen voor de vakken en als je die per ongeluk vergeet weer omhoog te zetten, breken ze af. Al met al zou ik hem niet nog een keertje kopen. Ik had van Bosch anders verwacht.

En dit is het antwoord van Bosch Nederland:

Robert
Bedankt dat je de tijd nam om een review te schrijven, dat waarderen we enorm. Helaas voldoet je review niet aan de gestelde voorwaarden en kan daarom niet worden gepubliceerd.
We willen in de toekomst alsnog uw review publiceren, let daarbij op het volgende:
• Focus in uw review op het product
• Als u vragen heeft aan het Serviceteam, neem dan direct contact met ons op. Verwerk geen vragen of opmerkingen in uw review, anders klanten zijn hier niet mee geholpen.
• We willen uw ervaring met uw specifieke product. De prijs die u betaald heeft of wat concurrenten produceren, is niet van belang. Vermijd daarom het noemen van prijs en concurrentie.
• Vermeld geen persoonlijke informatie die specifiek naar u is terug te herleiden. Dit om te voorkomen dat uw persoonlijke gegevens zichtbaar zijn voor iedereen.
Bedankt voor het delen van uw review

Er is een Ministerie bezig met alle valse reviews (dit is eigenlijk ook vals). Weet iemand toevallig welk Ministerie dat is? Dit is gewoon onbehoorlijk gedrag: "Je past niet in ons straatje, dus kun je gewoon opdonderen". Zo krijg je dus altijd positieve reacties op je website. Wat zou ik hier verder nog aan kunnen doen?

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Bosch Vriezers Nederland verwijdert reviews

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Er bestaan onafhankelijk review sites.

U kunt niks aan doen. Website besluit zelf wat hun wel of niet erop zetten.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bosch Vriezers Nederland verwijdert reviews

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het gaat om het product, niet om het verloop van de bestelling. Dat de eerste niet goed werkte is vervelend, maar daar hebt u netjes een nieuwe voor gekregen. De vriezer koelt dus goed. Echter meent u dat het ten koste gaat van de zuinigheid, maar cijfers daarvan ontbreken. Met een onderbouwing erbij staat die ervaring sterker.
Als ik kijk op de site van Bosch en de reviews bij de vriezers, dan staan er genoeg tussen met 1, 2 of 3 sterren. Het is dus echt niet zo dat ze alleen goede reviews doorlaten.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Bosch Vriezers Nederland verwijdert reviews

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Kangaroo001 schreef:
01 okt 2022 15:33
Er is een Ministerie bezig met alle valse reviews (dit is eigenlijk ook vals). Weet iemand toevallig welk Ministerie dat is? Dit is gewoon onbehoorlijk gedrag: "Je past niet in ons straatje, dus kun je gewoon opdonderen". Zo krijg je dus altijd positieve reacties op je website. Wat zou ik hier verder nog aan kunnen doen?
De overheid heeft geen invloed op reviews, dat bepalen bedrijven zelf. Er is dus geen ministerie bij betrokken. Als Bosch, een bedrijf, vindt dat uw review niet voldoet dan kunnen ze besluiten hem niet te plaatsen dat is hun goed recht. Er is geen wet of regelgeving die hun verplicht een review te plaatsen.

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bosch Vriezers Nederland verwijdert reviews

Ongelezen bericht door 16again »

sylvesterb schreef:
02 okt 2022 10:15
De overheid heeft geen invloed op reviews, dat bepalen bedrijven zelf.
Doet de ACM dan niets?
https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/a ... e-reviews/

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Bosch Vriezers Nederland verwijdert reviews

Ongelezen bericht door BL2 »

Reviews op de site van een fabrikant negeer ik altijd. Altijd het gevoel dat het mooier is dan in de praktijk. Slechts door meerdere beoordeling sites te bekijken krijg je een idee over leverancier of product, welke soms ook nog niet kloppend blijkt te zijn.

Nestor-A
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 mei 2016 14:35

Re: Bosch Vriezers Nederland verwijdert reviews

Ongelezen bericht door Nestor-A »

Siemens lijkt hetzelfde te doen. Laatst een review voor een vaatwasser proberen in te zenden, best positief, maar 1 kritiekpuntje. Voldeed niet aan de voorwaarden, geen idee welke, maar heb het laten zitten.

Frank002
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2020 14:05

Re: Bosch Vriezers Nederland verwijdert reviews

Ongelezen bericht door Frank002 »

Siemens en Bosch horen bij hetzelfde concern.

Frank

Covitae
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2021 14:10

Re: Bosch Vriezers Nederland verwijdert reviews

Ongelezen bericht door Covitae »

Het is al een paar keer voorbij gekomen, een bedrijf mag zelf kiezen wat zij rapporteert. Zolang zij niet stelt dat de score een gemiddelde is van alle scores en alle klanten de mogelijheid hebben om een review te schrijven en een score te geven is een bedrijf daar vrij in. Maar zelfs als zij zouden beweren dat zij alle reviews plaatsen is daar niet veel tegen te doen.

Het beste is om een onafhankelijke meting te bekijken. Daar loop je echter aan tegen het gebeuren dat klagende klanten vaker scoren en reviewen dan tevreden klanten waardoor het beeld wellicht geen objectieve weergave is. Maar je voorkomt dat de verkoper een selctie maakt van reviews. Dit is niet enkel in de witgoed branche het geval. Zie de auto-dealer Louwman. Op haar eigen website scoort zij 9/10 op Trustpilot 2/5.

We moeten hopen dat de ACM komt met een richtlijn voor het op basis van dit soort onderzoek comminuceren van een score. We zouden daar toch een bepaalde mate van statistische betrouwbaarheid mogen verwachten.


adkoster
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 dec 2006 15:33

Re: Bosch Vriezers Nederland verwijdert reviews

Ongelezen bericht door adkoster »

Ik moet dan toch even mijn waardering uitspreken voor Philips. Ik heb een scheerapparaat gekocht van Philips en dat bevalt me maar zeer matig.
Toen ik van Philips de vraag kreeg of ik een review wilde schrijven, heb ik dat ook heel eerlijk gedaan. Dus ik heb aangegeven dat ik niet tevreden ben.
De review is keurig geplaatst.

Plaats reactie