LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] brand in de vaillantketel

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
aldegonda
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2006 20:02

brand in de vaillantketel

Ongelezen bericht door aldegonda »

we hebben in 2002 een nieuwe vaillantketel aangeschaft. Nu is deze echter van binnen compleet verbrand, gelukkig is de brand vanzelf uitgegaan zodat het verder geen gevolgen heeft. helaas moesten we dus meteen een nieuwe ketel aanschaffen. nu mijn vraag; zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben gehad? want het enige dat je hoort is of dat de ketel onderhoud heeft gehad.

miraltje
Berichten: 155
Lid geworden op: 26 okt 2003 16:09

Re: brand in de vaillantketel

Ongelezen bericht door miraltje »

heel simpel, u toestel heeft geen/onvoldoende of slecht onderhoud gehad.

voor het onderhoud bent u zelf verantwoordelijk, als u het dan wel of niet wilt laten uitvoeren dat is u keuze.

neem contact op met u installateur, deze kan vervolgens de fabrikant inschakelen ivm beoordeling schade aan de ketel.

heeft u zelf het toetel geplaatst(dit komt helaas voor)geen nood, bel dan een installateur bij u in de buurt

vervolgens krijgt de installateur een nieuwe ketel opgestuurt die door hem word geplaatst.
de oude moet hij terug sturen naar vaillant, toestel wordt dan volledig vergoed door vaillant, behalve de herplaatsing kosten van de installateur die is hier hooguit 2 uur mee bezig.

zelf plaatsen is niet mogelijk, vaillant stuurt de nieuwe ketel alleen op naar een installateur

[email protected]
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 sep 2005 10:17

Re: brand in de vaillantketel

Ongelezen bericht door [email protected] »

Nou Miraltje, dat is nog al wat om te zeggen dat de ketel geen/onvoldoende of slecht onderhoud heeft gehad.
De mogelijkheid is aanwezig, klinkt toch even anders.
Ga een "googelen" op gevaarlijke CV ketels, verrassende resultaten

kloris
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2006 14:00

Re: brand in de vaillantketel

Ongelezen bericht door kloris »

Goed onderhoud is wel degelijk belangrijk.Maar sinds kort heeft Vaillant andere branderpakkingen en ook de moeren om de brander mee vast te zetten zijn aangepast .Maw waarom hebben ze dit gedaan.Heel simpel:
Ze hebben er gewoon meer problemen mee gehad.Er is een oud hollands spreekwoord
Als het kalf verdronken is dempt men de put
Dus niet gewoon pikken is mijn advies

aldegonda
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2006 20:02

Re: brand in de vaillantketel

Ongelezen bericht door aldegonda »

nou ook al er 3 jaar iemand bij geweest en is er verder weinig onderhoud aan gepleegd, toch is het vreemd dat zo'n duur apparaat na 4 jaar het leven laat. Vaillant zegt trouwens dat elke 20 maanden de koppakkingen vervangen moeten worden, en als je installateur geen onderhoudscontracten heeft en er verder niets over zegt, wat moet een leek dan?????????????

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: brand in de vaillantketel

Ongelezen bericht door Marssjo »

van binnen compleet verbrand
Bedoel je dat de branderdruk te hoog was? Lijkt mij logisch dat er gevraagd wordt of de ketel onderhoud heeft gehad. Zullen ze de branderdruk ook wel controleren mag ik hopen. Wel leuk om van jou en kloris te lezen dat Valillant zegt: elke 20 maanden pakkingen vervangen.... Denk dat mijn nieuwe ketel dan geen Vaillant meer wordt.
Lijkt mij niet verkeerd dat Vaillant dan in dit geval van fabrikagefouten een waarschuwing laat uitgaan naar de eigenaren van de betreffende ketel.

Gesloten