LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brandt wasmachine

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
tmw
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2004 16:34

Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door tmw »

Wij hebben nu ruim drieeneenhalf jaar een Brandt wasmachine.
We hebben hierover nogal wat klachten:
- de koolborstels zijn 2 keer vervangen
- hoe weinig zeep we ook gebruiken, de zeep wordt niet goed uitgespoeld en de was ruikt heel muf
- de ontluchter is gereinigd
- de motor is vervangen
- er is water bij het deurrelais gekomen. Dit relais is doorgebrand. Hierdoor brandde ook de timer door (kosten circa 230 Euro. Hiervoor gold nog een coulanceregeling, zodat we 'maar 40% hoefden te betalen).
Volgens Brandt is alles onze eigen schuld: we gebruiken of gebruikten teveel zeep. Volgens ons is zeker het doorbranden van deurrelais en timer een gevolg van een ontwerpfout. Het mag toch niet zo zijn dat daar water bij kan komen.
Opvallend is, dat onze buren en nog iemand anders die wij kennen, precies dezelfde klachten hebben.
Op dit moment maakt de machine, die op de 2e etage staat, zoveel lawaai, dat hij beneden goed te horen is.

Fritzthecat

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door Fritzthecat »

Wij hebben ruim 5 jaren een Brandt wasautomaat.
Nul problemen.

Mirthe

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door Mirthe »

Wij hebben na 3 jaar onze Brandt machine moeten vervangen, deze was total los verklaard. Nooit meer een Brandt.

tmw2

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door tmw2 »

Vraag aan Mirthe: Welk type Brandt wasmachine hadden jullie?
Wij hebben type WA 3312.
We zijn op zoek naar mensen die dit type ook hebben. We willen graag weten of vooral dít type problemen geeft.

tmw3

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door tmw3 »

Als ik de reacties lees op deze Radar-site, ontkom ik niet aan de indruk dat sommige positieve verhalen over machines waar veel klachten over zijn, niet geschreven zijn door tevreden gebruikers maar door importeurs of verkopers.

FritzTheCat

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

En waar haal jij die wijsheid vandaan?


Brandt is een prima merk huishoudelijke produkten...

Ex-Brandt verkoper!

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door Ex-Brandt verkoper! »

De problemen die u heeft gehad met die Brandt WA 3312 zijn bekende problemen. Wij hebben jaren Brandt machine's verkocht en zijn er vorig jaar mee gestopt. We hebben er afgelopen jaren veel verkocht, maar op een gegeven moment wisten we bijna als er gebeld werd op ons service nummer dat het om een Brandt witgoed apparaat ging. Bij ons zult u ook nooit geen Brandt witgoed meer aantreffen. We verkopen liever geen Brandt meer. Ondanks dat Brandt voor ons heel interessant was om te verkopen. Wij adviseerde namelijk altijd Brandt omdat Brandt niet overal te koop was en wij hier goed aan konden verdienen. Er werd weinig in geconcurreerd omdat de grotere winkelketens het niet verkopen. Wij verkochten het als een goed merk maar zijn hier flink van terug gekomen.

FritzTheCat

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Of mocht je van Brandt niet meer verkopen...............


BCC en Harense Smid doen dit al jaren en naar alle tevredenheid.


En als de machines echt slecht zijn dan zouden zij er ook mee stoppen. Het risico na twee jaar is toch voor hen bij verlengde garantie.

Ex-Brandt verkoper!

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door Ex-Brandt verkoper! »

Hallo Fritz,

Wij hebben een witgoedwinkel met eigen monteurs en werden helemaal gek van al die storingsmeldingen van Brandt machine's. Wij nemen in de winkel zelf de storingen en telefoontjes van klanten aan. Het verschil met Harense Smid en BCC is dat hun al hun telefoontjes via een callcenter laten lopen en daardoor niet in de gaten hebben welke machine's wel of niet vaak kapot gaan!

Als we zouden willen staat onze winkel morgen helemaal vol met Brandt machine's, maar zoals geschreven bij ons komen ze er niet meer in.

FritzTheCat

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Wat een onzin zeg, BCC en Harense Smid weten echt wel hoeveel storingen er zijn bij welke apparatuur.

Kosten in beeld brengen, begrotingen maken en je forecast bepalen is van heel groot belang.

Praat dus geen onzin vrind.

VanDommelen

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door VanDommelen »

Wij zijn er ook inmiddels van overtuigd dat de kwaliteit van Brandt machine's te wensen over laten. Na 2,5 jaar is onze machine totalloss. Gekocht bij Megapool en kunnen nu dus op niemand terug vallen. Voor ons nooit geen Brandt meer. En voor de prijs die we er voor betaalde kun je nu een eenvoudige 1200 toeren Miele kopen.

Gast

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door Gast »

brandt heeft helaas net zoals andere merken ook zijn problemen en soms wat meer als een ander maar wij krijgen ook wel eens mensen in de winkel die een kapotte miele hebben van bv 1 jaar dus je ziet het zelfs de duurste machines gaan kapot.

ps. bij bcc worden ook klachten in de winkel gemeld

tmwx

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door tmwx »

In november gaf Fritzthecat een reactie op een berichtje van mij. In dit berichtje veronderstelde ik dat positieve verhalen op deze site over apparaten waar veel klachten over zijn, wel eens van importeurs/verkopers zouden kunnen zijn.
Fritz vraagt zich af waar ik die wijsheid vandaan heb. Het spijt me Fritz, maar juist het taalgebruik in jouw mailtjes geeft mij het idee dat jij goede banden met Brandt hebt.

exbrandt-monteur

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door exbrandt-monteur »

1 plus punt brandt nederlandt is op gehouden te bestaan (faisement) tis inderdaad zo dat brandt een machine is met de standaard kwalen lawaai zeep resten in de was en heel storings gevoelig timers motoren lagers enz enz wat mij nog al stoorde als ik bij klanten kwam is dat de heren winkeliers met het prachtige verhaal aan kwamen zetten dat het een broertje was van een miele omdat i in de miele fabriek gemaakt zou zijn :? ...niet dus hij wordt geasambleert in een pand waar vroeger miele heeft gezeten dus brandt heeft niks met miele temaken en inderdaad overal gingen ze kapot ook bij de BCC en Harense Smid elke week vaste prik stonden ze op een rij
mij mening is dat t een goede machine is maar niet voor intensief gebruik

FritzTheCat

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Hee tmwx, waar haal je die wijsheid vandaan.

Ik heb nul banden met Brandt. Vindt het alleen een top merk.

Mijn wasautomaat is 6 jaar oud, nul problemen.
Mijn droger is 4 jaar oud, nul problemen.
Mijn vaatwasser is 4 jaar oud, nul problemen.

En nog vele kennissen en vrienden zijn tevreden Brandt gebruikers.

Even wat over de firma:

At the cutting edge of innovation, the ElcoBrandt Group, the French leader and the 5th ranking European group in household appliances, contributes to the comfort and improvement of everyday life by providing consumers with brands, services and products that are evermore efficient, easy to use, environment-friendly, aesthetic and high quality.

http://www.elcobrandt.com/eng/pages/ebgrp010.htm

Oh ja ex-Brandt monteur.

Je bent ontslagen wegens analfabetisme.

Brand maar los

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door Brand maar los »

Geachte "heer" Fritz the Cat,
Ik heb de indruk dat u even de oren gewassen dienen te worden, misschien met uw eigen Brandt. Zoals u reageert op berichten van anderen daar lusten de honden geen brood van, maar daarom noemt u zich al the Cat natuurlijk. Bovendien de inhoud van uw reacties getuigen inderdaad richting connectie met Brandt of in frustraties over het bezit van een Brandt.
Ik hoop dat u in het vervolg mensen een wat beschaafder antwoord zou kunnen geven. Overigens hebben wij ook al jaren een Brandt, zijn tevreden over de service, maar de kwaliteit van de machines laat vaak te wensen over en dat staat als een krabpaal boven water en uw kattengejankt doet daar echt niets aan af. Miauw, Tippe

mvdveen

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door mvdveen »

He Fritz hou jij het lekker bij je Brandt wij kopen wel een ander merk.
zo heeft een ieder zijn of haar ervaring en omdat jij nou geluk had met jou brandt en anderen niet zegt dat niets over hoe goed of brandt is . mischien kun jij al die kapotte machines opkopen voor als de jouwe stuk gaat dan heb je nog wat onderdelen .

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door inxsnl »

Ook ik wil hier even reageren.

Zelf heb ik ook een aantal brandt/blomberg machines verkocht.
Persoonlijk vind ik de prijs/kwaliteit niet in verhouding staan.
De meeste machines die ik zo`n 5 jaar geleden heb verkocht zijn nu al afgeschreven .
Defecte timers lagerkruizen motoren enz .

De prijs/kwaliteit en levensduur van de brandtjes is niet juist.

gr Tim

exbrandt-monteur

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door exbrandt-monteur »

als jij nu eens normaal kan reageren krijg je een normaal antwoord terug maar volgens mij spoor jij niet helemaal ik ben niet ontslagen maar ben gegaan omdat ik het niet eens was met het beleid binnen de firma brandt als je op een adres 10x was geweest en dan tegen de mensen moest zeggen ja sorry is een andere klacht en dan toch het volle tarief moest berekenen gaat boven mij pet en zo kan ik niet werken maar het is inderdaad wel zo dat jij met de firma brandt kontakt hebt aan jou reacties tezien die jij terug geeft :?

CatTheFritz

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door CatTheFritz »

I wish you the same :o

Gesloten