LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] combimagnetron Baumatic

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
schewa
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2016 11:33

combimagnetron Baumatic

Ongelezen bericht door schewa »

na 2 jaar en 2 maanden heeft mijn combimagnetron het begeven. ik ga ervan uit, dat een dergelijk apparaat langer mee moet kunnen bij normaal gebruik. het bedrijf waar ik deze heb gekocht (het was via internet) denkt er anders over. men vindt dat ik te allen tijde voorrijdkosten ad € 80,--, een starttarief voor arbeidskosten ad € 85,-- en evt. te vervangen onderdelen moet betalen. als "coulance" werd aangeboden, om op evt. onderdelen 75% korting te verlenen. ik vind het niet reëel dat ik voor niets eerst hoge kosten moet maken en dat na zo'n korte gebruiksperiode. ik heb de combimagnetron inmiddels naar een plaatselijk reparatiebedrijf gebracht, waar men voor € 26,-- nakijkt, wat het euvel is.

wim.bosboom
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 nov 2015 20:10

Re: combimagnetron Baumatic

Ongelezen bericht door wim.bosboom »

schewa schreef:na 2 jaar en 2 maanden heeft mijn combimagnetron het begeven....... ik heb de combimagnetron inmiddels naar een plaatselijk reparatiebedrijf gebracht, waar men voor € 26,-- nakijkt, wat het euvel is.
U stond volkomen in uw recht totdat u een ander bedrijf heeft ingeschakeld.
Het eerste bedrijf had u schadeloos moeten stellen (dat wil niet zeggen alles betalen, maar wel het grootste deel), maar nu u het uit handen heeft gegeven aan een ander bedrijf heeft u uw mogelijkheden verspeeld. U moet nu aantonen dat de situatie onhoudbaar was en u niet anders meer kon dan een ander bedrijf inschakelen. Als u dat kunt dan kunt u de schade (geld) nog verhalen.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: combimagnetron Baumatic

Ongelezen bericht door thecure »

schewa schreef:na 2 jaar en 2 maanden heeft mijn combimagnetron het begeven. ik ga ervan uit, dat een dergelijk apparaat langer mee moet kunnen bij normaal gebruik. het bedrijf waar ik deze heb gekocht (het was via internet) denkt er anders over. men vindt dat ik te allen tijde voorrijdkosten ad € 80,--, een starttarief voor arbeidskosten ad € 85,-- en evt. te vervangen onderdelen moet betalen. als "coulance" werd aangeboden, om op evt. onderdelen 75% korting te verlenen. ik vind het niet reëel dat ik voor niets eerst hoge kosten moet maken en dat na zo'n korte gebruiksperiode. ik heb de combimagnetron inmiddels naar een plaatselijk reparatiebedrijf gebracht, waar men voor € 26,-- nakijkt, wat het euvel is.
Inderdaad, u had zich moeten wenden tot de verkoper en hun de gelegenheid geven het op te lossen.

Gesloten