LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Condensdroger gekocht van BCC

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
yvonne.leijenaar
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2017 20:04
Contacteer:

Condensdroger gekocht van BCC

Ongelezen bericht door yvonne.leijenaar »

Nu breekt mijn klomp. :shock:
Nadat mijn oude condensdroger stuk ging, bij BCC een nieuwe gekocht.
Na de eerste droog-programma gebruikt te hebben waarin ik twee keer een waarschuwing kreeg dat ik het reservoir moest leegmaken, vond ik dat al vreemd. Twee keer een ander programma gebruikt, die ruim twee uur moet duren, maar eindigt rond 1 uur draaien. Conclusie, de droger werkt dus niet goed :( De was is niet helemaal droog.
Vanochtend BCC gebeld, waarbij de verbinding autormatisch steeds werd verbroken omdat het te druk zou zijn.
Dus naar de winkel, heb het daar uitgelegd wat er aan mankeerde en zei dat het niet moest mogen met een nieuw apparaat. Niets mee te maken, de twee weken uitprobeertijd(wat ik voorbij heb laten gaan, omdat ik het niet wist, en de was buiten droogde) was voorbij.
Er moest een afspraak worden gemaakt bij de monteur en die komt de machine nakijken en maken. Mijn antwoord was: ik had dan net zo goed een 2de hands kunnen kopen dan had ik dat ingecalculeerd dat er wat aan kon mankeren...
De monteur zou mij binnen twee uur bellen, krijg ik net een sms dat de benodigde onderdelen, die ervoor nodig waren niet op voorraad zouden zijn. Als dat het geval was dan nemen ze contact op. :cry:
Ik heb nu meerdere malen contact gehad via fb met een werknemer van bcc, krijg hetzelfde verhaal te horen, ik heb ze verteld dat ik een defecte condensdroger van ze heb gekregen. En dat ik deze niet gemaakt wil hebben, maar een andere ervoor in de plaats wil, die het wel goed doet vanaf het eerste ogenblik. Daar willen ze niet van horen en dat ik moet wachten op een monteur die mij vrij laat een sms stuurt en waar ik dus niet op kan reageren.
Ik zou graag willen weten wat ik hier nou meer aan kan doen.
Ik heb ook een klacht ingediend bij Klachtenkompas.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Condensdroger gekocht van BCC

Ongelezen bericht door newmikey »

yvonne.leijenaar schreef: Ik zou graag willen weten wat ik hier nou meer aan kan doen.
Niets. Ze hebben het recht een poging tot reparatie te doen en u moet ze een redelijke kans daartoe geven.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Condensdroger gekocht van BCC

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus ze weten al wat voor nieuwe onderdelen er nodig zijn, zonder dat die monteur de machine opengemaakt heeft. Knap.

yvonne.leijenaar
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2017 20:04
Contacteer:

Re: Condensdroger gekocht van BCC

Ongelezen bericht door yvonne.leijenaar »

Lady1234 schreef:Dus ze weten al wat voor nieuwe onderdelen er nodig zijn, zonder dat die monteur de machine opengemaakt heeft. Knap.
Ja, dat vind ik dus ook het vreemde aan dit

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Condensdroger gekocht van BCC

Ongelezen bericht door crazyme »

Om welke machine gaat het ?

Mogelijk is het een klacht welke bij deze machine bekend is.
Dan is de oplossing ook bekend en verklaart waarom de monteur al weet wat te doen.

Wanneer twee cycli achter elkaar worden gedraaid, is de was dan wel droog ?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Condensdroger gekocht van BCC

Ongelezen bericht door sylvesterb »

yvonne.leijenaar schreef:Nu breekt mijn klomp. :shock:
Nadat mijn oude condensdroger stuk ging, bij BCC een nieuwe gekocht.
Na de eerste droog-programma gebruikt te hebben waarin ik twee keer een waarschuwing kreeg dat ik het reservoir moest leegmaken, vond ik dat al vreemd. Twee keer een ander programma gebruikt, die ruim twee uur moet duren, maar eindigt rond 1 uur draaien. Conclusie, de droger werkt dus niet goed :( De was is niet helemaal droog.
Vanochtend BCC gebeld, waarbij de verbinding autormatisch steeds werd verbroken omdat het te druk zou zijn.
Dus naar de winkel, heb het daar uitgelegd wat er aan mankeerde en zei dat het niet moest mogen met een nieuw apparaat. Niets mee te maken, de twee weken uitprobeertijd(wat ik voorbij heb laten gaan, omdat ik het niet wist, en de was buiten droogde) was voorbij.
Er moest een afspraak worden gemaakt bij de monteur en die komt de machine nakijken en maken. Mijn antwoord was: ik had dan net zo goed een 2de hands kunnen kopen dan had ik dat ingecalculeerd dat er wat aan kon mankeren...
De monteur zou mij binnen twee uur bellen, krijg ik net een sms dat de benodigde onderdelen, die ervoor nodig waren niet op voorraad zouden zijn. Als dat het geval was dan nemen ze contact op. :cry:
Ik heb nu meerdere malen contact gehad via fb met een werknemer van bcc, krijg hetzelfde verhaal te horen, ik heb ze verteld dat ik een defecte condensdroger van ze heb gekregen. En dat ik deze niet gemaakt wil hebben, maar een andere ervoor in de plaats wil, die het wel goed doet vanaf het eerste ogenblik. Daar willen ze niet van horen en dat ik moet wachten op een monteur die mij vrij laat een sms stuurt en waar ik dus niet op kan reageren.
Ik zou graag willen weten wat ik hier nou meer aan kan doen.
Ik heb ook een klacht ingediend bij Klachtenkompas.
Dus concreet je krijgt de condensdroger binnen je test hem en hij werkt niet goed en dan wacht u twee weken met het te melden aan de BCC? En nu moet BCC geloven dat hij vanaf het moment dat je hem binnen kreeg defect was.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Condensdroger gekocht van BCC

Ongelezen bericht door Dieke83 »

@TS waarom heeft u twee weken gewacht met melden dat hij niet goed werkt??
Als het niet werkt ga je toch gelijk terug.
Heeft u bij BCC ook aangegeven dat de monteur niet is geweest maar schijnbaar wel al weet wat het probleem is?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Condensdroger gekocht van BCC

Ongelezen bericht door kweenie »

crazyme schreef:Om welke machine gaat het ?

Mogelijk is het een klacht welke bij deze machine bekend is.
Dan is de oplossing ook bekend en verklaart waarom de monteur al weet wat te doen.
En als dat zou betekenen dat het probleem mogelijk relatief eenvoudig op te lossen is, dan is het des te logischer dat ze zeggen dat ze de machine willen repareren. En dat ze deze niet willen vervangen door een nieuw apparaat dat mogelijk het zelfde euvel heeft...

Gesloten