Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
StevieNL81
Berichten: 545
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door StevieNL81 » 18 nov 2019 20:42

alfatrion schreef:
18 nov 2019 20:19

Er is een link gegeven naar de info van Coolblue. Op die pagina staat een link naar het formulier van PostNL. Het formulier van PostNL wil dat he betaald.
Das een aanname. Een verzendlabel naar een antwoordnummer kost 0,00 euro staat in die link.

En toevallig zelf vorige week een oud apparaat retour gestuurd en ja... Het is een antwoordnummer. Maar zelfs zonder die info kan je niet stellen dat je moet betalen.

moederslink
Berichten: 6285
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door moederslink » 18 nov 2019 20:47

StevieNL81 schreef:
18 nov 2019 20:42
alfatrion schreef:
18 nov 2019 20:19
Er is een link gegeven naar de info van Coolblue. Op die pagina staat een link naar het formulier van PostNL. Het formulier van PostNL wil dat he betaald.
Das een aanname. Een verzendlabel naar een antwoordnummer kost 0,00 euro staat in die link.
Niet alleen een aanname, maar zelfs onwaar.
Iets versturen naar een antwoordnummer, wat dan ook , is altijd gratis.

StevieNL81
Berichten: 545
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door StevieNL81 » 18 nov 2019 20:53

Nou ja in theorie noemt TS geen antwoordnummer als retour adres, dus dat kan Alfa niet weten. Hij neemt echter aan dat TS moet betalen, en die aanname kan je niet doen als je niet weet of het een antwoordnummer betreft.

Hoewel ik het sterke vermoeden heb dat TS hetzelfde antwoordnummer tot z'n beschikking had, kan ik dat natuurlijk niet "bewijzen". Daarom hou ik het voor de volledigheid in het midden.

fonsflons
Berichten: 1409
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door fonsflons » 18 nov 2019 20:53

Moneyman schreef:
18 nov 2019 20:24
fonsflons schreef:
18 nov 2019 20:08
Vermoedelijk gaat het dus niet om een afspraak maar om een mededeling van TS bij het online bestellen.
Hoe kom je hier nu bij? TS heeft gewoon in de winkel besteld (dat zegt hij letterlijk) en voor thuisbezorging gekozen. Mét medeneming van de oude :wink:
Waar zie jij staan dat TS dat in een stenen winkel besteld heeft, en voor thuisbezorging gekozen heeft? Ik zie alleen winkel. Bol.com is toch ook 'de winkel voor ons allemaal' maar is geen enkele stenen winkelstraat te vinden?

Kort door de bocht. We kunnen er met zijn allen van maken wat we willen, en iedereen weet precies hoe het zit en waarom de ander ongelijk heeft. TS heeft dat ding al lang over de heg gegooid.

tttlocke
Berichten: 2420
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door tttlocke » 18 nov 2019 21:23

fonsflons schreef:
18 nov 2019 18:51
tttlocke schreef:
18 nov 2019 18:07
Dat is een onjuiste conclusie als CB de gemaakte afspraak niet nakomt.
Waar lees jij dat CB een afspraak met TS gemaakt heeft? Op zijn best lees ik dat TS het antwoord op een vraag verkeerd begrepen heeft.
CB is altijd erg open en duidelijk in communicatie, iets dat we van TS tot nu toe niet kunnen zeggen.
TS heeft bij de koop aangegeven dat de printer mee terug moet.
Je kunt rond die communicatie allerlei mogelijk scenario's verzinnen. Maar als je wilt concluderen 'eigen schuld, dikke bult' zul je hard moeten maken dat CB niet in de fout is gegaan. En dat doe je niet. Dus je conclusie is niet gerechtvaardigd. Je gokt maar wat. Dat was mijn punt.

fonsflons
Berichten: 1409
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door fonsflons » 18 nov 2019 21:33

tttlocke schreef:
18 nov 2019 21:23
fonsflons schreef:
18 nov 2019 18:51
tttlocke schreef:
18 nov 2019 18:07
Dat is een onjuiste conclusie als CB de gemaakte afspraak niet nakomt.
Waar lees jij dat CB een afspraak met TS gemaakt heeft? Op zijn best lees ik dat TS het antwoord op een vraag verkeerd begrepen heeft.
CB is altijd erg open en duidelijk in communicatie, iets dat we van TS tot nu toe niet kunnen zeggen.
TS heeft bij de koop aangegeven dat de printer mee terug moet.
Je kunt rond die communicatie allerlei mogelijk scenario's verzinnen. Maar als je wilt concluderen 'eigen schuld, dikke bult' zul je hard moeten maken dat CB niet in de fout is gegaan. En dat doe je niet. Dus je conclusie is niet gerechtvaardigd. Je gokt maar wat. Dat was mijn punt.
Zie de website van CB over gratis label / opsturen van een gebruikte printer.

En jij maakt ervan dat als TS iets aangeeft dit gelijk een afspraak is waar CB zich aan te houden heeft. En dan vergeten we maar helemaal dat als de postnl bezorger ten onrechte heeft geweigerd het apparaat mee te nemen het niet CB is die de fout ingegaan is, maar postnl.


Coolblue levert mijn nieuwe printer, maar schakelt daar voor PostNL in, zonder een opdracht de oude mee terug te nemen, dus de bezorger van PostNL weigert dit.

Coolblue geeft geen meeneem opdracht aan postnl. Postnl heeft zelf de service om dit mee te nemen en CB geeft klanten aan hoe hier gebruik van te maken. Gewoon volgens normale voorwaarden en niet volgens de voorwaarden van TS.
Laatst gewijzigd door fonsflons op 18 nov 2019 22:04, 2 keer totaal gewijzigd.

Irene van Houte
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 jun 2018 10:04

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door Irene van Houte » 19 nov 2019 09:23

Wat een toestand wordt hier van gemaakt. Ik heb er een staan nadat ik een nieuwe gekocht heb. Moet hem nog even naar de milieu straat brengen. Simpel

witte angora
Berichten: 20045
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door witte angora » 19 nov 2019 09:29

fonsflons schreef:
18 nov 2019 21:33
Gewoon volgens normale voorwaarden en niet volgens de voorwaarden van TS.
Exact. Ik kan me nog een vrouw in de trein herinneren die een verkeerd kaartje had. Niet van de reis die ze aan het maken was, maar de omgekeerde route. Tegen de conducteur zei ze dat ze wel betaald had, ach, het was wel andersom, maar het was een geldig kaartje. 'Nee mevrouw, wij stellen de regels. Niet u.' Mevrouw kreeg gewoon een boete.

En zo is het met alles. Ook in deze kwestie. TS kan van alles willen, maar het is geregeld zoals het geregeld is. Werk je daar niet aan mee, dan houdt het op. Zo simpel is het.

Moneyman
Berichten: 14037
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door Moneyman » 19 nov 2019 09:35

witte angora schreef:
19 nov 2019 09:29
En zo is het met alles. Ook in deze kwestie. TS kan van alles willen, maar het is geregeld zoals het geregeld is. Werk je daar niet aan mee, dan houdt het op. Zo simpel is het.
Je hebt natuurlijk gelijk, maar slechts zo lang je niet iets anders afspreekt. Het uitgangspunt van TS is natuurlijk dat hij dat wél gedaan heeft.

Radar
Site Admin
Berichten: 4414
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door Radar » 19 nov 2019 11:31

Beste forummers,

We hebben enkele offtopicberichten/meta-discussies verwijderd. Houd je bijdragen s.v.p. ontopic. We zullen overgaan tot sluiting van het topic als het onderwerp weer in dezelfde discussie verzandt.

Enkelen van jullie suggereren om de topicstarter een bericht te sturen waarin we om meer uitleg vragen, we vinden dat op dit moment nog te vroeg, en willen de gebruiker nog even rustig de tijd geven alles te lezen.

fonsflons
Berichten: 1409
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door fonsflons » 19 nov 2019 12:14

Gezien het feit dat TS 3 uur geleden nog ingelogd heeft maar het kennelijk niet nodig vind om aan zijn eigen topic en de daar gestelde vragen deel te nemen vind ik het prima als dit topic verwijdert wordt.

Zonder dat hij een en ander verduidelijkt kan er geen goed antwoord komen en blijft het een welles nietes tussen de verschillende interpretaties van leden.

ZeerPrivé
Berichten: 1247
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé » 19 nov 2019 12:22

fonsflons schreef:
19 nov 2019 12:14
Gezien het feit dat TS 3 uur geleden nog ingelogd heeft maar het kennelijk niet nodig vind om aan zijn eigen topic en de daar gestelde vragen deel te nemen vind ik het prima als dit topic verwijdert wordt.

Zonder dat hij een en ander verduidelijkt kan er geen goed antwoord komen en blijft het een welles nietes tussen de verschillende interpretaties van leden.

Nee, hij was gisteren voor het laatst ingelogd, vandaag is het de 19e.
Laatst actief:
18 nov 2019 09:25

Maar hij vindt het blijkbaar niet nodig ook maar 1 reactie te geven. Een reactie zou zelfs kunnen zijn: ik heb geen zin in al dit gedoe.

Hypo63
Berichten: 352
Lid geworden op: 03 jan 2012 16:56

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door Hypo63 » 19 nov 2019 21:33

Wat vergeten wordt is het argument wat PostNL gebruikt om een pakket maar één keer aan te bieden, het milieuaspect. Dit valt niet te rijmen met de handelswijze van PostNL. Iemand van PostNL komt een pakket bezorgen en kan zo afgedankt spul meenemen. Dat doet PostNL niet want klanten moeten met hun eigen auto naar een PostNL punt om daar hun afgedankte spul in te leveren om terug te kunnen sturen. In plaats dat er één auto moet rijden moeten op deze manier tig auto's rijden. Datzelfde geldt ook voor het argument dat PostNL maar één keer komt bezorgen. In plaats van bezorging met één wagen moeten daardoor tig wagens gaan rijden om hun spullen op te halen.
Zo langzaam aan gaan de voordelen van webwinkels verdwijnen en wordt het weer lucratiever om bij stenen winkels te kopen. Het gemak van online kopen wordt weer voor een deel teniet gedaan als klanten alsnog zelf hun spullen moeten gaan halen.

Lowieze
Berichten: 2212
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door Lowieze » 19 nov 2019 21:56

@Hypo63
“Zo langzaam aan gaan de voordelen van webwinkels verdwijnen en wordt het weer lucratiever om bij stenen winkels te kopen. Het gemak van online kopen wordt weer voor een deel teniet gedaan als klanten alsnog zelf hun spullen moeten gaan halen.”

Ik denk dat u dat verkeerd ziet. Juist voor veel mensen is het ophalen van hun pakket op een ophaalpunt veel handiger. Alleen bieden nog niet alle webwinkels dat aan. Je ziet wel dat er steeds meer pakketlockers/automaten komen.
Het gemak van online winkelen is natuurlijk ook dat er veel meer keuze is dan in een stenen winkel.

fonsflons
Berichten: 1409
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door fonsflons » 19 nov 2019 23:30

Hypo63 schreef:
19 nov 2019 21:33
Wat vergeten wordt is het argument wat PostNL gebruikt om een pakket maar één keer aan te bieden, het milieuaspect. Dit valt niet te rijmen met de handelswijze van PostNL. Iemand van PostNL komt een pakket bezorgen en kan zo afgedankt spul meenemen. Dat doet PostNL niet ........
Dat wordt niet vergeten want dat Postnl wel.

Quote website Postnl:
Liever het pakket meegeven aan een van onze bezorgers? Ook dat is mogelijk. Als we bij je langskomen om een pakket te bezorgen, kun je er gelijk een mee teruggeven! Duurzamer en makkelijk. Zorg ervoor dat je een retourlabel (met barcode) op de doos plakt. Vaak ontvang je deze bij een online bestelling. Is dit niet het geval? Dan kun je zelf online een verzendlabel aanmaken en printen. Pakketten zonder retourlabel kunnen we helaas niet meenemen.

tttlocke
Berichten: 2420
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door tttlocke » 20 nov 2019 01:12

Ja en het maakt niet eens uit wat voor pakket het is. In plaats van een te recyclen printer mag je best iets anders meegeven.

NeoDutchio
Berichten: 6174
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 20 nov 2019 08:07

Hypo63 schreef:
19 nov 2019 21:33
Iemand van PostNL komt een pakket bezorgen en kan zo afgedankt spul meenemen. Dat doet PostNL niet want klanten moeten met hun eigen auto naar een PostNL punt om daar hun afgedankte spul in te leveren om terug te kunnen sturen. In plaats dat er één auto moet rijden moeten op deze manier tig auto's rijden.
Zoals al gemeld is kan je gewoon pakjes inleveren bij de chauffeur. Echter, een chauffeur heeft geen printer en geen barcodes en heeft geen tijd om uitgebreid online een retourzending in te geven. Om die reden moet de klant zelf al alles online regelen, het printje op de doos plakken of de tekst op de doos schrijven en dan hoeft de chauffeur deze alleen maar de scannen of aan te tikken op het scherm.

Het enige moment dat een consument naar een PostNL punt moet rijden is als ze niets gekocht hebben bij CB en toch een oud apparaat willen opsturen.

StevieNL81
Berichten: 545
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door StevieNL81 » 20 nov 2019 08:19

NeoDutchio schreef:
20 nov 2019 08:07

Echter, een chauffeur heeft geen printer....
Jawel! Die kwam hij juist brengen :mrgreen:

fonsflons
Berichten: 1409
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door fonsflons » 20 nov 2019 09:04

Hypo63 schreef:
19 nov 2019 21:33
Zo langzaam aan gaan de voordelen van webwinkels verdwijnen en wordt het weer lucratiever om bij stenen winkels te kopen. Het gemak van online kopen wordt weer voor een deel teniet gedaan als klanten alsnog zelf hun spullen moeten gaan halen.
De enige manier waarop een normale stenen winkel kan concurreren met een online winkel in de meeste branches is door grootschalig bij elkaar op een buitenlocatie te gaan zitten en een magazijnopstelling te hanteren. Een voorbeeld hiervan is Ikea.
De reden dat stenen winkels omvallen is omdat prijstechnisch niet valt te concurreren met online, en als een online leverancier eenmaal de overhand krijgt neemt dit exponentieel toe. Zoals bol het uitlegde in een documentaire: als wij meer verkopen en verdienen dan onze directe concurrent huren wij betere mensen in waardoor we goedkoper kunnen inkopen en betere mensen kunnen inhuren. Daardoor verkopen en verdienen we nog veel meer dan jou en kunnen we NOG goedkoper inkopen en NOG meer verdienen, en daarmee huren we nog betere etc.

alfatrion
Berichten: 15803
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Oude printer kan niet terug naar Coolblue?

Ongelezen bericht door alfatrion » 20 nov 2019 09:18

StevieNL81 schreef:
20 nov 2019 08:19
NeoDutchio schreef:
20 nov 2019 08:07

Echter, een chauffeur heeft geen printer....
Jawel! Die kwam hij juist brengen :mrgreen:
Het is de koper die niet over een werkende printer beschikt. Het printen van een barcode wordt dan een beetje lastig.

Plaats reactie