LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CyberHome CH-302 DVD speler vernielt discs.

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Jeroen

CyberHome CH-302 DVD speler vernielt discs.

Ongelezen bericht door Jeroen »

In augustus vorig jaar heb ik als instap-dvd speler de CyberHome CH-302 gekocht bij MediaMarkt. Deze is vorige maand plotseling kapot gegaan. Het geluid viel weg en de cd's bleken aan te lopen, waardoor op een buitenste rand van 1 a 1,5 cm van de cd's diepe krassen zitten, als groeven op een lp. Hierdoor zijn de laatste 5 a 8 nummers van een aantal van mijn cd's niet meer af te spelen. Op de speler zat nog garantie, maar MediaMarkt weigert iedere verantwoordelijkheid voor de schade aan de cd's. Dit is volgens hen voor mijn eigen risico. Het lijkt erop alsof je wel een apparaat mag kopen, maar o wee als je het gaat gebruiken waarvoor het bedoeld is; dan kan men niet instaan voor de gevolgen. Dit is mijns inziens niet correct. Als consument vind ik dat je mag verwachten dat een apparaat probleemloos doet waar het voor gemaakt is. Als er dan binnen de garantietermijn een defect optreed waardoor er gevolgschade is (i.e. mijn cd's of bijv. de was in een wasmachine, een videoband in een videorecorder) die aanzienlijk is (in mijn geval zijn de beschadigde cd's meer waard dan de DVD-speler), dan vind ik dat iemand, zoniet de verkoper dan wel de importeur of fabrikant, aangesproken moet kunnen worden t.a.v. die gevolgschade. Heb ik gelijk of is het echt een geval van 'eigen risico'?


#_#

Re: CyberHome CH-302 DVD speler vernielt discs.

Ongelezen bericht door #_# »

Even een vraagje:
Deze is vorige maand plotseling kapot gegaan. Het geluid viel weg en de cd's bleken aan te lopen, waardoor op een buitenste rand van 1 a 1,5 cm van de cd's diepe krassen zitten, als groeven op een lp. Hierdoor zijn de laatste 5 a 8 nummers van een aantal van mijn cd's niet meer af te spelen.

Als je merkt dat je speler aanloopt stop je er toch geen nieuwe cd's meer in? Hoe kan het dat een aantal cd's beschadigt zijn?

Als er dan binnen de garantietermijn een defect optreed waardoor er gevolgschade is (i.e. mijn cd's of bijv. de was in een wasmachine, een videoband in een videorecorder) die aanzienlijk is (in mijn geval zijn de beschadigde cd's meer waard dan de DVD-speler)
Wat je waarschijnlijk niet begrijpt is dat je de gevolgschade zelf hebt veroorzaakt.
Om je eigen voorbeeld aan te halen, stop je toch ook niet je was in een wasmachine die je wasgoed vernield?

Zonde, volgende keer beter! Het zou de Mediamarkt wel sieren als ze je een nieuwe speler geven en een CD vergoeden.

Gesloten