LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Daalderop plintboiler 5 liter

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
JvWing
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 apr 2015 17:28

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door JvWing »

Zojuist Floww gesproken en de garantie wordt inderdaad gewoon gehanteerd. Volgende week komt er een monteur langs. Tot nu toe een 'warme douche' voor Daalderop!

JvWing
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 apr 2015 17:28

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door JvWing »

Hierbij een update van de 'ellende'. Gister is de monteur langsgeweest. Topgozer met plezier in zijn werk! De boiler was inderdaad lek, bij de aansluitslang. Dat is best wel snel na 3,5 jaar. Maar, het belangrijkste vind ik dat het netjes opgelost wordt. En dat is het! Er is zonder morren een nieuwe boiler geplaatst en tevens is de kraan inclusief een aantal leidingen ontkalkt. Ik heb weer heet water in de keuken en Daalderop heeft weer een blije klant! Ik ben iets te voorbarig geweest :$ De service is top!

Mijn tip voor mensen die problemen hebben met een Daalderop-product: niet bij plaatselijke boeren aankloppen (heb ik helaas in eerste instantie ook gedaan) maar neem gewoon contact op met Daalderop zelf en leg het probleem voor. Op die manier heb je volgens mij het snelste een passende oplossing door een monteur die de producten echt kent. Mijn ervaring is dat 'gewone' installateurs en loodgieters die kennis niet hebben.

Gr. Jonathan

van Houten
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2015 12:56

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door van Houten »

Heel fijn . Heb bij aan koop van een nieuwe keuken zo'n plintboiler van Daalderop met kokend waterkraan aangeschaft. Met een verlengde garantie tot 5 jaar.
Is wel nodig ook.
Binnen een jaar begaf de eerste boiler het. Nieuwe boiler.
Na weer een jaar begint de boiler weer te haperen en begeeft het weer.
Nu hebben ze dé oplossing!! Iets nieuws! Mevrouw u moet een filter tussen laten plaatsen!! geweldig!
Een geweldig groot ding dat niet in het keukenkasje met ladekast past (vandaar namelijk de plintboiler!!)
Of we dat maar even op eigen kosten willen installeren en doen we dat niet dan vervalt de garantie!!
Hahaha. En als klap op de vuurpijl , na 1700 liter moet het filter telkens vervangen worden, dat is voor ons elke 85 dagen a 79,- euro per stuk . Per jaar ruim 330 euro!!!! Te bestellen bij..... Daalderop!
Wat een bak!

meij3619
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2015 09:31

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door meij3619 »

Ook voor mij Daalderop ellende.
Toen de Boily op de markt kwam deze gelijk aangeschaft met een los kraantje voor het kokende water.
Een paar maanden later kwam de 3 in 1 kraan op de markt, dus gelijk gekocht en in het overgebleven gat een zeeppompje gestopt.
Na 2 jaar ging de Boily stuk, geen sluiting ofzo, hij deed gewoon helemaal niets.
Daalderop gebeld en die stuurde een nieuwe op. Klasse.
een paar weken later gaf de kraan de geest, kwam bijna geen water uit en de kokendwatergreep slipte door.
Daalderop wederom gebeld en stuurde een nieuwe kraan op.
Nu ruim 2 jaar later na de vervanging, gaat de boily weer stuk.
Ik Daalderop gebeld en die zeggen dat de garantietermijn verlopen is. De Boily is waarschijnlijk gemaakt voor maximaal 3 jaar.
Tevens kreeg ik te horen van een medewerker van Floww, dat ik zowieso geen recht heb op 5 jaar garantie, omdat die regeling in 2012 pas van kracht is gegaan en mijn eerste Boily had die regeling niet.
Kortom kreeg ik een coulancevoorstel. Ze komen voor €200 inclusief btw een nieuwe Boily monteren.
Kortom moet ik geld betalen om hun hun Eigen fouten te laten oplossen.
Laat ze die €200 maar naar mijn rekening overmaken, dan koop ik daar wel een Quoocker van met bijbetaling. Ik ben nu aan het mailen met iemand van Floww en heb hem voorgesteld mij kostenloos een Boily toe te sturen. Laat het antwoord zeker op dit forum weten.

ADMV
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2015 13:17

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door ADMV »

Ook ik heb een Boily van Daalderop, de derde in 3 jaar inmiddels. Waar ik heel erg door verrast werd is dat deze laatste, het nieuwste model, gratis vervangen werd.
Geen kosten (ook geen voorrijdkosten), ook al was bij de tweede boiler de garantietermijn verstreken.
Prima service!

eschuller
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 dec 2015 14:26

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door eschuller »

Helaas...... ook onze plint close-in boiler van Daalderop heeft het begeven, na ruim 4 jaar en 3 maanden.
De boiler is gebarsten....zo van het een op andere moment.....met alle narigheid en waterlast tot gevolg.
Helaas is ons niet verteld dat we de boiler moesten laten registreren.
Lopen we nu de garantie mis.
Wat nu?????

riddert
Berichten: 2119
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door riddert »

eschuller schreef:Helaas...... ook onze plint close-in boiler van Daalderop heeft het begeven, na ruim 4 jaar en 3 maanden.
De boiler is gebarsten....zo van het een op andere moment.....met alle narigheid en waterlast tot gevolg.
Helaas is ons niet verteld dat we de boiler moesten laten registreren.
Lopen we nu de garantie mis.
Wat nu?????
Dweilen en een nieuwe monteren. Geluk ermee.

rosmit
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2016 10:33

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door rosmit »

Onze boiler van 2,8 jaar oud geeft kortsluiting in de keuken. Gebeld met Itho Daaldrop en die geven direct aan dat de boiler vervangen moet worden aangezien er een element in de boiler kapot zou zijn. Kennelijk is dit een bekend probleem bij deze boilers want mevrouw had direct de oplossing en zie hier veel dezelfde klachten staan. Er zou een monteur langskomen om hem te vervangen en ik dacht dat is een goede oplossing, goede service. Toch NIET! Nog even voor de zekerheid gevraagd of dit dan wel onder garantie valt, aangezien het overkwam als iets dat vaker voor komt en hij pas net buiten de garantie is. Dit bleek dus niet het geval. Terwijl je bij online registratie bij Daaldrop zelfs 5 jaar garantie krijgt.
Men wilde het niet meer onder garantie laten vallen en daarmee komen de kosten om de boiler te laten vervangen op 200€, dit terwijl hij pas net uit de garantie is (wanneer je niet registreert) en met registratie zelfs nog binnen de garantie zou vallen. En erger nog, het is een bekend probleem bij Itho Daaldrop!

Wij hebben deze boiler gekocht en gingen er daarbij vanuit dat hij toch zeker 10 jaar zonder problemen zou functioneren. Nu vind ik dat ze bij een boiler van nog geen 3 jaar oud deze zouden moeten vervangen, helemaal als het een bekend probleem is.

Ik weiger akkoord te gaan met het klantonvriendelijke voorstel van Itho Daaldrop. Voor mij op deze manier ook geen Daaldrop meer.

UPDATE: Daalderop heeft zojuist per mail contact opgenomen en hebben na intern overleg besloten alsnog een servicemonteur langs te sturen om naar de close in boiler te laten kijken. Wanneer blijkt dat het inderdaad om het element gaat dat kapot is zullen zij het alsnog vervangen op basis van garantie. Fijn dat er alsnog een oplossing lijkt te komen.
Laatst gewijzigd door rosmit op 25 jan 2016 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.

marlis
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2016 21:01

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door marlis »

Beste JvWing, Ik ben erg benieuwd wat voor een oplossing de Daalderop u geboden heeft?
Zelf heb ik een soortgelijk verhaal:
ruim 4 jaar gelden de Boily gekocht, is enorm gaan lekken. Dit gemeld op site Daalderop: reactie terug is of ik mij geregistreerd heb. Ik dacht dit gedaan te hebben maar vervolgens gaven zij aan dat dit destijds nog helemaal niet kon. Vreemde vraag dus al, waarom vraag je immers iets wat schijnbaar niet eens kan?
Uiteindelijk willen ze uit coulance een nieuwe boiler voor 320 euro aanbieden. Als ik vraag welk type boiler dit is krijg ik geen antwoord. Ook mijn vraag hoe lang een boiler volgens hen gemiddeld mee zou moeten gaan blijft onbeantwoord.
Mijns inziens zou een boiler van 600 euro veel langer mee moeten gaan dan 4-5 jaar en ook binnen de 5 jaar kosteloos vervangen moeten worden. Ik heb hen dan ook gemaild dit een mager voorstel te vinden en sindsdien heb ik niet meer van hen vernomen. De mails van floww water blonken overigens vanaf het begin al niet uit van klantvriendelijkheid.
Ik hoorde ooit dat Daalderop service en klantvriendelijkheid hoog in het vaandel heeft staan maar ik merk er helaas niets van.

PretRna
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 mar 2007 11:37

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door PretRna »

Ook ik had in aug 2008 5 ltr close-in compact plint boiler aangeschaft van Daalderop. Nov 2012 kwam ik erachter dat er iets had gelekt omdat vaatwasser niet meer open ging. Keukenkast waar close-in in stond was 2 keer zo dik geworden door lekkage. Ketel bleek lek te zijn, onder garantie door Daalderop omgeruild. Wel schade aan keukenkast (niet vergoed) alles weer netjes gerepareerd. Nu maart 2016 weer hetzelfde probleem, vaatwasser ging weer niet open, keukenkastje weer 2x zo dik door lekkage. Dacht een solide product te hebben aangeschaft, daar heb ik nu wel mijn twijfels over. Daalderop mail gestuurd met de vraag of je deze boilers om de 4 jaar moet vervangen, om erger te voorkomen. Wacht geduldig af op antwoord.
gr Peter

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door Brahms »

Even een heel ander bericht in dit topic:

Waarom een extra boiler, welke enorme energie verslinders zijn, in de keuken, terwijl de CV ketel heerlijk warm water leverd. Even de kraan laten lopen, ong. 15 seconden, en het warme water komt ook bij een woning met ketel op zolder, fris en vers, uit de kraan beneden. Voordat wij voor E 300,00 tot E 500,00 hebben laten weglopen (incl. gasverbruik) zijn we wel wat jaarjes verder.
Het allereerste wat in onze huidige woning er uit werd gehaald, was de boiler in de keuken. Nooit een moment spijt van gehad.........

stetim
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jul 2016 08:57

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door stetim »

Ik ben nu al toe aan mijn 3 e plintboiler in 7 jaar. De 1e gaf het op na 2 jaar de 2e heeft vorige week de geest gegeven. Ik rook een brandlucht, opende de plint en daar kwam een golf van warmte uit. Toen ik de boiler aanraakte een knal en de stop sloeg door. Ik vrees voor het einde van plintboiler 2. Heb een bericht gestuurd naar Itho Daalderop of deze nog gemaakt kan worden. 2 boilers t.w.v. € 550,- in 7 jaar moet toch niet kunnen?!!! Ben benieuwd naar de service van Daalderop. Zal dit terugkoppelen op dit forum.

stetim
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jul 2016 08:57

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door stetim »

Defect is door mij gemeld op de site van Daalderop. Vrij snel hierna bericht gekregen dat men de boiler onder garantie wilde vervangen. 2 dagen later telefoontje gehad van de monteur die 2 dagen later kosteloos een nieuwe plintboiler kwam plaatsen. Kan niet anders zeggen dat er prima service is geleverd door Itho Daalderop. Complimenten!

luiserique
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2016 13:13

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door luiserique »

Wij hebben de 10l variant gekocht. Deze hebben we ook geregistreerd. Na 4 jaar begon deze te lekken. Aangezien we 5 jaar garantie hadden, hebben we een monteur thuis gehad. Wat schetste onze verbazing: Omdat er geen onderdeel vervangen kon worden, maar de hele boiler defect was, was er maar 1 mogelijkheid. Het aanschaffen van een nieuwe boiler. Wel voor een speciale prijs: 480 euro. Dit is dezelfde prijs als waarvoor ze op internet staan. Ook dienden we nog de voorrijkosten te voldoen. Al met al zijn we niet zo tevreden met de manier waarop Daalderop dit afhandelt.

RHGM
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2016 20:34

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door RHGM »

Oke, ik ben blijkbaar niet de enige...

4 jaar geleden een complete keuken gekocht en laten plaatsen door een goede keukenzaak de in de buurt. Alle apparatuur van Siemens en een 3 in 1 kraan van Itho Daalderop (close in boiler, 5 liter). Bij aankoop van de keuken werd door de keukenzaak nog extra geadviseerd de Siemens apparatuur te registeren ivm 5 jaar garantie. Ze hadden de formulieren al netjes voor ons ingevuld, ik moest alleen tekenen en opsturen.

Laat ik beginnen met het feit dat ik een 3 in 1 kraan met een keukenboiler ideaal vind voor onze situatie, ik bespaar er waarschijnlijk zelfs energie mee en het biedt enorm veel comfort.

Nu echter, dus na 4 jaar, houdt de keukenboiler er ineens mee op, geen warm/kokend water meer. Dus ik bel onze keukenzaak en zij maken direct melding hiervan aan bij de leverancier van het product, zodat via de garantie van de leverancier e.e.a. kan worden afgehandeld.

Ik werd netjes de eerstvolgende werkdag gebeld door een vrouw die werkte voor een bedrijf dat voor Floww reparaties uitvoert, om een afspraak te maken voor de service monteur. Aan het eind van het gesprek vertelde de vrouw netjes dat de reparatie €361 euro zou kosten.

Hier schrok ik uiteraard van, en ik heb uitgelegd dat ik er van uit ging dat hetgeen onder de garantie zou vallen. Toen werd mij verteld dat ik de 3 in 1 kraan, binnen twee maanden van de aankoop, had moeten registreren om in aanmerking te komen voor 5 jaar garantie. De vrouw kon mij verder niet helpen en verwees mij door naar Floww. Daarop contact opgenomen met Floww, situatie uitgelegd, garantie, alle apparatuur geregistreerd maar blijkbaar niet de kraan, het artikelnummer stond niet geregistreerd (na wat nadenken kan dat best kloppen, want zover ik weet betrof de garantie iets van Siemens...en daar heeft bij Itho / Floww niets mee te maken, maar dat allemaal terzijde). Ik vertel dus netjes, dat dit dus om een administratieve fout moet gaan, of dat de keukenzaak dit vergeten te registreren is of ons er niet op gewezen heeft; hoe het ook zij, er geldt m.i. een garantieperiode van 5 jaar en die is nog niet voorbij, en ik vroeg dus om enige coulance en een beter voorstel. Het voorstel dat gedaan werd was €299 (ex btw? want dat is namelijk precies €361 waar de servicemonteur-telefoniste het over had). Ik werd door verboden met de manager.

Het was meteen duidelijk dat meneer door de wol geverfd was en al honderden, zo niet duizenden teleurgestelde klanten zoals ik aan de lijn had gehad. Meneer had overal een antwoord op en beriep zich op zijn wettelijke garantieplicht van 2 jaar. Ik heb nog gewezen op het feit dat er ook zoiets is als een verwachte levensduur, en die is blijkbaar 5 jaar, want men biedt immers 5 jaar garantie als je je registreert (alsof registreren het product beter maakt of de situatie en omstandigheden doet veranderen...m.i. een knappe truuk om je verantwoordelijkheden mbt garantie te ontlopen). Bovendien vind ik 5 jaar nog te weinig voor een product van €600-700 zonder bewegende delen.

Het antwoord lag weer meteen klaar, men had duidelijk beleid, 5 jaar garantie indien je je geregistreerd had en in geen enkel ander geval was daar sprake van. En betreffende de 5 jaar gold dat de fabrikant een coulance regeling moet hanteren, en dat deden ze door €299 te rekenen; in zijn bewoordingen: ”dan krijgt u maar liefst bijna €100 korting”. Ik heb kenbaar gemaakt zeer, zeer teleurgesteld te zijn in zijn houding en dat ik niet snap dat er bedrijven zijn die zo met hun klanten om gaan…Het antwoord was “dat kan, regels zijn regels”.

In de tussentijd heb ik deze thread op dit forum gevonden en het blijkt dat ik niet de enige ben…het is m.i. dus gewoon een zeer ondeugdelijk product en een dito afhandeling van klachten en begrip voor klanten.

Ik ga nu in ieder geval proberen met mijn keuken zaak hier uit te komen en als er een nieuwe kraan / boiler in komt dan zal dat zeker geen Itho Daalderop / Floww kraan meer zijn om de volgende redenen:
- Producten zijn ondeugdelijk
- Klantenserivce en garantie afhandeling is m.i. slecht
- Reparaties zijn buitensporig duur in verhouding

Ik kan dus ook maar een ding aanraden aan een ieder die dit leest, koop géén Itho Daalderop of Floww boilers / kranen maar kies voor een fatsoenlijk product.

eric66
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2017 16:17

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door eric66 »

Ook hier een ontevreden klant wat betreft de Daalderop Boily+
Na 2 jaar en 1 maand de kraan moeten vervangen omdat deze bleef druppelen.
Na 3 jaar nu ook de boiler kapot.
Niets aan te doen, maar 2 jaar garantie als men zelf je kraan aansluit.
Het was de eerste en ook gelijk de laatste van het merk Daalderop gezien de berichten die ik hier lees.
Volgens de vakhandel is een goede vervanger de Grohe-Red die ook incl. een 3 in 1 kraan wordt geleverd.
De boiler is dan van Inventum die volgens de ervaringen langer mee gaat dan de Daalderop die nu nog steeds de zelfde boilers maakt met de naam Floww

rene.van-der-linden
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2017 16:37
Contacteer:

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door rene.van-der-linden »

Ik ben inmiddels aan mijn 7e (!) plintboiler toe. Iedere keer hetzelfde euvel:kortsluiting. Dit keer heeft de boiler het bijna 4 jaar uitgehouden (het gaat steeds beter) en de garantie is nu 5 jaar. Itho daalderop is er mee bezig ( onderdelen besteld....) maar het is en blijft natuurlijk een waardeloos product.

kr0nt4b
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2017 19:41

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door kr0nt4b »

Graag wil ik allen bedanken voor de ervaringen met de Daalderop plintboiler. Ik was ook naar deze boiler aan het kijken en wij waren van plan om deze aan te schaffen. Ik ga voordat ik iets koop altijd eerst de ervaringen van anderen lezen. Na het lezen van jullie ervaringen ben ik behoorlijk geschrokken! Ik heb daarom ook besloten om niet tot aankoop over te gaan.

De grohe red klinkt interessant en daar ga ik eens verder onderzoek naar doen.

Bb4
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2017 20:50

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door Bb4 »

Wij hebben hem nu ruim 6 jaar. Gaat elke twee jaar kapot. Omdat de verlengde garantie is verlopen zoek ik een ander merk. Wat een vreselijk slechte kwaliteit dat Daalderop.. wel heel vervelend de kraan is hetzelfde model dus die moet nu ook worden vervangen. En hopen dat de gatmaten in het aanrechtblad weer passen. Nooit meer Daalderop!

JvWing
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 apr 2015 17:28

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door JvWing »

In mei 2015 is er een nieuwe boiler geplaatst door lekkage bij de aansluiting van de oude (zie mijn eerdere berichten in dit topic). De nieuwe boiler is nog geen 2 jaar oud en ik moet nu elke dag de resetknop gebruiken, boiler slaat steeds af. Erg vervelend. Contact opgenomen met Daalderop/Floww en wacht nu op een bericht van de monteur. Ben benieuwd hoe het nu opgelost gaat worden.
Omdat Daalderop het de vorige keer netjes heeft opgelost ga ik er vanuit dat dit nu weer zo is. Uiteraard zal ik mijn ervaringen hier weer delen.

Gesloten