LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Daalderop plintboiler 5 liter

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Consumentenleed
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2017 11:37

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door Consumentenleed »

Inmiddels ook al een hele geschiedenis lopen met deze boiler. Teveel om over uit te weiden.
Zelf ben ik niet veel opgeschoten toen ik aanspraak maakte op garantie, maar via het keukenbedrijf heb ik nu toch een reactie.
FLOW/Daaldrop biedt aan de boiler te vervangen. Komen wel kosten bij voor een filter, 139 euro.
Maar ik vraag me af of deze kosten reeël zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?

JvWing
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 apr 2015 17:28

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door JvWing »

139 euro is inderdaad de prijs voor het plaatsen van het filter. Houd er ook rekening mee dat je elk anderhalf jaar het filter moet laten vervangen à 79 euro.

Update van mijn issues: boiler is wederom vervangen onder garantie. Netjes. Ook weer het dringende advies gekregen om een filter te laten plaatsen. Daarover ben ik nu aan het wachten op een reactie van Floww.

JvWing
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 apr 2015 17:28

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door JvWing »

Korte update:

Ik heb op 27 maart een voorstel gedaan aan Floww over de kosten van het plaatsen van het filter. Het is eigenlijk al gek dat Daalderop/Floww het risico van een productiefout bij de consument neerlegt maar omdat ik klaar ben met het gedoe ben ik akkoord gegaan met een tegenvoorstel (na reminder) van Floww voor het plaatsen van een filter.
Daar heb ik op 9 mei akkoord op gegeven met de vraag hoe we kunnen zorgen dat het filter geplaatst wordt. Hoe zeer ik ook probeer om hier antwoord op te krijgen zodat het filter geplaatst kan worden (ontbreken van het filter is volgens Daalderop/Floww de oorzaak van de defecten waardoor de boiler al twee keer vervangen is ...), geen reactie meer van de Aftersalesmanager.

Daalderop, begin er niet aan. Drama. Ook nooit meer een kokend water-gebeuren. Als er wel een warm water boiler komt dan in ieder geval nooit meer een Daalderop. Wanproduct en matige back-office.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door plumber »

Een goede raad pleur al die plintboilers eruit zijn al jaren niet goed.Geloof de plumber maar.Gewoon een 10 liter boiler nemen als het kan anders een leiding trekken vanaf de verwarmingsketel of geiser.De grootste flauwekul is een filter .Kalk ontstaat pas bij het verwarmen van het water en dan zit het al in de boiler.

althu001
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2017 12:04

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door althu001 »

3 jaar geleden een Franke combikraan aangeschaft.
Na een maand ging de kraan stroef open en dicht, volgens (Fa.Daalderop??) was dit een montagefout.
Vreemd want hij deed het eerst een maand goed, vervangen onder garantie.
3 maanden later ging de boiler stuk, vervangen door Fa.Daalderop.
Nu 2 jaar en 8 maanden (geen garantie meer dus) later is de huidige (en mijn laatste!) boiler ook defect.
Vanaf het begin hebben hier “No Calc" filters voorgezeten, helpt ook niets (boiler open gezaagd zat helemaal vol met kalk)
Franke heeft mij een “aanbieding” gedaan voor een hele nieuwe kraan (model Irena, M box en boiler voor € 850,- ex montage (€ 200,-) en dan nog de btw
Uiteraard heb ik dit aanbod afgeslagen, later is de prijs herzien naar € 650 + € 200 (montage) incl de BTW.
Jammer Franke, Daalderop, Floww of hoe jullie ook heten ik ben van mening dat dit een zeer slecht product is en ik stap over naar de enige echte: Quooker.

Update!! nu 25 maart, ongeveer 8 maanden later heb ik weer warm (en kokend) water uit de Franke kraan! er was wat onderzoek voor nodig, maar er is een oplossing voor! De kraan is alles wat over is van de oude installatie (de kraan ziet er ook gewoon mooi uit en functioneert nog goed.
Alle overige onderdelen van Franke en van "No Calc" liggen in de vuilnisbak! alles is vervangen door Quooker.
2 hands boiler (7 liter combi) aangeschaft op Marktplaats, inlaat-combinatie en mengventiel nieuw gekocht van Quooker.
Enige wat aangepast moet worden is het derde slangetje uit de Quooker. Met een speciaal gemaakt verloopje op de Franke kraan monteren (Googlelen maar, meer mensen hebben dit weggetje met succes bewandeld)
Nog een nabrandertje van Franke: met het demonteren van de oude onderdelen ging een van de aansluitslangetjes lekken, deze moest vervangen worden voor een nieuwe.
Helaas niet op voorraad bij Franke! verwachtte levertijd: half april! (ik belde op 19 maart) lekkere service ook!
Andere leveranciers "stonden achteraan in de rij bij Franke" volgens zeggen pffff wat een bedrijf!
(uiteindelijk opgelost door het slangetje af te zagen in een stukje koper 10mm te solderen, daarna weer over in een flexibele slang, je moet wat)
Laatst gewijzigd door althu001 op 25 mar 2018 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Chimsie
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2012 18:24

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door Chimsie »

Oeps, gisteren een Daalderop plintboiler icm Floww kraan aangeschaft, ik weet in iedergeval wat er de komende jaren me staat te wachten :-(

AndrewD
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mar 2010 19:21

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door AndrewD »

Met enige verbijstering lees ik alle ervaringen met de boilertjes van Itho Daalderop. Want ik zou de meeste zelf geschreven kunnen hebben. Onze kokend waterboiler van dit merk dateert van maart 2011. Inmiddels zijn we aan ons vijfde (!) exemplaar toe. Jawel, de boilers werden steeds keurig vervangen door en ruilexemplaar, maar daar is alles mee gezegd.
Op de eerste boiler ontbrak de reset-knop, zodat hij na een storing niet meer te starten was. De tweede hield er stilletjes mee op. De derde brandde door en veroorzaakte een forse kortsluiting. We kregen een nieuwe , maar met de verplichting voor ca € 100 een filter te laten plaatsen. In oktober 2017, dat was anderhalf jaar later, ontdekte we dat het vierde exemplaar was gaan lekken. Helaas zie je dat niet meteen bij een plintboiler, dus het was een enorme troep en de schade was aanzienlijk. We kregen weer een nieuwe boiler (na betaling van weer € 100 voor een nieuw filter en een slangenset), maar bleven intussen zitten met vochtschade aan onze parketvloer, die door de verzekering maar zeer beperkt wordt gedekt (ook voor een nog perfecte vloer geldt helaas een forse afschrijving). De vraag is wanneer we met de volgende catastrofe worden geconfronteerd.
Wij dachten met de keus voor Itho Daalderop een betrouwbaar apparaat aan te schaffen. Maar nog nooit hebben we een aankoop zo betreurd….

reinko
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2018 23:58

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door reinko »

Als ik het zo lees hier hebben wij geluk gehad. Onze Daalderop Close in compact is geplaatst door onze aannemer in 2011. Na 6,5 jaar feilloos te hebben gewerkt, gaf hij dit weekend opeens geen warm water meer. Dit is het model dat nog geen reset knop heeft, dus zelf kan je niets. Via Daalderop kreeg ik de "tip" om onze installateur ernaar te laten kijken. Dat leek me niet zo handig dus ik heb hem zelf open geschroefd. En wat blijkt, in dit model zit ook een reset knop, alleen is er geen opening aan de buitenzijde om hem te bereiken. Nu weer warm water. Alles zag er aan de binnenkant heel netjes uit, geen lekkage of corrosie. Alleen de rubberen rosetten (rood en blauw) bij de ingang zijn vergaan.

Afbeelding
Klik voor vergroting.

De reset knop zit midden in de cirkel in het witte kunststof deel.

(Aan de zijkant van de behuizing, de kant van de wateraansluitingen, zit wel een cirkel in de kunststof behuizing die dunner is dan de rest. Hierachter zit de rest knop. Als je dit eruit zou kunnen drukken of voorzichtig uitboren, zou je hem ook kunnen resetten zonder de behuizing open te maken).

RHGM
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2016 20:34

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door RHGM »

Zucht, nee een zware zucht. Anderhalf jaar geleden is onze Close In Boiler (niet onder garantie) vervangen moeten worden want er zou kalk in zitten. Dus nieuwe boiler, met filterset met alle kosten vandien. Deze ochtend blijkt de hele beneden verdieping blank te staan...ja echt, alles blank...

Het overdruk ventiel, welke met de nieuwe boiler en filterset is gekomen is m.i. kapot, of de boiler laat de druk te hoog oplopen. Hoe het ook zij, het water spoot er aan alle kanten uit.

Floww gebeld...storing aangemeld...en ik krijg al direct een incidentnummer per mail met daarbij alles wat niet onder de garantie valt...Ik hou dit nog even bij een twijfelgeval totdat de monteur hier is, maar ik ben er bang voor...

JJSM
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2018 17:08

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door JJSM »

Heb dit ook op de Facebook pagina van Floww gezet, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee dus vandaar dat ik hier ook onze ervaring wil delen.

Zelden kom je zo'n klantonvriendelijk bedrijf tegen.

Onze plintboiler was ermee gestopt en we hebben hem gereset volgens de instructies. Echt meerdere keren geprobeerd maar reset heeft niet geholpen. Om hulp gevraagd bij Floww (en kosten opgevraagd voor een bezoek van de monteur), maar we kregen vervolgens een monteur thuis zonder dat de kosten vooraf duidelijk werden.
Wat bleek? De handleiding klopt niet volgens de monteur: de stekker moet namelijk in het stopcontact zitten als je de reset uitvoert, terwijl de handleiding zegt dat de stekker eruit moet zijn. Volgens de monteur een veelvoorkomend probleem (logisch), maar we mochten wel even 80€ voorrijkosten betalen voor nog geen 1 minuut werk.

Mail gestuurd om dit voor te leggen bij Floww: kregen alleen een reactie dat ze inderdaad de kosten vooraf hadden moeten melden. Verder zijn ze niet op teruggekomen op het feit dat we gewoon ten onrechte een monteur hebben moeten betalen.

Gebeld met Floww om dit aan te geven (zowel over het niet juist beantwoorden van de mail, als dat de boiler-instructie niet klopt, als de exorbitant hoge voorrijkosten). Eerst mag je een kwartier of langer in de wacht staan om vervolgens te horen dat de monteur 'niet het juiste verhaal heeft verteld' en dat het aan onze eigen 'onhandigheid' lag dat we de resetknop niet goed hebben ingedrukt. Blijkbaar maakt Floww zijn producten zo dat de gebruiker niet zelf een resetknopje in kan drukken om vervolgens een te duur betaalde monteur langs te sturen. Goed verdienmodel! Uiteindelijk gaf de telefonist aan dat hij mijn frustratie zeker snapte (hij zei zelfs 'Ja dan denk je als consument natuurlijk ook, dit kan niet waar zijn') en ik zou worden teruggebeld door de manager..

Inmiddels een maand verder: ik heb er zelf nog drie keer achteraan gebeld en elke keer een ander persoon aan de lijn. Elke keer hetzelfde verhaal: ze geven je gelijk en ze moeten alleen nog met de manager afstemmen dat er een terugboeking komt, maar de manager is niet aanwezig op dat moment.

Vandaag nog eens gebeld (poging 5 inmiddels): de medewerker gaf aan mij niet eerder te hebben gesproken en er niets van te weten, en dat ik bij de manager moet zijn. Ik moest volgende week maar weer eens terugbellen.
Dat is allemaal leuk bedacht, maar die manager krijg je dus nooit aan de lijn. Niemand binnen Floww probeert ook maar iets van een administratie er op na te houden, want ik heb nu al vier keer hetzelfde verhaal verteld en het is elke keer weer nieuws, maar teruggebeld worden of je geld terug krijgen kun je vergeten.

Voor ieder die twijfelt of ze een Floww product moeten aanschaffen: doe het niet, producten zijn slecht ontworpen en daarnaast zijn ze totaal niet klantvriendelijk.

LeoBG
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2019 16:19

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door LeoBG »

Slecht product. Boiler lekt, na 6 jaar, er kwam water onder de plint tevoorschijn. Pech zegt de klantenservice van Daalderop, dat is buiten de garantieperiode. Opengemaakt, blijkt lekkage op een lasnaad, moet gezien de aanslag op het vat al veel langer gaande zijn. Nogal basaal constructieprobleem, zou sowieso niet voor mogen komen.
Bijlagen
20190614_141430s.jpg
(106.42 KiB) 4641 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

matthijsboef
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 jan 2010 12:13
Contacteer:

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door matthijsboef »

Grappig om dit hier te lezen, ik heb dat ook allemaal mee gemaakt en het anders opgelost. Ik heb de Daalderop kraan die op zich nog prima was aangesloten op een Quooker. Ik gok dat je hier geen linkjes naar jouw blog mag plaatsen maar als je googled op "van Daalderop naar Quooker" kan ik misschien wel verder helpen.

Veldt01
Berichten: 988
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Voor de prijs van een Quooker kun je wss wel 6 of meer plintboilers aanschaffen. Plintboiler was (is??) geen best product echter het aansluiten is heel weinig werk en ook Quookers zijn niet probleem vrij en gaan meestal ook geen 6x2 jaar mee).
De "gewone" Daalderop keukenboilers houden heel veel langer en kosten ook maar een fractie van een Quooker.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als je die Itho Daalderop niet wilt, kun je ook nog gewoon de Inventum EDR10 Boiler (10 liter) kopen. Kost ook slechts net 200 euro, dus daar kan je er heel wat van kopen voor je die Quooker eruit hebt inderdaad. Ik heb 'm nu 15 jaar draaien, zonder enig onderhoud of reparatie.

Gesloten