LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Daalderop plintboiler 5 liter

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
joke vos bogaard
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2010 18:05

Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door joke vos bogaard »

Na 2 jaar en 5 maanden maakt onze plintboiler kortsluiting. Daalderop beroept zich op hun 2 jaar garantie. Kijken er niet eens naar. Je mag van zo'n apparaat toch meer levensduur verwachtten dan die 2 jaar en 5 maanden. Hebben nog meer mensen problemen met Daalderop plintboilers?

Toolboy

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door Toolboy »

@joke vos bogaard.
Wat is volgens u dan de levensduur?
29 maanden is idd vrij kort.

T

bakdaal
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2011 15:20

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door bakdaal »

De eerste plintboiler van daalderop ging na 2 jaar en 3 maanden stuk, de tweede is nu net stuk gegaan, levensduur dit keer 2 jaar en 6 maanden.
Blijkbaar worden deze apparaten dus voor een levensduur voor 2 jaar en een paar maanden gemaakt, ik vind dit slecht.

ehofenk
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2011 15:03

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door ehofenk »

Hier min of meer exact dezelfde ervaring: sinds gisteren maakt onze Daalderop plintboiler na 2 jaar en 8 maanden kortsluiting. Ik ben het er mee eens dat je van dit type boiler, dat in verhouding behoorlijk prijzig is, toch een langere levensduur zou mogen verwachten. En inderdaad: de garantieperiode is 2 jaar, redelijk kansloos dus. Voor mij voorlopig geen nieuwe Daalderop plintboiler, als ik dt zo lees....

mspaans
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2011 16:20

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door mspaans »

De onze is ook zojuist overleden, na 2 jaar en een beetje.

Maar ik vond dit: http://www.daalderop.nl/boilers/keuken- ... n-Compact/

5 jaar garantie als hij geregistreerd is... en dat was de onze, dus ik heb hem net ingeleverd bij de formido....

Marko

pleunhombrink
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2012 19:41

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door pleunhombrink »

Ik sluit me helemaal aan bij de starter van dit onderwerp. Onze eerste Close-In easy Daalderop 5L plint boiler veroorzaakte sluiting na ongeveer 2 jaar en twee maanden. Dit viel net buiten de fabrieksgarantie van 2 jaar bij niet online registreren. We hebben vervolgens een nieuwe aangeschaft (329 euro). Deze geeft nu na een half jaar alleen nog maar lauw water. Beide boilers bij de zelfde bouwmarkt aangeschaft. Waarschijnlijk valt de tweede boiler nog binnen de garantie. Maar voor ons geen Daalderop meer.

Pleun

marceldeboer
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2012 09:44

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door marceldeboer »

Nooit problemen met goedkope keukenboilers gehad. Nu een dure Daalderop in de plint en ja hoor. Na 2 jaar en 8 maanden alleen nog koud water. Daalderop donderop

2limbo
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 aug 2011 11:10

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door 2limbo »

Mijn ervaringen met de Daalderop plintboiler zijn gelijk. In 2010 deze plintboiler aangeschaft na plaatsing van een nieuwe keuken. In oktober 2013 begon ik vochtplekken in de muur te krijgen. Niet meteen de link gelegd naar deze plintboiler totdat het water onder de keukenblok plint tevoorschijn kwam. Bleek de Daalderop plintboiler na bijna drie jaren lek te zijn. Onnodig aan te geven dat de waterschade behoorlijk is opgelopen. De laminaat in de aangrenzende gang begon op te wellen en het pleisterwerk aan de muur kwam los. Intussen is het geheel hersteld (kosten bijna € 2200,=) die gelukkig door mijn verzekering werden vergoed.
Voor mij dus absoluut geen Daalderop plintboiler meer !!

ithodaalderop
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 okt 2012 10:20

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door ithodaalderop »

Beste 2limbo, de problemen die omschreven worden zijn bij ons bekend en om die reden is het lasprocedé van de boiler aangescherpt zodat dit probleem nu tot het verleden behoort. Ik neem aan dat de boiler onder garantie is vervangen?

wrijkee
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2014 18:44

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door wrijkee »

Bij mij stopt de boiler er na 2 jaar en 10 maanden ook ineens mee. Volgens Daalderop is de garantie verlopen en kan hij ook niet gerepareerd worden. Een nieuwe kopen is de enige optie.
Het verbaast me overigens wel dat IthoDaalderop op 18 nov 2013 schrijft:

Beste 2limbo, [...] Ik neem aan dat de boiler onder garantie is vervangen?

Hier gaat het ook om problemen die zich na 3 jaar voordoen. Waarom wordt dit onderscheid gemaakt?

Veldt01
Berichten: 989
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Close in 10/15 houdt het ook niet veel langer. De eerste gaf het na 4 jaar op en de tweede begint na ruim 2 jaar incidenteel te lekken en de mantel begint te vervormen. Zolang ze werken zijn ze prima en ze zijn wel degelijk (maar economisch al snel niet rendabel) te repareren maar het "niets gaat eeuwig mee" is hier wel heel letterlijk genomen..... (heb enige tijd terug contact gehad met daalderop en het verschijnsel van de inzakkende kunststof omhulling schijnt geen kwaad te kunnen.....)

wrijkee
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2014 18:44

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door wrijkee »

Na nogmaals contact te hebben gehad, kregen we een coulance aanbieding voor een nieuwe boiler inclusief montage voor gereduceerd tarief. Wil hier vermelden dat we uiteindelijk toch heel snel en goed geholpen zijn.

iwancrooijmans
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2014 02:29

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door iwancrooijmans »

Boiler Itho Daalderop Close-in BLS 5 Liter gekocht op 20-9-2013 deze ging al naar een paar maanden stuk (type 07.02.12.631 Serienr 01H120833.5785).
Netjes vervangen door de monteur voor een andere (type R07.02.12.632 Serienr 03Z130936.6661).
Op 25-11-2013 ging deze boiler alweer stuk.
Netjes vervangen door de monteur voor een andere (type R07.02.12.632 Serienr #CIC133100033).
De monteur versprak zich door te zeggen dat het vorige type een slechte serie was en veel problemen veroorzaakten.
Probleem lag volgens Itho bij de thermostaat waarbij de monteur uit voorzorg de themostaat verving van de laatste boiler.
Nu vandaag 29-6-2014 is deze weer stuk.
Mijn Garantie is nog niet verlopen maar ik ben al aan mijn 4 de boiler toe.(1 jaar en 9 maanden)
Waar gaat dit naar toe moet ik om de 6 maanden een nieuwe kopen?
Graag zou ik een reactie van ITHO willen hebben waarom dit zomaar stuk kan gaan na 6 maanden.

Sherlook
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:36

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door Sherlook »

Drie jaar na aanschaf van 5 liter close in boiler van Daalderop een enorme lekkage. Ongemerkt was het water in de gipsen muur achter het keukenblok getrokken. Kennelijk was het boilervat kapot en dat gebeurt dus heel vaak. Wat een ellende. Daalderop stuurde wel na mijn klacht zonder verdere discussie een nieuwe. De garantie voor het lekken van het boilervat is 5 jaar (overige problemen 2 jaar).
Maar nu valt op: ik kreeg niet de plintboiler met een verwarmingselement van 2200Watt, maar een van 1500Watt. Op de site van Daalderop wordt duidelijk waarom. De 2200Watt-uitvoering is niet meer leverbaar. Kennelijk kon het materiaal dat hogere vermogen niet aan.
Vanavond kunststoffen strips achter het keukenblok bevestigd, zodat het water nooit meer ongemerkt naar achteren kan. Bij nieuwe lekkage komt het nu hopelijk naar voren, zodat we de lekkerij in ieder geval sneller merken.

RiaHa
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2014 15:47

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door RiaHa »

Ook ik heb een Itho Daalderop 5L plintmodel, om eerlijk te zijn al mijn 3de binnen 1 jaar.
De 1ste ging kapot na 2 maanden, vlgs Daalderop omdat het een verouderd type was die de Keukenleverancier Mandenmakers had geïnstalleerd. Nu 9 maanden later heb ik kortsluiting in de 2de en is vandaag de 3de geplaatst onder garantie. Nu gaf de monteur aan dat hij mij moest adviseren een kalkfilter aan te schaffen want dat heeft onderzoek door Itho Daalderop uitgewezen dat de problemen dan verholpen zijn. Ik heb hem geadviseerd het filter te plaatsen vanuit Itho Daalderop aangezien er 2 jaar garantie op de boiler zit en hun er voordeel mee hebben als de boiler langer leeft dan 2 tot 9 maanden. Maar bij Itho Daalderop zijn ze van mening dat dat de omgekeerde wereld is, niet ik als consument behoor een deugelijk werkend apparaat van hen te ontvangen voor mijn investering maar ik moet betalen om profijt van hun onderzoek te hebben. Bijzondere werkwijze....

Carolief
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2015 10:12

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door Carolief »

Wij hebben een half jaar geleden een huis gekocht met daarin een Daalderop close in boily. Deze is aangeschaft in november 2011. Echter in September 2012 is hij alweer vervangen. Nu is het dus 2 jaar en 4 maanden later en hij maakt kortsluiting. We hadden garantie gehad, als de vorige eigenaren hem hadden geregistreerd. Dat hebben ze niet gedaan en daarom wil Daalderop ons niet helpen.

Aangezien in de wet staat dat je recht hebt op een redelijk product en daar ook een redelijke levenstermijn van mag verwachten vind ik dit een hele slechte zaak. Een boiler van zo'n 500 euro moet toch wel een aantal jaar mee kunnen gaan zou ik zeggen? Als ik het hier zo lees gaan ze niet langer mee dan 3 jaar... Een slechte zaak!

update 19-02-2015:
Daalderop wou bij wijze van coulance wel langskomen voor maximaal €200. Dit werd echt benadrukt. Maximaal €200. Dan zouden we hoogstwaarschijnlijk zelfs een nieuwe boiler krijgen die we konden registreren voor de 5 jaar garantie. Wij hadden geen zin om het aan te vechten dus besloten hier maar akkoord mee te gaan. Dan hebben we tenminste weer heet water uit de kraan.
De monteur is er vandaag en legt uit dat ze de oorzaak hebben gevonden voor de vele defecten; er moet een filter op de kraan. Dit kost nog eens €140 euro, en dus is de reparatie niet maximaal €200 maar €340 euro. Hierover is van te voren niets gemeld. Bovendien moet dit filter iedere 1700 liter vervangen worden (€80). Anders heb je geen garantie.

Als ik van te voren had geweten dat dit niet €200 maar €340 zou kosten dan had ik dit geld liever gestopt in de aanschaf van een echte Quooker. Daar lees ik dit soort verhalen niet over. Nu de monteur er was kostte het al €200 dus moesten we de €140 ook wel betalen. Wij voelen ons enorm opgelicht.

Daalderop is een verschrikkelijke firma waar ik nooit meer zaken mee wens te doen. Ik snap dat zij zelf ook balen dat ze producten hebben verkocht die zo snel stuk gaan maar nu laten ze hun eigen klanten opdraaien voor problemen die ze zelf veroorzaakt hebben. Zowel voor het stuk gaan van de (tweede!!) boiler als voor het werkend houden van de derde boiler!

robenadriana
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2015 02:56

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door robenadriana »

Ook bij ons is de tweede Boily overleden, de eerste was half weg gesmolten en gelukkig uitgevallen door kortsluiting, er hing al een behoorlijke brandlucht in de keuken. Deze is vervangen, en ook de tweede is veel tewarm geworden en gestopt ivm aardlek, Nu geen garantie meer, verteld wordt dat op reparatie en/of vervangen maar 1 jaar garantie is.
Ik heb het helemaal gehad met daalderop en groothandel floww-water, ik ga nu voor de "echte " qoocker.
Het gaat hier dus duidelijk om een ontwerp fout, een beetje goed bedrijf zou blij zijn met gemelde fouten, daar valt alleen maar van te leren, maar bij daalderop zijn ze heel hardleers.

JvWing
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 apr 2015 17:28

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door JvWing »

Hier nog een slachtoffer; Close-in Boily gekocht, heel blij mee. Tot nu, na 3,5 jaar: lekkende boiler. Vandaag 80 euro mogen afrekenen voor de diagnose dat de Boily overleden is.
Gezien de ervaringen op internet over de service van Daalderop weinig hoop op een goede afloop maar wie weet word ik positief verrast en dat zal ik dan ook delen. Zo niet dan zou ik bijna zeggen kunnen we de krachten niet bundelen?! Niemand rechtsbijstand geprobeerd?

Gr. Wingman

IDNL
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2015 09:39

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door IDNL »

Geachte JvWing,

In onze garantievoorwaarden staat omschreven dat bij lekkage van de boiler 5 jaar volledige garantie geldt. Ik raad u daarom ten zeerste aan contact op te nemen met mijn collega's van Floww op nummer 088-0041100. Ik heb reeds contact met hen gehad over uw melding op dit forum. ^MK

JvWing
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 apr 2015 17:28

Re: Daalderop plintboiler 5 liter

Ongelezen bericht door JvWing »

Beste IDNL,

Hartelijk dank voor uw bericht. Ik heb inmiddels een bevestiging van een reparatie-opdracht via Floww naar aanleiding van mijn melding/klacht bij Daalderop. De 5 jaar garantie waar u het over heeft geldt alleen bij uitbreiding van de garantie. Die heb ik destijds niet af kunnen sluiten omdat de installatie niet door een door Daalderop aangegeven installateur is gebeurd. Daarom kon ik deze via de site niet ingeven. Destijds heb ik daar over gebeld en het kwam er op neer dat "het wel goed zou komen". Ik ga er vanuit dat dat mij nu niet uitsluit van de garantie, gezien de eerdere toezegging.
Aangezien ik vorige week zelf al de diagnose heb laten stellen dat de boiler lek is (a 80 euro, bon is aanwezig) vraag ik me af wat de monteur precies komt doen en of een tweede diagnose ook in rekening gebracht wordt door de monteur. Dat zou ik onacceptabel vinden.

Ik zal morgen contact opnemen met Floww. Vooralsnog ga ik uit van een keurige afhandeling. Nogmaals dank voor uw reactie.

Gesloten