LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Defecte Zanussi droger

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
CHMVR
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mar 2011 09:28

Defecte Zanussi droger

Ongelezen bericht door CHMVR »

Onze Zanussi droger type ZTE285 geeft de geest na drieeneenhalf jaar! Het apparaat wordt in de zomer nauwelijks gebruikt! En dit in een gezin van twee personen.
Even op Google gekeken en dan vind je talloze klachten over Zanussi apparaten. Dit type apparaat (ZTE285) heeft een ontwerpfout want er zijn tientallen klachten over deze droger die plotseling net buiten de garantie termijn totaal stilvalt. Blijkbaar geeft een voedings-IC op de printplaat de geest.
Laatst gewijzigd door CHMVR op 08 aug 2014 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Defecte Zanussi droger

Ongelezen bericht door riddert »

CHMVR schreef:Onze Zanussi droger type ZTE285 geeft de geest na drieeneenhalf jaar! Het apparaat wordt in de zomer nauwelijks gebruikt! En dit in een gezin van twee personen.
Even op Google gekeken en dan vind je talloze klachten over Zanussi apparaten. Dit type apparaat (ZTE285) heeft een ontwerpfout want er zijn tientallen klachten over deze droger die plotseling net buiten de garantie termijn totaal stilvalt. Blijkbaar begeeft een voedings-IC op de printplaat de geest.
In plaats van te googlen zou ik er even een monteur naar laten kijken wat er aan de hand is. Misschien is het een kleinigheidje.

CHMVR
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mar 2011 09:28

Re: Defecte Zanussi droger

Ongelezen bericht door CHMVR »

Ik ben zelf technisch redelijk goed onderlegd en repareer nagenoeg alles zelf. Maar waar ik over val is dat een droger al na 3,5 jaar de geest geeft en ik blijkbaar niet de enige ben die daar last van heeft.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Defecte Zanussi droger

Ongelezen bericht door berndv »

Zou inderdaad niet mogen, maar zoals je zelf aan geeft betreft het hier een ontwerpfout die pas na lange tijd naar voren komt. Kan gebeuren en zal niet bewust door hen ingebouwd zijn. Vervelend, maar hoe gaat zanussi dit oplossen, dat is waar een fabrikant een verschil in kan maken.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Defecte Zanussi droger

Ongelezen bericht door eleven »

Blijkbaar begeeft een voedings-IC op de printplaat de geest.
Hoe heb je dit dan geconstateerd?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Defecte Zanussi droger

Ongelezen bericht door olaf79 »

berndv schreef:Zou inderdaad niet mogen, maar zoals je zelf aan geeft betreft het hier een ontwerpfout die pas na lange tijd naar voren komt. Kan gebeuren en zal niet bewust door hen ingebouwd zijn. Vervelend, maar hoe gaat zanussi dit oplossen, dat is waar een fabrikant een verschil in kan maken.
Of het bewust is ingebouwd weet ik niet. Het is wel bekend dat sommige producten wel heel vaak net buiten garantie kapot gaan. Je zou toch bijna denken dat...

3,5 jaar is voor een droger wel erg kort inderdaad. Ik adviseer TS om bij / via de verkoper kostenloze reparatie of vervanging te vragen.

Arve Omic
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2014 16:47

Re: Defecte Zanussi droger

Ongelezen bericht door Arve Omic »

TS Heeft gelijk. Ook mijn Zanussi droger met hetzelfde typenummer is er nu na nog geen 4 jaar mee gestopt. Op andere sites regent het dezelfde klachten over deze droger. Ik heb een contactformulier van Zanussi ingevuld en wacht even op hun voorstel.

CHMVR
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mar 2011 09:28

Re: Defecte Zanussi droger

Ongelezen bericht door CHMVR »

Dergelijke onzin heb ik nog nooit gehoord!
Je mag van elk apparaat verwachten dat het een bepaalde tijd meegaat en die tijd is duidelijk veel langer dan de garantie die je op een apparaat krijgt.
Voor een simpele wasdroger is een economische levensduur van 10-15 jaar helemaal niet overdreven. ( mijn vorige droger een Wirhlpool heeft ruim 20 jaar gedraaid en is twee keer defect gegaan dat heb ik zelf gerepareerd voor minder dan € 25,00 per keer).
Maar morgen 19-08-2014 komt de monteur van Zanussi een gratis diagnose maken om te zien wat er aan de hand is. Als de bewuste print defect is wordt deze gratis vervangen, alleen de voorrijkosten en het uurtarief moet ik dan betalen als ik besluit om de print te laten vervangen. En dat bedrag beloopt al snel een kleine € 100,00 en dat vind ik veel geld voor een apparaat dat ik voor €325,00 heb gekocht.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Defecte Zanussi droger

Ongelezen bericht door eleven »

snuffel1 schreef:Zanussi is niet echt een topmerk, daar is de prijs ook naar. Ts heeft er 3,5 jaar "plezier" van gehad dus kan er van een fabrieksfout geen sprake zijn want die was er direct wel uit gekomen. Sec gezien valt de droger al 1,5 jaar buiten de garantie is economisch afgeschreven dus alle vervolg reparaties komen voor de koper.
Hier is en niet echt topmerk Zanussi wasmachine al 14 jaar aan draaien, dus waar heb je in godsnaam je wijsheid gekocht. :twisted:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Defecte Zanussi droger

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Afkloppen mijn zanussi condens was in juni 17 jr,oke wordt niet hele jr gebruikt,zomers droogt het op zolder waar je bijstaat,zegt dat hij vd 17 jr 11 je volledig Draaid,nog niet klagen..
23 jr geleden kreeg mijn man de oude zanussi wasmachine van zijn zus,hij ging op zich zelf ding was 7 jr oud en ze wilde nw,hij heeft bij ons nog 8 je goed gedraaid...

Dan feit over de vroegere kwaliteit en nu weet niet of dit off topic is of niet,maar...
Vroeger was het kwaliteit,er is pas een programma op tv geweest!! Was helemaal uitgezocht fabrikanten zeiden het ook gewoon( verborgen camera) dat apparatuur tegenwoordig gemaakt worden op levens duur van 5 jr!!!!
Nu ligt het er ook aan,uit wat je gezin bestaat,ik heb een bad Vibe na de zanussi met wasmachines om de drie jr bingo..en zijn we nog samen :shock: behandel ding goed...slechte vibraties...
Afkloppen...dus ik kijk niet meer naar duur of goedkoop,alle soorten al gehad..

Maar goed weet niet of het terug te googlen is dat programma..
Maar gaan er dus vanuit 5 jr zou draaid economie

Weer terug kapotte zanussi
Als het erkent veel voorkomend probleem is wat zegt zanussi?of nog geen contact gehad? Misschien coulance??

Als u kunt aantonen dat het zoveel raak is...dan zou ik zeker coulance vragen!!eissen

CHMVR
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mar 2011 09:28

Re: Defecte Zanussi droger

Ongelezen bericht door CHMVR »

Onze Zanussi droger type ZTE285 is vanmorgen gerepareerd, het was inderdaad de voeding op de print die het begeven had, het grote probleem van deze serie, het is dus gewoon een ontwerp fout van Zanussi.
Voor de diagnose had de monteur nog geen 2 seconde nodig, op de vraag wat is het probleem met als antwoord, "helemaal dood" was het voor hem al duidelijk.
Daarom wordt als service de print assy gratis geleverd. Maar de voorrij kosten plus arbeidstijd samen ruim €100,00 die moet dus zelf betalen. Zo wordt dus de fout van Zanussi afgewenteld op de consument.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Defecte Zanussi droger

Ongelezen bericht door prem »

CHMVR schreef:Dergelijke onzin heb ik nog nooit gehoord!
Je mag van elk apparaat verwachten dat het een bepaalde tijd meegaat en die tijd is duidelijk veel langer dan de garantie die je op een apparaat krijgt.
t.
Het is wel zo, Zanussi is een soort Fiat, niet te veel van verwachten....ze gaan wel mee maar niet zonder probleempjes.
Je betaalt 325 euro en dan wil je nog gratis reparatie na 3,5 jaar.
Pff erg hoor te werken in deze branch.

CHMVR
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mar 2011 09:28

Re: Defecte Zanussi droger

Ongelezen bericht door CHMVR »

Als elk probleempje je ruim € 100,00 kost om het op te lossen, loopt het toch snel uit de hand denk ik.
En dat zijn de kosten die je al moet maken zonder dat de defecte onderdelen in rekening worden gebracht!
Want zo'n voedings-assy kost € 97,00 ex btw.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Defecte Zanussi droger

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik heb in die tijd nog 1099 voor condens betaald,vond toen geen goed merk...

Weet niet hoe. Het nu is...??
Ik vind wel als het erkent probleem is enige coulance zou kunnen,bv wel voorrijkosten maar niet vervangende matriaal?

Ik leesnu dat. Dit coulance kosten zijn,oke nou prima netjes dan...100 euro idd geen nw voor

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Defecte Zanussi droger

Ongelezen bericht door olaf79 »

snuffel1 schreef:De droger is onder coulance hersteld, oké kost 100 euro aan voorrij en arbeid maar toch voor dat bedrag koop je geen nieuwe.
Coulance is een mooi woord om onder je verplichtingen uit te komen. Het is klaarblijkelijk een erkent fabricagefout. Gratis reparatie was dus de enige goede oplossing geweest. Het defect zat immers al in de machine tijdens de levering. En of je nou 350 of 1350 betaald, je koopt een product zonder defecten.

mh73

Re: Defecte Zanussi droger

Ongelezen bericht door mh73 »

Wij moesten € 252 betalen. Later door veel te zeuren de helft terug gekregen. Ik had er al een topic over geopend.

https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 8&t=139509

Meer klachten staan hier: http://www.kieskeurig.nl/wasdroger/prod ... 85/reviews

MMtje
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 aug 2015 16:00

Re: Defecte Zanussi droger

Ongelezen bericht door MMtje »

Ook hier eenzelfde klacht, al lijkt mijne het iets langer uitgehouden te hebben, 5 jaar.
Volgens de non conformiteit zou je een deel van de kosten betaald kunnen krijgen van de verkoper.
Mijne komt van BCC en ik zou ze kunnen benaderen voor reparatie. Op hun site staat dat je 2 jaar kosteloos reparatie mag verwachten, maar daarna komt het verhaal al weer op de extra verzekering. Onzin.

Ik heb in het verleden problemen gehad met mijn Siemens droger van 5 1/4 jaar oud. Ik heb de verkoper aangesproken op zijn verantwoordelijkheid en de kosten voorgelegd van 285 euro die opgegeven waren door Siemens voor de reparatie. Ik had met mijn stomme kop eerst Siemens zelf gebeld maar ze niet laten repareren, daar ik de kosten voor reparatie voor een droger van 400-500 euro veel te gek vond. Uiteindelijk met een verrekensom van 5.25/8 (jaar) heb ik 100 euro vergoed gekregen. Deze heb ik gebruikt om een nieuwe aan te schaffen. De Zanussie ZTE285.

Ik zou dus de BCC kunnen aanspreken. Die gaan mij naast de kosten voor reparatie ook voorrijkosten ed in rekening brengen. En daar krijg ik dan weer een deel van terug. Dat ga ik niet doen, aangezien ik op internet dit tegenkwam : http://www.youfixit.eu/nl/Electrolux_AE ... droger.htm
voor 49 euro wordt het gerepareerd en als het niet gerepareerd kan worden kost het me hooguit 20 euro als ik het onderdeel terug wil. Dit is zeker minder geld dan wat ik uit moet geven als ik het via BCC regel en daarna het getouwtrek om het geld.

CHMVR
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mar 2011 09:28

Re: Defecte Zanussi droger

Ongelezen bericht door CHMVR »

Laat eens weten hoe het afloopt.
Mijn machine is gratis gerepareerd maar wel € 100,00 voorrijkosten!
Ik vind het nog steeds belachelijk, constructiefouten afwentelen over de rug van klanten.
RESULTAAT: Zanussi /AEG of Electrolux komen er bij mij niet meer in.

MMtje
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 aug 2015 16:00

Re: Defecte Zanussi droger

Ongelezen bericht door MMtje »

Tja ik had het ook met Siemens dus.. daar zou ik dus 285 euro voor hebben moeten neerleggen. Het lijkt wel een algemeen ding tegenwoordig.. niks gaat te lang mee, zodat je weer een nieuwe moet kopen..

Gesloten