Doa vloerpoetsmachine bij VoordeelVanger meteen defect: retourneren kan niet zomaar

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Pietvwi
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2017 12:24

Doa vloerpoetsmachine bij VoordeelVanger meteen defect: retourneren kan niet zomaar

Ongelezen bericht door Pietvwi »

De bij Voordeelvanger aangeschafte vloerpoets machine na ontvangst in elkaar gezet en waterreservoir gevuld en de bij de eerste poging bleek de water sproeier niet te functioneren een DOA dus.
Contact opgenomen met Voordeelvanger en netjes aangegeven dat het ding defect is. Reactie Voordeelvanger…… maak een filmpje van het defect????? En stuur dit op!
Mij reactie was hoe moet ik laten zien dat er geen water uitkomt WAT EEN ONZIN!
Reactie Voordeelvanger was :
Om in aanmerking te komen voor een nieuw artikel of een gratis retouradres hebben wij echt bewijs nodig van het defect.

Inderdaad is het voldoende om te laten zien op het filmpje dat de sprayfunctie het niet doet en er geen water uit komt.

Er wordt dus een voorwaarde gekoppeld aan het wettelijk recht om binnen 7 dagen te retourneren! Ik heb dan maar een filmpje gemaakt onder protest! Als nu weer een nieuwe voorwaarde gekoppeld wordt aan het überhaupt kunnen retourneren zal ik rechtsbijstand inschakelen.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Doa vloerpoetsmachine bij VoordeelVanger meteen defect: retourneren kan niet zomaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

Klinkt als een klok/klepel-verhaal.

Je beroept je op het wettelijke herroepingsrecht (wat overigens 14 dagen is), maar je doet dat vanwege een defect. Het spoor wat naar reparatie of vervanging leidt, is natuurlijk een heel ander spoor dan gebruik maken van je herroepingsrecht. Jij beroept je op het een, maar cliënt de rechten van het ander. Zo werkt het niet natuurlijk.

Als jij stelt dat het ding kapot is, is het niet meer dan logisch dat ze daar in ieder geval iets van bewijs van willen zien. Niet zo moeilijk doen, gewoon meewerken, des te sneller heb je een werkende.

Gesloten