LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Douwe Egbert koffiezet-apparaat

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
berna
Berichten: 154
Lid geworden op: 29 sep 2005 21:37

Douwe Egbert koffiezet-apparaat

Ongelezen bericht door berna »

We kochten na ruim 20 jaar gebruik van onze Douwe Egberts excellent 10 koffiezet-apparaat een nieuwe, omdat de onze defect was. Omdat we heel goede ervaring hadden met dit koffiezet-apparaat hebben we een nieuwe gekocht van hetzelfde type. Ruim 200 Euro kost een dergelijk simpel koffiezet-apparaat. Helaas was de pret er gauw af. Men heeft de deksel van de kan gewijzigd, omdat er zonodig een lek-stop op de filter gemaakt moest worden. Men heeft het deksel zo gemaakt dat deze aan de buitenkant van de kan ligt. Bij de oude kan zat het deksel binnenin de kan. Door de nieuwe constructie spuit het water (bij het vullen van het apparaat) of de koffie (bij het uitschenken van de koffie) er aan alle kanten omheen. Als je een beetje te hard schenkt kan de vloeistof niet snel genoeg door de schenktuit met als gevolg dat het allemaal rond het deksel naar buiten sproeit. Het wordt één grote kliederbende. De oude kan had hier beslist geen last van. Toen ik e.e.a. aankaartte bij Douwe Egberts kreeg ik te horen dat het een gebruikersfout was en dat men er niets aan kon / ging doen. Ze hadden het bij hen ook geprobeerd, en ze hadden er geen last mee. Op mijn vraag om dan die kan naar mij op te sturen kreeg ik het antwoord dat ik deze maar op moest komen halen, want ze versturen niets!! Dan moest ik dus 100 km naar Joure en 100 km terug. Met de post kost het 6.75 Euro. Kortom Douwe Egberts is op geen enkele manier bereid om dit probleem op te lossen.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Douwe Egbert koffiezet-apparaat

Ongelezen bericht door dhc »

Door de nieuwe constructie spuit het water (bij het vullen van het apparaat) of de koffie (bij het uitschenken van de koffie) er aan alle kanten omheen.
Langzamer vullen en uitschenken?

SuzanneQ
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 jan 2012 12:32

Re: Douwe Egbert koffiezet-apparaat

Ongelezen bericht door SuzanneQ »

6,75 betalen of langzamer schenken. Meer keuzes heeft u niet, gok ik.

zusjej21
Berichten: 171
Lid geworden op: 19 okt 2011 22:11

Re: Douwe Egbert koffiezet-apparaat

Ongelezen bericht door zusjej21 »

Gewoon kwestie van wennen.

sanseveria
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mar 2012 11:22

Re: Douwe Egbert koffiezet-apparaat

Ongelezen bericht door sanseveria »

Ik til bij het vullen van het koffiezetapparaat het deksel een klein beetje op met mijn duim en heb dan geen problemen met kliederen.

berna
Berichten: 154
Lid geworden op: 29 sep 2005 21:37

Re: Douwe Egbert koffiezet-apparaat

Ongelezen bericht door berna »

Langzamer uitschenken, dat kan, maar wat mij stoort is dat we 20 jaar verder zijn, en dat men een ontwerp maakt dat qua comfort gewoon achteruit gegaan is.
Ik wil best die verzendkosten betalen, das geen enkel probleem, maar ze willen het gewoon niet opsturen. Gewoon wennen?? minder comfort went niet, en geklieder al helemaal niet. Ik kocht pas een nieuwe theepot voor drie Euro bij de Blokker en daar kan ik net zo hard mee schenken als ik wil, zonder dat het een smeerboel wordt. Dat mag ik van een apparaatvan 200 euro toch ook verwachten? Er zijn dus meer mensen die er last van hebben, want die kennen het truukje, idd het deksel een beetje optillen, maar ik vind dat geen oplossing, ik wil gewoon kunnen schenken zonder daar bij na te moeten denken welke handelingen ik allemaal moet doen om niet te kliederen. Ik heb Douwe Egberts ook gevraagd om mij dan een oud type kan op te sturen, die lekstop heb ik niet nodig, maar ook dat wil men niet doen.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Douwe Egbert koffiezet-apparaat

Ongelezen bericht door dhc »

Zeuren om het zeuren dus.....

Hollandser kan bijna niet....

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Douwe Egbert koffiezet-apparaat

Ongelezen bericht door witte angora »

Het oude apparaat was kapot, die kan toch niet? Wat heb je daarmee gedaan dan?

En ja, ik mag dan een Philips hebben, ik moet met vullen ook even het deksel omhoog lichten, niks mis mee.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Douwe Egbert koffiezet-apparaat

Ongelezen bericht door VioletPrue »

berna schreef:Langzamer uitschenken, dat kan, maar wat mij stoort is dat we 20 jaar verder zijn, en dat men een ontwerp maakt dat qua comfort gewoon achteruit gegaan is.
Ik wil best die verzendkosten betalen, das geen enkel probleem, maar ze willen het gewoon niet opsturen. Gewoon wennen?? minder comfort went niet, en geklieder al helemaal niet. Ik kocht pas een nieuwe theepot voor drie Euro bij de Blokker en daar kan ik net zo hard mee schenken als ik wil, zonder dat het een smeerboel wordt. Dat mag ik van een apparaatvan 200 euro toch ook verwachten? Er zijn dus meer mensen die er last van hebben, want die kennen het truukje, idd het deksel een beetje optillen, maar ik vind dat geen oplossing, ik wil gewoon kunnen schenken zonder daar bij na te moeten denken welke handelingen ik allemaal moet doen om niet te kliederen. Ik heb Douwe Egberts ook gevraagd om mij dan een oud type kan op te sturen, die lekstop heb ik niet nodig, maar ook dat wil men niet doen.
Als u de koffie in uw kopje schenkt, let u dan wel op dat op tijd ophoudt met schenken zodat uw kopje niet overloopt?
Of doet u dat ook zonder daar bij na te denken?
Het is vrij standaard om met de duim de klep een klein stukje omhoog te wippen.
Het is geen onoverkomelijk probleem dit en ook geen teruggang in comfort.
Inderdaad een beetje zeuren om het zeuren.
Jammer.

berna
Berichten: 154
Lid geworden op: 29 sep 2005 21:37

Re: Douwe Egbert koffiezet-apparaat

Ongelezen bericht door berna »

Beste Violet,
Volgens mij mag ik -net als u- zelf bepalen wat ik terug-gang in comfort vind, en vergeleken met mijn oude apparaat is dit een teruggang, dat lijkt mij duidelijk.
Het lijkt mij beslist geen gezeur als je er van uitgaat dat je nieuwe apparaat minimaal hetzelfde comfort biedt als het oude apparaat.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Douwe Egbert koffiezet-apparaat

Ongelezen bericht door VioletPrue »

berna schreef:Beste Violet,
Volgens mij mag ik -net als u- zelf bepalen wat ik terug-gang in comfort vind, en vergeleken met mijn oude apparaat is dit een teruggang, dat lijkt mij duidelijk.
Het lijkt mij beslist geen gezeur als je er van uitgaat dat je nieuwe apparaat minimaal hetzelfde comfort biedt als het oude apparaat.
Daarom moet een mens ook goed kijken voor hij/zij een duur nieuw apparaat koopt.
Kan dit apparaat wat ik wil?
Is het handig?
Daar kan DE niets aan doen hoor, da's uw taak!
Bekijk het eens anders, u heeft al 20 jaar geen nieuw koffiezetapparaat meer gekocht, dus u weet misschien niet zo goed wat tegenwoordig wel en niet standaard is?
Uiteraard mag u zelf bepalen wat u vindt, maar ik vind het behoorlijk spijkers op laag water zoeken.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Douwe Egbert koffiezet-apparaat

Ongelezen bericht door Chocomelk »

VioletPrue schreef: Daarom moet een mens ook goed kijken voor hij/zij een duur nieuw apparaat koopt.
Kan dit apparaat wat ik wil?
Is het handig?
Daar kan DE niets aan doen hoor, da's uw taak!
Bekijk het eens anders, u heeft al 20 jaar geen nieuw koffiezetapparaat meer gekocht, dus u weet misschien niet zo goed wat tegenwoordig wel en niet standaard is?
Uiteraard mag u zelf bepalen wat u vindt, maar ik vind het behoorlijk spijkers op laag water zoeken.
Klopt.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Douwe Egbert koffiezet-apparaat

Ongelezen bericht door tenormin »

Berna, ik lees dat u schrijft dat ze niets versturen. Op hun site schrijven ze toch anders. Maar is er geen winkel dichter bij U in de buurt, waar ze spaarzegels ruilen voor artikelen? Daar moet men toch, lijkt mij dan, losse onderdelen kunnen regelen zoals een koffiepot? Moet heel eerlijk zeggen dat ook ik, me het niet eens realiserend, het deksel een beetje met mijn duim optil. Tja, ook een jarenlange gewoonte.

kosmo
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2012 21:39

Re: Douwe Egbert koffiezet-apparaat

Ongelezen bericht door kosmo »

Hallo Berna,
Ik vindt dat je groot gelijk heb, je mag van een aparaat verwachten dat ie minimaal datgene kan wat de voorganger ook kon. Wat die ene....aangeeft dat je dat eerst moet onderzoeken voordat je een apparaat koopt lijkt me een beetje lastig, maar ja. Het deksel moeten optillen lijkt mij geen fijne oplossing, maar zoals anderen schrijven vinden die het normaal. Ik vindt het wel een beetje kort door de bocht dat ze niets op willen sturen, je kunt toch ook via internet dingen bestellen, die sturen ze toch ook op??

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Douwe Egbert koffiezet-apparaat

Ongelezen bericht door GJvdZ »

kosmo schreef:Hallo Berna,
Ik vindt dat je groot gelijk heb, je mag van een aparaat verwachten dat ie minimaal datgene kan wat de voorganger ook kon. Wat die ene....aangeeft dat je dat eerst moet onderzoeken voordat je een apparaat koopt lijkt me een beetje lastig, maar ja. Het deksel moeten optillen lijkt mij geen fijne oplossing, maar zoals anderen schrijven vinden die het normaal. Ik vindt het wel een beetje kort door de bocht dat ze niets op willen sturen, je kunt toch ook via internet dingen bestellen, die sturen ze toch ook op??
Je moet helemaal niets verwachten. Het is ook onzin om te denken dat een apparaat van nu een opvolger is van een oud ding van 20 jaar geleden. In de tussentijd zijn er al tig vervangende apparaten geweest. Aannemen dat dingen hetzelfde zijn zit in je hoofd, maar niet in de werkelijkheid. Assumption is the mother of all **** ups zoals de Engelsen zeggen.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Douwe Egbert koffiezet-apparaat

Ongelezen bericht door VioletPrue »

kosmo schreef:Hallo Berna,
Ik vindt dat je groot gelijk heb, je mag van een aparaat verwachten dat ie minimaal datgene kan wat de voorganger ook kon. Wat die ene....aangeeft dat je dat eerst moet onderzoeken voordat je een apparaat koopt lijkt me een beetje lastig, maar ja. Het deksel moeten optillen lijkt mij geen fijne oplossing, maar zoals anderen schrijven vinden die het normaal. Ik vindt het wel een beetje kort door de bocht dat ze niets op willen sturen, je kunt toch ook via internet dingen bestellen, die sturen ze toch ook op??
Een beetje lastig om voor je iets koopt te kijken of het aan je verwachtingen voldoet?
Dat lijkt mij niet meer dan logisch.
Als u behgang koopt, kijkt u toch ook eerst of u het mooi vindt?
Of kijkt u niet, plakt het op de muur en gaat u daarna de Gamma bellen omdat ze lelijk behang verkopen?
Als u een vakantie boekt, kijkt u toch ook naar welk land u wilt, welke plaatsjes u leuk lijken en wat voor accomodatie u aanspraakt?
U gaat u blindelings boeken met het risico om 3 weken in Siberië uit te komen?
Het lijkt mij heel logisch om voor je geld uitgeeft, te kijken waaraan je het uitgeeft.
Ik doe dat wel, mijn geld is niet van elastiek.

Gesloten