Dyson houdt ons maanden aan het lijntje, wie heeft nog meer deze ervaring?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Leo Geduld
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2022 23:53

Dyson houdt ons maanden aan het lijntje, wie heeft nog meer deze ervaring?

Ongelezen bericht door Leo Geduld »

Herkenbaar wat ik op enkele topics tegenkom over het niet nakomen van afspraken bij Dyson, maar het kan helaas erger...

Wij wachten deze maand meegerekend 6 maanden op de nieuwe Dyson ter vervanging van onze V11. Vele telefoontjes, toezeggingen, bevestigingen en geduld verder... Geen track & trace, geen nieuwe stofzuiger. Omdat het zo vaak mis ging werden betere alternatieven aangeboden, zoals de Outsize en de V12 Slim (ook werd een keer een bericht gestuurd dat we de V17? zouden krijgen als upgrade, dat model moet nog uitkomen volgens mij) werd ons per mail aangeboden na maanden wachten). Op dat moment denk je (na frustraties van loze toezeggingen qua levering) nou wat netjes, maar al snel ontdek je een patroon. Deze upgrades worden ook niet geleverd.

Want als we al bericht kregen, dan was het net weer uit voorraad. De 'grap' is dat het niet uitmaakt wat je kiest (als je een keuze kan maken), het is altijd toch niet meer op voorraad. Zo kozen wij voor de Outsize waar we op een andere forum lazen dat een andere gedupeerde in dezelfde periode voor de V12 koos en we kregen beiden de melding dat het product niet meer op voorraad bleek te zijn.

Ook bijzonder was dat op dat moment op de website van Dyson desbetreffende producten wel op voorraad waren (kun je zelf zien wat wel en wat niet op voorraad is) als je nieuw zou bestellen. Dus daaraan gerefereerd. En als oplossing aangeboden dat we dan op hun website de stofzuiger nieuw wilden bestellen, zodat Dyson de factuur kon crediteren. Maar dat kan dus niet omdat...
Dyson twee magazijnen aanhoudt om nieuwe producten uit te leveren. Apart?

Magazijn 1: nieuwe producten worden uitgeleverd als er een nieuwe bestelling wordt gedaan.
Magazijn 2: nieuwe producten worden uitgeleverd aan klanten die hun defecte producten dienen om te ruilen.
En in magazijn 2 lijkt het wel of er geen voorraad wordt aangehouden gezien de vele klachten.
En ze werken niet mee door uit magazijn 1 te leveren en dan de factuur te crediteren (komt op hetzelfde neer, het wordt gratis geleverd).

Schokkend, zeker omdat de magazijnen bewust?) niet met elkaar in contact staan. Bestel je nieuw, dan heb je binnen een paar dagen de stofzuiger binnen en krijg je een nieuwe vanuit de garantie en hun toezegging, dan kun je zoals in ons geval een half jaar aan het lijntje worden gehouden.

Ter onderbouwing uit een schriftelijke reactie van Dyson:
'Hartelijk dank voor de terugkoppeling en onze excuses voor de vertraging. Wegens een tekort aan voorraad duren de omruilingen momenteel ook langer dan gebruikelijk. Wij begrijpen dat dit frustratie met zich mee brengt en willen ons excuseren voor het ongemak.
Begrijp alsjeblieft dat het magazijn voor nieuwe aankopen en vervangende apparaten niets met elkaar te maken hebben en volledig afzonderlijk werken. Wij doen er alles aan om de omruiling zo spoedig mogelijk plaats te laten vinden en u zult bericht krijgen zodra de nieuwe machine naar u onderweg is. Wij hebben uw dossier nogmaals geëscaleerd bij de administratieve afdeling om te bekijken of er eventuele updates zijn.' Tja, apart verhaal van de magazijnen, maar ook apart: 'duren de omruilingen momenteel ook langer dan gebruikelijk'. Het is geen week, geen maand, maar maanden... Maak een uitzondering en lever alsnog vanuit het andere magazijn...

De klantenservice staat veelal correct te woord en bieden netjes hun excuses aan (1x is tegen mijn vrouw gezegd dat ze niet meer hoefde te bellen, ze zou vanzelf de stofzuiger tegemoet zien, na 2 maanden radiostilte heb ik de correspondentie overgenomen). Maar goed, hoe geloofwaardig kun je nog zijn als zelfs interne escalaties blijkbaar niet werken als iemand bijna een half jaar moet wachten...

Omdat onze Dyson niet te gebruiken is, hebben we onze backup V6 moeten gebruiken, maar die heeft ook de geest gegeven. Niet vreemd, een oudje en niet geschikt voor een heel huis. Die mogen ze ook meteen meenemen wanneer we de nieuwe stofzuiger ontvangen. Tegen die tijd zal het wel een Dyson V20 zijn? Maar zonder gekheid, ik ben mijn geduld kwijt nu wel kwijt.

Maanden lang beloftes doen en niet nakomen kan gewoon niet. Destijds werd niet over leveringsproblemen gesproken, sterker binnen 5 dagen en de track & trace even in de gaten houden. Toen er in latere fase werd gesproken over wat leveringsproblemen werden juist upgrades aangeboden als alternatief die wel geleverd konden worden. Om vervolgens daarop terug te komen zodra de bestelling genoteerd stond. Ik kon zien wat jullie wel en niet op voorraad hadden op jullie website, was toen niet bewust van jullie 2 magazijnen aanpak (alleen inzage in jullie magazijn nieuwe aankopen, jammer).

Tip aan Dyson: stop met de onzin van twee magazijnen met de enorme verschillen in wachttijden. En laat zien dat Dyson ook een gentlemen kan zijn door even prioriteit te geven aan schrijnende gevallen. Ik hoop uiteraard dat wij daar dan ook tussen zitten.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dyson houdt ons maanden aan het lijntje, wie heeft nog meer deze ervaring?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik had allang mijn geld teruggevraagd.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Dyson houdt ons maanden aan het lijntje, wie heeft nog meer deze ervaring?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Na 6 maanden tijd is het tijd om de koop te ontbinden (www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overee ... beeindigen) en je geld terug te vragen.

Als hun je geld niet terug geven, neem contact op met www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Dyson houdt ons maanden aan het lijntje, wie heeft nog meer deze ervaring?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gelukkig zijn de problemen bij Dyson maar "tijdelijk", aldus dit hulpartikel uit september 2020:

https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/d ... problemen/

blixem
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 feb 2018 13:44

Re: Dyson houdt ons maanden aan het lijntje, wie heeft nog meer deze ervaring?

Ongelezen bericht door blixem »

Dyson, ik krijg al een zenuwinzinking bij het zien van de naam. Ik heb zelfs een dossier van ze opgemaakt wat er allemaal gebeurd is met alle valse beloftes, leugens en vage en/of standaard antwoorden en excuses. En dit nog alleen al om je bestelde producten geleverd te krijgen.
Je moet er niet toch niet aan denken dat iets gerepareerd moet worden bij hen. Dan moet je wel bij voorbaat een advocaat, een psychiater en een mental coach en minimaal een pot valium hebben om dit te kunnen bewerkstelligen en doorstaan.
Ik raad een ieder aan, mijd DYSON als de pest. De klachten zijn nl niet incidenteel maar al jaren standaard . Lees de reviews maar eens door. Daarbij zijn de producten zijn helemaal niet zo geweldig, alleen super duur. Ik heb nog nooit zo'n slecht bedrijf getroffen!!!
Laatst gewijzigd door blixem op 09 jan 2022 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Dyson houdt ons maanden aan het lijntje, wie heeft nog meer deze ervaring?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het fenomeen zakloze stofzuiger heb ik sowieso nooit begrepen. Marketing?

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Dyson houdt ons maanden aan het lijntje, wie heeft nog meer deze ervaring?

Ongelezen bericht door Jablan »

Wat denk je van energiebesparing? Zonder stofzuigerzak is er minder vermogen nodig voor dezelfde zuigkracht. Inmiddels hebben alle bekende merken zo'n model in het assortiment, keuze genoeg.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dyson houdt ons maanden aan het lijntje, wie heeft nog meer deze ervaring?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar het is een waardeloos systeem.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Dyson houdt ons maanden aan het lijntje, wie heeft nog meer deze ervaring?

Ongelezen bericht door Jablan »

Wij hebben ze voor de toeristenaccommodaties gekocht en de schoonmaakploeg is er tevreden over. Wij ook, omdat de schoonmakers daarvoor nooit de stofzuigerzak verwisselen en deze apparaten wel na gebruik legen in een vuilniszak/container.

PascalD84
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2022 12:09

Re: Dyson houdt ons maanden aan het lijntje, wie heeft nog meer deze ervaring?

Ongelezen bericht door PascalD84 »

Hier helaas een vergelijkbare ervaring. Maar dan met een Cyclone V10 Animal.
Inmiddels wachten wij ruim een maand op een vervangend model.

Dyson doet zich voor als premium merk, maar is verre van dat. De service ver onder de maat. Nieuwe Dyson cyclone V10 steelstofzuiger gekocht waarvan de accu na 1x opladen stuk is gegaan. Wij zitten nu al ruim 4 weken zonder stofzuiger. 3x telefonisch contact gehad en 4x per mail. In de eerste gesprekken wordt er een spoedige omruiling beloofd. Maar nu kruipt Dyson in een verdedigende stand. "Dat het bedrijf het zo moeilijk heeft, met de voorraden crisis".

Onderstaande vragen heb ik meerdere Malen gesteld aan Dyson, maar hier willen ze niet inhoudelijk op reageren.

1 - Kunt u aangeven waarom er van deze telefonische afspraak wordt afgeweken?
(2 verschillende medewerkers in 2 verschillende gesprekken gaven aan dat de stofzuiger z.s.m. zou worden omgeruild door een op voorraad zijnde vervangend model. De Outsize is hierbij besproken, en was op het moment van de belofte ruim voorradig)

2 - Wat is de reden dat Dyson mij niet gelijk naar de leverancier (Cool Blue) terug heeft gestuurd, voor het terug brengen/omruiling van het apparaat. Eventueel voor een ander merk? Dyson houdt ons nu al bijna 4 week aan het lijntje met een beloofde omruiling. Terug gaan naar de leverancier is hierdoor geen optie meer omdat het omruil termijn inmiddels is verstreken.

U geeft aan dat we wereldwijde tekorten zorgen voor een lage voorraad. Kunt u aangeven:
3 - Wat de reden is dat er nog steeds reclames worden gemaakt op TV en Internet met vergelijkbare modellen? Die ook gewoon te bestellen zijn in de webshop?

4 - Waarom geeft Dyson voorrang aan nieuwe sales dan het oplossen van klant problemen?

5 - Wanneer kan ik een werkende stofzuiger verwachten?
Omdat jullie blijkbaar creatiever zijn in het ontwerpen van producten dan in het oplossen van een klankprobleem zal ik jullie hierbij helpen:
- Een refurbished model uit een andere serie ter overbrugging tot de definitieve oplossing?
- Geld terug?
- Upgrade naar een duurder model

Een aantal oplossingen die wat mij betreft bespreekbaar zijn.

Uitziende naar een inhoudelijke en constructieve reactie waarin vragen beantwoord worden. In jullie webshop kan ik nog steeds steelstofzuigers bestellen, dus blijkbaar is er voorraad. Graag denken in oplossingen. Ik verwacht niet een 3e excuus mail met uitgebreide uitleg waarom het zo lang duurt.


Helaas krijg ik van Dyson telkens het zelfde antwoord:

"Hartelijk dank voor uw email.

Wij begrijpen dat het lastig is om een tijdje zonder stofzuiger te zitten, daarom proberen wij het probleem zo spoedig mogelijk voor u op te lossen. Het lange wachten op een omruiling is natuurlijk niet de normale gang van zaken, maar zoals mijn collega u heeft uitgelegd, kampen wij momenteel met een uitzonderlijk probleem.

Wij hanteren twee voorraden; een voor verkoop en een voor omruilingen. Dyson moet blijven verkopen om in deze moeilijke tijden overeind te blijven. Maar natuurlijk willen we onze bestaande klanten niet verliezen of teleurstellen, dus moet er een moeilijk balans worden gemaakt tussen de twee voorraden. De voorraad voor omruiliingen wordt daarom ook regelmatig aangevuld met verkoop modellen uit naburige landen."

We blijven de situatie volgen en aanpassen terwijl deze zich ontwikkelt. Helaas kunnen we u nog steeds geen tijdsindicatie meegeven van hoe lang dat nog kan duren. Nogmaals onze excuses voor de opgelopen vertraging. Wij waarderen uw geduld."

Nou Dyson, mijn geduld is inmiddels op. Zeker na het lezen dat er meerdere mensen zijn in een vergelijkbare situatie die al veel langer duurt dan die van ons.

Zwartkate
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 mar 2006 15:41

Re: Dyson houdt ons maanden aan het lijntje, wie heeft nog meer deze ervaring?

Ongelezen bericht door Zwartkate »

Hier dezelfde ervaring maar dan met een Pure Cool&Humidify.
Het apparaat ging stuk. Opgestuurd naar hen en er werd gezegd dat er een nieuwe zou komen. En inderdaad, een email dat er problemen zijn in de toeleveringen, etc. daarna een mail ontvangen dat ze een B-keus konden opsturen of een ander model. Ik koos voor een ander model. En wie schetst mijn verbazing: ook niet te leveren vanwege toeleveringsproblemen. kortom, de service van Dyson is ver onder de maat. Eens een Dyson, nooit meer een Dyson.

Bram Bonnewel
Berichten: 142
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: Dyson houdt ons maanden aan het lijntje, wie heeft nog meer deze ervaring?

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

Hier een old school Nilfisk gekocht met 10 meter snoer.. Die werkt altijd. Onze Dyson is naar de milieustraat gegaan, dat was een dure hoop ellende.

rvjapio
Berichten: 994
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Dyson houdt ons maanden aan het lijntje, wie heeft nog meer deze ervaring?

Ongelezen bericht door rvjapio »

..zijn die ruim 2000 klachten dan echt aan al die kopers voorbij gegaan?
'Bestel rechtstreeks bij de maker', zo eindigt elke reclamespot van Dyson. Nou, dan weet je genoeg.

Ik hanteer een product als koopwaardig als de verkoper tenminste 70% positieve reviews heeft. Dyson haalt nog niet eens 40% op ruim 1700 klachten.

p.s. Mijn nieuwe zakloze stofzuiger van de Lidl werkt geweldig. Hij kost 50 euro en werd binnen twee dagen bezorgd.

Johnvgils
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jun 2023 17:26

Re: Dyson houdt ons maanden aan het lijntje, wie heeft nog meer deze ervaring?

Ongelezen bericht door Johnvgils »

Hier ook hetzelfde … nooit meer wat rechtstreeks bij Dyson bestellen. Geld terug doen ze niet, order annuleren ook niet. Oftewel overgeleverd aan Dyson. Die lollig doet op de app en vooral zegt maak je geen zorgen.

Drama!

erik hendriks
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2023 16:14

Re: Dyson houdt ons maanden aan het lijntje, wie heeft nog meer deze ervaring?

Ongelezen bericht door erik hendriks »

Ook wij worden gepiepeld door Dyson. Haarfohn voor 550 euro in november gekocht. Deze ligt nu al drie maanden ter vervanging bij Dyson. We bellen ongeveer twee maal per week, en mailen regelmatig. Het antwoord is steeds: er wordt aan gewerkt of binnenkoprt komt het. NOu nee dus. Vandaag het summum. We vroegen ons geld terug want in de winkel kun je het zo kopen. Volgens de klantenservice was het een oud apparaat en kon je net zomaar geld terugkrijgen. De waarde was volgens hem 150 euro!!. Je wordt hecht spuugzat van hoe men hier omgaat met klanten. Onze overweging om een stofzuiger van Dyson te kopen is bij deze natuurlijk overboord. Mogen wij Dyson nomineren voor de slechtste klantenservice van 2023???
Laatst gewijzigd door erik hendriks op 31 jul 2023 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Myrtle
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2023 19:57

Re: Dyson houdt ons maanden aan het lijntje, wie heeft nog meer deze ervaring?

Ongelezen bericht door Myrtle »

Hier ook slechte ervaringen met de klantenservice van Dyson. Ik had een stofzuiger gekocht. Ook meteen weer teruggestuurd, want om ‘m te bedienen moest je de ‘aan-knop’ steeds ingeduwd blijven houden. Dat had ik nergens bij de specificaties gezien anders had ik ‘m niet eens gekocht. Zuiger weer terug in de doos krijgen was zo ingewikkeld dat ik er een YouTube-filmpje bij nodig had, maar het lukte uiteindelijk toch. Retourformulier zat erbij en het kon gelukkig met PostNL weer terug. Ik heb schermopnames gemaakt van de info in de PostNL-app, dus ik heb het T&T nummer en ik kan zien wanneer de stofzuiger weer bij Dyson was. Geen berichtje gekregen dat ze de zending binnen hadden en ook geen geld teruggekregen. Na 10 dagen ging ik toch maar eens bellen. Aardige mevrouw aan de lijn gekregen. Met de info die ik had kon zij in het systeem zien dat de zending inderdaad was aangekomen. Dat ik geen reactie had gekregen was inmiddels standaard beleid zei ze. Ze hebben het te druk en binnen een maand hoefde ik sowieso niet op m’n geld te rekenen en langer was daar schijnbaar ook geen uitzondering. Ik shop ook online voor andere dingen bij bedrijven die het vast net zo druk hebben. Toch heb ik daar zelden problemen. Bij Dyson koop ik nooit meer iets maar ze zijn pas echt van me af als ik m’n geld terug heb.

Undutchable
Berichten: 123
Lid geworden op: 06 jul 2018 15:07

Re: Dyson houdt ons maanden aan het lijntje, wie heeft nog meer deze ervaring?

Ongelezen bericht door Undutchable »

Ik heb het idee dat ze eerst hun resellers afhandelen en dan de consumenten die rechtstreeks bij hen kopen.

Ik heb anderhalf jaar geleden een V11 stofzuiger bij de mediamarkt gekocht. Twee keer wat mee gehad en 2 keer (via de Mediamarkt) binnen 2 weken onder garantie netjes afgehandeld.

Rechtstreeks kopen zou ik nooit doen na dit topic gelezen te hebben.

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Dyson houdt ons maanden aan het lijntje, wie heeft nog meer deze ervaring?

Ongelezen bericht door BL2 »

Wij hebben een Miele stofzuiger, zeer klassiek met snoer en stofzuigerzak. Gebruik 3x per week en doet het al zeker 20 jaar.....

We hebben ook een Ruton, ook met snoer, dat is helemaal een volhouder, is wel een keer geblust met veel water, maar is nu bijna 30 jaar actief. Wel wat kwaaltjes, maar altijd startklaar. Af en toe de zakken schoonmaken, wat die stofzuigers toch altijd weten te vinden........

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Dyson houdt ons maanden aan het lijntje, wie heeft nog meer deze ervaring?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

BL2 schreef:
18 aug 2023 13:25
Wij hebben een Miele stofzuiger, zeer klassiek met snoer en stofzuigerzak. Gebruik 3x per week en doet het al zeker 20 jaar.....

We hebben ook een Ruton, ook met snoer, dat is helemaal een volhouder, is wel een keer geblust met veel water, maar is nu bijna 30 jaar actief. Wel wat kwaaltjes, maar altijd startklaar. Af en toe de zakken schoonmaken, wat die stofzuigers toch altijd weten te vinden........
Nou, fijn voor je hoor, maar wat heeft deze info met Dyson te maken?

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Dyson houdt ons maanden aan het lijntje, wie heeft nog meer deze ervaring?

Ongelezen bericht door BL2 »

ZeerPrivé schreef:
18 aug 2023 13:56
Nou, fijn voor je hoor, maar wat heeft deze info met Dyson te maken?
Het geeft mooi aan dat hedendaagse moderne, dure techniek het zeer vaak aflegd tegen de analoge beproefde techniek, bedacht in de jaren 1930 en wat later.
Het is allemaal veel storings gevoeliger en kwetsbaarder, waarbij blijkt dat de hedendaagse techniek zeer vaak defect raakt, printplaten, zwakke bedrading, accu's en opladers, samen met weinig robuuste bouw van het apparaat zorgt voor meer dan 80 procent van alle storingen.

Plaats reactie