LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dyson v 10 besteld, nooit ontvangen

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
ESTHERRAVE
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2021 19:50

Dyson v 10 besteld, nooit ontvangen

Ongelezen bericht door ESTHERRAVE »

Ik heb 3 aug 2020 een Dyson v10 absolute 499,00 euro besteld en betaald bij Dyson. Nooit een bevestigingsmail ontvangen, klantenservice zeer moeizaam te bereiken ,na ruim 1,15 uur in de wacht, probleem uitgelegd, was geen probleem aldus klantenservice, het was druk de stofzuiger kwam de week erop en ik zal alsnog een bevestigingsmail ontvangen, echter geen mail en stofzuiger, geen reactie op de mail en telefonisch niet bereikbaar. Via messenger bericht gedaan , totaal 48x met telkens bericht sorry, spijt ons zijn ermee bezig.

Het komt erop neer dat de Dyson via Frankrijk? spoorloos is geraakt en dat ze bij de pakketdienst willen nagaan waar hij is. Na 35 dagen en berichten via messenger moest ik een handgeschreven brief schrijven en het dossier schriftelijk uitleggen!!! Weer niks gehoord, na twee weken moest ik het opnieuw schrijven want de brief was wel ondertekend, maar niet met handtekening.Wederom dat gedaan. 9 nov zegt Dyson we gaan ervoor zorgen dat de zaak zo spoedig mogelijk wordt afgehandeld. Op 27-11 is dossier overgemaakt hoofdzetel dossiernummer 02002616. Nog steeds heb ik mijn geld niet terug! of een Dyson ontvangen en zegt Dyson dat ze ermee aan de slag gaan,Nu ruim 5 maanden veder!!!!!!Dit is diefstal en asociaal. Ben nog steeds niet geholpen.
7-1-2021 schrijft Dyson ;er moet eerst antwoord komen op de lopende zaak.!! 5 maanden word ik aan het lijntje gehouden en hoelang denkt Dyson nog nodig te hebben om dit uit te zoeken!

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Dyson v 10 besteld, nooit ontvangen

Ongelezen bericht door Jablan »

Hoe lang ... dat weet ik niet, kan je alleen veel geduld toewensen. Heb je wel een schermprint van de betaling ergens opgeslagen, want dat lijkt mij het belangrijkste op dit moment. Andere mensen hier kunnen je vertellen hoe je hier met een brief (mail) beweging in krijgt en welke sleutelwoorden daarin moeten staan.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Dyson v 10 besteld, nooit ontvangen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

De leverancier is verantwoordelijk voor de levering. Dat er een conflict is tussen de leverancier en de bezorger daar zou jij niet (of zo min mogelijk) last van hebben. Ze moeten binnen 14 dagen leveren. Dat is duidelijk niet gelukt.


Ik zou een email sturen ( [email protected] ) dat je hun 14 dagen hebben om te leveren, en anders de koop gaat ontbinden. Dan behoor jij je geld terug te krijgen. Je rechtsbijstandverzekering kan je hierbij helpen.

Als jij geen rechtsbijstandverzekering hebt, na 14 dagen nog steeds niet geleverd is en ze geven je geen geld terug dan kan je terecht bij Europees platform voor online geschillenbeslechting.

Als je betaald hebt met je creditcard neem dan contact met hun op, misschien kunnen hun wat voor je betekenen.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Dyson v 10 besteld, nooit ontvangen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Seinhuis schreef:
09 jan 2021 19:51
De leverancier is verantwoordelijk voor de levering. Dat er een conflict is tussen de leverancier en de bezorger daar zou jij niet (of zo min mogelijk) last van hebben. Ze moeten binnen 14 dagen leveren. Dat is duidelijk niet gelukt.
Nog niet zo lang geleden beweerde iemand het zelfde en toen heb ik door het citeren van een wetsartikel laten zien dat dit onjuist is. De termijn is 'onverwijld doch binnen 30 dagen'. Een andere termijn kan overeengekomen worden.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Dyson v 10 besteld, nooit ontvangen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Nederlandse zendingen geld normaal 14 dagen, er is een kans dat voor internationale bestellingen een langere termijn is. Maar 3 maanden wachten op je stofzuiger is veel ste lang.

Tenzij anders afgesproken, klopt. Had ik erbij moeten zetten.

Meestal gaat tenzij anders afgesproken over een bestelling van een mobiele telefoon, Xbox, PlayStation die nog niet uit is gekomen. Dan is het logisch dat je moet wachten op de dag dat het apparaat uit is gekomen. Of een bestelling die speciaal op jouw wensen zijn gemaakt (bijvoorbeeld op maat gemaakte gordijnen).

Ook banken worden later geleverd. Dit moet duidelijk zijn besproken en in het contract zijn opgenomen. Maar daar gaat dit verhaal niet om.

In dit verhaal is de stofzuiger zoek geraakt bij de post (in ieder geval tussen de winkel en de klant). Dat de bestelling dan iets later aan komt, dan is onvermijdbaar. Maar de winkel kan niet eeuwig wachten tot het pakketje boven water komt (als het ooit boven water komt). De winkel moet een nieuwe opsturen (of geld terug geven).

Dat de winkel schade heeft opgelopen dat mag de winkel uitzoeken met de pakket bezorger. De klant heeft hier niks mee te maken.

Winkel is verandwoordelijk voor de levering. Ook als ze een externe bedrijf inhuren.
Laatst gewijzigd door Seinhuis op 10 jan 2021 16:36, 2 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Dyson v 10 besteld, nooit ontvangen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je hebt ongelijk. De termijn is dus zo snel mogelijk.
Artikel 7:9 lid 4 BW
Bij een consumentenkoop levert de verkoper de zaken onverwijld en in ieder geval binnen dertig dagen na het sluiten van de overeenkomst af. De partijen kunnen een andere termijn overeenkomen. Op de termijn van dertig dagen is Verordening (EEG, Euratom) nr. 1182/71 (PbEG L 124) van de Raad van 3 juni 1971 houdende vaststelling van de regels die van toepassing zijn op termijnen, data en aanvangs- en vervaltijden van overeenkomstige toepassing.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Dyson v 10 besteld, nooit ontvangen

Ongelezen bericht door Revoked »

Doe gewoon een dekkingskoop. Da's het nieuwe toverwoord op dit forum.
Ik ga het ook voorstellen aan mijn wederhelft. In maart krijgt ze haar nieuwe auto pas, da's veel te lang...

Gesloten