Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Tigi
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2020 19:24

Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door Tigi »

Wie heeft ervaring met Amfa 4000 waterontharder?


Ferry43
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 apr 2009 17:58

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door Ferry43 »

Ik heb zo’n magnetische waterontharder.
Deze werd toen aanbevolen door “Eigenhuis en Tuin”
Hij werkt voor geen meter.
Niet kopen dus.

Aad van Hoorn
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2016 15:01

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door Aad van Hoorn »

Ferry43 schreef:
07 okt 2020 13:08
Ik heb zo’n magnetische waterontharder.
Deze werd toen aanbevolen door “Eigenhuis en Tuin”
Hij werkt voor geen meter.
Niet kopen dus.
Dat kan ik mij heel goed voorstellen.
Heeft u enig idee hoeveel energie er nodig is om water te ontharden ?
Kortweg de mineralen er uit halen dus.
Misschien had Jomanda een betere oplossing voor u gehad middels instralen.
Maar daar gelooft u niet in ?
Waarom dat magneetje wel dan ?

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door 16again »

Ferry43 schreef:
07 okt 2020 13:08
Ik heb zo’n magnetische waterontharder.
Deze werd toen aanbevolen door “Eigenhuis en Tuin”
Dergelijke programmas verkopen vooral zendtijd tussen de reclame blokken.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door Erthanax »

EH&T is een lange commercial (ofwel advertorial) die onderbroken wordt door andere recameblokken. Dat geldt trouwens ook voor soortgelijke programma's over bv. woninginrichting, watersport en vakantiehuizen.
De zogenaamd "redactionele" inhoud van dergelijke programma's wordt hoofdzakelijk bepaald door de sponsors. Zo wordt in elke aflevering van een zeker programma de (bij ons inmiddels legendarische) uitroep gedaan: "Deze trap kan echt niet meer!"

MJVEUH
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 apr 2017 16:13

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door MJVEUH »

Geen ervaring mee, maar natuurlijk werkt dat niet.
Al zou een magneet de kalk eruit halen, waar laat ie dat dan?
Ik heb er één van Aquacell, dat werk echt

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door Revoked »

MJVEUH schreef: Ik heb er één van Aquacell, dat werk echt
Nee hoor, maar je bent vrij om je eigen mening te hebben.

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door cherokee »

Een goede waterontharder kost serieus geld. Het is een complete installatie die door een vakman geïnstalleerd moet worden. Die apparaatjes die je simpelweg op je waterleiding klikt werken echt niet.

Henk5632
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2020 12:35

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door Henk5632 »

Heb reeds meer dan een jaar meerdere Amfa 4000 in gebruik op verschillende locaties.
Ze werken echt wel. !!!!

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volkomen kalkvrij water is ook nog eens niet goed voor een mens.

Ronald50
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 dec 2020 18:57

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door Ronald50 »

Hoop dat radar er eens aandacht aan besteed ! geen enkel wetenschappelijk bewijs ja een oud rapport uit 1979 van tno waar eigenlijk geen werking word aangetoond ,als het zou werken dan zouden de waterleiding bedrijven ze echt wel gebruiken ,je word gewoon belazerd met een magneet je bent 169 euro gewoon kwijt doe maar duurzaam haha .......groet ronald

BertBlom
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jan 2021 17:01

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door BertBlom »

Ik wordt elke zaterdag en zondag op tv doodgegooid met programma's die worden gesponsord door dit bedrijf.

Telkens weer ben ik hierover verbijsterd (en erger ik me eraan). Hoe is het mogelijk in een land als Nederland dat een bedrijf een magneet in een plastic doosje met een tie-wrap-je voor 170 euro mag verkopen en hier zoveel onzin over mag beweren.

Misschien is dit meer iets voor de consumentenbond of de ACM ofzo, hoewel ik dit het beste vind horen bij tros opgelicht.

Telkens als ik die vriendelijke man op rtl4 weer zijn onzin hoor praten over zijn Amfa 4000 denk ik dat het toch wel snel afgelopen zal zijn en het ergens publiekelijk wordt ontmaskerd maar nee, het gaat maar door...

Serieus, tros, behandel dit eens in jullie programma 'opgelicht', misschien stopt het dan...

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door Revoked »

Koop het gewoon niet. En ga verder met je leven. Jezelf ergens aan irriteren is zonde van je tijd.

BertBlom
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jan 2021 17:01

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door BertBlom »

Revoked schreef:
10 jan 2021 18:53
Koop het gewoon niet. En ga verder met je leven. Jezelf ergens aan irriteren is zonde van je tijd.
Goed advies :roll: , dan hebben we tros radar, de consumentenbond, kassa, de autoriteit consument en markt, en alle andere waakhonden en consumentenbeschermers dus eigenlijk ook helemaal niet nodig :?:

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door Moneyman »

BertBlom schreef:
10 jan 2021 23:02
Revoked schreef:
10 jan 2021 18:53
Koop het gewoon niet. En ga verder met je leven. Jezelf ergens aan irriteren is zonde van je tijd.
Goed advies :roll: , dan hebben we tros radar, de consumentenbond, kassa, de autoriteit consument en markt, en alle andere waakhonden en consumentenbeschermers dus eigenlijk ook helemaal niet nodig :?:
Klopt. Met gezond verstand kom je ook een heel eind.

De vraag voor jou is vooral: waarom kies je ervoor om je te laten irriteren door iets waar je geen last van hebt? Zonder van je tijd en energie. Zo'n beetje iedere reclame bevat per definitie irritatiepunten... maar daar laat je je toch zeker niet gek door maken? Of toch wel?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door Revoked »

Met logica kom ik er ook hoor.
Om Calcium aan te kunnen trekken met een magneet, zul je vóór de magneet een beste pulsedriver moeten installeren. Ga voor de gein eens kijken bij een recycling bedrijf. Door de magnetische pulse is alle metaal tijdelijk(!) magnetisch. En eenvoudig uit het proces te sorteren. Ca kun je ook tijdelijk magnetiseren. Maar ja, als je het in de leiding laat hangen, gebeurt er uiteindelijk ook niks.
Conclusie: waardeloos product, leuk verhaaltje. Maar niet kopen.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door 16again »

magnetische eigenschappen worden bepaald door de kristalstructuur van het metaal.
Voor zover je al calcium kan aantrekken met een magneet (dat werkt toch alleen bij ijzer, kobalt en nikkel?) bestaat het calcium in water als calciumionen, er is dus geen sprake van een kristalstructuur waar de magneet iets mee kan.

Al kom ik natuurlijk wel tot dezelfde conclusie

BertBlom
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jan 2021 17:01

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door BertBlom »

Moneyman schreef:
11 jan 2021 10:51
BertBlom schreef:
10 jan 2021 23:02
Revoked schreef:
10 jan 2021 18:53
Koop het gewoon niet. En ga verder met je leven. Jezelf ergens aan irriteren is zonde van je tijd.
Goed advies :roll: , dan hebben we tros radar, de consumentenbond, kassa, de autoriteit consument en markt, en alle andere waakhonden en consumentenbeschermers dus eigenlijk ook helemaal niet nodig :?:
Klopt. Met gezond verstand kom je ook een heel eind.

De vraag voor jou is vooral: waarom kies je ervoor om je te laten irriteren door iets waar je geen last van hebt? Zonder van je tijd en energie. Zo'n beetje iedere reclame bevat per definitie irritatiepunten... maar daar laat je je toch zeker niet gek door maken? Of toch wel?
Die irritatie was iets van dat moment, het is vooral verbazing/verbijstering. Zeker nu worstelen eerlijke ondernemers om hun zaak in de lucht te kunnen houden en dan voelt het gewoon niet goed dat een oneerlijke onderneming, een onderneming die mensen oplicht met valse claims over een niet werkend product, slapend rijk kan worden.

Stel dat het product dat zij aanbieden een medicijn zou zijn, dan zouden valse claims ertoe leiden dat ze hun reclames zouden moeten aanpassen. En niet zonder reden toch?

Van mij mogen ze beste een magneet in een plastic doosje verkopen voor 170 euro maar als ze op televisie hiervoor reclame maken, laat er dan heel duidelijk een boodschap onder staan die aangeeft dat er geen enkele wetenschappelijke onderbouwingen zijn die hun beweringen ondersteunen.

Is het echt zo vreemd dat ik het niet oké vind dat een bedrijf uitgebreid op tv een niet werkend product aan man kan brengen terwijl ze beweren dat dit product water onthard en dat door de aanschaf van hun product je minder last zult hebben van kalkaanslag?

BertBlom
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jan 2021 17:01

Re: Ervaring met waterontharders Amfa 4000

Ongelezen bericht door BertBlom »

Moneyman schreef:
11 jan 2021 10:51
BertBlom schreef:
10 jan 2021 23:02
Revoked schreef:
10 jan 2021 18:53
Koop het gewoon niet. En ga verder met je leven. Jezelf ergens aan irriteren is zonde van je tijd.
Goed advies :roll: , dan hebben we tros radar, de consumentenbond, kassa, de autoriteit consument en markt, en alle andere waakhonden en consumentenbeschermers dus eigenlijk ook helemaal niet nodig :?:
Klopt. Met gezond verstand kom je ook een heel eind.

De vraag voor jou is vooral: waarom kies je ervoor om je te laten irriteren door iets waar je geen last van hebt? Zonder van je tijd en energie. Zo'n beetje iedere reclame bevat per definitie irritatiepunten... maar daar laat je je toch zeker niet gek door maken? Of toch wel?

Ik vroeg aan Revoked of we dus tros radar, de consumentenbond, kassa, de autoriteit consument & markt, en alle andere waakhonden en consumentenbeschermers eigenlijk helemaal niet nodig hebben, en jij zegt 'Klopt. Met gezond verstand kom je ook een heel eind.'?

Dit is toch een tros radar forum? Waarom ben je hier dan op het forum aan het reageren op mensen die wél consumentenzaken aan de kaak willen stellen?

Plaats reactie