LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met Whirlpool

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Ridouan
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 jan 2010 18:30

Ervaringen met Whirlpool

Ongelezen bericht door Ridouan »

Twee van mijn broers hebben allebei een no frost koelkast van whirlpool. Maar daar is dus helemaal geen sprake van, ze zijn allebei al meerdere keren gerepareerd en zelfs vervangen, maar de problemen houden aan. Is dit toeval, een familievloek of is Whirlpool gewoon rotzooi, wie kan het mij zeggen.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Ervaringen met Whirlpool

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Whirlpool is niet meer wat het ooit is geweest. Proberen via Ikea nog hun producten te slijten maar technisch niets bijzonder net als de service.

Keukenprinsesje
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 nov 2005 12:53

Re: Ervaringen met Whirlpool

Ongelezen bericht door Keukenprinsesje »

Tuurlijk....Zo'n grote keten kan zich veroorloven om rotzooi te verkopen.

Wbt de No Frost kasten, neem contact op met de winkelier waar je de kasten hebt gekocht. Wie weet kunnen ze wat voor je betekenen of hebben die een ingang bij de leverancier

rlammers
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 aug 2007 19:39

Re: Ervaringen met Whirlpool

Ongelezen bericht door rlammers »

Wij hebben 2 koelkasten: 1 van bosch en 1 van whirlpool (resp 1,5 en 3,5 jaar oud). Bij de volgende koop zou ik eerder whirlpool kiezen dan bosch: goedkoper en minder bijgeluiden. Beide apparaten werken overigens wel zonder problemen.

Verder nog een oven en een combi-oven van whirlpool in gebruik waar ik gewoon tevreden over ben: na 3,5 gebruik (3 à 4 dagen per week) eigenlijk nog als nieuw. Dat kan ik van de ATAG die ik hiervoor had niet zeggen: daar lag na 2 jaar het deurrubber al af.

Whirlpool zal vast niet overal goed in zijn, maar een slecht merk zou ik het niet willen noemen.

Stembandit
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2010 10:14

Re: Ervaringen met Whirlpool

Ongelezen bericht door Stembandit »

Tsja, wisselende ervaringen hier. Wij hebben veel van Whirlpool. Inbouwapparatuur keuken: koel-vriescombi, kookplaat (gas), oven, afzuigkap en vaatwasser. Verder hebben we een droger en een combimagnetron van Whirlpool.
De combimagnetron heb ik nu 11 jaar denk ik, nooit een probleem mee gehad. Geweldig apparaat! Koel-vriescombi, kookplaat, afzuigkap en oven hebben tot nu toe 4,5 jaar probleemloos gefunctioneerd.
Vaatwasser is 2x stuk gegaan. 1x gerepareerd binnen de garantie, éénmaal m.b.v. de servicelijn van Whirlpool, doet het verder goed en wordt intensief gebruikt.
De wasdroger hebben we nu ik denk 3 jaar. Is vlak na het verstrijken van de garantie stuk gegaan, reparatiekosten EUR 175,=. Is nu weer stuk, precies 1 jaar later. Gaat weer iets van EUR 200 of EUR 300 kosten. Whirlpool wil ons niet tegemoet komen. Doet zijn werk als die het doet wel goed. De duurzaamheid van de droger is echter niet best.

Over het algemeen ben ik dus behoorlijk tevreden over kwaliteit en duurzaamheid van Whirlpool apparaten. Zou het best nog eens kopen.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Ervaringen met Whirlpool

Ongelezen bericht door plumber »

Wat nog al eens gebeurd bij die no frost kasten
is dat het afvoerpijpje wat uitkomt op het bakje
bovenop de compressor dicht zit.Is meestal bij de
koop al.Even aan de onderkant van het pijpje voelen
of hij wel open is.Overigens hoeft Whirlpool en Bauknecht
niet slecht te zijn alleen de service is bijzonder slecht.
En het woord coulance komt bij hun niet voor.

Claas
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2008 10:28

Re: Ervaringen met Whirlpool

Ongelezen bericht door Claas »

Drama ook hier met Whirlpool :(
Voor de zoveelste keer komt er een monteur aan voor de vaatwasser. Ik moet me vandaag tussen :? 7.00 en 19.00 beschikbaar houden. Oke, hij belt netjes dat hij er binnen een half uur aankomt. Net op de tijd dat ik mijn koters van school ga halen. Dus MISSCHIEN ben ik er vijf minuten later.
Krijg ik een grote bek. Bij binnenkomst wil hij me geen hand geven. Na aandringen doet hij dat toch met moeite. Daarna weer gemopper en hij meldt dat hij een klacht over mij heeft ingediend :shock: :shock: :shock: :shock: ......wordt vervolgd

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Ervaringen met Whirlpool

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Heb een Whirlpool vaatwasser. Wast prima schoon e heeft een redelijk gunstig energieverbruik. Z'n vaatwasresultaten zijn gelijk of beter dan de Miele.

Maar qua degelijkheid gewoon een middelmaat of nog minder. Is 2 keer stukgegaan op zeer bekende punten:

1 rubber slangetje tussen filterhuis en circulatiepomp dat lekte (gewoon verkeerd onderdeel waar alle Whielpool's eens 'n mankement aan krijgen).

2 draden tussen de aan/uit knop en de Control Board: doorgesneden door het open&dicht doen van de deur. Ook gewoon slecht; draden moeten degelijk afgeschermd zijn tegen mechanische belasting.

Als je handig bent, is dit alles voor een paar € te repareren (heb ik ook gedaan). Viel me op dat intern, alles zeer fragiel en goedkoop is uitgevoerd.

Maar als je een slome servicemonteur treft, is vervangen door een nieuw exemplaar VW geen gek idee.

Heeren
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2013 13:10

Re: Ervaringen met Whirlpool

Ongelezen bericht door Heeren »

Heb zelf recent een inbouw koel/vriescombinatie gekocht van Whirlpool. De temp van de vriezer staat constant op -24 graden terwijl de koelkast op de laagste stand (10 graden) staat. Volgens de technische dienst van Whirlpool is dit volstrekt normaal. Dit zou dan een zuinige A+ zijn. De energie voor het ontdooien van de producten wordt dan wel niet geteld. Heeft iemand nog zulke ervaringen.

PietervB
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2014 22:33

Re: Ervaringen met Whirlpool

Ongelezen bericht door PietervB »

Ik heb een grote Amerikaanse koelkast van Whirlpool. Verkoop prijs bij aanschaf keuken was ongeveer 2000 euro. Nu is de magneet rubber van het koelgedeelte versleten. Een nieuwe is asociaal duur, 87,50. Wanneer ik deze wil monteren neem ik contact op met Whirlpool. Een arrogante medewerker vertelt me dat ze geen instructie geven per telefoon of mail en tegen betaling (107 euro) een monteur kunnen sturen. Dat is bijna 200 euro voor een magneetstrip!!

Op internet heb ik vaker gezien dat Whirlpool een arrogante en zeer klant onvriendelijk beleid heeft. Ze willen grof geld verdienen bij reparatie en onderhoud! Ze zijn arrogant en zien consumenten als melkkoeien. Enkel een product kopen is niet genoeg. Er moet meer aan je verdiend worden. En ze helpen je nergens mee. Hoe Jaren 90!!! De modernde ondernemer is aan Whirlpool voorbij gegaan.

Deze ervaringen heb ik vaker gehad en al veel vaker gehoord. Ik raad iedreen aan om GEEN Whirlpool te kopen! Je gaat er vroeg of laat spijt van krijgen. DUS NIET DOEN.

Ik ben ervan overtuigd dat enkel de bedrijven die service en toegevoegde waarde leveren zullen overleven, dus ik wacht op de dag dat deze rotte appel verdwijnt!

Jeroen-82
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jan 2016 10:50

Re: Ervaringen met Whirlpool

Ongelezen bericht door Jeroen-82 »

Wellicht wat mosterd na de maaltijd, maar mijn ervaringen van Whirlpool zijn niet al te best. In 2008 een nieuwe keuken aangeschaft met uitsluitend Whirlpool apparatuur. Daarnaast nog een losse magnetron. Totaal aangeschaft:

- Koelkast
- Vaatwasser
- Afzuigkap
- Oven
- Magnetron

- na 2 jaar: Deursensor magnetron werkt niet goed, je moet (jaja) blazen in het slot om de magnetron te laten merken dat de deur dicht zit.
- na 4 jaar: Magnetron werkt niet meer, eveneens deursensor probleem maar is nu niet meer aan de gang te krijgen. Vervangen door magnetron van ander merk.
- na 5 jaar: Waterdetectie relais in vaatwasser defect. Vervangen.
- na 6 jaar: Koelkast thermostaat defect. Koelkast wordt te warm/koelt onvoldoende. Thermostaat vervangen.
- na 7 jaar: Afzuigkap "ratelt". Daarnaast verbruikt deze afzuigkap lampjes alsof het.. nouja.. elke 3 maanden moet ik de lampen vervangen. Maakt niet uit of het gloeilampen, spaar- of led lampen zijn, ze gaan er allemaal aan. Reden mij onbekend. Misschien iets met teveel trillingen?
- na 7 jaar: Vaatwasmachine laat met een enorme klap/lichtflits het leven. Groep in groepenkast uit, machine zit geen leven meer in. Nieuwe machine aangeschaft van ander merk :)

Het enige dat nog goed werkt is de oven. Verder is alles reeds defect of vertoont kuren.

Kortom, Whirlpool komt er bij mij niet meer in.

Gesloten