LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essen nespressoapparaat

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Kyria
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 nov 2018 13:41

Essen nespressoapparaat

Ongelezen bericht door Kyria »

Ons espressoapparaat Essenza deed het na 4 jaar niet meer goed. De helft van de koffie kwam In het kopje, de andere helft in het opvangbakje. Handleiding geraadpleegd, daar stond het adres van de Seb group in Veenendaal. Na aanmelding daar en betaling van €24,95 het apparaat via DHL verstuurd. Na een week kwam de prijsopgave. De zuiger was kapot. We hadden 3 keuzes: het apparaat kosteloos laten vernietigen, of het terugkrijgen met bijbetaling van ca. €24,00 of een omruil voor een nieuwe met bijbetaling van €209,00!! Ons apparaat had €69,00 gekost.
Ik vond dit nogal een vreemde omruil. 3 keer het bedrag wat ons apparaat had gekost. Krups zegt op haar website dat haar apparaten tot 10 jaar na aankoop te repareren moeten zijn, en dat het nooit meer mag kosten dan het apparaat waard is. Waarom doet Seb group nu zo'n aanbod. Ik heb uitleg gevraagd, maar tot op heden niet gekregen.

NeoDutchio
Berichten: 12315
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Essen nespressoapparaat

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Geen idee hoe u bij Seb komt, maar u moet zich voor garantie altijd bij de verkoper melden. Maar aan de andere kant, €69 voor een koffiezetten en al 4 jaar in gebruik, elke reparatie is dan duurder dan de waarde.

Overigens is Seb Kurps niet. Dus als de een een uitspraak doet hoeft dat niet te zeggen dat een andere partij dit ook zou moeten doen.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Essen nespressoapparaat

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Laat me raden, u gebruikt niet de originele nespresso capsules. Los daarvan, u had Nespresso of Krups moeten bellen. Mijn ervaring leert dat de eerste partij u snel de beste oplossing had aangeboden.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Essen nespressoapparaat

Ongelezen bericht door renewouters »

Welk apparaat boden ze aan voor die 209 euro? Ik neem aan dat je ze dat gevraagd hebt voordat je hier kwam klagen.

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Essen nespressoapparaat

Ongelezen bericht door BL2 »

ManchesterU15 schreef:
22 nov 2018 15:28
Laat me raden, u gebruikt niet de originele nespresso capsules
Dat doet haast niemand, want die zijn megaduur.
En daarom gaat de zuiger defect ?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Essen nespressoapparaat

Ongelezen bericht door renewouters »

BL2 schreef:
24 nov 2018 15:56
ManchesterU15 schreef:
22 nov 2018 15:28
Laat me raden, u gebruikt niet de originele nespresso capsules
Dat doet haast niemand, want die zijn megaduur.
En daarom gaat de zuiger defect ?
Valt wel mee met die prijs. Als je vergelijkbare kwaliteit losse bonen koopt ben je meer kwijt voor de apparatuur en ongeveer hetzelfde voor koffie. Ik ken eigenlijk niemand in mijn omgeving die de neppers koopt. Als je geen Nespresso capsules wilt betalen vanwege de prijs kan je beter die smerige senseo drinken.

En waarom de zuiger defect gaat? Die dingen zijn gemaakt voor de Nespresso capsules. Veel van die goedkope capsules hebben een stevige kunststof folie die veel lastiger door te prikken is dan het aluminium van de originele capsules. En als het doorgeprikt is, is het niet zo "open" als de originele waardoor er meer druk nodig is om de koffie te zetten.

Lady1234
Berichten: 27092
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Essen nespressoapparaat

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De capsules van de Lidl hebben ook aluminium folie. En ze zijn slechts een derde van de prijs van Nespresso. En zeker zo smakelijk.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Essen nespressoapparaat

Ongelezen bericht door Costnix »

@Lady1234: De capsules van de HEMA hebben ook aluminium folie en die werken prima

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Essen nespressoapparaat

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je al €24,95 porto betaalde voor maar €69,- zou ik dit niet doen, plaatselijk repair Cafe waar ze wel iets mindere koffie tappen kunnen ook veel....

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Essen nespressoapparaat

Ongelezen bericht door kweenie »

Valt wel mee met die prijs. Als je vergelijkbare kwaliteit losse bonen koopt ben je meer kwijt voor de apparatuur en ongeveer hetzelfde voor koffie.
Hoewel het enigszins off topic is, enige nuancering. Losse bonen zijn een stuk voordeliger. Voor een kop koffie is tien de 7 en 10 gram koffie nodig. Een kilo koffie geeft dus tussen de 100 een 140 kopjes koffie. Met Nespresso cups kost dat minstens 38 euro. Een beetje kwaliteitskoffie hoeft heel wat minder te kosten.

Machines zijn inderdaad duurder. Als je het over bijvoorbeeld 10.000 kopjes terugrekent, dan ben je toch een stuk voordeliger uit met een bonenmachine dan met Nespresso.

Lady1234
Berichten: 27092
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Essen nespressoapparaat

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar de cups van Lidl kosten € 1,19 de tien stuks en zijn zeker zo goed.

kirry
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 apr 2018 07:26

Re: Essen nespressoapparaat

Ongelezen bericht door kirry »

Je kan beter een nieuwe kopen denk ik.

Het apparaat is redelijk goedkoop omdat je zoveel betaald voor de cups. Uiteindelijk is een espressomachine of gewone filterkoffiemachine goedkoper op de lange termijn. De cups zijn wel lekker makkelijk natuurlijk.

cicih
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 nov 2018 08:25

Re: Essen nespressoapparaat

Ongelezen bericht door cicih »

kirry schreef:
25 nov 2018 06:54

Het apparaat is redelijk goedkoop omdat je zoveel betaald voor de cups. Uiteindelijk is een espressomachine of gewone filterkoffiemachine goedkoper op de lange termijn. De cups zijn wel lekker makkelijk natuurlijk.
Klopt. Goedkoop is dus duurkoop.

Wat betreft de reparatiekosten die vind ik wel erg hoog maar dat kan door het uurloon komen van de reparateur als die lang bezig is. Jammer dat deze hoge kosten niet voor het verzenden duidelijk waren maar kan begrijpen dat ze er eerst naar moesten kijken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Essen nespressoapparaat

Ongelezen bericht door kweenie »

Zo'n Nespresso machine is, in vergelijking met een bonenmachine, een erg eenvoudig apparaat. Met relatief weinig belangrijke onderdelen die defect kunnen raken. Dat maakt de machines goedkoop in de productie, maar het gevolg is ook dat áls er iets stuk gaat, de reparatie vaak meer kost dan een nieuw apparaat.

Maar om dan een van vervangend apparaat te bieden tegen zo veel meer bijbetaling, lijkt mij niet juist.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Essen nespressoapparaat

Ongelezen bericht door Sira »

Groupe Seb is het hoofdkantoor (van diverse merken) in Nederland. Vraag mij af of zij zelf een reparatieafdeling hebben.
Op de website van Krups staat overigens dat u met het apparaat naar de winkelier waar u het hebt gekocht terug had moeten gaan https://www.krups.nl/consumentenservice/reparaties

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Essen nespressoapparaat

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Lady1234 schreef:
25 nov 2018 00:14
Maar de cups van Lidl kosten € 1,19 de tien stuks en zijn zeker zo goed.
Over de smaak ben ik het niet met u eens, maar realiseer mij dat dit persoonlijk is.
'Zeker zo goed' durf ik wel te betwisten.

Wellicht voor uw portemonnee een betere keuze:
  • 1. echter voor de portemonnee van de koffieboeren een mindere keuze. Bij Nespresso krijgen de koffieboeren een eerlijkere prijs vergeleken met andere afnemers.
    2. voor het milleu een mindere keuze. Nespresso is een van de weinige, zo niet de enige Nespressocapsule leverancier, die een recycle programma hebben opgezet, waarbij de volledige capsule wordt gerecyceld.
    3. Voor de machine een mindere keuze. De Nespresso machine is exact ontworpen voor de nespresso capsule, imitatie capsules wijken, ivm met het octrooi recht, nog steeds op meerdere punten af van de originele capsule. Dit heeft als nadeel dat het gebruik van een nespresso machine in combinatie met imitatie capsules een minder goede match is, waardoor er eerder gebreken ontstaan.
Ik realiseer mij zeker dat de prijs van een lidl capsule vele malen goedkoper is, echter zal ik dit nooit overwegen voor mijn eigen machine.

Lady1234
Berichten: 27092
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Essen nespressoapparaat

Ongelezen bericht door Lady1234 »

George Clooney zal blij zijn met u. Of de koffieboeren dat ook zijn waag ik te betwijfelen.

En ja, een aluminium bovenkant en onderkant van bijvoorbeeld Lidl is natuurlijk heel verschillend van een aluminium bovenkant en onderkant van Nespresso,

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Essen nespressoapparaat

Ongelezen bericht door Erthanax »

Die eerlijke prijs van Nespresso voor de boeren valt in de praktijk nogal tegen, meen ik gelezen te hebben.
(Ja, ja. Voordat het gevreesde woord valt, ik ga wel op zoek naar de "onderbouwing".)

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Essen nespressoapparaat

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Lady1234 schreef:
29 nov 2018 12:39
George Clooney zal blij zijn met u. Of de koffieboeren dat ook zijn waag ik te betwijfelen.

En ja, een aluminium bovenkant en onderkant van bijvoorbeeld Lidl is natuurlijk heel verschillend van een aluminium bovenkant en onderkant van Nespresso,
Zoals altijd roept u een hoop en bewijst u niets. Feit is dat Nespresso beter voor hun koffieboeren zorgt dan menig andere leverancier. Een eerlijkere prijs krijgen en hulp en ondersteuning om de plantages klaar te maken voor een betere toekomst. Prima dat u kiest voor uw eigen portemonnee, maar praat dat dan niet goed met non argumenten over een commercial.

Ga voor de grap eens met uw vingers langs de bovenkant van de lidl capsules vervolgens eens bij een Nespresso capsule.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Essen nespressoapparaat

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Erthanax schreef:
29 nov 2018 12:55
Die eerlijke prijs van Nespresso voor de boeren valt in de praktijk nogal tegen, meen ik gelezen te hebben.
(Ja, ja. Voordat het gevreesde woord valt, ik ga wel op zoek naar de "onderbouwing".)
https://fd.nl/frontpage/ondernemen/8877 ... koffieboer

Gesloten