LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Etna inbouwoven??? Niet doen!!

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Wilma Alsemgeest

Etna inbouwoven??? Niet doen!!

Ongelezen bericht door Wilma Alsemgeest »

Als onderdeel van onze nieuwe inbouwkeuken bestelden mijn man en ik aan het begin van dit jaar een Etna inbouwoven van het landhuistype. De keuken én de oven werden geplaatst. Het viel mij op dat de deur van de oven niet goed sloot en dat deze een vreemd gierend geluid maakte. Na contact met de leverancier kwam er een servicemonteur langs. Deze zette nieuwe ophangbeugels in de ovendeur waarop deze nog niet sloot. Maar dit was heel normaal voor dit type oven, stelde de man, evenals het vreemde geluid. De werking zou hierdoor niet minder worden. Goed, twee dagen later legde ik kip in de oven en stelde deze in op de temperatuur die ik altijd gebruik. Na 10 minuten stond de hele benedenverdieping vol rook en ik rende naar de keuken. Tot mijn schrik was het vet sterk oververhit en liep er vocht en vet via de onderkant van de oven over de vloer. Snel de oven uit, deuren en ramen open en het hele spul af laten koelen. Opnieuw vet in de oven en de temperatuur 50 graden lager om te proberen of dat beter werkte. Dat maakte dus echt helemaal geen verschil!! Alles onder de rook en de deur trok al krommer waardoor ik bang was dat de glasplaat zou breken. Geen kip dus en ik durfde de oven niet meer te gebruiken. Deze zou sowieso alleen nog maar geschikt zijn als crematorium voor kleine huisdieren en die hebben we niet :? Eerst de leverancier gebeld met het verzoek de oven te laten vervangen. Dat werkte dus niet, ik moest zelf maar contact met Etna opnemen (de leverancier was Hans Verkerk). Dat is gebeurd, en er werd aangeboden een sérvicemonteur langs te sturen!! Die wás al geweest en vond dit allemaal heel normaal!! Ik wilde die oven niet meer, dat ding was levensgevaarlijk. Tja, daar is niets aan te doen mevrouw, wij willen het probleem wel oplossen en dat kan tot twee jaar gaan duren. En ík wilde graag koken!! :twisted: Uiteindelijk hebben wij besloten ons verlies te nemen en gewoon een ander merk oven te kopen, dit keer via Internet. Prima gegaan allemaal (de Internetshop) en ik ben heel tevreden. Bij het uitnemen van de Etna oven bleek dat de beplating aan de buitenkant los zat en deels krom getrokken was. Die oven kan ik dus echt niemand aanraden!!!

Gesloten