LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld-terug-actie van Samsung: niet zonder verpakking...

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Gerda de Kort
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2017 12:19

Geld-terug-actie van Samsung: niet zonder verpakking...

Ongelezen bericht door Gerda de Kort »

Samsung heeft een geld-terug actie bij aanschaf van (bijv.) een magnetron.
Het is alleen niet eenvoudig hoe je dat dan moet doen, maar met wat moeite kun je dat te weten komen.
Maar....Wat blijkt ? Om dat geld terug te vragen heb je de streepjescode van de VERPAKKING nodig !!!
Wat doe je als eerste nadat je je nieuwe magnetron uitgepakt hebt?
Je gooit de verpakking weg... De meeste mensen in ieder geval wel, denk ik.
En tegen de tijd dat je weet hoe je dat geld terug dan moet aanvragen HEB je die verpakking niet meer en kun je dus ook geen foto meer maken van die streepjescode. Dat is pech hebben !!
Echt een leuke actie van Samsung!!!

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geld-terug-actie van Samsung: niet zonder verpakking...

Ongelezen bericht door witte angora »

En de oplossing is heel simpel: ga even naar de winkel, en maak een foto van de streepjescode op de doos van exact dezelfde magnetron. Die zijn namelijk identiek. Probleem opgelost.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geld-terug-actie van Samsung: niet zonder verpakking...

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dit is toch gewoon een vaak voorkomende voorwaarde? Jij bent te voortvarend geweest, maar de zwarte piet komt natuurlijk ergens anders. ..

Snoodaard
Berichten: 116
Lid geworden op: 01 dec 2016 13:57

Re: Geld-terug-actie van Samsung: niet zonder verpakking...

Ongelezen bericht door Snoodaard »

Gerda de Kort schreef: En tegen de tijd dat je weet hoe je dat geld terug dan moet aanvragen HEB je die verpakking niet meer en kun je dus ook geen foto meer maken van die streepjescode. Dat is pech hebben !!
Echt een leuke actie van Samsung!!!
Of even de moeite nemen om 2 seconden logisch na te denken, dit komt namelijk bij 90% van de cashback acties voor...

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Geld-terug-actie van Samsung: niet zonder verpakking...

Ongelezen bericht door BL2 »

Meeeer dan 90 procent......

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Geld-terug-actie van Samsung: niet zonder verpakking...

Ongelezen bericht door henk51 »

witte angora schreef:En de oplossing is heel simpel: ga even naar de winkel, en maak een foto van de streepjescode op de doos van exact dezelfde magnetron. Die zijn namelijk identiek. Probleem opgelost.
Niks opgelost serienummer klopt niet.
En als iedereen dat zou doen zou jouw aankoop van die magnetron geen cashback geven omdat serienummer al gebruikt is.
En als je hem registreert kom je ook in de problemen als je die magnetron zou kopen slecht advies.
TS had gewoon vooraf de voorwaarden moeten doorlezen zoals vrijwel iedereen doet.En veel mensen bewaren de doos een paar maanden.




groeten Henk

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geld-terug-actie van Samsung: niet zonder verpakking...

Ongelezen bericht door witte angora »

Serienummer op de doos? Lijkt me toch niet. Dan zou iedere doos apart gedrukt moeten worden, en moet er voor worden gezorgd dat de juiste magnetron in de juiste doos terecht komt.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Geld-terug-actie van Samsung: niet zonder verpakking...

Ongelezen bericht door henk51 »

Is meestal een sticker een op de doos en 1 op het apparaat.
Kijk maar eens goed ik heb hier tien dozen staan waarop een sticker geplakt zit.

groeten Henk

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geld-terug-actie van Samsung: niet zonder verpakking...

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou Henk... de topicstarter heeft het toch echt over de streepjescode, niet over die code van jou, want die staat dus op het apparaat, daar heb je die doos niet voor nodig.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Geld-terug-actie van Samsung: niet zonder verpakking...

Ongelezen bericht door henk51 »

Sticker op de doos is streepjescode kijk maar eens goed.
Dit is het laatste wat ik erover kwijt wil.
Ik ga er verder niet over in discussie.

groeten Henk

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Geld-terug-actie van Samsung: niet zonder verpakking...

Ongelezen bericht door thecure »

breien schreef:Ben ik nu de enige die de doos vaak een tijdje bewaard in geval dat het apparaat binnen de garantieperiode kapot gaat? Vandaar ook dat bij mij nooit iets tijdens de garantieperiode kapot gaat.
niet de enige, hier is er nog een :mrgreen:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Geld-terug-actie van Samsung: niet zonder verpakking...

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is sowieso verstandig om van tevoren de voorwaarden te bekijken. Sommige acties zijn namelijk niet bij iedere winkel geldig. Dat is vooral om parallel import te ontmoedigen, maar soms zijn daardoor ook grotere bedrijven uitgesloten.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geld-terug-actie van Samsung: niet zonder verpakking...

Ongelezen bericht door witte angora »

Soms is de cash-back actie niet eens meer geldig. Denk je bijna gratis een pak stroopwafels te krijgen, is de actie al verlopen...

Daarom is het inderdaad zaak de actie en de voorwaarden van tevoren goed te bekijken.

Mucha

Re: Geld-terug-actie van Samsung: niet zonder verpakking...

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Geld-terug-actie van Samsung: niet zonder verpakking...

Ongelezen bericht door Jetsertje »

breien schreef:Ben ik nu de enige die de doos vaak een tijdje bewaard in geval dat het apparaat binnen de garantieperiode kapot gaat? Vandaar ook dat bij mij nooit iets tijdens de garantieperiode kapot gaat.
Mucha schreef:Bij apparaten die meer dan 300 euro hebben gekost doe ik dat voor 2 jaar. (Daarna gebruik ik ze voor het oud papier.)
Waarom zouden jullie? Na zo'n lange tijd kun je het artikel toch niet meer retourneren en bij garantiekwesties is de doos ook niet nodig. De doos heeft immers niets met het defecte product te maken.

Ik zie ook niet hoe het bewaren van de doos ervoor zorgt dat je producten niet tijdens de garantieperiode defect raakt. Maar misschien moet ik de doos van mijn volgende magnetron maar bewaren.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geld-terug-actie van Samsung: niet zonder verpakking...

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het bewaren van de doos is niet noodzakelijk, maar wel erg makkelijk als je een keer iets terug moet sturen. Het past immers precies en de inhoud zit goed beschermd. Als je de ruimte hebt, is dit een prima oplossing.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Geld-terug-actie van Samsung: niet zonder verpakking...

Ongelezen bericht door bprosman »

Het bewaren van de doos is niet noodzakelijk, maar wel erg makkelijk als je een keer iets terug moet sturen. Het past immers precies en de inhoud zit goed beschermd. Als je de ruimte hebt, is dit een prima oplossing.
Bij de wit/bruingoedleverancier hier in de buurt adviseren ze altijd de doos te bewaren, gaat het apparaat binnen 6 maanden kapot ruilen ze het meteen om (mits de originele doos er nog is) anders is het opsturen voor reparatie.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Geld-terug-actie van Samsung: niet zonder verpakking...

Ongelezen bericht door Miepje1 »

thecure schreef:
breien schreef:Ben ik nu de enige die de doos vaak een tijdje bewaard in geval dat het apparaat binnen de garantieperiode kapot gaat? Vandaar ook dat bij mij nooit iets tijdens de garantieperiode kapot gaat.
niet de enige, hier is er nog een :mrgreen:

En hier nog een. Ook van de mobiele airco, de luchtbevochtiger, de nieuwe stofzuiger... Gelukkig heb ik een ruime zolder met opslagcapaciteit.
Apart hoekje voor alle dozen/garantiebewijzen van pc's/tablets/telefoons en wat dies meer zij.

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: Geld-terug-actie van Samsung: niet zonder verpakking...

Ongelezen bericht door Holy53 »

Vul het online aanmeldformulier in, upload de aankoopbon en een foto van de streepjescode met het serienummer van de verpakking uiterlijk 19 maart 2017.

stofzuigertje

Re: Geld-terug-actie van Samsung: niet zonder verpakking...

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Op de doos is de model code voorgedrukt.
En serie nummer staat erop geplakt en die willen ze.

Dit om te voorkomen dat je een doos in winkel foto maakt, niets koopt maar wel gaat claimen!
Als ik een foto maak en claim en U komt weekje later met apparaat kunnen ze mijn aanpakken wegens fraude!

Daarom moeten ze beide zien en kunnen scannen want er ging veel geld terug bij alleen maar noteren code.
Helaas maar ze doen steekproeven om niet voor niet verkochte te betalen.

Gesloten