Häcker keukens: een sterke afrader

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
laveke
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2020 11:49

Häcker keukens: een sterke afrader

Ongelezen bericht door laveke »

In 2014 werd bij ons een 'hoogwaardige' dure Häcker keuken geïnstalleerd. Na 6 jaar lost de laklaag van de panelen op, op verschillende plaatsen.
Na contact met Häcker is hun antwoord: dit is te wijten aan te hoge UV straling in onze woonkamer (??) en/of te hoge vochtigheid (??).
Aangezien de garantieperiode volgens Häcker vertreken 6 jaar is (andere keukenbouwers geven tot 15 jaar garantie), kunnen ze voor ons niets doen.
Hun voorstel: spuit er zelf wat lijm tussen en span het op met een spanvijs. Of (nog beter voor hun) koop nieuwe panelen bij ons, uiteraard tegen betaling.
Zulke keukenknoeiers heb ik nog nooit gezien.
Als je dus snel moeilijkheden wil hebben met je nieuwe keuken: 1 adres, Häcker Keukens.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Häcker keukens: een sterke afrader

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Tja, over welke keukenboer zijn geen klachten te vinden? En dat andere keukenverkopers een langere garantie geven had u ook vooraf kunnen weten en daar uw keuze op aan laten passen.

Folie is, in mijn ogen, een zorgenkindje in de keuken. Tijdens gebruik krijg je beschadigingen en daar is niet om heen te kunnen. Maar zodra vocht of lucht achter de folie kan komen is het einde verhaal. Veelal gebeurd dit in de buurt van een vaatwasser. Warme stoom komt vrij bij het openen en dat kan bij beschadigingen problemen geven.

Is de verkoper daarvoor verantwoordelijk? Dat ligt er helemaal aan. Als door dagelijkse beschadigingen dit ontstaan is, dan valt dit dus onder normaal gebruik en gebruikseigenschappen. Pas als de folie nog helemaal intact is, maar bijvoorbeeld de lijmlaag niet goed gepakt heeft, dan is het wel de verantwoordelijkheid van de verkoper. Maar aan u als koper is het om te bewijzen dat het probleem niet aan u te wijten is.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Häcker keukens: een sterke afrader

Ongelezen bericht door crazyme »

Weet u al wat ze berekenen voor nieuwe panelen ? Ik denk dat u beter uw energie kunt gebruiken om die prijs te drukken dan om de relatie met de leverancier te verpesten.

Uw bericht op radar kan zomaar betekenen dat er een absurde prijs op tafel komt.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Häcker keukens: een sterke afrader

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik sluit niet uit dat we hier te maken hebben met oplichters..

Veldt01
Berichten: 984
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Häcker keukens: een sterke afrader

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Klachten over met folie beklede kastjes zijn aanhoudend en het heeft meer met de aard van het product te maken dan wat anders (het spul lijkt een goed idee / redelijk bulletproof echter is zeer kwetsbaar en de producenten hebben het productieproces gewoon niet goed genoeg onder controle).
Het kan lang goed gaan maar in een flink aantal gevallen haalt het product gewoon niet de levensduur die je van een goede keuken zou mogen verwachten.
Prijs zegt in deze helemaal niet van heel goedkoop tot heel duur komen deze klachten voor echter de manier waarop een producent ermee omgaat laat zien of je met een goed merk te maken hebt of met prutsers die gewoon niet achter hun eigen product staan (en kennelijk hoort Häcker tot de laatste groep).
Overigens vraag ik me af waarom u met Häcker in de slag gaat, de keuken zal echt niet door hen aan u geleverd zijn / door hen geïnstalleerd zijn. Wellicht dat u met de verkoper verder komt of dat er nog een instantie open staat voor bemiddeling (je mag verwachten dat een keuken minimaal een jaar of 15 mee moet kunnen dus wellicht is er nog iets mogelijk op basis van non conformiteit.
Ik zou me eerst afvragen of de schade de moeite van al het werk/de irritatie waard is waarbij je doorgaans wel vastzit aan het vervangen van alle frontjes omdat verkleuring ook een issue is bij folie (en lak) en de combinatie van nieuw en oud in veel gevallen ongewenst is.

rocker
Berichten: 30
Lid geworden op: 27 jul 2016 12:53

Re: Häcker keukens: een sterke afrader

Ongelezen bericht door rocker »

Wat niet geheel duidelijk is door de TS is waar de keuken is gekocht? Hacker levert heel veel keukens, ook onder andere label namen. Bij het doorzoeken van het internet zie ik:
Verkooppunten
bij Hacker kun je expliciet geen keukens rechtstreeks uit de fabriek in Duitsland kopen – je moet naar een winkel toe. In Nederland kun je naar de volgende plekken toe:

Grando keukens
van Kempen keuken
Studio Biesbos
van Slageren keukens
Scheffer keukens
Keukencentrum de Graafschap
Keukenloods
Teunissen Becking (alleen Systemat en greeploos)

Kwaliteit
De kwaliteit van een Hacker is niet top, maar bovengemiddeld. Die mening deelden ook een aantal keukenverkopers. Heb je problemen met de keuken? Dan word dit door de fabriek snel en eenvoudig opgelost. We plaatsen de Hacker keuken in het middensegment – met een soepele service.
Bron: https://www.izaa.nl/hacker-keuken/

Vraag doet zich dan gelden of de desbetreffende leverancier deze 6 jaar geeft. U heeft dan te maken met de leverancier waar u de keuken heeft aangeschaft en niet de Duitse fabrikant. Als deze leverancier is aangesloten bij een geschillencommissie zou u kunnen overwegen om daar een klacht in te dienen.

Als dan niemand wat zou willen doen is keuken renovatie een optie om uw keuken weer in stijl te brengen. De romp van de keuken is over het algemeen in goede staat en door de panelen te laten reviseren en/of nieuwe panelen aan te schaffen heeft u weer jaren plezier van uw mooie hernieuwde keuken.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Häcker keukens: een sterke afrader

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

u moet bewijzen dat er geen deugdelijk produkt geleverd is en daar zit vaak de crux, wilt u toch nog uw deurtjes en zo knap hebben laat ze dan spuiten, verwijder de folie met een fóhn en breng ze dan weg naar de spuiter....

Jelle40
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2022 21:29

Re: Häcker keukens: een sterke afrader

Ongelezen bericht door Jelle40 »

Wij hebben in 2014 ook een häcker keuken gekocht en ook bij ons bladert de lak eraf en verkleurd deze. Hoe is het uiteindelijk bij u afgelopen?

HandigeHarrie
Berichten: 1355
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Häcker keukens: een sterke afrader

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Bij de rijdende rechter kwam een keer een item voorbij die hierop leek, het bleek dat de mensen elke dat de keukenkastjes (te enthousiast) poetsten waardoor er vocht tussen kwam .... dat de leverancier / keukenbouwer niet te verwijten ...

Ramon5
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2024 19:50

Re: Häcker keukens: een sterke afrader

Ongelezen bericht door Ramon5 »

Hallo forum gebruikers,
Ik heb ook problemen met een Häcker keuken en ben na zoeken hierop terechtgekomen en alles gelezen en wil dus ook mijn verhaal doen.
Ik weet dat er voor iedereen een andere beurs is maar als ik dit eerder gelezen had en ik wist dat het merk Häcker was, had ik hem nooit gekocht en eff verder gekeken.
Voor mij is de bouwmarkt kwaliteit spaanplaat met folie nog beter dan dit en de folie wordt er zelfs deels afgetrokken met een simpel dubbelzijdig sponsachtige tape. De zij-onderkanten van de behuizen van de bovenkasten zijn de hoeken niet met schuine kantfinering en de rest van bovenkasten en fronten wel. Desondangs maakt het in mijn geval niet uit want binnen een jaar en 2 jaar andere begint op verschillende onderdelen alles te bobbelen bij de hoeken en los te laten. Häcker zelf komt nooit kijken en dit zegt al iets over deze fabrikant. Antwoord van hun naar waar we de keuken hebben gekocht is : staat de afzuigkap wel aan,is er gepoetst met rare schoonmaakmiddelen, is het vochtgehalte te hoog,enz. Ik kan u zeggen dat die afzuigkap zo goed werkt dat als i op 1 staat je elkaar hier niet meer hoort. Er ook een goede dauwluftung is,onze vloer niet vochtig is en goed geïsoleerd en we nooit teveel en met rare middelen poetsen. Toen de keuken gebracht was ook al op veel onderdelen beschadegingen en folie kapot en dit zegt ook al weer iets. Deze week 4 onderdelen weer vervangen door de verkoper, maar weer mensen over de vloer en alles leeg halen en demonteren en over jaar kan ik ze weer bellen voor dezelfde problemen, totdat garantie is afgelopen en je na 6,7 jaar weer een nieuwe keuken kan plaatsen. De verkoper zegt er worden zoveel keukens van dit merk verkocht door iedereen en ligt het dus aan ons. Nou ik zie hier dat ik niet de enige ben en misschien zijn er veel mensen die het niet zien?, niet willen zien of geen zin hebben om er wat mee te doen
Voor mij nooit meer een Häcker keuken wat duitse kwaliteit moet zijn ?? . Als u dit gelezen hebt en de verkoper deze fabrikant noemt moeten alle bellen gaan rinkelen !!!! , dus wees gewaarschuwd en spaar of kijk even verder. Succes allemaal.

Plaats reactie