LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Handelt ATAG terecht, of is dit niet in orde?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
ppooddiiee
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2020 18:32

Handelt ATAG terecht, of is dit niet in orde?

Ongelezen bericht door ppooddiiee »

Hi iedereen,

Onlangs hebben wij een hele slechte ervaring gehad met de reparatieservice van ATAG. Inmiddels is er al 3 keer een monteur langs geweest voor dezelfde service. Volgende week komt er voor de 4de keer iemand langs. Inmiddels zijn we al langer dan 2 maanden bezig om onze vaatwasser weer werkend te krijgen.

Gelijk na elk bezoek van de verschillende monteurs en een onderdeel te hebben vervangen is de vaatwasser steeds weer stuk gegaan. De eerste keer is er zelfs helemaal niets aangepast of vervangen. Wel voor de service betaald. Dan bel je de klantenservice en voordat je iemand aan de lijn krijgt ben je vaak 30 minuten verder en duurt het telkens 2 weken voordat er wéér een monteur langs kan komen.

Ondanks dat ik onderbouwend kan concluderen dat de reparatieservices niet in één keer goed zijn uitgevoerd, beweert de klantenservice van ATAG dat de reparaties wel goed zijn uitgevoerd, maar dat er telkens een ander onderliggende oorzaak van de storing is. Waar het op neerkomt is dat 1 storing (foutmelding) wel 10 oorzaken kan hebben. Maar waarom kunnen alle oorzaken dan niet in één keer ontdekt worden? Juist.. ATAG beweert dat wij pech hebben en alle defecten plotseling vlak na elkaar zijn ontstaan. Dat is vreemd, want de vaatwasser is inmiddels al maanden buiten werking. Hoe kunnen onderdelen kapot gaan als het apparaat buiten werking is?

ATAG stelt zichzelf dus niet aansprakelijk voor de oplopende kosten waar wij in dit geval steeds opnieuw voor opdraaien. Elke keer komt er een monteur en deze vervangt blijkbaar 'zomaar' een onderdeel.

Hoe dan ook, dit is natuurlijk hartstikke onterecht. Complete waanzin! Waarom moet er 4 keer een monteur langs komen, werkt de vaatwasser nog steeds niet en worden de vervangen onderdelen door de monteurs meegenomen? Nu kan ik niet bewijzen dat er misschien wel onderdelen zijn vervangen die niet aan vervanging toe waren. 'Nee hoor ATAG werkt met erkende monteurs en die weten wel wat ze doen.' Blijkbaar niet, want nogmaals, volgende week de 4de afspraak in 2 maanden tijd en de kosten blijven oplopen. Inmiddels had ik inderdaad beter een nieuwe vaatwasser kunnen kopen. Als ik dit had geweten had ik dat ook in eerste instantie gedaan. Schaf je peperdure apparaten aan en dan is dit wat je krijgt...

Zolang ATAG niet bereid is om deze zaak op een eerlijke met mij af te sluiten horen zij nog van mij, want ik ben er nog lang niet klaar mee. Indien er geen gehoor wordt gegeven aan mijn verzoek zal ik zonder twijfel verdere stappen ondernemen. Want kom op, wat vraag ik nou? Gewoon een eerlijke afhandeling. Een duidelijke diagnose, een naar behoren gerepareerde vaatwasser of door de onnodige kosten restitutie op een nieuwe. Simpel! Of vraag en verwacht ik misschien toch te veel?

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Handelt ATAG terecht, of is dit niet in orde?

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Heeft u dan geen garantie op de reparatie of zegt de monteur dat de storing niets te maken heeft met de vorige reparatie?
Dat kunt u als leek natuurlijk nooit controleren, dus erop staan dat garantie op de reparatie gegeven wordt.
Misschien moet u een lokale witgoed reparateur zoeken.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Handelt ATAG terecht, of is dit niet in orde?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hoe oud is de vaatwasser? En wat zegt de leverancier van dat ding?

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Handelt ATAG terecht, of is dit niet in orde?

Ongelezen bericht door D34M0N »

Hebben de monteurs geen enkele keer getest of de vaatwasser weer werkte, nadat ze de reparatie hadden uitgevoerd?

PeterNij
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jun 2020 17:04

Re: Handelt ATAG terecht, of is dit niet in orde?

Ongelezen bericht door PeterNij »

Hoi...,

Herken deze acties cq reacties!

Onze ca 5,5 jaar oude Atag vaatwasser ging ook stuk dus een monteur besteld bij de leverancier.

Na een wachttijd van 10 minuten neemt een dame op die zegt de bestelling nog niet te hebben gezien maar zal me die dag nog terug bellen. Eind van de middag toch maar weer zelf gebeld en ja weer in de wacht, nu 20 minuten alvorens ik diezelfde dame te krijg, die nog e.e.a. intern moet bespreken met planner.
Kunnen op vroegst na 6 dagen een monteur zenden en die moet de middag ervoor melden hoe laat de volgende dag.
Oké, monteur die al 13 jaar bij Atag werkt komt maar kan probleem na één uur niet verhelpen en zal intern een voorstel voor omruilen doen van deze vaatwasser.

Na één week de leverancier weer gebeld en na een wachttijd van nu 30 minuten krijg ik weer een dame die weet te vertellen dat de nieuwe vaatwasser naar een externe bedrijf is gezonden is.
Blijkt een transportfirma te zijn die ook plaatst??!!
Zegt dat vaatwasser die avond of na weekend maandag binnen komt en maakt afspraak voor donderdag.
Donderdag om 7.15 uit bed gebeld dat ze er in een 1/2 uur zijn.

De vaarwasser wordt uitgewisseld maar na een langdurende montage en testen blijkt nu de afvoeraansluiting te lekken.
Tja, daar moet een loodgieter voor komen die een halve dag later ook komt.
Na aansluiting gewijzigd te hebben weet hij niet hoe de vaatwasser aan te zetten en uit te testen en ook heeft hij moeite met de afwerking cq montage van de onder plint van keuken.
Ieder zijn vak toch....
Daarvoor moet weer iemand anders komen. Aan gedrongen dat het nu moest en ik zou helpen.
Na 1/2 uur zat e.e.a weer op zijn plaats en kon de vaat gewassen worden.
Dus heb vooral veel geduld!

Gesloten