LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Herman-pannen van Blokker maken bijgeluiden

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
peterafslaander
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2018 13:15

Herman-pannen van Blokker maken bijgeluiden

Ongelezen bericht door peterafslaander »

De pannen van Herman van de Blokker hebben moeite met inductie.
Ze zijn niet helemaal vlak en maken veel bijgeluiden.
Bij deze pannen hoor je inductiespoelen erg goed en de pannen resoneren.
De bodem is bij enig aanbakken niet schoon te krijgen .
Laatst gewijzigd door Radar op 29 jun 2018 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Herman-pannen van Blokker maken bijgeluiden

Ongelezen bericht door Boesta »

Vervelend voor u. Bent u er al mee terug naar Blokker geweest..?

Wat vraagt u eigenlijk, of wilde u gewoon even uw gal spuwen...?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Herman-pannen van Blokker maken bijgeluiden

Ongelezen bericht door crazyme »

Bij inductie hoeft de pan niet helemaal vlak te zijn. Dat is bij keramisch koken belangrijk.
De bijgeluiden, is dat niet meer een gebrek van de kookplaat ?
Aanbakken is geen normaal gebruik, had iemand de verwachting gewekt dat de pan dan gemakkelijk te reinigen zou zijn ?

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Herman-pannen van Blokker maken bijgeluiden

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo Peter, u zou eens pannen van een ander merk kunnen lenen van iemand die ook op inductie kookt. Dan wordt wellicht helder of het aan de pannen ligt of dat de oorzaak elders gezocht moeten worden.

stofzuigertje

Re: Herman-pannen van Blokker maken bijgeluiden

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Mijn kromme bodem zal op vlakken Inductie ook gaan rammelen... dus die is krom....
Maar aangebrand, dat is te heet en te lang doorgaan en als daardoor krom getrokken is het eigen schuld.

Goed schoonmaken en kijk met liniaal in winkel hoe vlak ze zijn....
Deze pan is nog prima op gas te gebruiken maar dunne bodems en krom.... liever een goede vlakke.

Dat Inductie een hobbelige wel pakte, maar wel energie verlies als afstand groter is.
Beste is 100% nieuwe vlakke pannen en kijk vooraf of er een logo voor Inductie op staat en niet op Gas gebruiken!

lenyenfred
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 jun 2006 23:48

Re: Herman-pannen van Blokker maken bijgeluiden

Ongelezen bericht door lenyenfred »

Horen pannen niet een enigszins holle bodem te hebben? Ze staan anders bol bij verwarming en te draaien op een keramische en/of inductie kookplaat.
Voor gas maakt dat niets uit.
Veel succes.

lenyenfred
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 jun 2006 23:48

Re: Herman-pannen van Blokker maken bijgeluiden

Ongelezen bericht door lenyenfred »

Horen pannen niet een enigszins holle bodem te hebben? Ze staan anders bol bij verwarming en te draaien op een keramische en/of inductie kookplaat.
Voor gas maakt dat niets uit.
Veel succes.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Herman-pannen van Blokker maken bijgeluiden

Ongelezen bericht door renewouters »

peterafslaander schreef: De bodem is bij enig aanbakken niet schoon te krijgen .
Wat versta je onder "enig aanbakken"? Als het niet schoon te krijgen is lijkt het erop dat het is ingebrand. Heb je al geprobeerd het vuil een tijdje te laten weken?

Overigens snap ik niet waarom pannen met de "merknaam" van een TV-kok zo populair zijn. Het is meestal ondermaatste kwaliteit voor bovenmaatse prijzen. Pannen koop je van een pannenmerk, niet van een kok. En eten koop je van een kok en niet van een pannenmerk. Ik ben ook wel benieuwd of Herman in zijn eigen keukens ook met deze pannen werkt, of dat hij daar echte pannen gebruikt.

Wall84
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 apr 2018 17:24

Re: Herman-pannen van Blokker maken bijgeluiden

Ongelezen bericht door Wall84 »

WIj hebben al 6 jaar een wokpan van Herman Den Blijker en ik kan me niet voorstellen dat er met deze pan een probleem zou zijn. Wij zijn en blijven heel blij met deze WOKpan. Beter dan BK, IKEA, Tefal, Blue Label etc.

Hij gaat hier sinds 4 jaar ook in de vaatwasmachine en het is de enige pan die zo goed is dat hij na veelvoudig gebruik super goed blijft. Oke de buitenkant is weggebeten door de vaatwasreiniger, maar de binnenkant is nog goed. Brand nooit aan bij ons!

Ik keek vorige week bij de Blokker om er nog een te kopen, maar aangezien ze de steel hebben vervangen tot een onhandig vast te houden holle steel, twijfel ik of ik een nieuwe zou kopen. Zo Jammer dat de oude variant niet meer beschikbaar is.

Wat ik me wel voor kan stellen is dat de nieuwe versie van een andere kwaliteit zou zijn.

Maar volgens mij heeft TS het vooral over dat hij op inductie een probleem zou geven. Wij koken op gas, en dus op een oud type Herman wokpan, dus daar kan ik niet op ingaan.

Gesloten