LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge kosten reparatie Miele wasautomaat

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
khata
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mar 2006 22:43

Hoge kosten reparatie Miele wasautomaat

Ongelezen bericht door khata »

:shock:
Kort geleden moesten wij onze 8 jaar oude Miele was machine laten reparen voor meer dan 300 euro. Het bleek dat de electronische regelklok kapot was. Wij schrokken behoorlijke van dit bedrag en met name dat dit onderdeel juist kapot ging.

Wij hebben diverse malen bij Miele aangeklopt voor coulance tav de reparatie. Zonder succes. Volgens Miele was dit al een coulance prijs en zijn de reparatie kosten in verhouding met de leeftijd en het aantal gebruiks uren van de machine.

Wij zijn het hier absoluut niet mee eens. Hoe kan Miele zo redeneren als na 8 jaar een reparatie moet worden uitgevoerd terhoogte van 25% van de aanschafwaarde en dan ook nog de electronische klok wat niet een mechanische onderdeel is.

Gezien de gebruiks uren zou de machine over 4 jaar afgeschreven moeten zijn volgens de redernatie van Miele. Dit houdt in dat wij dus in 12 jaar ruim 3500 gulden (incl reparatie) moeten afschrijven (en hopen dat dit de enigste reparatie is). Mijns inziens is dit veel te veel en stookt dit niet met het verwachtings patroon dat Miele uitstraalt in haar reclame.

:?:
Heeft iemand dit ook gehad en hoe reageerde Miele toen? Heeft iemand in een soort gelijk geval met succes meer coulance gehad?

Vriendelijke groet Khata

MAXIEM

Re: Hoge kosten reparatie Miele wasautomaat

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag Khata,

Wij hebben hetzelfde gehad met onze oude Miele (destijds 2400 hollandse guldentjes). Na zes jaar ging de printplaat kapot en de reparartie koste 275 gulden. Destijds (1994) kregen we een korting van 110 gulden op de reparatie. Met name omdat de monteur had doorgegeven dat we vrijwel alle apparaten van Miele hebben/hadden.
Blijkbaar was er toen nog wel sprake van een coulancebeleid. Ik zou een briefje schrijven naar de directie van Miele met daarin het verzoek om bijvoorbeeld 1/3 van de reparatiekosten bij te dragen. Als je niks vraagt, krijg je ook niks.

Sukses, groeten, Paula.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Hoge kosten reparatie Miele wasautomaat

Ongelezen bericht door inxsnl »

Ook voor de miele is 8 jaar een hele mooie tijd.
U kunt geen enkele coulance verwachten na 8 jaar.
Het gaat gelukkig vandaag de dag om het aantal draaiuren.
Deze zijn door de service monteurs uit te lezen.
Nu moeten aleen de fabrikanten nog het aantal draaiuren melden in hun gebruikershandleiding,opdat een ieder dan weet waar ie aan toe is.


Tim

Deejay
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 sep 2005 23:46

Re: Hoge kosten reparatie Miele wasautomaat

Ongelezen bericht door Deejay »

Beste miele gebruiker,
Ik vind het behoorlijk getuigen van lef om na 8 !!!! jaar nog coulance te verwachten. U had direct heel veel geld kunnen besparen als u toen niet te zuinig was geweest om 10 jaar Miele garantie bij te kopen. Dan was nu alles voor niets geregeld.
Weer een voorbeeld dat garantieverlengingen geen onzin zijn . Het kost wat extra maar je krijgt ook extra (lang) garantie.

FritzTheCat
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Hoge kosten reparatie Miele wasautomaat

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Koop dus GEEN Miele maar een goedkope machine.

Als je om de 3 jaar een nieuwe koopt ben je na 9 jaar nog goedkoper uit dan Miele.

Bepje
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 apr 2006 12:19

Re: Hoge kosten reparatie Miele wasautomaat

Ongelezen bericht door Bepje »

Toen ik net was gaan samenwonen en geen geld had voor een wasmachine kochten wij via een collega van mijn vriend een tweedehands Miele voor 250 gulden. Ik denk dat hij tussen de 15 en twintig jaar oud was toen ik een nieuwe kocht en deze weggaf aan een vriend, omdat hij het nog altijd deed. Hebben ooit alleen een keer de pomp vervangen, kostte ons 25 gulden, want heb zelf hele technische vent. Maar waarom denk je dat ik weer een Miele heb gekocht? Was gewoon overtuigd van de kwaliteit. En ja, heb wel 10 jaar garantie bijgekocht evenals voor mijn Miele droger. Maar de wasmachine draait inmiddels al weer vier jaar probleemloos, en ik gebruik 'em intensief. Overigens had mijn moeder vroeger thuis al een Miele (ok nu gaat het op enge reclame lijken) en nu nog en ik kan me niet heugen dat er ooit wat aan stuk ging behalve toen de bliksem insloeg. Ja op een gegeven moment zijn ze op en moet je ze vervangen, maar da's met alles.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Hoge kosten reparatie Miele wasautomaat

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Koop dus GEEN Miele maar een goedkope machine.

Als je om de 3 jaar een nieuwe koopt ben je na 9 jaar nog goedkoper uit dan Miele.


Een Miele gaat gemiddeld 5000 wasbeurten mee, een levensduur van 15 tot 20 jaar. Ondertussen heb je dan al bijna 7 machines versleten als je om de 3 jaar een nieuwe koopt. 7 x gemiddeld 400 euro is 2800 euro. Heb je 2,5 Miele voor. Wie is er dus goedkoper?
Vraag in je omgeving maar eens naar de gemiddelde leeftijd die een Miele haalt en je zult de zelfde cijfers horen.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Hoge kosten reparatie Miele wasautomaat

Ongelezen bericht door inxsnl »

MMMMM
Dit klopt en komt mijn rekensom/levensduur ook weer verdacht veel in de richting

apeldoorn
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2005 10:23

Re: Hoge kosten reparatie Miele wasautomaat

Ongelezen bericht door apeldoorn »

Ook is onze Miele wasautomaat vandaag kapot gegaan. Ook zoals andere klanten na 8 jaar. Het blijkt dat het in de printplaat zit. 400 euro schade. Telefonische contact gehad met Miele. Helaas, hun antwoord was dat ik een kneusje heb gekocht. 8 jaar is kort, jammer voor u klant.

Dus, nooit meer Miele!

Scara

Re: Hoge kosten reparatie Miele wasautomaat

Ongelezen bericht door Scara »

8 jaar is exact de economische gangbare leeftijd voor een apparaat, zoals een wasmachine.

ikbenik

Re: Hoge kosten reparatie Miele wasautomaat

Ongelezen bericht door ikbenik »

Met andere woorden: Als je iets koopt werwacht je dus levenslange garantie zonder er voor te betalen?

Stop toch @#^@ met dromen!!!!
En wil toch niet steeds voor een dubbeltje op het podium zitten!
Voor niets gaat de zon op! Leer dat toch een keer!!!!!
Als je wilt dat een wasmachine het over 25 jaar nog doet als een nieuwe gebruik hem dan niet!
Alles wat gebruikt wordt slijt. Dat is nu eenmaal zo!
Op de levensduur van electronica heeft niemand grip op.
De levensduur van het mechanische gedeelte heb je wel grip op.

Ik volg al een behoorlijke tijd de consumentenforums en er valt me 1 ding zeer op!
(de prijzen zijn fictief)
In het verleden kocht je een wasmachine en die ging met gemak 25 jaar mee. 1 jaar garantie was heel normaal. En als er iets was, dan betaalden de mensen netjes voor hun reparatie. Onderdelen kon je heel gemakkelijk vervangen. Zaten niet te zeuren. Je had kwaliteit.

Nu zijn de mensen echte zeikers geworden.
De wasmachine mag maar de helft van de prijs bedragen. Om de prijs te drukken worden onderdelen gebruikt die minder lang meegaan (want het moet toch goedkoper!?!) De producten zijn moeilijker te repareren en de reparatiekosten zijn in verhouding daardoor duurder geworden.
De mensen eisen tegenwoordig meer voor minder geld.

Mensen zijn echte hebberige wezens geworden! Willen steeds meer voor minder geld!

Garantie is niets anders dan een extra service die je van een fabrikant of winkelier krijgt. Want een fabrikant of winkelier wilt altijd goede producten leveren (uitzonderingen daargelaten). Dus als er na de aankoop een product defect gaat en het blijkt dat de oorzaak een fabricagefout is geweest, dan wordt het product gratis gerepareerd of hersteld. De garantieperiode WAS EN IS een half jaar (en geen 2 jaar zoals veel mensen denken).
De meeste fabrikanten en winkeliers hanteerden 1 jaar garantietermijn.
Wat zeggen de mensen nu: Ik wil een product voor de helft van de prijs en een garantieperiode van de economische periode. Mocht er in die periode problemen zijn dan verdom ik ervoor te betalen!
We zullen ze wel krijgen die winkeliers en fabrikanten! Ze moeten goede producten maken!
Droom lekker verder!

Ik heb het niet over die mensen die het financieel heel moeilijk hebben!
Dat die bijvoorbeeld geen nieuwe wasmachine kunnen kopen maar een tweedehandse wel, daar heb ik alle begrip voor en daar val ik niet over.
Ik val over het gezeik van die mensen die het wel KUNNEN betalen maar niet WILLEN betalen! Gossie, de wasmachine is defect nu kunnen we niet 3 keer op vakantie gaan! :evil: :evil: :evil:

allangconsument
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 apr 2006 10:12

Re: Hoge kosten reparatie Miele wasautomaat

Ongelezen bericht door allangconsument »

Ik ben het een heel stuk eens met ikbenik. Coulance na 8 jaar, doei. Zeurpieten. Als je een Miele wasmachine koopt, koop je nog steeds de beste machine, en een machine die gebouwd wordt op 5000 wasbeurten. Als je 10 wassen per week draait, de machine regelmatig overbelast etc, etc is zelfs je Miele niet bestand tegen 20 jaar draaien. Echter de consument liegt en bedriegt tegen fabrikanten en leveranciers om maar zo goedkoop mogelijk hun gelijk te halen. Ongelijk zullen we bedoelen. Als je Mercedes van 100000 euro na 6 jaar kaduuk gaat heb je ook kosten en geloof maar niet dat er sprake is van coulance. Maakt Mercedes daarom slechte auto's, donder toch op. Koop voortaan lekker een Indesit, weet je zeker dat als je veel wast de monteur al naar een half jaar op de stoep staat. Consumenten denken alleen nog maar rechten te hebben, helaas voor jullie, je hebt ook gewoon verplichtingen. Misschien nog beter: Koop lekker een wasbord.

sjaakie
Berichten: 41
Lid geworden op: 31 jan 2005 20:11

Re: Hoge kosten reparatie Miele wasautomaat

Ongelezen bericht door sjaakie »

De garantieperiode WAS EN IS een half jaar (en geen 2 jaar zoals veel mensen denken).
Fout.

De garantieperiode is gewoon de termijn die de fabrikant of verkoper aangeeft.

Recht op (gedeeltelijk) gratis herstel van een fabricagefout (of de gevolgen daarvan) is door onze wetgever weer anders geregeld. Zoek dat maar fijn zelf uit, bijvoorbeeld op www.staiksterk.nl .

gr
S.

ikbenik

Re: Hoge kosten reparatie Miele wasautomaat

Ongelezen bericht door ikbenik »

De wetterlijke garantie is een half jaar. (en niet twee jaar)

Het recht op (gedeeltelijke) gratis herstel is om winkeliertje te pesten en om die zo
snel mogelijk failliet te laten gaan! (had ie maar geen winkel moeten beginnen!)

Als de fabrikanten met de pet naar gooien, zijn de winkeliers de dupe!
De winkelier is nog altijd een tussenpersoon tussen de fabrikant en de consument.
Dat was vroeger zo en nog steeds.

De winkelier is wel het aanspreekpunt, maar heeft totaal GEEN invloed op de kwaliteit van een product.
Daarbij komt nog bij dat de consumenten tegenwoordig zeikerds geworden zijn!
Het idee bij de wettelijke recht is goed maar de uitvoering is zwaar KL*TE!
De fabrikant is aansprakelijk voor de kwaliteit, niet de winkelier.

Dus als ik bijvoorbeeld 100 CRT monitoren van PHilips zou verkopen die per stuk €150,- kosten.
Na 4 jaar gaan ze allemaal defect, niet meer te repareren. En Philips zegt: pech gehad, de garantieperiode is voorbij.
Volgens een regel zou een CRT monitor 8 jaar mee moeten gaan (is niet bepaald door de fabrikant en winkelier) en dat
dan de helft van het aankoopbedrag betaald hoeft te worden.
Dat betekend voor mij 100x€75,-= €7500,-
Dus dat betekend dat ik dus €7500,- uit mijn eigen zak mag gaan betalen!
Waarom moet IK dat betalen? Ik heb GEEN invloed op de kwaliteit van de monitoren!
Ochja, dan moet ik maar betere monitoren gaan verkopen, maar die WEIGEREN JULLIE MASSAAL!!! IS TE DUUR!!!
Omdat je zelf te gierig bent moet de winkelier daar voor boeten? Ja dus, met behulp van de overheid!

JA!!!!!!!!!!! DOEI!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ECHT NIET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

(het moet wel redelijk blijven, en dat is deze kl*te regel niet!!!!!!!)
(Sinds wanneer hebben winkeliers geen rechten?)
De grote ketens hebben hier toch maling aan, maar de kleine jongens zijn de dupe.
Het zijn wel de kleine jongens die nog gevoel van service hebben, maar die niet met geld kunnen strooien.
Dus de dozenschuivers moeten van jullie dus overblijven: de degene die geen luisterend oor hebben. Geen belangstelling voor de klant.
Sinds de invoering van deze belacheleijk regeling zijn er al veel kleine bedrijfjes failliet gegaan!
Denk daar ook eens aan! Als dit zo doorgaat kost dadelijk die monitor geen €150,- maar €750,-!
Wil je dat dat gebeurd? Dan moeten jullie vooral zo doorgaan!!!!!!

En ja, ik ben ook consument. Maar geen zeikerige consument!
(dit moest ik ff kwijt!)

ikbenik

Re: Hoge kosten reparatie Miele wasautomaat

Ongelezen bericht door ikbenik »

Zoals je hierboven kunt lezen ben ik hier nogal kwaad over!
Vandaar dat de toonzetting nogal pisnijdig is.

sjaakie
Berichten: 41
Lid geworden op: 31 jan 2005 20:11

Re: Hoge kosten reparatie Miele wasautomaat

Ongelezen bericht door sjaakie »

Ik snap wel dat je er pissig over bent, maar dat lijkt me reden temeer er goed onderzoek naar te doen.

De "nieuwe"wet beschermd ook de winkelier: als de winkelier voor schade opdraait kan hij dat verhalen op zijn voorschakel (importeur of fabrikant).
Maar; zie als kleine zelfstandige je recht maar eens te halen bij zo'n grote fabrikant of importeur. Je moet immers je volgende bestelling weer tegen dezelfde condities binnen zien te krijgen?

Als consument heb je recht op een deugdelijk apparaat dat je (gewekte of bestaande) verwachtingen waar kan maken.
Dat betekent 2 dingen;

1. de verwachtingen moeten kloppen, dus goede voorlichting en reële eisen zijn belangrijk. Een verkoper moet zijn producten kennen. En inderdaad; als je van een product weet dat het snel defect raakt kun je het beter niet verkopen. Of je moet voor de consequenties staan.
Als consument vind ik het erg vervelend telkens weer te moeten constateren dat de verkoper steeds minder verstand heeft van zijn producten.

2. manco's moeten verholpen worden. Maar ook hier geldt; zie je recht maar eens te halen. Zeker heb ik begrip voor de winkelier, maar ik heb geen (minder) verstand van dat wat ik ga kopen. Dus leg me, voor aankoop, goed uit wat ik mag verwachten van levensduur en de eigenschappen.

Overigens is de wet wel vernieuwd, maar het stuk over verwachtingen is dat niet; dat geldt al jaren.
Echt hoor Ikbenik, zie dat je er meer over te weten komt. Neem vooral contact op met je branche organisatie! Hoe doen je collega's dit?


gr
S.

Pfffff

Re: Hoge kosten reparatie Miele wasautomaat

Ongelezen bericht door Pfffff »

Zoek het woord CONFORMITEITSEIS maar eens op in het wetboek.

En inderdaad, als je als winkelier je geld wilt verdienen met inferieure troep, dan moet je niet zeuren en gewoon de klant helpen of je laat deze in de kou staan en richt je na een volgend failliessement gewoon weer een ander BV tje op.

Borisdepoes
Berichten: 36
Lid geworden op: 27 apr 2004 17:29

Re: Hoge kosten reparatie Miele wasautomaat

Ongelezen bericht door Borisdepoes »

Zelf ook een hartstikke dure (1200 euro) Miele gehad die het na 12 jaar al voor gezien hield (bij 8 jaar ook al een reparatie van 75 euro. En ik gebruik hem voor 2 wasbeurten per week (dus totaal zo'n 1200 wasjes. Excl water, stroom en wasmiddel kom ik dus al op ruim € 1 per wasbeurt. Is best wel veel!
Nu dus maar eens een Bosch gekocht. Twaalf jaar na aanschaf van de Miele voor MINDER dan de helft van die Miele toén!

Thijs193
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jun 2005 18:56

Re: Hoge kosten reparatie Miele wasautomaat

Ongelezen bericht door Thijs193 »

ondanks dat het geen 20 jaar is, 12 jaar is redelijk. Daarnaast kijk je niet naar de kwaliteit van het wassen zelf en hoe een Miele met je wasgoed omgaat t.o.v. een goedkopere machine. Daarnaast is een reparatie van 75 euro te verwaarlozen.

Borisdepoes
Berichten: 36
Lid geworden op: 27 apr 2004 17:29

Re: Hoge kosten reparatie Miele wasautomaat

Ongelezen bericht door Borisdepoes »

Ik gebruik de Bosch nu al weer enkele weken, en kan dan ook wat over het wasresultaat zeggen. En het resultaat is gewoon stukken beter dan van de (oude) Miele.
Dat is dus ook een bijkomend probleem met Miele. Stel nu eens dat ze inderdaad gemiddeld 2x langer meegaan als een andere (wat de dubbele prijs zou kunnen rechtvaardigen), dan nòg loop je met je Miele in de (extra) tijd, achter op de techniek! Want in die wereld veranderd er erg veel in een paar jaar, en zo innovatief kun je nooit zijn dat je dat vóór bent.

Nee, ik denk dat het gewoon slimmer is om een groot merk voor de helft van de prijs te kopen, en dan weer een nieuwe.

Gesloten