LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kapotte wasmachine netjes gefixt: Coolblue/LG/CE-Repair

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
SnelsteSlak
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 sep 2015 10:05

Kapotte wasmachine netjes gefixt: Coolblue/LG/CE-Repair

Ongelezen bericht door SnelsteSlak »

Om ook maar eens een positieve ervaring te delen:

Ik heb in maart bij coolblue een LG wasmachine gekocht. Supersnel en tot in huis geleverd, prima. Jammer genoeg, 3 maanden later pompt het ding geen water meer af en geeft daar een foutcode bij aan. Ik zocht eerst het probleem bij mezelf en heb voor de zekerheid mijn afvoer gecontroleerd en beter gemaakt (bleek dat dat ook niet helemaal lekker zat), maar het probleem bleef. Eerst zo af en toe, maar uiteindelijk 100% van de wasbeurten. Ik kon nog wel wassen door tijdens het programma handmatig water af te tappen, maar handig is anders.

Ik heb contact opgenomen met de coolblue klantenservice, waar ze me in eerste instantie doorverwezen naar de fabrikant. Ik heb gevraagd of ze me in plaats van een reparatie ook gewoon een nieuwe unit willen sturen (op basis van topics hier geleerd dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor de afhandeling met mij, niet de leverancier) en daarop kreeg ik het verzoek terug of ik het eerst met de leverancier zou willen proberen, daarbij hebben ze aangegeven dat als ik dat niet zou willen of als het niet naar behoren zou verlopen ik altijd bij ze terug aan kon kloppen voor omruil.

Nu denk ik me in dat een oplossing via een reparateur voor de verkoper een stuk makkelijker/goedkoper is en omdat mijn ervaringen met de winkel tot nu toe erg goed zijn wil ik ze graag tegemoet komen en het op hun manier proberen. Contact opgenomen met LG, wie vervolgens CE-Repair inschakelen om met mij een reparatie afspraak te maken. Informatie online opgegeven ('s avonds) en de volgende dag werd er contact met me opgenomen, ze konden diezelfde middag nog iemand langs laten komen.

Aan de hand van mijn probleemdiagnose werd de waterpomp vervangen door een vriendelijke monteur, die me gelijk even uitgelegd heeft hoe ik dit soort reparaties in de toekomst zelf kan doen (als de garantie verstreken is). Jammer genoeg bleek het probleem uiteindelijk niet in de pomp, maar in het controlebord te zitten. Had hij niet bij zich, dus vervolgafspraak twee dagen later. Zelfde man weer over de vloer, machine nog een keer open en dicht en nu werkt het allemaal weer naar behoren. Ik ben buiten het telefoontje en het opgeven van de machine-informatie (serienummer enzo) niet lastig gevallen met administratie/rekeningen/voorschotten of wat dan ook. Gewoon netjes onder garantie gerepareerd, waarbij ik de toch-niet-defect-zijnde waterpomp nog mag houden als reserve ook.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Kapotte wasmachine netjes gefixt: Coolblue/LG/CE-Repair

Ongelezen bericht door Brahms »

Tsja, een wasmachine welke binnen al enkele maanden (!) defect is hoort gewoon hersteld te worden, zeer ruim binnen de garantie. Dus zo bijzonder zou dit niet moeten zijn !
Fijn dat u zo tevreden bent, maar is dus absoluut niets bijzonders, gewoon garantie........

Ze vroegen toch niet of u een zeer uitgebreide en bijzonder positieve review wilde schrijven ?

SnelsteSlak
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 sep 2015 10:05

Re: Kapotte wasmachine netjes gefixt: Coolblue/LG/CE-Repair

Ongelezen bericht door SnelsteSlak »

Haha, nee. Misschien ben ik te cynisch, maar ik ben gewoon verrast dat alle betrokkenen vriendelijk, snel en behulpzaam waren. Dat is wel eens anders!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Kapotte wasmachine netjes gefixt: Coolblue/LG/CE-Repair

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Brahms schreef:Tsja, een wasmachine welke binnen al enkele maanden (!) defect is hoort gewoon hersteld te worden, zeer ruim binnen de garantie. Dus zo bijzonder zou dit niet moeten zijn !
Fijn dat u zo tevreden bent, maar is dus absoluut niets bijzonders, gewoon garantie........

Ze vroegen toch niet of u een zeer uitgebreide en bijzonder positieve review wilde schrijven ?
Wat is er mis om tussen alle klachten eens wat positiefs te schrijven? Of piest u van nature azijn?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Kapotte wasmachine netjes gefixt: Coolblue/LG/CE-Repair

Ongelezen bericht door Brahms »

GJvdZ schreef:
Brahms schreef:........Of piest u van nature azijn?.......
Nee, zeker geen azijn..... Maar dit bedrijf heeft gewoon gedaan wat het zou moeten doen.

NIets BIJZONDERS dus. Een service verlenend bedrijf dat normale service verleend. Vandaar mijn opmerking.

SnelsteSlak
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 sep 2015 10:05

Re: Kapotte wasmachine netjes gefixt: Coolblue/LG/CE-Repair

Ongelezen bericht door SnelsteSlak »

In essentie wel, maar ik heb er een goed gevoel aan overgehouden doordat:

-Ik mocht kiezen welke manier van oplossen er zou gebeuren (ok, dat recht heb je strikt genomen altijd, maar tel de topics waar mensen een kant op geduwd worden en dat stom vinden)
-Ik heb er een gratis reservepomp aan overgehouden
-Alles was snel geregeld (geen wekenlang ge-etter) EN op tijdstippen van mijn keuze
-Geen garantie hoeven aantonen dmv. bonnetjes, facturen of wat dan ook. Die administratie hadden ze zelf obv. serienummer.

Ter vergelijking, na 3 weken drammen een 'vergelijkbaar' (maar niet die je wil) model bezorgd krijgen zou strikt genomen ook vallen onder 'dit bedrijf heeft gedaan wat het zou moeten doen' maar dan zou de beleving toch wel even anders zijn.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Kapotte wasmachine netjes gefixt: Coolblue/LG/CE-Repair

Ongelezen bericht door Brahms »

SnelsteSlak schreef:..............Ter vergelijking, na 3 weken drammen een 'vergelijkbaar' (maar niet die je wil) model bezorgd krijgen zou strikt genomen ook vallen onder 'dit bedrijf heeft gedaan wat het zou moeten doen' maar dan zou de beleving toch wel even anders zijn........
Tsja, het kan altijd erger. Maar zeer fijn dat je er zo'n supergevoel aan hebt overgehouden en dit met andere wilde delen.

Gesloten