LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Krups XP 2240 ; Goed koop is duur koop!

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
manecas36
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 dec 2006 10:44

Krups XP 2240 ; Goed koop is duur koop!

Ongelezen bericht door manecas36 »

Beste lezer,
Eind 2011 kocht ik de xp2240 , een espresso + filter machine (duo) van het merk Krups, voor 210 euro.
Binnen 2 jaar ging de buitenkant (RVS ???) afbladderen / verpulveren. Ik stuurde het ding terug en ik kreeg omdat het binnen de garantie periode gebeurde een nieuw apparaat . Heel fijn, keurig netjes van Krups!
Weer 2 jaar later gebeurde er hetzelfde met apparaat numero 2 : het RVS bladderde af op de bovenzijde. Daarnaast bladderde er een heel stuk van de pistonhouder af . Vervolgens ging het espresso gedeelte ook nog lekken; aan alle kanten spoot het hete water er uit en zo hier en daar kwam er ook wat in het kopje terecht.
Ik zou iedereen willen adviseren , na mijn lesje van 210 euro , dit apparaat niet te kopen.
Je moet minimaal 300 euro uitgeven aan een los espresso apparaat om redelijke tot goede kwaliteit te hebben. Dat is mijn idee vandaag de dag.
Voor mij in elk geval geen Krups meer! (al maken ze wellicht goede koffiemachines)

stofzuigertje

Re: Krups XP 2240 ; Goed koop is duur koop!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ik het verhaal van 2e apparaat lees is het een onveilig product en zou je geld terug kunnen eisen wegens ondeugdelijk gevaarlijk product.

Mijn Rowenta van €49,95 is na 6 jaren ook stuk maar niet zo als jou verhaal.
Een beetje lekken, dat kan maar jou verhaal en 2e apparaat is te veel risico.

Helaas moet je de fabriek aanklagen en de winkel, heeft ze niet meer en is slechts tussen persoon.
Wacht op meerdere klagers dus wacht even of je samen kunt klacht kunt indienen.
1 is niets, maar een groepje?

manecas36
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 dec 2006 10:44

Re: Krups XP 2240 ; Goed koop is duur koop!

Ongelezen bericht door manecas36 »

Ik heb uiteindelijk Krups een lange brief geschreven met daar o.a. in, dat het hier niet zo veel te maken heeft met garantie. Elke (rijdende) rechter zal zeggen: we hebben het hier over een ondeugdelijk apparaat. Je kan en mag verwachten dat het langer dan 2 jaar meegaat. Dan moet je echt een procedure gaan aanspannen tegen Krups.
Zij zeggen: het gaat hier om slijtage, het apparaat wordt warm , dan weer koud, de 15 bar druk , we weten niet hoeveel kopjes koffie hiermee gezet zijn en ze zouden ook nog kunnen zeggen (maar dat doen ze niet!) (ik wel daarentegen ) : Het apparaat is in feite te goedkoop om daar veel van te verwachten.
Zoals ik al zei: een los espresso apparaat van redelijk tot goede kwaliteit kost al 300 euro.
Het blijft belachelijk natuurlijk dat een ding van 210 euro zo snel kapot gaat.
Ik wil Tros Radar tv ook eens schrijven en hopelijk behandelen ze dit onderwerp , hoewel ik de kans klein acht. Antoinette ? Lees je mee? ;)

Gesloten