LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sony breedbeeld TV verticale balken probleem

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Voorheen Sony fan

Sony breedbeeld TV verticale balken probleem

Ongelezen bericht door Voorheen Sony fan » 22 feb 2002 12:45

Zo ziet dat er uit:
http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1014376760
(met dank aan Fwan en zn.)

Er zijn enorm veel Sony televisie eigenaren die last hebben van deze verticale balken die over het televisie beeld heen scrollen (o.a. bij de FQ modellen).
Sony heeft nog steeds geen actie ondernomen om het op te lossen omdat het niet om een algemeen probleem zou gaan. Inmiddels beginnen ze bij Sony UK te begrijpen dat het wel degelijk een algemeen probleem is...
Ook BBC Watchdog is inmiddels vele malen door gedupeerden benaderd.

Engelse forum:
http://www.avforums.com/forums/showthre ... to=newpost

Dat zet misschien wat meer druk op de ketel bij Sony UK en uiteindelijk ook bij Sony Nederland (de Nederlandse FQ's komen namelijk ook uit Engeland). Er moet gewoon een oplossing komen. Het is toch van de gekke dat televisies in deze prijsklasse dergelijke gebreken vertonen en dat ze bij Sony vervolgens net doen of hun neus bloed:
'U bent de eerste meneer', 'Nog nooit eerder voor gekomen', 'Er zijn altijd wel enkele televisies die door onze strenge kwaliteitscontrole heen glippen...'

Het zou fijn zijn als u hier wat aandacht aan zou besteden in uw programma. Het moet maar eens afgelopen zijn met dat verstoppertje spelen.

Bij voorbaat dank,

M.v.g.,
Een voorheen trouwe Sony fan (zeker 15 jaar)

Arald

Re: Sony breedbeeld TV verticale balken probleem

Ongelezen bericht door Arald » 14 okt 2002 22:02

Ik ben zelf in het bezit van een Sont FQ Wega (32") en heb nog geen verticale balken gezien. Hetzelfde geldt voor het toestel van mijn ouders. Misschien ben je helaas een van de weinige die een "rot" exemplaar heeft. Bij massa productie zitten er wel eens slechte tussen.

Jack

Ongelezen bericht door Jack » 12 jan 2003 00:32

wat wordt er precies bedoeld met het verticale balken probleem? ik heb een KV28FQ75. Ik heb wel een ander probleem. als je een wit scherm hebt zie je links boven in het scherm een soort rode gloed iemand enige suggestie hoe dit te verhelpen?

Frank

Ongelezen bericht door Frank » 26 feb 2003 22:03

Verwacht niet dat Tros hier ooit aandacht aan zal schenken ze zijn immers gesponsord door Sony.

Daan2

Ongelezen bericht door Daan2 » 23 dec 2003 09:24

Ook ik heb een Sony TV (Trinitron, plat scherm). Inderdaad zie je regelmatig vertikaal scrollende balken. Het is opvallend dat dit probleem zich alleen voordoet op Nederland 2 en dan met name bij een rode of groene achtergrond. Beter afstellen van het ontvangstsignaal (doet de TV eigenlijk zelf) geeft geen verbeterd resultaat. Op den duur gaat het wennen. Elk apparaat heeft wel zijn slechte punten. Hiervoor heb ik twee Philips TV's gehad die erg snel de geest gaven (beeldbuis). De beste ervaringen heb ik met Sharp Portable TV's (werkten bij mij ruim 15 jaar probleemloos). Volgens mij maakt het niet veel meer uit of je nu een apparaat koopt van een A-merk of B-merk. Het blijft een kwestie van geluk of dikke pech. Eigenlijk denk ik dat het het meest verstandig is gewoon een redelijke goedkope TV te kopen en deze eventueel wat eerder te vervangen. Duurkoop is niet per definitie de beste koop.

Gesloten