Geen cash-back, op actieproducten, bij de Blokker

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
carin.van.de.riet
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2021 17:51

Geen cash-back, op actieproducten, bij de Blokker

Ongelezen bericht door carin.van.de.riet »

In november een frituurpan van het merk Tefal gekocht bij Blokker. Deze frituurpan had een korting van 79,00 voor 69,00 Euro. Met daarnaast een cash-back voordeel van 45 Euro. Dit werd vóór de aanschaf ook door de medewerker van Blokker bevestigd . Via Tefal was de korting van 45,00 Euro opvraagbaar. Echter Tefal gaf aan dat ik bij Blokker moest zijn voor deze cash-back actie. Zowel de winkel als het hoofdkantoor van Blokker gaf aan dat zij een fout gemaakt hadden en niet tot vergoeding in Euro's zouden overgaan. Slechts tegoedbon was mogelijk. M.i. gaan we hier voorbij aan de cash-back actie van november door Blokker. Ik heb geen tegoedbonnen willen kopen. Dit voelt als een vooruitbetaling op een product wat ik mogelijk nog bij Blokker zou kunnen kopen.
Dus ... graag mijn teveel betaalde geld in contacten retour.
Bijlagen
Actiefoto Blokker frituurpan 20211120_145232 01.jpg
Foto van de cash-back aanbieding bij Blokker.
(73.73 KiB) 2683 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geen cash-back, op actieproducten, bij de Blokker

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Twee prijspakkers op 1 product? Normaal gesproken heel ongebruikelijk.

SimonV
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 nov 2011 19:08

Re: Geen cash-back, op actieproducten, bij de Blokker

Ongelezen bericht door SimonV »

Op de site van tefal staat inmiddels ook dat het een fout is:
"*Let op: Er zijn foutieve actiecommunicaties in de winkel van Blokker geplaatst. Bij aankoop van een Tefal Friteuse ontvangt u alléén een Oliebollenpakket cadeau."
Dat neemt niet weg dat Blokker u verkeerd geïnformeerd heeft. Verstandig dat er een foto is gemaakt. Twee acties op één product is in Nederland welliswaar ongebruikelijk, maar het mag en kan wel.
Zelf zou ik kiezen voor de bonnen van Blokker. Niet omdat dat terecht is, maar omdat dat de snelste weg is en u heel veel gedoe bespaart. Waarschijnlijk kunt de bonnen in de Blokkerwinkel gebruiken om een andere cadeaubon (oa VVV-bon) te kopen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Geen cash-back, op actieproducten, bij de Blokker

Ongelezen bericht door crazyme »

Een frituurpan van tefal voor 24 euro.
Dat is een onwaarschijnlijk lage prijs.
Gaat niet gebeuren.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 940
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Geen cash-back, op actieproducten, bij de Blokker

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

crazyme schreef:
15 dec 2021 23:26
Een frituurpan van tefal voor 24 euro.
Dat is een onwaarschijnlijk lage prijs.
Gaat niet gebeuren.
Denk het wel. Hier is geen sprake van een kennelijke vergissing maar een welberekende actie. Op beide actieetiketten staat hetzelfde apparaat vermeld en zal Blokker toch echt met het geld over de brug moeten komen.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Geen cash-back, op actieproducten, bij de Blokker

Ongelezen bericht door caruso »

Nou, dat wort procederen dan...Blokker gaat echt niet compenseren en juridisch is dit een no-go.

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Geen cash-back, op actieproducten, bij de Blokker

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik denk juist dat TS juridisch gelijk heeft.
Er is sprake van een verkoop overeenkomst waarbij €45 cashback een onderdeel is van de verkoop overeenkomst. Winkel adviseert met een aanbieding en de winkel is verantwoordelijk voor de cash-back. Zie https://www.consuwijzer.nl/garantie-rep ... -fabrikant


Ik denk dat er 2 opties zijn, ik zou voor optie 1 gaan.

1 (makkelijke oplossing), je accepteert de cadeaubon van Blokker. Eventueel koop je dan van Blokker cadeau bon een VVV cadeaubon (vooraf informeren of dat nog mogelijk is) die je bij bijna elke winkel in kan leveren, of je gaat naar the read shop waar je de cadeaubon gaat inleveren voor een andere cadeau bon. Blokker verkoopt ook enkele andere cadeau bonnen.
2 (in mijn ogen juridisch correcte maar de moeilijke oplossing), je eist je €45 terug.

Indien je voor optie 2 kies, neem contact op met www.consumentenbond.nl/juridisch-advies of www.juridischloket.nl voor verdere hulp.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 940
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Geen cash-back, op actieproducten, bij de Blokker

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Seinhuis schreef:
16 dec 2021 02:01
Ik denk juist dat TS juridisch gelijk heeft.
Er is sprake van een verkoop overeenkomst waarbij €45 cashback een onderdeel is van de verkoop overeenkomst. Winkel adviseert met een aanbieding en de winkel is verantwoordelijk voor de cash-back. Zie https://www.consuwijzer.nl/garantie-rep ... -fabrikant


Ik denk dat er 2 opties zijn, ik zou voor optie 1 gaan.

1 (makkelijke oplossing), je accepteert de cadeaubon van Blokker. Eventueel koop je dan van Blokker cadeau bon een VVV cadeaubon (vooraf informeren of dat nog mogelijk is) die je bij bijna elke winkel in kan leveren, of je gaat naar the read shop waar je de cadeaubon gaat inleveren voor een andere cadeau bon. Blokker verkoopt ook enkele andere cadeau bonnen.
2 (in mijn ogen juridisch correcte maar de moeilijke oplossing), je eist je €45 terug.

Indien je voor optie 2 kies, neem contact op met www.consumentenbond.nl/juridisch-advies of www.juridischloket.nl voor verdere hulp.
U vergeet optie 3, het ontbinden van de koop op basis van misleiding. Ik denk niet dat Blokker graag een gebruikte friteuse terug wil nemen en daarbij de aanschafprijs terugbetaald omdat zij valse informatie hebben verstrekt.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen cash-back, op actieproducten, bij de Blokker

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik_weet_niet_alles schreef:
15 dec 2021 23:53
crazyme schreef:
15 dec 2021 23:26
Een frituurpan van tefal voor 24 euro.
Dat is een onwaarschijnlijk lage prijs.
Gaat niet gebeuren.
Denk het wel. Hier is geen sprake van een kennelijke vergissing maar een welberekende actie. Op beide actieetiketten staat hetzelfde apparaat vermeld en zal Blokker toch echt met het geld over de brug moeten komen.
Dat denk ik ook, zeker omdat de ene actie van Blokker is en de andere van Tefal zou zijn. Het is maar de vraag of TS dat als overduidelijke kennelijke vergissing moest beschouwen.

Maar blijkbaar beseft Blokker dat zelf ook, want ze bieden het verschil in bonnen aan. Ik zou dat netjes accepteren (en desnoods de al gegeven optie gebruiken om er andere bonnen mee te kopen die je wel kunt gebruiken).

Dat is de snelste en makkelijkste manier om je geld alsnog te krijgen. En in ruil voor wat extra moeite heb je een friteuse voor een spotprijs.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 940
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Geen cash-back, op actieproducten, bij de Blokker

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Het is zelfs zo dat deze acties elkaar overlappen. De prijsacties van Blokker loopt tot 28 november en de actie van Tefal van 1 november 2021 tot en met 2 januari 2022.

Ik verwacht dat er meerdere zijn die de friteuse gekocht hebben op de cashback actie van Blokker en nu afgescheept worden met een oliebollenpakket.
Daarnaast verkoopt Blokker de friteuse met een cashbackactie van 45 euro en zou de oliebollenpakket volgens Tefal 47 euro waard zijn (www,tefalpromotion.nl).

Wellicht iets voor Radar om op te pakken.

nammk
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 sep 2006 04:37

Re: Geen cash-back, op actieproducten, bij de Blokker

Ongelezen bericht door nammk »

crazyme schreef: ↑
15 dec 2021 23:26
Een frituurpan van tefal voor 24 euro.
Dat is een onwaarschijnlijk lage prijs.
Gaat niet gebeuren.

Dit kan zeker wel! Ik heb nl een paar jaar geleden een Krups Dolce Gusto koffiezetapparaat gekocht bij de Mediamarkt voor € 59,95. Dit was een aanbieding. Tegelijkertijd was er een cashback actie van Krups, waarbij ik € 50 terug kreeg. Ik heb dus maar € 9,95 voor het koffiezetapparaat betaald!

Gesloten