Vervelend geschil met BCC over reparatie tv

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
wouterheuer

Vervelend geschil met BCC over reparatie tv

Ongelezen bericht door wouterheuer »

Als lid van het Radar consumentenpanel, heb ik een heel vervelend geschil lopen bij de BCC Zoeterwoude.
Een waarbij er weinig consumentenvertrouwen is, laat staan oplossingsgerichtheid.
In december 2019 een kleine smart tv gekocht bij BCC Zoeterwoude. Binnen 1.5 maand was de wifi unit defect, nodig voor de smart omgeving.
De tv is toen ter reparatie aangeboden, na wekenlang is deze retour gekomen zonder deugdelijke reparatie.
In gesprek hierover in de winkel, waarbij er geen enkele ruimte was tot een andere oplossing te komen, de complete tv met toebehoren voor een 2e maal onder protest afgegeven voor reparatie. Geen enkel personeelslid in de winkel was bereid om ter plekke tot een oplossing te komen. Direct hierna is er een formele klacht bij het BCC Hoofdkantoor kenbaar gemaakt. Hierop is slechts gereageerd dat de tv na wederom weer een lange termijn, klaar stond bij het filiaal. Inmiddels is het april 2020! zonder werkende tv. verder.
Bij het ophalen in het filiaal is tv overhandigd, waarbij door ik heb gevraagd is eerst de tv werkend te laten zien.
Na navraag waar de tevens geretourneerde afstandsbediening dan was voor bediening, is men drie kwartier gaan zoeken. Hierna kwam men opeens met het verrassende antwoord, dat de klant deze zelf in bezit heeft. Dit is echter niet het geval. Volgens reparatiebon is deze niet ingeleverd, mondeling is dit bij medewerker tot wel 6x aangegeven, ook dat reparatieformulier niet klopt. Hierna is er een vervelende welles-nietes discussie ontstaan, omdat het filiaal ter plekke geen andere oplossing wil bieden, laat staan een bijbehorende remote control unit.
Als klant laat ik mij niet wegsturen na 5 maanden niet kunnen gebruiken, geen creditering, of een compleet werkende tv. Uiteindelijk is er na netjes te blijven, of enige ander alternatief te willen bespreken geen uitkomst, de lokale politie is zelfs als mediator in de winkel opgetreden.

BCC Zoeterwoude laat klant op straat zetten zonder geld terug, of compleet werkende unit!
Het hoofdkantoor wil na contact ook geen enkele oplossing bieden, en gaat enkel op reparatieformulier af. Hoe kan ik dan als klant bewijzen dat de afstandsbediening niet meer in mijn bezit is?!
nu sta ik dus op straat zonder gerepareerde complete tv set of aankoopbedrag retour.
Ik ben nog nooit zo behandeld in een winkel zonder enige geloofwaardigheid of klantvriendelijkheid.

BCC low quality , bad service??!!!!!

Graag een oplossing bcc!!, dit kan echt niet!

tttlocke

Re: Vervelend geschil met BCC over reparatie tv

Ongelezen bericht door tttlocke »

'Als lid van het Radar consumentenpanel'? Dat snap ik niet.

Heel goed mogelijk dat u in uw recht stond, maar zo te zien heeft u zich in de winkel zo danig gedragen (weigeren te vertrekken wellicht?) dat zelfs de politie er aan te pas moest komen. Geen beste beurt. Ik weet niet of een openen van een topic op dit forum daar nog verandering in kan brengen. Misschien moet u uit een ander, wat nederiger, vaatje tappen.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

wouterheuer schreef:
10 apr 2020 19:09
Dus concreet heeft de BCC een reparatiebon waarop duidelijk geen afstandbediening staat aangeven, ondanks dit gaat u 6 maal herhalen dat hij er wel bij zat. Bedrijven werken met dit soort bonnen om discussie te voorkomen, u heeft deze bon getekend en daarmee aangegeven dat hij niet er niet bij zat. Geen idee waarom u denkt dat dit veranderd als u dit 6 keer gaat herhalen dat de door uw voor akkoord getekende bon onjuist is.

Wat verwacht u dan van ons op het forum? Het is uw woord tegen die van de BCC.

Uit uw verhaal wordt niet duidelijk wie de politie erbij heeft gehaald, maar uit de toon van het bericht lijkt me dit geïnitieerd door de BCC?

Daarnaast weet u helemaal niet of de televisie nog steeds niet functioneert. Enige wat ik uit u verhaal haal is dat u denkt meer rechten te hebben omdat u "lid" bent van het Radar consumentenpanel. Dit is echter een niets zeggend iets. Uit uw verhaal haal ik niets waarin de BCC fout zit. En waarschijnlijk als u wat relaxed was geweest komt er ook meer oplossingsgerichtheid vanuit medewerkers.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

wouterheuer schreef:
Als lid van het Radar consumentenpanel, heb ik een heel vervelend geschil lopen bij de BCC Zoeterwoude.
Dat geeft u andere rechten dan een klant die geen lid is?
wouterheuer schreef:
In december 2019 een kleine smart tv gekocht bij BCC Zoeterwoude. Binnen 1.5 maand was de wifi unit defect, nodig voor de smart omgeving.
De tv is toen ter reparatie aangeboden, na wekenlang is deze retour gekomen zonder deugdelijke reparatie.
In gesprek hierover in de winkel, waarbij er geen enkele ruimte was tot een andere oplossing te komen, de complete tv met toebehoren voor een 2e maal onder protest afgegeven voor reparatie. Geen enkel personeelslid in de winkel was bereid om ter plekke tot een oplossing te komen.
Vervelend dat de eerste reparatie verkeerd is gegaan, maar welke oplossing had u in gedachte? Het personeel in de winkel heeft niet de kennis en kunde om een tv te kunnen repareren. Deze moest dus gewoon opnieuw opgestuurd worden.
wouterheuer schreef:
Direct hierna is er een formele klacht bij het BCC Hoofdkantoor kenbaar gemaakt. Hierop is slechts gereageerd dat de tv na wederom weer een lange termijn, klaar stond bij het filiaal. Inmiddels is het april 2020! zonder werkende tv. verder.
Over welk tijdsbestek hebben we het? In december gekocht en in februari voor de eerste keer ter reparatie aangeboden. Nu zijn er 1,5 maand verder.
wouterheuer schreef:
Bij het ophalen in het filiaal is tv overhandigd, waarbij door ik heb gevraagd is eerst de tv werkend te laten zien.
En, deed de tv het weer? Dan is het probleem dus opgelost. Jammer dat het wat langer duurde, maar hij doet het weer.
wouterheuer schreef:
Na navraag waar de tevens geretourneerde afstandsbediening dan was voor bediening, is men drie kwartier gaan zoeken. Hierna kwam men opeens met het verrassende antwoord, dat de klant deze zelf in bezit heeft. Dit is echter niet het geval. Volgens reparatiebon is deze niet ingeleverd, mondeling is dit bij medewerker tot wel 6x aangegeven, ook dat reparatieformulier niet klopt. Hierna is er een vervelende welles-nietes discussie ontstaan, omdat het filiaal ter plekke geen andere oplossing wil bieden, laat staan een bijbehorende remote control unit.
Er staat dus op de bon dat het niet ingeleverd is en ten tijde van het maken van de bon meld u niet dat er een fout in zit?
wouterheuer schreef:
Als klant laat ik mij niet wegsturen na 5 maanden niet kunnen gebruiken, geen creditering, of een compleet werkende tv.
Werkt de tv nu wel of niet? En na 5 maanden niet kunnen gebruiken? U hebt deze anderhalve maand kunnen gebruiken en we zitten nu net in maand 4 van het nieuwe jaar. Als u de tv op 1 december 2019 gekocht zou hebben heeft u de tv dus iets meer dan 2,5 maand niet kunnen gebruiken.
wouterheuer schreef:
Uiteindelijk is er na netjes te blijven, of enige ander alternatief te willen bespreken geen uitkomst, de lokale politie is zelfs als mediator in de winkel opgetreden.
Als u netjes gebleven bent, waarom is er dan politie bij gekomen?
wouterheuer schreef:
BCC Zoeterwoude laat klant op straat zetten zonder geld terug, of compleet werkende unit!
Het hoofdkantoor wil na contact ook geen enkele oplossing bieden, en gaat enkel op reparatieformulier af. Hoe kan ik dan als klant bewijzen dat de afstandsbediening niet meer in mijn bezit is?!
nu sta ik dus op straat zonder gerepareerde complete tv set of aankoopbedrag retour.
Ik ben nog nooit zo behandeld in een winkel zonder enige geloofwaardigheid of klantvriendelijkheid.
Als ze iedereen zouden geloven op hun blauwe ogen zijn morgen alle filialen leeg. Er is samen met u een reparatieformulier ingevuld en als daar op staat dat er geen afstandsbediening bij zit, wie bent u dan om achteraf te zeggen dat die er wel bij zit? U stelt dat het anders is dan overeengekomen, dan ligt bij u de bewijslast.
wouterheuer schreef:
Welke oplossing had u in gedachte? Draai het eens om en bekijk het eens vanuit de ogen van BCC. Het enige dat aan te merken is is de slordigheid dat de tv de eerste keer niet (goed) gerepareerd is. In de tussentijd had u daar een leentoestel voor kunnen vragen. Een financiële compensatie zit daar niet in. Net zo goed dat u geen recht hebt om uw aankoopbedrag terug te krijgen.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

wouterheuer schreef:
Ja, nu heeft u natuurlijk gelijk en zal bcc u wel tegemoet moeten komen.

Politie moest komen om u de winkel uit te zetten ?

Serieus ?

En dat schrijft u zonder gevoel van schaamte.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zat die kapotte tv dan wel in een Radartas? Dan was het probleem vast zo opgelost.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

wouterheuer schreef:
Dit is precies de reden waarom ik bedankt heb om toe te treden tot dat panel: ik blijf liever verschoond van dit soort problemen.

Justmeagain

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Neodutchio.
Ik zie in je uitgebreide reactie dat je steeds maar een deel van de tekst citeert.
Als ik op citeren druk krijg ik de volledige tekst.
Hoe lukt het je om deken te selecteren voor een citaat?
Sorry voor deze OT vraag

Aygulf

Ongelezen bericht door Aygulf »

Als de klant geen gelijk krijgt is de winkel "niet klantgericht, biedt geen oplossing enz." stel je voor dat iedere "eisende" klant maar zijn zin moet krijgen. Pas nog een vriezer bij BCC gekocht en het is een prima en fatsoenlijk bedrijf. Op een reparatiebon wordt altijd vermeld wat er ingeleverd wordt en wel/niet met toebehoren. Wat levert 6x schreeuwen dan op als u geen bewijs hebt. En dat er zelfs politie bij moet komen zegt mij al genoeg. Schandalig zulke klanten!

taxikemperman

Ongelezen bericht door taxikemperman »

@wouterheuer
Normaal worden er geen losse onderdelen ingenomen tenzij deze absoluut noodzakelijk zijn.
Een afstandsbediening is dat normaal gesproken niet.
Als er losse onderdelen mee gaan, dan worden die specifiek op de bon gezet.
Dit is bij u niet gebeurt en daarom zal BCC ook volhouden dat deze niet meegeleverd is.
U had de bon moeten checken bij inlevering.

taxikemperman

Ongelezen bericht door taxikemperman »

@justmeagain
Druk op het citeerteken
Je krijgt dan de geciteerde post

Vervolgens kopieer je de bovenste tekst inclusief de haken. In dit geval {quote=Justmeagain post_id=2745565 time=1586557774 user_id=406993}

Deze plak je helemaal onderaan achter het laatste stukje met haken. {/quote}

Vervolgens kopieer je beide delen
Je krijgt dan dit
{/quote} {quote=Justmeagain post_id=2745565 time=1586557774 user_id=406993}

Dit geheel plaats je daar In de tekst voor het stuk wat je wilt citeren

Tussen de middelste haken} {schrijf je je eigen tekst.

Als laatste haal je helemaal onderin je eerst geplakte stuk weg

De opbouw ziet er dan zo uit:
{quote= .....}
Geciteerde tekst
{/quote}
Eigen tekst.
Als je dan op voorbeeld klikt, dan zie je hoe het eruit komt te zien

Let op!
In de echte teksten gebruik je rechte haken [ ]
Ik heb nu { } gebruikt om het leesbaar te maken

wouterheuer

Ongelezen bericht door wouterheuer »

Beste forum leden,

Om alle wat kritische reacties en aannames op mijn bericht te weerleggen de volgende uitleg.
Misschien dat u allen eerst alle feiten kan checken, voordat men spreekt van schande en aannames doet.
Daar zijn kanalen als facebook voor.
Dat ik lid ben van het consumentenpanel, is enkel om aan te geven dat ik weet wat mijn rechten EN plichten als consument zijn.
Ik lever een tv voor een 2e maal in voor reparatie op aangegeven wijze, en verwacht enkel dat de uitkomst ervan dan ook zoals verwacht mag zijn.
Op eigen initiatief heb ik zelf de politie ingeschakeld als onpartijdige getuige en bemiddelaar. Zodoende is er een registratie van het voorval voor een later moment.
Ik weiger slechts de winkel uit te gaan zonder fatsoenlijke oplossing.
In de winkel ben ik in dialoog gegaan zonder eindoplossing.
Bij het aanbieden van de tv voor reparatie kon er door klant niet worden getekend voor inname.
De BCC reparatiebon geeft ook helemaal niet aan of er accessoires zijn ingeleverd, of andere bijzonderheden.
Dit staat slechts in computersysteem van de BCC.
Hoe kan de klant dit dan weerleggen, ondanks mondelinge overeenkomst en bevestiging van medewerker bi inlevering., dat mijn verhaal klopt.

Mvg.

PietertjeTwee

Ongelezen bericht door PietertjeTwee »

Dank voor de nadere toelichting. Ik twijfel er nu niet meer aan dat je zelf een onzettend groot deel van het probleem bent.

De politie inschakelen als bemiddelaar omdat je tv niet werkt. Echt, hoe kom je er op. Ik zou je een rekening moeten sturen voor het belastinggeld dat dit gekost heeft.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

Politie heeft momenteel wel wat beters te doen.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

wouterheuer schreef:
15 apr 2020 19:00
Dat ik lid ben van het consumentenpanel, is enkel om aan te geven dat ik weet wat mijn rechten EN plichten als consument zijn.
Ook mensen die geen lid zijn kunnen ook weten wat de rechten en plichten zijn.
wouterheuer schreef:
Ik lever een tv voor een 2e maal in voor reparatie op aangegeven wijze, en verwacht enkel dat de uitkomst ervan dan ook zoals verwacht mag zijn.
Dan nogmaals de vraag, is de tv nog steeds kapot dan?
wouterheuer schreef:
Op eigen initiatief heb ik zelf de politie ingeschakeld als onpartijdige getuige en bemiddelaar. Zodoende is er een registratie van het voorval voor een later moment.
Sinds wanneer bemiddeld de politie? Dat behoort totaal niet tot hun takenpakket. En wat voor een registratie is er gemaakt, dat de afstandsbediening weg is?
wouterheuer schreef:
Ik weiger slechts de winkel uit te gaan zonder fatsoenlijke oplossing.
Wat vindt u dan een fatsoenlijke oplossing? Als dat enkel de afstandsbediening is, dan is daar al antwoord op gekomen.

snuffel1

Ongelezen bericht door snuffel1 »

Toch een vraag is de tv naar behoren hersteld? maar de u ingeleverde afstandsbediening is spoorloos verdwenen en BCC betwist dat u afstandsbediening mee ingeleverd heeft en dat af doet als zijnde 'die zal nog wel thuis liggen'. Klinkt plausibel omdat voor reparatie van een tv een afstandsbediening niet noodzakelijk is en dus ook niet ingenomen wordt. Als de afstandsbediening vanwege een relevant defect ook meegestuurd wordt dan komt die na reparatie van de tv ook weer retour maar kan het zo zijn dat de afstandsbediening nog bij de reparateur ligt. Uit openingstopic lees ik wel dat het personeel naar de afstandsbediening gezocht heeft maar die niet kon vinden en op de reparatiebon stond ook niet dat die mee ingeleverd is en daarmee begon de stennis die u begonnen bent want de krachttermen die u hebt gebezigd slaan kant nog wal. Het loopt dusdanig uit de hand dat u zelfs de politie inschakelt om uw gelijk te halen voor een afstandsbediening enkel en alleen omdat de medewerker van BCC stelde dat 'die wel thuis zou liggen'. Mijn persoonlijke mening is dat u verkeerd bezig bent geweest en de discussie zelf bent aangegaan met als gevolg een dikke doei en zoek het maar uit.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

wouterheuer schreef:
Misschien dat u allen eerst alle feiten kan checken, voordat men spreekt van schande en aannames doet.
Lijkt mij inderdaad heel verstandig. Ook voor u. Begin anders eens met feiten te noemen in de vorm van data. U gebruikt kreten als "wekenlang", dat is niet heel concreet, feiten moeten naar mijn idee wel concreet benoemd worden. U heeft het over 5 maand geen gebruik van kunnen maken, dat is gewoon gelogen, december is 5 maand geleden, en u heeft 1,5 maand gebruik kunnen maken. Dat zijn namelijk de enige 2 concrete termijnen die u genoemd heeft, wekenlang is dat niet.
wouterheuer schreef:
Volgens reparatiebon is deze niet ingeleverd, mondeling is dit bij medewerker tot wel 6x aangegeven, ook dat reparatieformulier niet klopt.
Het is toch uw plicht om een dergelijk formulier bij afgifte te controleren op juistheid? Hier bent u kennelijk nalatig geweest en die nalatigheid heeft gevolgen.
wouterheuer schreef:
Als klant laat ik mij niet wegsturen na 5 maanden niet kunnen gebruiken, geen creditering, of een compleet werkende tv. Uiteindelijk is er na netjes te blijven, of enige ander alternatief te willen bespreken geen uitkomst, de lokale politie is zelfs als mediator in de winkel opgetreden.
Netjes blijven en politie moest er aan te pas komen kan ik niet rijmen. Als u gevraagd is om het pand te verlaten, dan is het toch echt uw plicht om daar aan gehoor te geven. Het is ook een recht van een pandeigenaar om dit van u te verlangen. U moet toch weten dat, om een geschil als dit verder uit te spelen, de medewerker in de winkel niet de aangewezen partij is. Dan kunt u wel zeggen dat u zich niet laat wegsturen, maar als u weggestuurd wordt van priveterrein, is het uw plicht om te gaan.
wouterheuer schreef:
Hoe kan ik dan als klant bewijzen dat de afstandsbediening niet meer in mijn bezit is?!
Niet. Dat kunt u niet. U kunt ook niet bewijzen dat de afstandsbediening is ingeleverd.

Alles bij elkaar gezien weet u wellicht wat uw rechten en plichten zijn, u handelt er niet naar, dat vind ik wel behoorlijk teleurstellend voor iemand die trots is om te weten wat zijn rechten en plichten zijn. De medewerker in de winkel heeft een flinke kluif aan u gehad als ik het zo lees. U had moeten weten dat er andere wegen zijn om dit geschil uit te vechten, zonder dat hier politie aan te pas hoeft te komen.

Plaats reactie