LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke ventilator stinkt niet?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
logokiller
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jun 2009 21:35

Welke ventilator stinkt niet?

Ongelezen bericht door logokiller »

Ik heb pas een Everglades staande statief ventilator gekocht en die stinkt werkelijk naar poep. Ik heb uitgezocht dat het de smeerolie is van binnen die hier voor zorgt. Ik kan hem niet meer terugbrengen omdat ik van binnen een aantal tandwielen voor de oscillatie heb weggehaald. Daar ben ik ook de smeerolie tegen gekomen en die ruikt naar poep. Ik heb op Engelse websites gelezen dat dit een vaker voorkomend probleem is met name de laatste jaren bij nieuwe ventilators.


Zijn er nog gewone eenvoudige staande ventilators die absoluut niet vies ruiken?

Mucha

Re: Welke ventilator stinkt niet?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Welke ventilator stinkt niet?

Ongelezen bericht door Quark »

Mucha schreef:
logokiller schreef:Ik heb pas een Everglades staande statief ventilator gekocht en die stinkt werkelijk naar poep. Ik heb uitgezocht dat het de smeerolie is van binnen die hier voor zorgt. Ik kan hem niet meer terugbrengen omdat ik van binnen een aantal tandwielen voor de oscillatie heb weggehaald. Daar ben ik ook de smeerolie tegen gekomen en die ruikt naar poep. Ik heb op Engelse websites gelezen dat dit een vaker voorkomend probleem is met name de laatste jaren bij nieuwe ventilators.


Zijn er nog gewone eenvoudige staande ventilators die absoluut niet vies ruiken?
Dit hoor ik echt voor het eerst. :shock: Mijn eigen ventilator is een oudje uit de jaren 70 of 80 (DeLonghi). Maar een poepgeur is mij bij nieuwe exemplaren nooit opgevallen. Stinken ze alleen als het aan staat (en de olie dus warm wordt) of altijd ?
Heb er 4 van verschillende merken draaien als het warm is, maar stinken doet er geen 1.

stofzuigertje

Re: Welke ventilator stinkt niet?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je toch al iets veranderde, gewoon het milieu vriendelijke vet eruit want bio vetten kunnen.... net als zeepbakje wasmachine gaan stinken en daar andere vetten in doen.

Er is aan gesleuteld dus terug kan niet, beetje dom die volgorde.
Maar verzurende vetten komen voor.

Meestal voor buiten gebruik en zo maar in woonkamer zou ik dit nooit doen, dan maar iets minder milieu vriendelijk product.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Welke ventilator stinkt niet?

Ongelezen bericht door moederslink »

logokiller schreef:........Zijn er nog gewone eenvoudige staande ventilators die absoluut niet vies ruiken?
Dat ding van mij , goedkoop en vd Action draait hier al een paar jaar en stinkt niet..... :wink:

stofzuigertje

Re: Welke ventilator stinkt niet?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Volgens Moederslink zit er dus geen luchtje aan de kinderarbeid ventilator van de Action?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Welke ventilator stinkt niet?

Ongelezen bericht door moederslink »

Ho ho, dat wordt nergens gezegd hè ?
Deze ventilator was daar veel goedkoper dan elders ( was ook beter voor mijn portemonnee ) .
De Action als bedrijf loopt als een trein en voor mensen met een smalle beurs is zo.n winkel fijn.

logokiller
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jun 2009 21:35

Re: Welke ventilator stinkt niet?

Ongelezen bericht door logokiller »

Het stinkt alleen als die even draait, het is niet om uit te houden. Ik denk dat ik nog eens een andere nieuwe ventilator ga proberen. Wat ook kan is alle smering eruit halen en dan vernieuwen met speciale olie zoals Universeel lithiumzeepvet. Maar dan ben ik daar wel weer een paar uur mee bezig en het is niet gezegd of ik de oude olie er wel helemaal zeer diep uit kan halen.

Mucha

Re: Welke ventilator stinkt niet?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Welke ventilator stinkt niet?

Ongelezen bericht door gemist »

logokiller schreef:Het stinkt alleen als die even draait, het is niet om uit te houden. Ik denk dat ik nog eens een andere nieuwe ventilator ga proberen. Wat ook kan is alle smering eruit halen en dan vernieuwen met speciale olie zoals Universeel lithiumzeepvet. Maar dan ben ik daar wel weer een paar uur mee bezig en het is niet gezegd of ik de oude olie er wel helemaal zeer diep uit kan halen.
Bij een auto onderdelen zaak kun je "remmenvet"halen in een tube-tje of een lekkere grote emmer. Bedoeld om de glijdende delen piepvrij te houden, blijvend geurloos op hoge temperaturen. Knetter synthetisch, maar uiterst geschikt om plastic tandwielen te smeren.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Welke ventilator stinkt niet?

Ongelezen bericht door bprosman »

En het oude vet kun je er "uitspoelen" met wasbenzine.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Welke ventilator stinkt niet?

Ongelezen bericht door Brahms »

Inderdaad, hup het hele ding in de wasbenzine. Het vet is er zo van af.
Verder zijn dit soort tandwielen niet van plastic maar van nylon.
Die kan je als het een beetje kwaliteit is zelfs smeren met Dreft.........
Laatst gewijzigd door Brahms op 15 aug 2016 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: Welke ventilator stinkt niet?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je gaat smeren met Droom Boter..... die gaat na enkele maanden rotten en stinken maar blijft beter zitten dan Dreft, want dat gaat
minder lang mee!

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Welke ventilator stinkt niet?

Ongelezen bericht door Brahms »

stofzuigertje schreef:Als je gaat smeren met Droom Boter..... die gaat na enkele maanden rotten en stinken maar blijft beter zitten dan Dreft, want dat gaat
minder lang mee!
Ik denk dat je zelf wat te veel droomt dat je in elk topic met onzin moet reageren......
Ook deze bijdrage gaat weer helemaal nergens over ! Je bent gewoon elk topic aan het vervuilen met je onzinnige posts.

Gesloten