LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] indesit w 103

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
roewen
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2009 21:43

indesit w 103

Ongelezen bericht door roewen »

Hallo,ik heb een wasautomaat indesit w 103 ,het probleem is dat het apparaat vastzit op dezelfde programma het kan niet automatisch overschakelen naar de volgende.het start normaal bij het begin ,maar daarna blijft het water vullen totdat het overloopt.zou iemand mij kunnen vertellen wat de oorzaak kunnen zijn?

Toolboy

Re: indesit w 103

Ongelezen bericht door Toolboy »

Geachte Lijkt een defecte niveau regelaar te zijn. Groet T

stofzuigertje

Re: indesit w 103

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

probeer het eerst een op pompen en centrifugeren te zetten..
Dan filter controleren op vervuiling...

Zonder wasmiddel op tenminste 60 graden wassen en dan kan het vuil soms los komen...
Zeep kan naast wassen ook blijven plakken en vervuilen.

Verder zou ik nooit een Indesit kopen als Wasmachine, koelkasten gaan wel maar ik zie relatief nieuwe regelmatig bij groot vuil staan.

5 jaar extra garantie is bij dit merk helaas noodzakelijk en dan is en beter merk meestal goedkoper...

Toolboy

Re: indesit w 103

Ongelezen bericht door Toolboy »

@stofzuigertje
Volgens mij heeft u de vraag niet gelezen.

maar daarna blijft het water vullen totdat het overloopt.zou iemand mij kunnen vertellen wat de oorzaak kunnen zijn?


Groet T

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: indesit w 103

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Indesit koop hem niet, twee houten ballen en een gummi tiet! Waarschijnlijk het slangetje van de niveauregelaar verstopt of lek. Simpel te controleren door het even los van de trommel te nemen en er in te blazen. Dan hoort de regelaar te schakelen en dat is te horen aan de klik. Meestaal is het pijpje waar dit slangetje aan zit verstopt.

Vr. Gr. Hans.

superwoman
Berichten: 139
Lid geworden op: 02 dec 2007 19:45

Re: indesit w 103

Ongelezen bericht door superwoman »

Ik heb een soortgelijk probleem sinds vanmiddag: mijn indeshit kan nu geen water meer afpompen. Ik heb het filter schoongemaakt, apparaat grondig gereset (stroom er helemaal vanaf, 3 kwartier wachten, stroom er weer op) en na 1 goede centrifuge-beurt begon het gelazer weer. Knipperende lampjes op het display. Het ding is net 2,5 jaar oud en dus is de garantie net verlopen. Zal je net zien !

Ik begreep dat dit het begin is van het einde van mijn wasmachine. Aangezien ik geen zin heb in elke maand weer een monteur op mijn stoep heb ik een andere wasmachine gekocht. Hopelijk is het euvel dan verholpen.

stofzuigertje

Re: indesit w 103

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ Superwomen,

Als de pomp stuk is kun je deze door de slang plat te leggen leeg laten lopen....

Draaide de pomp nog of niet?
Naast het filter kan er ook iets in de pomp zitten dus die voorzichtig rond draaien...?

Daarom is tijdig het filter reinigen en niet wachten tot er storing komt beter maar de meeste laten alles eerst dicht slibben..... helaas.

Gesloten