LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Indesit wasmachine kapot

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Liesbeth Arts
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mei 2017 16:56

Indesit wasmachine kapot

Ongelezen bericht door Liesbeth Arts »

Kort voor pasen is mijn indesit wasmachine ermee opgehouden, terwijl het ding nog geen jaar oud is. Indesit gebeld, monteur gekomen. Die heeft het moederbord vervangen maar het probleem bleek in de display te zitten. Dus die laten bestellen. Sindsdien bel ik iedere week een of twee maal (ja, al drie weken lang!) naar indesit of ze al bijna komen om mijn machine te maken. En iedere keer zeggen ze dat ze terug bellen om een afspraak te maken of als ze meer een en iedere keer kan ik zelf weer gaan bellen.

Ik kan op mijn kop gaan staan, maar kan niemand te spreken krijgen die wat meer bewegingsruimte heeft dan de telefonist. En intussen dus al ruim drie weken geen wasmachine en wel twee kleine kinderen.

Ik snap niet dat het zo moeilijk is... Ze hadden toch minimaal even kunnen terugbellen met het bericht dat het misschien wat langer kon duren? Of kunnen meedenken aan een oplossing? Een leenmachine of een nieuwe en dat ze de kapotte maar in hun eigen tijd repareren en als gebruikt opnieuw verkopen.

Ik ga ook geen nieuwe kopen aangezien het allemaal garantiewerk is. Was de garantie maar voorbij, had ik binnen een week een nieuwe...
Dus, iemand nog tips om ze daar zover te krijgen dat ze dat ding nu eindelijk gaan repareren?
Laatst gewijzigd door Radar op 04 mei 2017 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast.

BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Indesit wasmachine kapot

Ongelezen bericht door BL2 »

Het zou zomaar kunnen zijn dat ze wachten op het betreffende onderdeel. Zonder onderdeel geen herstel.

Zolang de machine binnen de garantietermijn te herstellen is heb je in ieder geval geen recht op een geheel nieuw apparaat.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Indesit wasmachine kapot

Ongelezen bericht door thecure »

En ik zou me ook melden bij de verkoper, die is uiteindelijk verantwoordelijk...

stofzuigertje

Re: Indesit wasmachine kapot

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Er zijn webwinkels die dit merk weigeren te verkopen omdat ze op forums wel eens een slechte naam kunnen krijgen als de importeur zo handelde, en de verkoper die niets kan ....
Als ex eigenaar webshop heb ik er ooit 3 verkocht, en dat was 3x teveel en snel op marktplaats gedumpt na herstel en ander merk geven!

Alleen koelkasten en vriezers van dit merk wilde ik wel verkopen, als er op de deur na.... niets beweegt kan er weinig fout gaan.
En als je wilt weten welke merken ik graag verkoop, die zijn meestal met extra garantie tot 5 jaren aangeboden en die heb je niet nodig....
Als die extra garantie ontbreekt gewoon even verder zoeken!

Mucha

Re: Indesit wasmachine kapot

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Indesit wasmachine kapot

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zou me melden bij de verkoper. Deze wasmachine is duidelijk non-conform. In beginsel heb je dan een vrije keuze tussen herstel of vervanging. Het is goed mogelijk dat het herstel (het vervangen van het diplay incl. arbeidskosten) zoveel goedkoper is dan vervanging, dat dit hier anders is. Maar ook dan moet de verkoper het herstel wel binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast uitvoeren. Wanneer de verkoper de wasmachine niet binnen een redelijke termijn herstelt (of vervangt), dan heb je een vrije keuze uit herstel, vervanging of ontbinding. Maar je moet je dan wel bij de verkoper hebben gemeld. Dit moet je doen binnen 2 maanden na dat je het defect hebt ontdekt, tenzij je een hele goede reden hebt waarom je dat niet hebt gedaan.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Indesit wasmachine kapot

Ongelezen bericht door thecure »

Mucha schreef:
stofzuigertje schreef:Er zijn webwinkels die dit merk weigeren te verkopen omdat ze op forums wel eens een slechte naam kunnen krijgen als de importeur zo handelde, en de verkoper die niets kan ....
Als ex eigenaar webshop heb ik er ooit 3 verkocht, en dat was 3x teveel en snel op marktplaats gedumpt na herstel en ander merk geven!

Alleen koelkasten en vriezers van dit merk wilde ik wel verkopen, als er op de deur na.... niets beweegt kan er weinig fout gaan.
En als je wilt weten welke merken ik graag verkoop, die zijn meestal met extra garantie tot 5 jaren aangeboden en die heb je niet nodig....
Als die extra garantie ontbreekt gewoon even verder zoeken!
Ik heb er een van Indesit gehad. Die heeft het 5 jaar uitgehouden. Vorig jaar vervangen door weer een Indesit. Als deze ook weer 5 jaar meegaat dan ben ik tevreden, gezien de prijs.
Als je een miele koopt ben je voor 20 jaar klaar, en nog beter voor het milieu ook!

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Indesit wasmachine kapot

Ongelezen bericht door hänschen klein »

thecure schreef:
Mucha schreef:
stofzuigertje schreef:Er zijn webwinkels die dit merk weigeren te verkopen omdat ze op forums wel eens een slechte naam kunnen krijgen als de importeur zo handelde, en de verkoper die niets kan ....
Als ex eigenaar webshop heb ik er ooit 3 verkocht, en dat was 3x teveel en snel op marktplaats gedumpt na herstel en ander merk geven!

Alleen koelkasten en vriezers van dit merk wilde ik wel verkopen, als er op de deur na.... niets beweegt kan er weinig fout gaan.
En als je wilt weten welke merken ik graag verkoop, die zijn meestal met extra garantie tot 5 jaren aangeboden en die heb je niet nodig....
Als die extra garantie ontbreekt gewoon even verder zoeken!
Ik heb er een van Indesit gehad. Die heeft het 5 jaar uitgehouden. Vorig jaar vervangen door weer een Indesit. Als deze ook weer 5 jaar meegaat dan ben ik tevreden, gezien de prijs.
Als je een miele koopt ben je voor 20 jaar klaar, en nog beter voor het milieu ook!
1 - Die 20 jaar zijn niet gegarandeerd
2 - Men heeft dan 19 jaar lang een machine die niet meer kan worden aangepast aan innovaties
3 - Het milieu wordt belast met de productie van een edelstalen kuip, waar een kunststof kuip het ook doet
4 - U legt uw geld voor 20 jaar vast in een apparaat waar men aan vastzit en misschien nog goedkoper wordt
5 - De gezinssamenstelling verandert tussentijds en u zit met de te grote of te kleine Miele

Dus een goedkope Indesit die tenminste drie jaar volhoudt is de betere oplossing!

Liesbeth Arts
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mei 2017 16:56

Re: Indesit wasmachine kapot

Ongelezen bericht door Liesbeth Arts »

alfatrion schreef:Ik zou me melden bij de verkoper. Deze wasmachine is duidelijk non-conform. In beginsel heb je dan een vrije keuze tussen herstel of vervanging. Het is goed mogelijk dat het herstel (het vervangen van het diplay incl. arbeidskosten) zoveel goedkoper is dan vervanging, dat dit hier anders is. Maar ook dan moet de verkoper het herstel wel binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast uitvoeren. Wanneer de verkoper de wasmachine niet binnen een redelijke termijn herstelt (of vervangt), dan heb je een vrije keuze uit herstel, vervanging of ontbinding. Maar je moet je dan wel bij de verkoper hebben gemeld. Dit moet je doen binnen 2 maanden na dat je het defect hebt ontdekt, tenzij je een hele goede reden hebt waarom je dat niet hebt gedaan.
Je hebt het over een redelijke termijn waarbinnen herstel moet plaatsvinden. Hoe weet ik wat een redelijke termijn is? Als de eerste monteur aangeeft dat het ongeveer een week gaat duren, vanwege Pasen misschien een dag langer, is drie weken dan redelijk? Is het redelijk om vooral ook helemaal niks te laten weten? Even een belletje met 'sorry mevrouw, maar het gaat langer duren' is toch ook zo gedaan?

stofzuigertje

Re: Indesit wasmachine kapot

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Drie weken is teveel, Pasen is al lang terug.... dus had hersteld moeten zijn of geld terug over restwaarde en beter merk kopen.
Vreemd dat ze geen onderdelen hebben, normaal is 99% voorraad en zeker dit soort dingen.

Vraag de verkoper of je de koop kunt ontbinden wegens deze wanprestatie want wekenlang familie of buren vragen, wasserette was vroeger maar nu erg zeldzaam, alleen op vakantie parken kun je vaak nog wassen!

Gesloten