LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inductie kookplaat 1Fase

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Inductie kookplaat 1Fase

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De spanning is om te snijden. :lol:

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Inductie kookplaat 1Fase

Ongelezen bericht door Obelix1 »

:lol: :lol: :lol: :lol: Beste reactie.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Inductie kookplaat 1Fase

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Obelix1 schreef:
03 nov 2019 18:03
:lol: :lol: :lol: :lol: Beste gemotiveerde reactie.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Inductie kookplaat 1Fase

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Obelix 11111 heeft gelijk, na meten bleek nadat de wolken de zonnepanelen uitgeschakeld hadden de Sinus mooier op
het scherm kwamen.... en minuutje later weer verpest door die koperen bol aan de hemel.

Dit het niets met mijn panelen maar de Made in China budget Inverter te maken.
Thuis dus rommelig en in de werkplaats met ook panelen heb ik nergens last van...
Want daar hangt een Anti Donald Trump versie van Huawei!

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Inductie kookplaat 1Fase

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Hahahaha...ik denk dat er wel meerdere zijn die nu hun omvormers gaan bestuderen, en aangezien de meeste wel van low budget prijzen houden en made in China moeten ze maar met die pech leven. Gemodificeerde sinus omvormer of zuivere sinus kijk nog eens.
https://www.mobilenergy.nl/Weblog/Gemod ... t-spanning

Ik heb goede contacten met Victron Nederland en heb daar ook een cursus gedaan voor aanleg installatie`s. Als je wilt @komkommer kan ik iets regelen voor je op dat gebied, wij verschepen regelmatig :wink:

Maar Huawei ook niet slecht.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Inductie kookplaat 1Fase

Ongelezen bericht door Erthanax »

Obelix1 schreef:
03 nov 2019 16:50
Succes ermee, dan lult die Omvormer advies.nl ook maar wat uit zijn nek, ik zou eens bellen en vragen waar ze mee bezig zijn.
U mag ze bellen hoor, ik hoef dat niet te doen. Ik schrijf ook niet dat ze ongelijk hebben, integendeel ik ben het helemaal met ze eens.

Een ander forumlid begon over een brilletje, en u stak uw dikke duim omhoog. U vond het geweldig en was er mee eens dat ik een hoofdletter i (I) voor een 1 (èèn) aanzag.
Dat laatste moet wel kloppen, want frequentie is één gedeeld door periode, ofwel f = 1 / T, en niet stroom gedeeld door T.

Zie je wel, die Obelix die spoort niet.
Dat heb ik nergens geschreven.

Hoe denigrerend!
Dat ben ik dus niet geweest.

We hebben het niet over radio`s, hoe kom je erop om daar over te beginnen?
Dat heb ik uitgelegd: als de frequentie varieert, wordt het frequentiemodulatie. En u blijft maar beweren dat de frequentie in de tijd een blokvorm heeft.

Omvormers met zuivere sinus of gemodificeerde sinus dat is het waar het over gaat en wat ik bedoel.
Ik dacht dat het over uw generator ging, die zo mooi twee of drie fasen kon leveren. En u had het over een blokfrequentie.

Die kookplaat was voor mij allang aangesloten, 2 groepen van een fase aftappen, maak er 10 A van, en aansluiten die zooi.
Bij mij zou die kookplaat ook al lang aangesloten zijn, maar wel op twee keer 16 A.

U heeft dus duidelijk nog steeds niet begrepen dat gemodificeerde sinus bestaat bij omvormers. En dat die een hoop kunnen verpesten....en dat is de boodschap aan de consument, denk daar aan voordat u eens een omvormer of aggregaat koopt. Off-Topic.
Natuurlijk weet ik dat wel, al meer dan 40 jaar. Ik heb nooit die al dan niet gemodificeerde sinus bestreden, maar de blokfrequentie waar u aan vast bleef houden, zonder dat de bronnen die u aanhaalde daar enige ondersteuning voor boden.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Inductie kookplaat 1Fase

Ongelezen bericht door Erthanax »

Obelix1 schreef:
03 nov 2019 17:00
(...) Zoals natuurkundige Erthanax als eens heeft gezegd 'ik vermaak me prima met u en gun u een fijne tijd op Kaap Verdie" (...)
Heeft u een link naar het bericht waar ik dat geschreven heb?

(...) of deze "wel de lusten maar niet de lasten" (...)
En van deze ook?

Met de zoekfunctie kan ik die quotes namelijk helemaal niet vinden.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Inductie kookplaat 1Fase

Ongelezen bericht door Erthanax »

Geen linkjes naar deze "citaten" die van mijn hand zouden zijn?
Dat verbaast me niet, want ik heb dat nooit zo geschreven.
Obelix1 schreef:
03 nov 2019 17:00
(...) Zoals natuurkundige Erthanax als eens heeft gezegd 'ik vermaak me prima met u en gun u een fijne tijd op Kaap Verdie" (...)
Al heb ik met goed gevolg natuurkunde gestudeerd, noem ik mijzelf nooit natuurkundige, maar dit terzijde.

De zin die u zogenaamd citeert heb ik nooit zo geschreven. "Ik vermaak me prima", dat kan, of "ik vermaak me prima met uw reacties", maar zeer beslist nooit alleen "met u". Dat zou namelijk suggereren dat ik me met een forumlid zou vermaken, en dat is niet het geval. Ook niet om een forumlid, mocht u dat denken.

Verder heb ik wel eens iemand -- geheel oprecht -- een aangenaam verblijf in Kaapverdië toegewenst, maar dat was u niet. U hebt herhaaldelijk aangegeven dat u daar niet woont. Waarom u mijn wens aan iemand in Kaapverdië hier te berde brengt ontgaat mij volledig.
Die wens heb ik ook nooit in dezelfde zin direct laten volgen op een opmerking over vermaak.
(...) of deze "wel de lusten maar niet de lasten" (...)
Wat is er mis met deze vaste uitdrukking? Die heb ik wel eens gebezigd in een discussie met iemand die in Kaapverdië woonde, en die valutaproblemen dacht te hebben met een bank en een uitkeringsinstantie. Hij wilde wel de voordelen van wonen in Kaapverdië, maar niet de nadelen accepteren van niet in Nederland wonen. Het was, van mijn kant, een neutrale vaststelling, zonder waardeoordeel.

U mag schrijven wat u wilt, u mag beginnen over Kaapverdië in een topic over een 1-fasekookplaat (al ontgaan mij aanleiding en reden), maar u mag geen woorden aan mij toeschrijven die ik niet geschreven heb.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Inductie kookplaat 1Fase

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Een forumlid kan het namelijk bevestigen dat u het heeft gezegd, ik zou het ook kunnen laten zien in een e-mail bericht van hem.
Dit ga ik natuurlijk niet doen, privacy laat dat niet toe en ik maak de persoon ook niet kenbaar.
Als de persoon zich geroepen voelt, dan hoort u het vanzelf.

Ik weet donders goed wat u heeft geschreven, op dat punt heb ik een fotografisch geheugen. Dat u het niet leuk vindt om het te horen dat begrijp ik, maar wie de bal kaatst kan hem verwachten.

Ik heb al eerder vertelt hoe ik over u denkt, en uw houding van 'wie ik' heb ik wat gezegd dan?? bevestigd mij dat ik het juist zie.

Ik ben niet uw speurhond dus zoek het zelf allemaal op waar u het heeft geschreven en ook niet uw secretaris die alles voor u bij houd, er is ook een en ander flink verwijderd door de mod. misschien door u zelf ook.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Inductie kookplaat 1Fase

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Obelix 4 november

Helemaal mee eens, mij zal je hier ook niet meer horen. Af en toe een duim en dat is het wel. Absoluut zwaar vervelend voor TS

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Inductie kookplaat 1Fase

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Speciale uitzondering, ik laat me natuurlijk niet onder schoffelen. De waarheid mag altijd gezegd worden, sterker nog...moet.
Trappen Lady, druk een punt :mrgreen:

Maar je dochter weet ze nou hoe het moet met dat cash geld van haar onderneming in Hoogvliet, of was het nou Delft :lol:

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Inductie kookplaat 1Fase

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat een merkwaardige kwaadsprekerij.
Obelix1 schreef:
04 nov 2019 23:22
Een forumlid kan het namelijk bevestigen dat u het heeft gezegd, ik zou het ook kunnen laten zien in een e-mail bericht van hem.
Wat een ander forumlid aan u mailt, heb ik niet geschreven.

Dit ga ik natuurlijk niet doen, privacy laat dat niet toe en ik maak de persoon ook niet kenbaar.
Als de persoon zich geroepen voelt, dan hoort u het vanzelf.
Dat zal ik niet horen, want die persoon bestaat niet.

Ik weet donders goed wat u heeft geschreven, op dat punt heb ik een fotografisch geheugen.
Jammer dat het fout gaat bij het ontwikkelen van het filmpje.

Dat u het niet leuk vindt om het te horen dat begrijp ik, maar wie de bal kaatst kan hem verwachten.
Ik verwacht geen bal en daarin wordt ik niet teleurgesteld. Ik neem volledige verantwoordelijkheid voor wat ik schrijf, niet voor wat u verzint.

Ik heb al eerder vertelt hoe ik over u denkt, en uw houding van 'wie ik' heb ik wat gezegd dan?? bevestigd mij dat ik het juist zie.
Kunt u mijn geheugen opfrissen en herhalen hoe u over mij denkt? En nogmaals, ik neem volledige verantwoordelijkheid voor wat ik schrijf, niet voor wat u beweert dat ik geschreven heb.

Ik ben niet uw speurhond dus zoek het zelf allemaal op waar u het heeft geschreven en ook niet uw secretaris die alles voor u bij houd, er is ook een en ander flink verwijderd door de mod. misschien door u zelf ook.
Ik heb geen speurhond nodig en al helemaal geen secretaris. Ik verwijder nooit mijn eigen berichten.
Het is verder niet van belang wat een moderator eventueel verwijderd heeft, want die door u verzonnen citaten van mij stonden volgens u toch in een e-mail van mij aan een ander forumlid?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Inductie kookplaat 1Fase

Ongelezen bericht door tttlocke »

Obelix1 schreef:
03 nov 2019 17:00
Zoals natuurkundige Erthanax als eens heeft gezegd 'ik vermaak me prima met u en gun u een fijne tijd op Kaap Verdie" of deze "wel de lusten maar niet de lasten"
Zou het misschien zo kunnen zijn dat Obelix1 even vergeten was dat hij pas vanaf '23 apr 2019 17:59' Obelix1 is? :mrgreen:

(En dat hij, nadat hij zich dat realiseerde, zich eruit probeert te kletsen door gewag te maken van zijn 'fotografisch geheugen' en 'e-mailberichten' die hij van andere forumleden ontvangen zou hebben?).

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Inductie kookplaat 1Fase

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dit heeft inmiddels heel wat meer met kookpunt-issues dan met kookplaat-issues te maken :mrgreen:

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Inductie kookplaat 1Fase

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Stoppen doorgeslagen, spanning te hoog. Natuur, natuur, natuurlijk verschijnsel. :mrgreen:

GUP, groeten uit Pretoria.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Inductie kookplaat 1Fase

Ongelezen bericht door tttlocke »

Obelix1 schreef:
05 nov 2019 10:13
GUP, groeten uit Pretoria.
U bent verhuisd?

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Inductie kookplaat 1Fase

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumgebruikers,

Dit topic gaat al lang niet meer over de vraag die TS heeft gesteld. Daarom hebben we besloten het topic te sluiten. We verwijderen ook enkele berichten en spreken specifieke gebruikers waar nodig persoonlijk aan.

Met vriendelijke groet,

Radar forummoderatie ^JD

Gesloten