LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inventum Combi magnetron IMC6132F

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Kees W
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 aug 2020 13:53

Inventum Combi magnetron IMC6132F

Ongelezen bericht door Kees W »

Zijn er wellicht forumleden die dezelfde combi magnetron hebben en ook problemen hebben met het bereiken van de goede, ingestelde oventemperatuur? Als ik de oven instel op b.v. 180 graden Celcius geeft de oven aan door middel van 2 piepjes dat die temperatuur bereikt zou zijn. In werkelijkheid is de temperatuur dan 120 graden Celcius. Al mijn ovengerechten mislukken vervolgens.
Ik heb hierover een klacht ingediend bij Inventum en ze hebben mij tot 3 keer toe een nieuwe oven gegeven die allemaal hetzelfde probleem hebben.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Inventum Combi magnetron IMC6132F

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan maar geld terugvragen en een ander merk kopen.

Of een thermometer aanschaffen en de oventemperatuur hoger zetten.

riddert
Berichten: 2119
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Inventum Combi magnetron IMC6132F

Ongelezen bericht door riddert »

Even een losse thermometer erin. Ben je er overigens zeker van dat je niet de grill functie gebruikt ipv de oven functie? Zou heeeel apart zijn als drie exemplaren hetzelfde euvel hebben.
Daarnaast is een combi een matig apparaat in vergelijking met een echte oven, maar dit terzijde.

Redfloor
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 mar 2013 15:08

Re: Inventum Combi magnetron IMC6132F

Ongelezen bericht door Redfloor »

Wij hebben ook een combimagnetron, heel ander merk. Maar precies hetzelfde verhaal. Daarom zetten we hem nu gewoon standaard hoger. Overigens hebben we daarnaast ook nog een grote 'echte' oven. Die laatste gebruiken we voor het echte bakwerk. De combi hooguit voor een paar afbakbroodjes.

HansdenVB

Re: Inventum Combi magnetron IMC6132F

Ongelezen bericht door HansdenVB »

riddert schreef:
14 aug 2020 14:51
Even een losse thermometer erin. Ben je er overigens zeker van dat je niet de grill functie gebruikt ipv de oven functie? Zou heeeel apart zijn als drie exemplaren hetzelfde euvel hebben.
Daarnaast is een combi een matig apparaat in vergelijking met een echte oven, maar dit terzijde.
Misschien niet helemaal on-topic.

Maar ik heb hier een combi en dat is zeker geen "matig" apparaat de oven is zelfs beter dan mijn vorige gewone oven en was niet een van de duurste.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Inventum Combi magnetron IMC6132F

Ongelezen bericht door D34M0N »

Kees W schreef:
14 aug 2020 14:19
Als ik de oven instel op b.v. 180 graden Celcius geeft de oven aan door middel van 2 piepjes dat die temperatuur bereikt zou zijn. In werkelijkheid is de temperatuur dan 120 graden Celcius.
Ondanks dat je weet dat de oven maar 120°C is, zet je toch al het gerecht erin? Of is dat maar een gok?

Verder sluit ik me aan bij andere berichten hier: oven warmer instellen. 20 of 30°C hoger is meestal het beste. (Bij kant en klaar maaltijden, die in een oven moeten worden bereid, staat dit ook standaard vermeld op de verpakking.)

Kees W
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 aug 2020 13:53

Re: Inventum Combi magnetron IMC6132F

Ongelezen bericht door Kees W »

Bedankt voor jullie reacties, maar ik heb uitsluitend gevraagd of er wellicht meer forum leden waren met dezelfde combi magnetron en dezelfde problemen. Ik zal toch nader ingaan op jullie suggesties:
Natuurlijk heb ik een eigen thermometer in de oven gehangen en een verschil van ruim 50 graden geconstateerd. (bij 180 graden)
Nee, ik heb niet per abuis de grillstand ingeschakeld.
Ook een monteur van Inventum heeft dit (forse) temperatuurverschil geconstateerd en in zijn rapport vermeldt.
In de gebruiksaanwijzing is duidelijk vermeldt dat na het horen van de 2 piepjes de ingestelde temperatuur is bereikt (misleiding?)
Een kleine afwijking van ongeveer 20 graden zou ik acceptabel vinden.
Ja ik stel zowel de temperatuur als de tijd al veel langer in, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn en het blijft iedere keer een gok!
Ja ik heb mijn geld teruggevraagd , maar tot op heden geen reactie van Inventum.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Inventum Combi magnetron IMC6132F

Ongelezen bericht door grun »

Kees W schreef:
15 aug 2020 11:36
Natuurlijk heb ik een eigen thermometer in de oven gehangen en een verschil van ruim 50 graden geconstateerd. (bij 180 graden)
OK, als u de afwijking weet lijkt me niet zo moeilijk om dat te corrigeren. U stelt dan de oven in op 230 graden voor een recept van 180 graden.
Zelf ben ik een kok van niks, maar ik weet wel dat koken vooral gebaseerd is op ervaring, u moet uw recepten en apparatuur leren kennen. Is het gerecht niet gaar, dan hebt u het te kort of bij te lage temperatuur gebakken. Zwarte korsten, dan te lang of te heet. Koken leer je door schade en schande vanzelf door het veel te doen, niet van een gebruiksaanwijzing.

Destijds heb ik het geleerd in maar 5 lessen op de Huishoudschool. Groente, vlees en aardappelen. Verbrand of niet gaar, je was verplicht om het op te eten, dan deed je beter je best. Klopt helemaal!

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Inventum Combi magnetron IMC6132F

Ongelezen bericht door 16again »

grun schreef:
15 aug 2020 14:30
OK, als u de afwijking weet lijkt me niet zo moeilijk om dat te corrigeren. U stelt dan de oven in op 230 graden voor een recept van 180 graden.
Zou nog handiger zijn, als de fabrikant die afwijking al corrigeert.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Inventum Combi magnetron IMC6132F

Ongelezen bericht door grun »

16again schreef:
15 aug 2020 18:34
Zou nog handiger zijn, als de fabrikant die afwijking al corrigeert.
Op zich juist, maar ik geloof TS niet. Op Coolblue staan de reviews van 59 eigenaren van deze combi-oven en niet een die klaagt over de te lage temperatuur, Wel van iemand die beweert dat de minimum in te stellen temperatuur 130 graden is. De gemiddelde score van deze 59 eigenaren voor deze combi-oven is 9,1.
Ergens heb ik dan toch het idee dat het niet aan de oven maar aan de thermometer ligt.

Gesloten