LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is de Kirby werkelijk zo goed?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Gast »

Gisteren is er een verkoper geweest om kirby te demonstreren. Nou volgens de verkoper de perfecte manier van schoonmaken. Voor de prijs van 3150 euro en met alles erbij kwam het op 5500 euro. deze verkoper heeft onze bank behandeld zodat vuil en vocht er niet in zou trekken bij morsen. Ehh. Fout. De bank trok net zo hard het water op dan voor heen. Niets druppeltjes die je zo kon weg vegen. nadat mijn man en ik hadden aangegeven dat wij de prijs erg hoog vonden en dit nu niet konden opbrengen kwam hij met het idee om de lease. mijn man en ik gaven aan dat wij dit niet wilden. toen begon de verkoper naar zijn "baas" te bellen met de mededeling dat wij het apparaat niet konden betalen maar dat mijn man wel bezig was met de keuken en dat dit wel kon!!! Hier stonden wij gewoon bij.
ik wist even niet hoe ik hierop moest reageren. Toen kwam hij met de vraag wanneer wij wel konden betalen. wij gaven aan dat niet te weten. Toen kwam de "baas" met het voorstel om het apparaat achter te laten zodat wij volgend jaar konden betalen zonder rente. Wij gaven weer aan dat wij dat niet wilden omdat wij niet weten of wij volgend jaar wel het geld zouden hebben. Ik had het gevoel dat op dat moment de druk werd opgevoerd om het apparaat toch te nemen. De verkoper is na het gesprek gelijk begonnen met opruimen is vertrokken. Ik ben blij dat ik het apparaat toch niet heb gekocht nu ik deze verhalen allemaal heb gelezen.

Gast

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Gast »

voor 2900 euro heb je weken een schoonmaakster, dat werkt pas goed. De pest met die kirby is dat je m zelf moet hanteren, zolang die zogenaamde robot z'n werk niet zelf doet, haha, is die hele 2900 euro weggegooid geld.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door inxsnl »

Edoch wie een kirby aanschaft is of welgesteld en wil meedoen met de hype.
Of er zit een steekje bij de koper los.
Kirby is absoluut zijn geld niet waard.
Ter vergelijking 1 kirby tegenover 15 nvr`s 200 van numatic[henry].
Deze gaan per stuk zo`n 15/20jaar mee zonder problemen.
Geen problemen met stofzakken en/of onderdelen

Marieta

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Marieta »

Mijn zus heeft ooit zon kirby gekocht en is er wel heel tevreden over maar achteraf toch veel geld. Ik zou nooit zoveel geld uitgeven aan een stofzuiger en hij is idd erg groot en moeilijk op te bergen.
Ik heb ook een Miele CATS & DOGS en dit is een hele fijne stofzuiger. Er zit een klopper bij speciaal voor het tapijt en die zuigt ook erg hard en goed. Super stofzuiger. En dat ze zeggen je keuken wel en dit neit?
Daar hebben hun helemaal niks mee te maken. Belachelijk. Ik zou het niet doen. 2900 euro die zijn harstikke gek. Een miele cats & dogs kost nu een 200 euro en je hebt er net zoveel plezier van. En oke hij kan niet shampooen maar hoe vaak gebruik je dat nou? 1 keer in de 2 jaar? en daarvoor misschien 2700 euro meer uitgeven dan nodig is.

Gast

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Gast »

Wij hebben ook een Kirby, veel geld, maar perfect apparaat.
Alleen jammer dat ie zo onhandig is. Beetje lomp te manouvreren. Maar voor de rest: prima ding.

deurbel

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door deurbel »

het kan er bij mij niet in... wie haalt het nou in zijn hoofd om zoveel geld voor een stofzuiger uit te geven. :? Zelf weten natuurlijk als je de economie graag weer een beetje op gang wilt helpen, maar neem dan gewoon een huishoudster of ga van het geld lekker op vakantie.

Gast

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Gast »

(deze verkoper heeft onze bank behandeld zodat vuil en vocht er niet in zou trekken bij morsen. Ehh. Fout. De bank trok net zo hard het water op dan voor heen)

Gast,
Hoe oud is je bank dan wel niet hij is zeker al lang aan vervaning toe ja maar dan helpt er niets zeker niet als je er gelijk weer vet op ga eten!
En zeker ook een klein kind in huis wat z'n vingers afveegt aan de bank of vloerbedekking.

Gast

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Gast »

waaaaaazig antwoord

Gast

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Gast »

Ik wil toch even reageren op de reacties die op mijn reactie zijn gekomen.
Ik ben het ook eens dat je gek bent om zoveel neer te leggen om dit apparaat te kopen. Mijn man en ik wilde dit ook niet. Maar in het gesprek werdt de druk zo opgevoerd om toch het apparaat te kopen. En dan moet je echt stevig in je schoenen staan. En ik denk dat er zat mensen zijn die op deze manier spullen kopen waar ze eigenlijk niet achter staan.

En die reactie over of ik een kind heb, ja en?? Mijn dochter gaat altijd netjes in haar kinderstoel als ze moet eten. En worden haar handjes goed schoongemaakt na het eten. En niet met het bankstel!!
De verkoper heeft trouwens ook niets gezegd dat de behandeling op een ouder bankstel niet mogelijk is.

Soceje
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 okt 2005 17:12

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Soceje »

Ik ben een ex-kirby verkoper.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet plezierig heb gewerkt. Dit was trouwens nog in de guldentijdperk.

We kregen een training op de Amerikaanse manier. Nee is ja. Hoe harder de klant nee roept, des de harder gingen wij voor de ja.

Vooral mensen in de bijstand en studenten waren de doelgroep. Want als zij de Kirby wilde kopen dan konden we er ook nog een extra lening voor ze uitslepen. En daar hadden die mensen wel oren naar. Extra geld én een goede stofzuiger. Joepie!!! Dus zij gingen het gemakkelijkst overstag.

Omdat er een groot verloop is bij Kirby is het inderdaad lastig om goede service te krijgen. De meeste mensen werken daar maximaal 2 jaar en vergeten hun klanten te informeren dat ze weg zijn gegaan.

Over het apparaat valt te twisten.

Persoonlijk was ik wel onder de indruk van het apparaat. Het maakte veel herrie. Dat wel. Maar schoonmaken deed het erg goed. Vooral de matrastest vond ik grappig om te doen. Gedver, wat een derrie komt er uit zo'n matras. Voor mij trouwens wel een reden geweest om, toen ik aan een nieuw bed toe was, te kiezen voor een waterbed.

Die matrastest moesten we ook als laatste doen. Als de mensen twijfelde of ze Kirby aan moesten schaffen, gaf dit wel vaak de doorslag.

Het is een echt Amerikaansbedrijf, dat werkt met bonussen. Hoe meer Kirby's wij verkochten de meer er werd verdiend. Maar ook waren de verkopers concurenten van elkaar. Want ook op dat gebied waren er prijzen te winnen.

Ik heb zelf nooit een Kirby willen hebben. Veel te veel geld, veel te veel herrie en veel te veel onderdelen die je maar zeer weinig gebruikt.

bud spencer
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 dec 2005 21:10

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door bud spencer »

mensen,je hebt geen kirby nodig,ze staan met bosjes 2ehands op marktplaats te koop,je moet jezelf eens afvragen waarom........
wil je je geld goed besteden,koop dan een numatic-henry....nee ik ben geen verkoper,gewoon iemand die zelf ook een henry heeft,al jarenlang,en daar zeer tevreden over is,wat is het geheim van het succes zult u zich afvragen?....gewoon de eenvoud van het apparaat zelf....geen toeters en bellen,gewoon degelijk en sterk.

groeten bud. :wink:

Carolus
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2007 21:00

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Carolus »

Ik heb ongeveer een half jaar geleden ook een demonstratie gehad van de Kirby. Een mooi apparaat met veel hulpstukken. Dat is even nadenken voor je het gaat opbergen. Over de resultaten waren we wel te spreken. We kregen de gelegenheid om zelf een overloop volledig te reinigen met de eigen stofzuiger. Hierna kwam er veel stof alsnog in het filter van de Kirby terecht. Een vloerdeel leverde veel strandzand op. Dat klopt inderdaad....wij komen veel op het strand en nemen veel zand mee naar huis. Toen ik de prijs hoorde schrok ik ontzettend...rond de 3600 euro zou hij gaan kosten op afbetaling. Voor twee van die stofzuigers heb je een behoorlijke auto. Omdat we binnen 8 dagen gereageerd hebben kwamen we onder het contract uit. We besloten om zelf eens om ons heen te gaan kijken voor een 2e hands Kirby. Op het internet is veel te vinden. Uiteindelijk kregen we een Kirby met de nodige hulpstukken voor 0,00 euro...das voor niets. Een paar kleine onderdeeltjes waren stuk, die heb ik zelf vervangen. Na de schoonmaak van het apparaat staat hij nu gereeed om de woning...en met name ook de matrassen en kussens (stofmijt en de uitwerpeselen van de stofmijt) .....een tweetal keer per jaar extra te reinigen. Overigens kan de hele familie over het apparaat beschikken als ze dit willen.

De machine is veel te duur om aan te schaffen, levert op zich een goede prestatie, heeft teveel hulpstukken, wordt te aggressief verkocht en zou ik beslist niet dagelijks gaan gebruiken.

roland48
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 dec 2006 15:50

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door roland48 »

Dat die lui nog bestaan? Ik dacht dat iedereen al wel iemand kent die een Kirby heeft gekocht. Ja: mijn schoonouders en een collega.

1. Onhandelbaar door zijn te lange slang.
2. POKKEherrie
3. Prijzen tot 5500 euro? Daar koop ik een leuke 2e hands auto voor EN een stofzuiger van 200 euro.

En niet te vergeten: beide voelen zich opgelicht en hebben een echte stofzuiger gekocht.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik heb tien jaar geleden zo'n demonstratie gehad, het ding was van een ander merk, maar even opdringerig aan de man gebracht.

Filter queen, heette het ding, en moest toen 3500 gulden kosten. Schandalig dat een stofzuiger voor huishoudelijk gebruik nu bijna dat bedrag in euro's moet kosten.

Het zal allemaal best dat er veel accessoires bij zitten, maar daarom hoeft het nog geen 3200 euro te kosten. Die accessoires zitten bij mijn Phantom van 59 euro ook, en dat ding heb ik ook inmiddels een aantal jaren.

Mopje_Dropje
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2007 10:16

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Mopje_Dropje »

Hallo...

Ook ik ben erin gestonken!!!! :oops:
Maar wij hebben dan wel een demo gekost, dus wel iets goedkoper (1700)
Om eerlijk te zijn wilde ik de koop ook ongedaan maken maak lees overal dat dit binnen 8 dagen moet.
Voor ons is het morgen 4 weken geleden.
De verkopen probeer ik al dagen te bereiken maar ik krijg geen gehoor.
Hierdoor heb ik helemaal het gevoel dat ik erin geluisd ben!!!

Maar nu hebben wij de stofzuiger op persoonlike afbetaling (elke maand een bedrag aan de verkoper overhandigen) gekocht.

Ik vraag me af of er voor ons nog een manier is om onder de koop uit te komen??
Iemand een suggestie??

Groetjes

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Anastasia »

U kunt vermoedelijk de koop nog ontbinden, colportage wet...

De lening is lastiger, dit moet U stoneren, en de stofzuiger weigeren,
het adres is voor schriftelijk en aangetekend annuleren...

Zorg dat U niets betaal, controleer Uw bank, want vermoedelijk is die auto incasso lastig te stoppen, en terug krijgen is vaak onmogelijk.

Ze mogen van de AFM geen leningen verstrekken, dus krijgen ze pas geld als U betaalde, en dus als U dit tegenhoud krijgt U nooit die stofzuiger, misleiding is verboden...

Zij behoren wel berijkbaar te zijn, dus schrijf een brief, telefoon is nooit rechtsgeldig.

Mopje_Dropje
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2007 10:16

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Mopje_Dropje »

Hallo,

Anastasia....bedankt voor je reactie!
De colportage wet geld toch binnen 8 dagen.
Voor ons is het bijna vier weken geleden dat we de stofzuiger hebben gekocht.

Wij hebben de stofzuiger zo gekocht dat wij de mijnheer elke maand een bedrag overhandigen.
Ik heb hem nog helemaal niets overhandigd.
Wij hebben het bewust niet via een officiele lening gedaan.
Omdat onze financiele situatie in een maand tijd ontzettend is veranderd zal ik de man niet eens elke maand kunnen betalen.
Wat ik ook zo vreemd vind is dat ons niet eens een kopie van het koopcontract is gegeven en het enige wat ik van de mijnheer heb is een telefoonnummer, geen adresgegevens.

Dus volgens mij heeft de mijnheer geen poot om op te staan.
en ik ben dus ook niet van plan om hem te gaan betalen. Dan komt hij zijn Kirby maar weer ophalen!

Ik laat nog wel weten hoe het uiteindelijk afloopt.
Groetjes

a k
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 sep 2006 10:32

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door a k »

Hallo iedereen,

Ook wij hebben verkopers gehad van kirby en ook wij zijn niet tevreden over hun werkmethoden. De prijzen zijn ten eerste te hoog en ten tweede we moesten gaan betalen via een lease van hun bedrijf.
Wij kregen niet eens de kans om na te denken, we moesten dezelfde avond beslissen. Wij zijn niet in zee gegaan met deze mensen maar ik kan me heel goed voorstellen dat mensen erintrappen, deze verkopers zijn goed getraind.

a k
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 sep 2006 10:32

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door a k »

Hallo,

Om nog even terug te komen op de lease.
We kregen te horen hoeveel de kirby zou gaan kosten en hoe we het dachten te gaan betalen, de verkoper gaf drie opties 1 kontant, 2 lening, 3 hun speciale jubileum lease aanbieding.
Wij vertelden hem dat als we wilden kopen wij kontant zouden betalen.
Maar dat vond de verkoper maar onzin want hun speciale jubileumlease was veel beter. Ik denk dat iedereen wel weet dat lease of lening altijd duurder is dan kontant en aangezien ik de klant ben ik dus bepaal hoe er betaald zou worden. Maar nee ze bleven maar volhouden dat leasen beter was. Ik heb ze op dat moment rustig de rest van het huis laten schoonmaken inclusief de slaapkamer en matras en toen verteld dat we het niet zouden kopen. Ze bleven nog vervelend door pushen maar uiteindelijk dropen ze toch af. Maar je moet toch wel erg sterk in je schoenen staan om ze af te wimpelen.

fixtive naam
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2007 19:18

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door fixtive naam »

ik heb zelf ook kiry s verkocht de zuigkracht en andere mogelijkheden zijn erom als je weet hoe ermee om te gaan maar de manier waarop ze verkocht worden klopt niet in amerika kosten dezelde apparaten 700 dollar en 60 dollar voor alles wat erbij komt.
ik moest ze verkopen voor 3585 euro echt belachelijk verder pas op met het geven van namen na afloop van een demo deze mensen worden bestookt met telefoontjes helemaal als ze in een buurt wonen waar veel geld zit.
en wil je weten hoe zo n bedrijf te werk gaat kijk dan eens op opgelicht bij radar en dan ga je naar forum en dan bij bedrijven daar staat een oproep over kirby

ik zelf wil niets meer met het merk kirby en de distributeurs van het product

een ex verkoper

Gesloten