LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is de Kirby werkelijk zo goed?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door pbarendse »

Waterkonyn schreef:Beetje triest dat iemand die ergens tevreden over is meteen een verkoper moet zijn... Als ik tevreden ben over m'n auto, ben ik dan dus een autoverkoper???

Ik heb geen ervaringen met Kirby dus ik kan daar niets over zeggen, maar de reacties zijn wel een beetje beneden niveau af en toe.
En alleen voor deze opmerking schop je een topic wakker dat al 4 maanden dood en begraven was? :shock:

wheenie
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 jan 2010 00:31

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door wheenie »

Mijn ouders hebben ook zo'n ding gekocht, eigenlijk hebben ze er niet goed overnagedacht. Ik vind het geluid VRESELIJK! En het is zo'n onding. Hij is erg zwaar, waardoor je er al weer tegenop zit om hem mee naar boven te sjouwen. Ook werden er allerlei berekeningen gemaakt en kwam je op een bepaald bedrag. Nadat mijn ouders hadden getekend en op de afrekening keek waren ze veel duurder uit.

Muskusrat
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 jan 2010 23:28
Locatie: Bucharest

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Muskusrat »

pbarendse schreef:
Waterkonyn schreef:Beetje triest dat iemand die ergens tevreden over is meteen een verkoper moet zijn... Als ik tevreden ben over m'n auto, ben ik dan dus een autoverkoper???

Ik heb geen ervaringen met Kirby dus ik kan daar niets over zeggen, maar de reacties zijn wel een beetje beneden niveau af en toe.
En alleen voor deze opmerking schop je een topic wakker dat al 4 maanden dood en begraven was? :shock:
Heb je idd goed gezien... :mrgreen:

Maar om dan toch nog iets nuttigs te zeggen: Ze zijn in prijs gedaald, werken super, verkopers zijn vriendelijker geworden, maar ze maken nog steeds lawaai :)

@Wheenie: "Ook werden er allerlei berekeningen gemaakt en kwam je op een bepaald bedrag. Nadat mijn ouders hadden getekend en op de afrekening keek waren ze veel duurder uit."

Waarom ondertekenen ze dan?? Waarschijnlijk weer extra accessoires erbij gedaan en dan wordt ie duurder :mrgreen:

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door dhc »

verkopers zijn vriendelijker geworden, maar ze maken nog steeds lawaai
Gek idee....verkopers die lawaai maken....zou je alleen op de markt verwachten.

jaapioo
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 dec 2003 23:41

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door jaapioo »

Het feit dat er zoveel Kirby's 2e hands te koop worden aangeboden heeft oa te maken met de veel langere levensduur. Ik heb er al 15 jaar 1 en het enige dat ooit vervangen is zijn de koolborstels. De meeste gewone stofzuigers geven het na 5 - 7 jaar op. Ik geef toe, het is een flilnke aanschaf maar hij zuigt echt ontzettend goed. Service van Kirby is goed maar laat hem alleen checken als je dat zelf nodig vindt, niet eerder. Dus, trek uw conclusie ........
Mannie schreef:Ik heb 2 jaar geleden een Vortech Force gekocht. Ook een wonder-stofzuiger... Dezelfde vertegenwoordiger van Vortex wilde ook de Kirby demonstreren. Mijn Vortech kostte 3000 ouderwetse guldens, de kirby het dubbele (6000 gulden !). Jammer genoeg (achteraf) hebben wij de impuls-aankoop gedaan van de Vortech. De service achteraf is ronduit slecht. Bij de demonstratie beloven ze je van alles, maar als je de stofzuiger eenmaal hebt betaald, is het over met de service ! Ik heb nog steeds spijt dat ik zoveel geld heb uigegeven voor een stofzuiger. Voor dat geld kun je ieder jaar een nieuwe stofzuiger kopen, en dat vele jaren achter elkaar !

Wilt u werkelijk een kirby aanschaffen, kijk dan eens op internet op bijvoorbeeld http://www.marktplaats.nl daar worden ze bij tientallen tegelijk aangeboden voor een redelijke prijs.... (waarom zouden zoveel mensen er weer vanaf willen???) Trek zelf uw conclusie.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door pbarendse »

Om het verschil in prijs enigszins goed te maken zou een Kirby ongeveer 200 jaar mee moeten gaan. Dat haalt zelfs de Kirby niet hoor!

EvilDyson
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2010 17:09

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door EvilDyson »

Duidelijk moet men gaan voor Dyson. Veel beter product. Ik heb gewerkt bij verkoopwinkel van stofzuigers en tevens heb ik beiden in mijn bezit gehad. Ik heb afstand gedaan van de Kirby, want de Dyson werkt naar mijn idee stukken beter. En nee.... ik maak niet de keuze, omdat ik zelf toevallig Dyson heet. Dyson stofzuigers zijn beter en verliezen echt geen zuigkracht. Maar of er echt zoveel verschil in zit....? Dan zeg ik nee... Een Kirby werkt ook prima, alleen net ietsje minder

gr dyson

Toolboy

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Toolboy »

@EvilDyson

Onzin wat u post.
Er zijn meerdere stofzuigers in de verkoop met een betere kwaliteit/prijs verhouding.

T

n-zell
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mei 2010 14:42

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door n-zell »

Ik werd vanmorgen telefonisch benaderd door Kirby (de enige echte??) uit Voorthuizen voor een onderhoudsbeurt aan onze Kirby.
Onze Kirby wordt al jaren onderhouden door een bedrijf(je) uit Zoetermeer.
Volgens Kirby Voorthuizen zijn zij de enige geautoriseerde Kirby onderhoudsmonteurs.
Kreeg een aanbieding voor een onderhoudsbeurt van 75.00 voor 25.00 euro.
Als ik met het bedrijf in Zoetermeer bel krijg ik hetzelfde verhaal dat zij..........
Weet iemand hoe het werkelijk zit?????

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door pbarendse »

Ja, dat is niet zo moeilijk... Je hebt je eerst een oor aan laten naaien door een veel te dure stofzuiger (o nee, excuseer: reinigingsmachine) te kopen, en vervolgens krijg je steeds weer een oor aangenaaid door zogenaamd noodzakelijke onderhoudsbeurten. Voor maximaal 2 van die onderhoudsbeurten koop je een prima nieuwe stofzuiger! Zet dat lawaaiding op marktplaats of aan de schroothoop, en begin nu met besparen :lol:

n-zell
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mei 2010 14:42

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door n-zell »

Dit was het antwoord waar ik op zat te wachten!
Buitengewoon scherpzinnig en.............intelligent waren we allemaal maar zo eh....slim :wink:

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door pbarendse »

Zinniger antwoord dan, maar wellicht een die u ook zelf had kunnen bedenken: Neem eens contact op met Kirby USA via http://www.kirby.com en vraag het daar. Zij zullen ongetwijfeld kunnen vertellen of de bedrijven in Voorthuizen en Zoetermeer al dan niet de waarheid vertellen, aannemend dat zij vaststellen wie in uw regio de 'geauthoriseerde reparateur' is.

Edit: google op Kirby Nederland en er roepen minimaal 7 bedrijven dat ze 'geauthoriseerd Kirby onderhoud' doen. Ze zullen ook allemaal ongetwijfeld beweren dat zij de enigen zijn die dit mogen doen.
De ene noemt zich Kirby Service Nederland, de andere Kirby Service Centrum Nederland, etcetera. Dat maakt het lekker helder :lol:

n-zell
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mei 2010 14:42

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door n-zell »

Dank voor uw reactie, sympathiek!

Ik ga dit idd. toch maar proberen. Had er ook wel aan gedacht maar was eigenlijk een beetje bang dat het in Amerika net zo'n rommeltje is als hier met Kirby

EdoK
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 apr 2009 17:04

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door EdoK »

En onderhoud houdt in plus extra betalen voor nieuwe onderdelen en wat 'noodzakelijke' reinigingsmiddelen?

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Ulbe »

Het lijkt mij persoonlijk niet zinvol om te investeren in een Kirby stofzuiger,

Een "gewone" stofzuiger van een goed merk zal zeker geen minder resultaat leveren dan een Kirby,

Onderhoud en servicekosten heb je bij een gewone stofzuiger niet, of er moet wat kapot gaan, hetgeen meestal betekent de aanschaf van een nieuwe stofzuiger,

Bij Kirby echter moet er zo nu en dan onderhoud gepleegd worden bij de Kirby, het is toch geen auto!?, :?

Mijn 21 jaar oude Philips wordt zo nu en dan uit elkaar gehaald, en wordt deze schoongespoten met perslucht, het ding is dan weer schoon, nieuwe filters er in, en hij kan weer een poos mee, het ding heeft zijn geld al lang opgebracht, en prijstechnisch kan daar geen Kirby tegenop,

Begin niet aan Kirby, die kost alleen maar geld, er zijn goedkopere én betere alternatieven!,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Vinmo Trading
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 apr 2007 09:29

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Vinmo Trading »

n-zell schreef:Ik werd vanmorgen telefonisch benaderd door Kirby (de enige echte??) uit Voorthuizen voor een onderhoudsbeurt aan onze Kirby.
Onze Kirby wordt al jaren onderhouden door een bedrijf(je) uit Zoetermeer.
Volgens Kirby Voorthuizen zijn zij de enige geautoriseerde Kirby onderhoudsmonteurs.
Kreeg een aanbieding voor een onderhoudsbeurt van 75.00 voor 25.00 euro.
Als ik met het bedrijf in Zoetermeer bel krijg ik hetzelfde verhaal dat zij..........
Weet iemand hoe het werkelijk zit?????
Het "enige echte" antwoord op uw vraag;
Ik kan u zeker meer vertellen over "hoe het zit"! Ik zit nl zelf al bijna 15 jaar in de Kirby. Allereerst; Het bedrijf Kirby zit niet in Nederland, maar in de USA. De fabrikant Kirby autoriseerd bepaalde Nederlandse bedrijven als zijnde "authorized Kirby dealer" indien zij actief (en pertinent NIET op internet) Kirby's verkopen! Één keer raden wat het doel van "de enige echte" is, om bij u voor slechts 25 euro voor te komen rijden, en een servicebeurt uit te voeren.

Vr.gr. Vinmo Trading

TIP; Bepaal zelf wanneer en met wie u zaken doet! De service kan alleen beter als u niet tevreden bent.

lachende derde
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2010 22:41

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door lachende derde »

Na 2 demonstraties gehad te hebben van de Mooie Kirby
en 2 maal niet gekocht. (zie het forum voor de tactieken).
Ben ik in het toch in het bezit gekomen van een Kirby.
Eerlijk is eerlijk het blijft een topzuiger. Kirby R4
De prijs was nog mooier 15 euro bij de kringloop.
Kompleet met het standaard pakket aan hulpstukken.
Alleen het lampje op de stofzuiger is stuk !
Dit betekent trouwens ook dat de stofzuiger een zeer hoge
afschrijving heeft. Rond de 3000 gulden toen en nu 15 euro.
Reken daarbij de eventuele en aanbevolen onderhoudsbeurten en
stofzakken. Je bent arm!!
Van de week contact gehad met een firma die oude kirby's inkoopt
zonder de stofzuiger gezien te hebben kreeg ik er 50 euro voor.
Nu heb ik zoiets wat kan mij gebeuren. Als hij stuk gaat ga ik weer bellen en heb ik 35 euro winst.
Henk De Lachende derde

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Lachende derde,

Je bent een van de weinigen hier die snapt hoe het werkt. :D

jaanneke
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2010 09:26

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door jaanneke »

hallo,
wij (gezin van 5) hebben al jaren een kirby en wij zijn er erg tevreden over.
wij gebruiken hem om te stofzuigen, hangen hem aan schuurapparaten etc, blaas er luchtbedden mee op.
je schijnt er zelfs mee te kunnen verfen maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
wel heb ik bladeren van het erf kunnen blazen :shock:.
we hebben hem gekocht omdat mijn man en 2 kinderen erg allergies en astmatisch zijn.
omdat de kirby ook matrassen mijt vrij kon maken gaf de doorslag bij de aankoop.
wij hebben geen krassen op ons parket van de kirby maar helaas wel van de katten en de kids :wink: .
de stozuigerzakken zijn indd niet goedkoop 6 voor 39,95 excl verzendkosten :? .
wij gebruiken de kirby 2 x per dag daarom krijgt hij elke 3 jaar een service beurt.
als ik hem minder vaak gebruik kan die beurt ook wat jaren uitgesteld worden.
groetjessssssssss

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door pbarendse »

Ach gut, daar hebben we er weer een... Alleen maar aanmelden om een oud topic nieuw leven in te blazen met een jubelverhaal. Denken jullie nou echt dat we daar nog intrappen?

Gesloten