LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is de Kirby werkelijk zo goed?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
edgar32
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2007 14:11

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door edgar32 »

Goedenmiddag,

Ik lees hier alle positieven en negatieven berichten van mede kirby gebruikers en ik moet zeggen dat er voor beide partijen wat te zeggen valt. Ik ben het heel erg eens met de mensen die hun beklacht doen over de manier waarop de kirby doorgaans verkocht word, deze methodes zijn doorgaans opdringerig en raken kant nog wal. Een kirby is een heel sterke stofzuiger waar ik persoonlijk zeer tevreden over ben, alleen ben ik wel van mening dat de stofzuiger niet bedoeld is voor kleine huishoudens. Hij komt met veels teveel atributen en is erg onhandelbaar als je bijvoorbeeld een redelijk ingerichte woonkamer bezit van zeg 5 bij 4 meter. Een kirby aanprijzen in deze situatie is dan ook volkomen onzin en is het begrijpelijk dat de mensen na een hoop geld te hebben betaald minder tevreden zijn. Dit stelt de kirby on nodig in een kwaad daglicht. Uiteraard zijn er vele merken stofzuigers op de markt en doet ieder het zijne met zijn of haar middelen. Zo word er verwezen naar bv een numatic. Voor mij persoonlijk is dit een vreselijke stofzuiger die ook verkocht word als zijnde oersterk, maar na normaal huishoudelijk gebruik van 4 jaar liet onze henry numatic het toch echt afweten. De numatic dealer begreep daar niets van en beweerde bij hoog en laag dat ik m voor niet bedoelde doel einde had gebruikt.
Ik ben echter zeer tevreden over vinmo altijd beleefd en goede service.
met vriendelijke groet edgar

NADA-SURF
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 nov 2006 09:30

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door NADA-SURF »

@Edgar 32

Slaat werkelijk nergens op er zijn zat stofzuigers voor de grote woning ik gebruik zelf een Nilfisk en kost slecht een fractie van wat Kirby kost .
En gaat waarschijnelijk ook veel langer mee . Ik heb een klein huishouden maar 2 kinderen van een smeerpeuken en zuig nu iedere 4 maanden met gemak een 15 liter stofzak vol en vol bedoel ik ook vol als een vacuum verpakte pak koffie .

Groeten Nadasurf

mdrj
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:38

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door mdrj »

Vandaag ook zo'n gozer over de vloer gehad. Mooie verhaaltjes. Leuke machine, maar natuurlijk veel te duur. Wat wel opvalt:
- veel woorden over 40 jaar service, maar nix op papier
- geen folder achtergelaten, bedrijf heeft geen website, maar zou wel al 23 jaar Nederlands one-and-only importeur zijn. Zie www.beundehaas.nl ??
- als ik 'm vandaag nog kocht had hij wel een mooie aanbieding. Ik heb 'm verteld dat als hij 'm morgen niet meer aan mij zou willen verkopen, ik 'm vandaag ook niet van hem zou willen kopen.

Als je zo'n ding maakt, wil je toch dat iedereen 'm koopt als-ie echt zo goed is? Dan ga je niet alleen via gladjakkers langs de deur, maar zet je 'm bij iedere Expert in de etalage. Als hij het geld waard is, is hij het waard. Als het exclusief is, koop ik 'm wel na mijn 1e Ferrari.

Ze hebben ook mijn bed gezogen. Zag er lekker vies uit. Hij heeft er waarschijnlijk 5% uitgezogen, vanavond rol ik lekker weer door die overige 95% en droom ik van de vakantie die ik kan betalen door het uitsparen van een Kirby.

Vinmo Trading
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 apr 2007 09:29

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Vinmo Trading »

Ingaande op het bovenstaande; Een Kirby zou alleen 40 jaar kunnen meegaan als je deze om de aantal jaar een servicebeurt geeft. De Kirby Company heeft ervaring met Kirby's die al 40 jaar meegaan, en Kirby fabriek kan nog steeds onderdelen leveren voor Kirby's van 40 jaar geleden. Het is dus geen garantie maar een bewezen service! Kirby heeft wereldwijd 1 website; kirby.com Nederland heeft meerdere importeurs waarvan de langst zittende er 19 jaar zit. (dus ik weet niet wie u verteld dat hij er 23 jaar zit) Aanbiedingen op de demo is logisch. Een verkoper wil verkopen. Het is aan u om in te schatten of de aanbieding morgen ook nog geldig is.

De Kirby is naar mijn mening ook veel te duur. Maar in de etalage van de expert zetten gaat zeker niet helpen. Een Kirby is een zekere vorm van exclusiviteit en wordt daarom net als bijvoorbeeld een ferrari niet op iedere hoek van de straat verkocht. Alleen de noodzaak en/of prioriteit van het bezitten van een Kirby ligt bij sommige mensen anders dan bij mensen die een ferrari, plasmascherm of een exclusieve vakantie kopen. Denk maar maar personen met allergiën. Of mensen die gewoon graag beter schoon willen maken dan dat men op dit moment doet.

Niet iedereen heeft zoveel moeite met de uitwerpselen van de huisstofmijt in zijn of haar matras. Zelfs niet als LIVE de vuiligheid uit het matras geklopt wordt. Daarom kan ik mij ook des te meer voorstellen dat als de Kirby 2 maal zo duur is in aanschaf ten opzichte van een "normale" stofzuiger, dat dit nog steeds "te" duur zou kunnen zijn voor sommige mensen. Maar het feit blijft wel; De nieuwprijs van een Kirby vandaag te dag ligt veels te hoog!

SIRFLO
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2007 15:19

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door SIRFLO »

Ik zie hier mensen reageren die Kirby's verkopen, en dan durven ze nog te zeggen dat er niet agressief verkocht wordt.


Ik ben zelf Kirby vertegenwoordiger geweest, en ik kan iedereen hier vertellen dat een Kirby vertegenwoordiger word getrained om keihard een verkoop door te drukken.
De vertegenwoordigers worden enorm opgehitst, en onder druk gezet.
Elke dag wordt er getrained, en er word vooral gehamerd op het oplossen van "excuses".

Er zijn 5 excuses die een klant kan opgooien, nl. Te duur, wil geen lening, nadenken, andere prioriteiten, later kopen.

Voor elk van deze excuses zijn er standaard oplossingen. Deze worden dagelijks op een Kirby vestiging getrained, dmv rollenspellen. Wat een vertegenwoordiger doet is het ene na het andere excuus oplossen indien nodig. De ene klant gooit 1 excuus op, de andere meedere.
Excuses worden dan ook gezien als koopsignaal.
Bij elk excuus die een slachtoffer opgooit, word je dus dieper de fuik ingetrokken, want de oplossingen worden herhaald bij iedere nieuwe oplossing.
Op een gegeven moment kan je dus geen excuus meer verzinnen om de Kirby niet te kopen, en word je vervolgens een lening door je strot gedrukt.
Ook het "filter trekken" word geoefend....hoe meer vuile filters je laat zien tijdens een demo, des te beter je je demo doet. 60 filters is een goede demo, 90 uitstekend, 30 filters is een slechte demo.

Er word zelfs op getrained hoe je 2 samenwonenden het beste tegen elkaar kunt opzetten. Schuldgevoel opwekken werkt bijvoorbeeld bij moeders erg goed. "U wilt dus zeggen dat U Uzelf een goede moeder vindt maar ondertussen laat U Uw kind hierin slapen? Kunt U mij dit uitleggen?"
Ik hoop toch wel dat U weet dat een allergie door de jaren heen word opgebouwd he?

Ja, ik was zo een agressieve verkoper, en tot mijn spijt moet ik zeggen dat ik er goed in was.

Chris62
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 jul 2007 00:22

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Chris62 »

Wat :shock: ? Een stofzuiger voor 3000-5000 euro? :? :lol: :lol: Hoe goed zo'n Kirby ook zou mogen werken, dit is toch waanzinnig buitenproportioneel. Ik denk niet dat er ook maar 1 Kirby verkocht zou worden als die bij de lokale elektroboer te koop zou staat tussen 5 'gewone' stofzuigers. Zielige mensen die zich hebben laten ompraten: geen weerstand hebben tegen agressieve verkopers en naar hun vakantiebestemming moeten rijden op een stofzuiger.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Bailey »

Bij mij is zo'n verkoper ook wel eens geweest, mijn moeder had mijn telefoonnummer doorgegeven. Ik ben toch blij dat ik er niet ben ingetrapt. Ook niet toen ik hem goedkoper kon krijgen omdat mijn moeder hem ook gekocht had. Mijn moeder heeft hem na een jaar weer verkocht en het heeft haar een hoop geld gekost.

Frisikast
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2007 22:53

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Frisikast »

Ik vind Kirby raar....

Ik vind dat kirby een raar apparaat is omdat deze machine al tijden is uitontwikkeld en hier nog steeds de kosten voor vraagt. Dat is hetzelfde als een videorecorder nog steeds voor 3000 euro kopen zoals deze in 1980 was.

Ik heb een demo gehad, en het zijn gehaaide verkopers. Ik kan me goed voorstelllen dat je er op in gaat. Ze brengen het opbouwend agressief en wurmen zichzelf in een slachtofferrol. zoiets als "maar dan haal ik m'n bonus niet..." Rare verkoper.

Ik ben er wel van overtuigd dat het een goed apparaat is. Helaas denk ik verder en vraag me af waarom er geen legio andere stofzuigers zijn met dezelfde techniek. de prijs zit in ieder geval niet in het technische deel. en ook niet in de PP (polypropeen) hulpstukken. Waar het 'm wel in zit is echt de vraag.

daarom vind ik 'm raar....

Greetz

Vinmo Trading
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 apr 2007 09:29

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Vinmo Trading »

De Kirby is nog lang niet uitontwikkeld. Continue worden er nieuwe mogelijkheden onderzocht (o.a. i.s.m. NASA) en wanneer nodig toegepast. De veranderingen van de laatste 10 jaar zijn overigens vrij klein. Maar als je terug gaat naar 1980 is er een hoop veranderd.
De Kirby zit vol met techniek die er voor zorgt dat de Kirby zo goed is. Hierop zitten patenten die alleen geldig blijven indien je verbeteringen of veranderingen aan je product aanbrengt. Dit zijn kosten. PP is een duur(zaam) plasticsoort. Evenals het gietaluminium. De Kirby wordt gemaakt in een "duur" land (USA) waar de lonen en kosten hoog liggen. Verder wordt de Kirby groot en deels met de hand in elkaar gezet. Mede hierdoor wordt de Kirby behoorlijk duur. (Maar wel erg goed!)

Daarnaast maakt de manier van het "aan de man brengen" erg duur! Demo's kosten nu eenmaal geld.

Doordat de kostprijs al hoger ligt danwaar een "gewone" stofzuiger voor verkocht wordt is en blijft "hij" altijd veel duurder dan de gemiddelde marktprijs van een stofzuiger. Het zou (volgens marketeerders) absoluut niet werken om de Kirby voor de helft van de prijs in de winkel zetten! Dan kost het apparaat nog steeds 5x zo duur als gemiddeld. Consumenten zijn dan niet of zeer moeilijk geïnteresseerd te krijgen of laat staan te overtuigen van de kwaliteit.

Dit neemt niet weg dat voor rond de prijs van €1500 het apparaat ook aangeboden zou kunnen worden (naar mijn mening) Dit uiteraard middels demonstraties bij de consument thuis. De prijspropositie staat op dit moment in geen enkele verhouding tot de markt. Evenals de marges ;-)

Uit verkoopervaring weten demonstrateurs dat als ze iemand goed overtuigd hebben van hun Kirby, de prijs een veel minder grote rol speelt dan de kwaliteit. Als je de Kirby niet koopt krijg je je huis niet net zo schoon. En wat is een schoon matras, tapijt of huis waard? Het is maar net wat je belangrijker vindt. Vele 1000den per jaar kiezen voor het 2e....en dat weten de verkopers.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door D1RK »

Broodje aap verhaal?

De hierboven staande is reclame van verkoper....
goedkope Mexico onderdelen in USA in elkaar zetten met nog wat Chinesche onderdelen is niet duur en dan mag er Made in U.S.A. op staan...
Veel USA produkten zijn geassembleerde in USA en geen 100% dus ook Vista is grotendeels in India ontwikkeld.

Duur ja, maar beter, gietalluminium speelgoedauto's zijn voordelig, en PP is plastic dat ook op goedkope plastic doosjes staat, waar ik het Russische gereedschap in stop, en het doosje uit de Voorheen DDR is nu Made in Germany, dus het doosje, gereedschap is merkloos, maar de doos heeft een Duitse naam, Grundlich gereedschap wat meer opbrengt dan Russia verpakkingen!

Wat ik meer?
Set 12 gepolijste Chroom/Vanadium steek/ring sleutels of plastic doosje?

Zo verkoop ik ook produkten met matige Lada uitstraling voor degelijk Duits.

Ik ben toch niet gek..... o nee, dat is van die elektronica reus die duurder is als mijn online winkel, zelfs in aanbieding....

De eerlijkste oplichter van NL?

Toolboy

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Toolboy »

@ Dirk
Als u nou ook eens een envelopje op dit forum aan maakt,vinmo heeft dat nl wel.

groet T

assie48
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2007 16:49

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door assie48 »

wat ik eigenlijk mis bij de meeste reacties is ervaring qua gezondheid.
over de prijs hoef ik het niet te hebben, want daar ben ik het met iedereen eens...veels te duur. maar goede gezondheid is niet te betalen! ik heb sinds kort een kirby en ik moet heel eerlijk zijn, mijn gezondheid is er stukken op vooruit gegaan. ik heb ernstige astma met veel allergiën. ik pufte zeker 6x per dag 2 puffen ventolin naast mijn onderhoudsmedicatie en werd elke nacht wakker vanwege benauwdheid.het eerste wat ik s'ochtend deed was mijn ventolin grijpen.
nu mijn matras vrij is van alle stof cq uitwerpselen van de huisstofmijt ben ik niet meer benauwd als ik in bed lig. ook de rest van mijn huis heb ik met kirby onderhanden genomen en ik moet zeggen, ik ben bijna niet meer benauwd en gebruik mijn ventolin ongeveer 3 x per week i.p.v. ruim 40 keer. ook mijn andere puffers kan/mag ik minderen van de longarts. tja..3000 euro is heel erg veel geld, maar het is het mij echt waard. mijn oude dag zou er uitzien met zuurstoffles op de rug en nu ziet het er stukken beter uit.
ik onderhou nog steeds alles met kirby.
over de opdringerige verkopers ben ik het ook helemaal eens, ze willen dat je gelijk beslist, maar laat je niet overrompelen, heb ik ook niet gedaan. ik heb de tijd genomen, want het is schrikbarend veel geld.ik betaal per maand nog niks, heb een uitstel van betaling van 15 maanden en dan is het ineens betalen met evt het tekortkomende in termijnen.
ik hoop dat jullie hier wat aan hebben

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Oh ja, aan dit verhaal heb ik genoeg. Genoeg om er nog meer van overtuigd te zijn dat het complete nonsens is om je huis te reinigen met een kirby of een filter queen (de cilindervariant op het peperdure systeem).

Koop voor iedere ruimte in je woning desnoods een eigen stofzuiger, voor mijn part van Miele, en je bent nog steeds stukken voordeliger uit dan bij de aanschaf van een kirby, filter queen, of hoe die rommel ook mag heten.

Kwalitatief goed: och, dat zal best. Maar dat is een Miele of Nilfisk ook.

Hoe die gladjakkers dat doen met die filters? Let bij een demonstratie eens op, waar ze hem neerzetten. Ze zoeken de meest vezelrijke plek op die ze in je woonruimte kunnen vinden, en laten de filter dan vollopen. Gegarandeerd succes.

Onnodig te vermelden, dat ik weldegelijk een demonstratie heb gehad hier thuis, maar dat ik de verkoper haar leuterverhaal heb laten afsteken zonder ook maar een seconde serieus over een aankoop na te denken.

Toen ze dat eenmaal door had, was ze binnen 5 minuten met stofzuiger, haar 101 hulpstukken, en een rood hoofd van woede vertrokken. Tja, had ze maar receptioniste moeten blijven bij het bejaardenhuis waar ze toen werkte. Heeft ze toch niet voldoende opgelet bij het afdekken van de excuses.

Gewoon nee zeggen, en daarin blijven volharden.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door jor »

Het is haast grappig deze kirby, €3000.- of meer uitgeven voor een stofzuiger is gewoon een tikje achterlijk of je moet bij het patje pejersvolk ( figuren die van alles het duurste willen gewoon voor de heb/show. willen) horen. Heb hier een goede chromen Nilfisk met een ziekenhuisfilter op de top samen €300.- . 99% van alle uitgaande stofdeeltjes worden gefilterd en 10 jaar garantie bij een gewone winkel die ook al 20 jaar op dezelfde plek zit ( service ). Dus voor nog geen 10% van de kirby een dijk van een stofzuiger in je huis

Jor. :wink:

ps Ik zie op de bon dat het ziekenhuisfilter apart was, Dus voor de eerlijkheid, De nilfisk koste compleet €369.-.

Dantalion
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jun 2007 22:33

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Dantalion »

Ook ik had de eer een verkoper over de vloer te krijgen. De arme man deed vreselijk zijn best de stofzuiger aan mij te slijten en ging zelfs mijn hele huis stofzuigen nadat ik eerst met mijn oude Philips hem voor was gegaan. Het was niet verwonderlijk dat de man gewapend met de Kirby nog stof vond. Ik zei hem dat ik de proef wilde uitbreiden en ging nogmaals met mijn eigen stofzuiger aan het werk. De man wist even niks te zeggen toen mijn stofzuiger stof vond die de Kirby waarschijnlijk over het hoofd had gezien.
Het zal u niet verbazen te horen dat ik de 3500 in mijn zak heb gehouden om het een paar maanden later uit te geven aan een 2 weekse vakantie naar Maleisie.


Hans van Erkelen Venray

Kirbycriticus
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 dec 2007 19:35

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Kirbycriticus »

Wat een schandalige werkwijze hebben die verkopers van Kirby.

Zo hebben ze een kennis van me zo'n ding AANGESMEERD.

Eerst bellen ze voor een enquette over het huishouden.

Daarna komen ze als schoonmaak bedrijf bij je schoonmaken, dankzij die fantastische enquette.

En nu kunnen ze niet van de koop af ondanks dat deze aankoop niet bij de kvk is geregistreerd. Ik hoop voor deze oplichters dat ze nooit bij mij aan de deur komen. Want dan zijn ze nog niet jarig. Bedrijf zit tevens in Woerden.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Bailey »

Die kennis heeft nog altijd de koop zelf gedaan hoor! Of hebben ze een mes op zijn keel gezet?? Ze zijn bij mij ook geweest, mijn moeder heeft er 1 gekocht, ik niet. Ik vond het te duur en nee is nee. Klaar, punt, uit!!

Kirbycriticus
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 dec 2007 19:35

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Kirbycriticus »

Daar heb je wel gelijk in. Maar als je direct daarna hen opbeld dat je alsnog van de koop af wilt zien houden je ze vast aan het contract. Lekkere service voor duur vervelend apparaat. Dit soort oplichters worden getraind op het vragen van de order, ofwel kei hard pushen. Dan moeten ze niet zeggen eerst dat het een schoonmaak bedrijf is, maar overvallen je als het ware met een verkoop praatje waar je niet om het gevraagd. Ze kwamen toch alleen maar schoonmaken zoals was beloofd. Ik waarschuw iedereen. Koop nooit zo'n ding en laat ze zeker niet binnen.

Vinmo Trading
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 apr 2007 09:29

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Vinmo Trading »

Nu voel ik me toch ff genoodzaakt te reageren. Ik kan begrijpen dat u wilt opkomen voor uw vrienden of familie. Ik heb sterk het idee dat u iets heeft tegen de betreffende verkoper, en niet tegen het Kirby apparaat. Dus vindt ik het van u nogal ongepast om het woord tyfuskirby o.i.d. te gebruiken. Zeker gezien het feit dat u uw uitspraken heeft gebaseerd op o.a. aannames van de verkoper. Het blijkt wel dat zowel u als de verkoper niet op de hoogte is van hoe het in werkelijkheid ligt. Ik mag dan erg positief zijn over het Kirby apparaat, maar kies als het om eerlijkheid gaat toch echt voor de klant indien ik dit terecht vindt.

Er is pas sprake van een contract op het moment dat de klant, verkoper en de KvK hebben getekend. Na tekening heeft u 8 dagen bedenktijd en kunt u middels een aangetekend schrijven de koop annuleren.

Vriendelijke groet,

Vinmo Trading

saerjo
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2007 22:10

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door saerjo »

Wij hebben een kirby gehad en moet zeggen hij doet zijn werk goed hoor maar nadeel is dat je er oorkleppen bij moet hebben hij is heel luidruchtig. :oops:
Daarbij het geld wat je er voor betaalt je zij 2900 euro is te gek voor woorden daar heb je 10 stofzuigers voor van een goed merk lijkt me.
Volgende probleem is je zakken die moet je bij hun bestellen en daar betaal je ook grof voor en als laatste de onderhouds beurten die hij nodig heeft die kosten ook 75 euro per keer en als je dat niet doet is je garantie eraf. :?
Dus al met al doe het niet koop een goeie stofzuiger in de winkel en geef je geld ergens anders aan uit :D :shock:

Gesloten