LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is de Kirby werkelijk zo goed?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Kirbycriticus
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 dec 2007 19:35

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Kirbycriticus »

beste ''vinmo trading",

Waarom komt u iedere keer hier op voor de verkopers die mensen keihard bedonderen en in zware financiele schulden werken?
Eerst mooi enquette voordoen, daarna win je een schoonmaak beurt thuis door schoonmaak bedrijf. Maar schoonmaken komen ze niet doen. Ze komen alleen maar om hun stofzuigertje aan te smeren aan mensen! Geloof me uw apparaat is echt niet beter dan een Miele!!!! Die koop je voor € 200,- en niet een hachi bachi van € 2500,-. Heb wel meer dan 1000 stofzuigers verkocht in mijn leven maar gelukkig niet die ene van uw bedrijf firma list en bedrog.

mvg

Vinmo Trading
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 apr 2007 09:29

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Vinmo Trading »

Sorry dat ik het moet zeggen; Maar u leest niet goed! U gebruikt lasterlijke teksten die nergens op gebaseerd zijn. Ik reageer hier regelmatig om tips te geven, zo ook op uw eerste melding. Jammer dat u er zo mee omgaat, want u kent mij en mijn bedrijf niet eens. U had me rustig mogen bellen, en had ik u haarfijn kunnen uitleggen hoe uw vrienden (eventueel) onder de koop vandaan had kunnen komen.

ikke42
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2007 22:18

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door ikke42 »

ik zelf zou niet graag met de kirby werken want het is veel te zwaar en is echt onhandig.Het is de bedoeling dat hij geen stof meer zou blazen tijdens het schoonmaken maar dat is echter niet waar. heef mij maar voor die prijs de RAINBOW dat is pas het van het. Werkt niet met zakken en filters , alleen met water en heef nu toe , wrtrn jullie een betere filter dan water, en nat stof kan niet vliegen.
Dus heb ik thuis tevens een goede luchtzuiverraar in huis

Toolboy

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ik lees dit al een poosje mee.
Volgens mij heeft vinmo het niet slecht voor met de gebruikers van een kirby.
Ik zelf ben van mening dat kirby op de amerikaanse markt thuis hoort en niet hier in nederland.
Ik lees hier ook een verhaal van een miele verkoper.
Sorry hier moet ik om lachen,en hoop dat u over de miele`s van de jaren 70 praat.

T

Ducarmon
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2008 11:03

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Ducarmon »

Daar ik al 10 jaar gebruik maak van mijn Kirby kan ik uit ervaring spreken. Het is een fantastische stofzuiger!! MAAR jammer dat het onderhoud en de onderdelen zo ontzettend duur zijn. In die 10 jaar ben ik zeker al een 800 euro kwijt aan het onderhoud, dus wat mij betreft zou daar wel iets aan gedaan mogen worden. Verder niets dan lof over het apparaat hoor.

dyson man
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2008 22:11

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door dyson man »

Ik ben zelf iemand, die van kwaliteit houdt en daarom heb ik nu zo'n vijf jaar geleden een dyson gekocht.

Ik heb laatst een demonstratie van de Kirby gehad en ik was ontzettend onder de indruk.
Ik heb naar aanleiding van de demonstratie uiteraard het internet intensief geraadpleegd.
Op dit forum kom ik eigenlijk met name klachten tegen over het feit, dat mensen enquete gewijs worden gestrikt en over agressieve verkoopmethoden.
Ik had zelf ook aan een enquete mmegewerkt en aan de hand daarvan werd ik geselecteerd.
Het ging om 'een ongelofelijke reinigingsdemonstratie met daarbij een gratis reiniging naar keuze'
Vooral de gratis reiniging sprak mij aan en ik heb toegezegd.

Ik heb een uiterst charmante en enthousiaste vertegenwoordiger van de Kirby bij me over de vloer gehad en ik kan niet anders zeggen, dan dat hij zijn uiterste best heeft gedaan om ook datgene schoon te maken, wat ik had uitgekozen, namelijk mijn trapbekleding en het ziet er ook weer prachtig uit.

De rest van de demonstratie was eigenlijk ook schrikbarend, met name de hoeveelheid stof en vuil, die hij tevoorschijn toverde zorgden ervoor, dat ik me enigszins begon te schamen. Hij had minimaal 180 van die kleine ronde filters gebruikt en ik moet zeggen, dat ik niet verwacht had, dat er uberhaupt een apparaat of persoon bestond, die nog zoveel viezigheid in mijn huis kon vinden, want ik dacht toch echt, dat ik de boel goed bijhield.

Hij heeft ook met wat testjes mijn Dyson vergeleken met de Kirby en ik voel me nu eerder genaaid door Dyson, dan door Kirby.

Kortom ik zou graag zo'n apparaat willen hebben, maar ik kan niets financieren aangezien ik startend ondernemer ben en ik heb gewoonweg geen duizenden euro's onder het bed liggen.

Garantie vind ik op zich wel mooi, maar ik vind het zelf belangrijker, dat een bedrijf geen eendagsvlieg is. Ik ben dan ook op het internet een aantal Kirby bedrijven tegengekomen, die in mijn optiek eigenlijk misbruik proberen te maken van het feit, dat kirby al iets van 90 jaar bestaat en daar een graantje van mee proberen te pikken, door het apparaat goedkoper aan te bieden, maar wie garandeert mij, dat zulke bedrijven over een jaar nog bestaan. Waar zou ik op dat moment met mijn apparaat naar toe moeten als het stuk zou gaan, want bij Kirby zelf kun je dan niet meer aankloppen en is mijn geld letterlijk weggegooid!

Om een lang verhaal kort te maken, ik ga gewoon sparen voor een Kirby en vraag over 2 jaar een demonstratie aan via de kirby website, want ik vind het een fantastisch apparaat.

Vinmo Trading
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 apr 2007 09:29

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Vinmo Trading »

Erg goed om te horen dat er demonstraties worden gegeven zoals het "Kirbyconcept" het bedoeld. Kill the vacuumcleaner (in dit geval dyson) and make the customer happy! Een "stofzuiger" die u trapbekleding ECHT heeft schoongemaakt! Een wonder? Nee, vanzelfsprekend! U mag toch verwachten als u een dure Dyson of Kirby koopt dat hij alles opzuigt? En niet de helft in en onder u tapijt laat liggen. Of sterker nog; Dat u het er bij iedere stofzuigbeurt voor een groot deel gewoon "in" staat te vegen. Welke van de twee is nu de duurste?

Voor wat betreft de service en garantie bij het kopen van een Kirby...; Als u via internet een Kirby koopt kunt u ALTIJD aankloppen bij ieder service center in Nederland. Wel of niet geautoriseerd door Kirby, het maakt gewoonweg niets uit. Zolang er vele 10duizenden Kibybezitters in Nederland zijn, zal er service verleend worden. U kunt dus kopen waar u wilt. Als u twijfelt en het echt zeker wilt weten kunt u het beste anoniem contact opnemen met meerdere servicecentra. Vraag naar service en wacht op het verrassende antwoord.

Ducarmon
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2008 11:03

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Ducarmon »

Daar ik in de tussentijd ook nog flink op internet aan het zoeken ben geweest naar service centra's van Kirby ben ik erachter gekomen dat je voor redelijke prijzen nieuwe onderdelen via internet kan kopen. Dus als je een beetje handig bent en 1 of 2 onderhoudsbeurten hebt meegemaakt zou je het in principe zelf ook wel grotendeels kunnen doen.
Zelf heb ik een hele handige schoonzoon die eventueel b.v. de koolborstels kan vervangen en de Kirby kan schoonmaken.
In ieder en geval bespaar je hier dan toch al de 65 euro servicebeurt mee.
Overigens heb ik nooit geen klachten gehad over de servicemonteur op zich hoor, een hele vriendelijke man (dit was toevallig een Belg) en op zijn werk was ook niets aan te merken, maar wees nu eerlijk als je kan besparen op kleine onderhoudsbeurten waarom zou je dat dan niet doen.

MdeB.
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 aug 2007 15:58

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door MdeB. »

In een colportageovereenkomst MOET staan:" dat u het recht heeft om zonder opgaaf van redenen de overeenkomst te ontbinden tot acht(kalender)dagen na aanmelding van de koopakte bij de Kamer van Koophandel."

(tekst van de Ombudsman)

Brief altijd aangetekend verzenden.

mar46
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jan 2008 21:28

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door mar46 »

Mijn man deed mee aan een telefonische enquete over schoonmaken en werd een tijd later gebeld dat hij een prijs had gewonnen daarmee. Wij mochten iets gratis laten schoonmaken. Het maakte niet uit wat, want de personen die zouden komen hadden alles bij zich.
Er kwam vanavond een vriendelijke meneer aan de deur met een koffertje, daarin zat informatie over de Kirby. Het was dus gewoon een verkooppraatje. Hij heeft de prijs maar niet eens genoemd want ik heb wel gezegd dat ik me genept voelde en hij was het nog met me eens ook en zou het doorgeven, ik weet niet of hij inderdaad niet wist dat we zo benaderd waren of gewoon alsof deed, maar hij heeft ons niets opgedrongen verder en ging vriendelijk weg. Maar ik vind het geen stijl om op deze manier bij je binnen te komen via een zogenaamde prijs.

dimo
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2008 19:45

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door dimo »

Niet kopen , ten eerste veel te duur , ten tweede veel te veel lawaai ,of wil je problemen met de arbo ??
en ten derde de manier van verkopen is niet echt netjes zeg maar "verkopen zonder de gevolgen te overzien "

er wordt veel impulsief gekocht omdat het zo'n aardige man is die een pracht verhaal afsteekt over het wonderbaarlijke mirakel de kirby
welke sukkel koopt er een stofzuiger van 3950 ??!!!!!!!!

die mag dan in 30 maanden worden voldaan ,3950 euro , ja je leest het goed .( komt nog wel wat rente bij maar wat de hack)
er wordt bijna nooit contant een kirby achter gelaten

Tijdens de kirby show ( sorry maar hij is ook bij mij geweest stom stom stom !!!!! ) werdt mij al snel duidelijk dat het een onding is , neem hem maar mee de trap op , zwaar en groot !de herrie , de tig onderdelen die je nooit gebruikt
er zijn inderdaad ook een paar pluspunten , maar die staan in schril contrast met de prijs ja ja ja 3950 euro !!!
wat kan je daar mee doen een reisje een bootje een nieuwe fiets etc etc etc....

ook mogelijk als je een bkr registratie hebt , je betaald alleen wat meer rente , maar ach waar hebben we het over als je dan toch al goed in de financele ellende zit kan dit er ook nog wel bij .

de vekoop gebeurd 99,9% op de demo avond zelf , koop je ook een nieuwe tv na eenmaal een demo in de winkel te hebben gezien of kijk je nog ff verder ??

als je niet koopt op de avond zelf , komt niemand terug bij de verkoper om alsnog een kirby aan te schaffen het happy feeling effect is dan weg en men kan weer nuchter nadenken ..

als ze je bellen voor een demo zeg NEE ,en bespaar je de ellende . ook al maken ze je huis van top tot teen schoon , DOE HET NIET !!!!!!
Deze vorm van verkoop zou verboden moeten worden .
Maar ja je koopt hem uiteindelijk wel zelf


heb je hem dan toch in een opwelling gekocht ,
denk dan eens goed na of je hem echt wil hebben .

99% wil er vanaf , maar doet dit niet uit schaamte of men weet niet hoe je er van af kan geraken

zijn ze niet bereikbaar , stuur hem op ( kost wel wat )of breng hem terug

voor dit geld kun je een prof schoonmaker in dienst nemen voor 3 uur per maand die geen onderhoud heeft.
wel zielig dat de verkoper zijn bonus nu niet heeft , foto van zijn reisje wel gezien ( leuk zo'n reisje over de ruggen van gedupeerden)

wat mij spijt is dat ik wel een paar tel nummers heb opgeschreven om deze grap met mijn vrienden te delen , ik zal ze ff waarschuwen dat ze bellen binnenkort , laat ze maar shoonmaken en daarna "mazzel !!!!!!!!!!!!

loek lenssen
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mar 2008 09:50

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door loek lenssen »

We zijn er in getuind, we hadden een kirby en werden voor onderhoud benaderd door K.S.C. , deze mensen hebben een nogal aggressieve manier van handelen en verkopen.
Kortom we hebben de oude ingeruild en een nieuwe gekocht, had de meneer toevallig bij zich.
Veel geld betaald, we hebben er vervolgens lang mee rond gelopen, hebben veel spijt van onze niet goed doordacht daad en dachten er niet meer van af te kunnen.
Gezien de kommentaren heb ik het idee dat er veel mensen ontevreden zijn over deze te dure machine, valt er daarom nog iets te bereiken om het gevoel van onvreden /bedot te zijn weg te nemen???
De machine is wel redelijk goed, maar ook onhandzaam en lawaaierig.
Daar koop je inderdaad veel ander machines voor die het werk ook goed doen.
Loek l

Kirby
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2008 15:39

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Kirby »

TUURLIJK IS DE KIRBY NOG GOED XD

i love him

hij is zo lief XD

ik ben hem met ssbb altyd en ben de beste :twisted:

en kyk de anime serie ervan ^^


en trouwens... te veel lawaai? wat zeur je
hij kan alleen maar zeggen: wew en weiohh

wauw wat een lawaai johh :roll:

Diamonds
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2008 20:49

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Diamonds »

Hallo, ik ben er ook ingestonken! Het is inderdaad een mooi apparaat!
Alleen de manier waarop ik er nu misschien aan verbonden ben bevalt mij niet.

010808 is er een dame bij mij geweest. Aardige dame, lekkergekletst. Ze heeft mij iets persoonlijks verteld. Waardoor ik een beetje met haar te doen had.

Al met al een rare demonstratie. Ik had geen bedenktijd. Dus ging ik overstag. Zij is weggegaan en heeft echter niets achter gelaten. Ik had namelijk een contract getekend. Die zij mee zou nemen en voor mij zou opsturen!

Achteraf ben ik echt "stom" geweest. 020808 is ze samen met haar manager geweest om DE KIRBY af te leveren. Ook toen heb ik contracten getekend. deze zijn ook weer meegenomen door haar manager. waarvan ik nog steeds geen kopieën van heb mogen ontvangen tot heden.

Achteraf kreeg ik spijt! en ja ik heb alleen één klein huisje wat moet ik met z'n duur apparataar.

Via internet kwam ik er achter dat ik de koop ongedaan kon maken. Ik heb op 070808 een fax naar het bedrijf gestuurd via het Postkantoor anders was ik te laat. ik heb gebeld en zij hebben de fax ontvangen. Ik heb 120808 weer gebeld en ik zou teruggebeld worden. Dit is ook netjes gebeurd. Alleen nu zegt dhr manager dat hij niets van mij heeft ontvangen. en dat de koop niet ongedaan kan worden. en dat ik het contract had moeten lezen dan wist ik dat ik het kon annuleren als ik binnen 5 dagen een brief aangetekend naar zijn bedrijf had gestuurd. Hij maakt mij uit voor leugenaar! Ik heb geen contract van hem of zijn verkoopster gehad!! Ik begrijp niet waarom deze man zo handeld. Waarom word er verteld dat mijn fax is ontvangen. waarom duurt het dagen voordat er gereageerd word? Hij zegt dat hij niets heeft ontvangen terwijl zijn telefoniste mij verteld dat het wel is aangekomen, maar dat zij er niets mee kan. dat kan alleen de manager!

Ik voel mij echt gen....!!! En ben ook echt teleurgesteld! En vraag mij af of de manager dit zomaar zo mag afhandelen. De demonstratie is vroegtijdig gestopt, omdat ik naar bericht had ontvangen, dus niet verder heb gedacht en gewoon maar heb getekend!

Ik heb nu stappen ondernomen via rechtshulp enz. Er zit namelijk een lening aan vast, de krediet verstrekker heeft het geld al naar het bedrijf overgemaakt. en zij willen de lening doorom niet omdraaien. Het gaat nu niet alleen om de € 4095,-!! wat veel geld is! Maar gewoon de manier waarop ik mij belazerd voel!!

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door sjoegel »

4095 euro voor een stofzuiger ? Dat is bijna 10.000 gulden :shock: Goed dat je rechtsbijstand hebt. Volgens mij valt dit onder de colportagewet en kun je hier onderuit maar in het vervolg beter opletten !

RdV
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2008 13:10

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door RdV »

Beste forum gebruikers,

Ik wil graag eens reageren op de onststane discussie.

Ik ben een professionele gebruiker van een Kirby machine, wij reinigen namelijk inwendig matrassen (huisstofmijt en bacterien).
De machine is top, naar mijn mening kan hier geen enkele machine tegenop. O.a. door het in hoogte verstelbare vacuum zuigsysteem.
Dat de machine erg duur is, is waar. Maar daar kies je zelf voor.
Indien je het geld niet hebt of er niet voor over hebt moet je de Kirby gewoon niet kopen.
Dat er vrijwel alleen over de de agressieve verkoopmethodes gesproken wordt is logisch, kritiek leveren is namelijk veel makkelijker en vooral leuker dan iets positiefs schrijven.
Daarom zie je ook weinig reacties van mensen die een Kirby hebben gekocht van een niet aggressieve verkoper, die zijn er namelijk ook.

In elke branche zijn er aggressieve en opdringerige verkopers, kijk maar naar de auto branche, de hypotheken en verzekeringen.
Je kiest er zelf voor.
En voor de mensen die een machine hebben zonder stofzak, met water dus, lekkere smeerboel, bovendien moet deze machine eerst drogen voordat je hem weer kunt gebruiken, dat kom je bij Kirby niet tegen.
Ik ben van mening dat Vinmo Trading hier uiterst correct op sommige uitlatingen reageert, dit is namelijk een van de niet agressieve verkopers. En moet een ondernemer dan maar leidzaam toezien dat er alleen negatief wordt gereageerd?
Dus heb je geen geld of het er niet voor over koop geen Kirby, Mercedes, Ferrari of Landrover, je Seat rijdt toch ook en brengt je waar je wil.
Een tevreden Kirby gebruiker Matrascleaner Den Haag

loek lenssen
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mar 2008 09:50

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door loek lenssen »

Het heeft ons geld gekost,maar zijn nu van onze kirby af
Er is wel degelijk sprake van aggressieve verkoop, ook is er wel sprake van koppel verkoop. Je kunt bij de KVK laten controleren of de koop is bevestigd, is dat niet kun je koop terug laten draaien.
O.A ksc doet dar nogal moeilijk en vervelend over , daarna mag je ook de publiciteit niet meer zoeken. Een rare manier van zaken doen. En laten we eerlijk zijn 4000 euro voor een stofzuiger, als je iedere keer een nieuwe machine koopt als bv. de zak vol is , ben je n og goedkoper uit. Want ook het onderhoud is niet mis gemiddeld 150 euro per 2 jaar
gr loek

PPTJ20
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2008 08:56

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door PPTJ20 »

Ik ben zo stom geweest om in zee te gaan met Kirby als verkoper.

Kirby verkopers worden opgeleidt om een Kirby middels een demo (veelal verkregen door te liegen) bij mensen simpelweg door de strot te drukken.

Wij werden verteld dat wij mensen geen bedenktijd mochten geven zodat veel mensen gedwongen werden een Kirby aan te schaffen.

Kirby is een bedrijf dat gefundeerd is op het liegen en bedriegen van mensen.

Feit is wel dat het apparaat een zuigkracht heeft waar een zwart gat trots op zou zijn. Toch is en blijft het een onding dat aantal decibel produceerd dat zeer doet aan ieders oren dat bovendien veel en dan ook veel te veel kost.

Mijn devies: niet kopen en nooit en te nimmer een Kirby verkoper binnen te laten.

wilsz
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2009 15:19

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door wilsz »

Laaste week is er iemand bij me thuis langs geweest om een demonstratie te geven van kirby een meid van misschien 24
niks aan de hand.. ben heel erg positief vooral toen ik zag wat er allemaal uit het matras kwam. ze wou me dat ding aansmeren voor 4.000 euro ! JA JE LEEST HET GOED

geen brocure, geen gebruiksaanwijzing. geen site niks.
al goed. me partner was weg
begon ze opeens over haar schulden te praten

twee dagen derna stuurde ze me een sms..

of ik dat geld voor wou schieten 2500 !!!
en dan zou i die kurby als borg krijgen

nou ik ben de domste niet. heb natuurliijk nee gezegt
en gelijk der van gemaakt dat het oplichters zijn...
want ik heb op nog geen enkele forum gezien dat kirby 4.000 is !

loek lenssen
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mar 2008 09:50

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door loek lenssen »

Even weer een reactie over de schijnbaar eindeloze discussie over kirby
i: wel of niet agressieve verkoop Natuurlijk is er sprake van agressieve verkoop, de reactie van de ex. verkoper maakt dat wel duidelijk, maar daarnaast is het naif te stellen dat er zoveel goede verkopers/dealers zouden zijn, maar die reageren niet.
Waarom reageren ze niet????
Ik kan u aan den lijve verzekeren dat de Firma KSC, ( waarschijnlijk nu weer een andere bv) uit Raamsdonkveer een behoorlijke agressieve manier van verkoop aan de dacht legt, je wordt overdonderd dat geld voor verkoop als ook voor reparatie.
Ik vidt de vergelijking tussen de zg mercedes en goedkopere auto niet op gaan, we praten over stof zuigers die gemiddeld 10 x duurder zijn dan een standaaard machine ( denk aan de miele) daarnaast zouden ook de nilfisk en andere meer professionele machines vergeleken moeten worden. Een verhaal van niks dus.
Een denk wel we hebben het over een goede stofzuiger die 10 x duurder is dan een andere goede machine , waarom??
Het professioneel gebruik van de machine is een ander verhaal en voor de consument niet van belang.
2: onderhoud , er wordt door ksc onderhoud gepleegd wat absoluut niet noodzakelijk is ( van andere dealer weet ik het niet) , koolborstel en lagers worden bijna automatisch vervangen.
Dat zou no kunnen ,maar ben dan eerlijk en zich dat dit bij het normale onderhoud hoort en meldt dat dan gelijk in de prijs,Ik heb lager en koolborstels laten controleren en er werd mij verteld dat die nog in uitstekend conditie waren.
Kortom :vertel dat een onderhouds beurt een vast bedrag kost, waarbij automatisch een aantal onderdelen worden vervangen.
DUIDELIJK voor de klant.

gr loek

Gesloten